Friday, December 28, 2018

TMJ DICABAR MASUK POLITIK



Tentunya TMJ boleh menyumbang lebih besar bakti kepada BANGSA Johor Secara langsung?

Parti Mana agaknya pilihan TMJ?

37 comments:

  1. tyemj ni boring... semua benda dia nak komplem macam budak baru dapat lesen kereta...

    yang aku pelik budin tun dah cakap banyak kali dah... yang dia akan serah kerusi kat nuar berahi.. lepas dua tahun atau lebih sikit.

    yang dia meroyan pasal sekulasi orang buat kenapa..

    akhirnya dia suruh orang terima nuar berahi.. ko nak nuar jadi pm itu ko punya pasal la.. aku takde kaitan dengan ko punya kehendak

    bongok punya budin.. xpasti xpasti hempok ngan kerusi baru pasti agaknya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko salah alamat ato buta huruf?...pegi lah lepaskan geram ko kat blog budin...budin tak baca komen ko disini....

      Delete
    2. ato... ato.. anjing indon ke?

      kah kah kah

      Delete
    3. Anjing kurap bodooh menyalak salah tempat...hihkhikhik..ingat daah bijak sangat...

      Delete
    4. anjing indon duk diam diam..suruh pak jokowi tadbir indon elok elok.

      kah kah kah

      Delete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. parti kepala lembu...buat karii kepala lembu sedap tuu

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. Ambik alih tempat kaveas je, mcm ambik alih Fam dulu. Lepas tu lingkop

    ReplyDelete
  6. Apa Motif Wan Saiful Bayar Zakat Menggunakan Wang PTPTN?

    Pengerusi Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN), Wan Saiful Wan Jan kelihatan kehilangan arah mengemudi agensi berkenaan. Laporan berita Malay Mail melaporkan PTPTN menyumbang sebanyak RM1 juta kepada Pusat Zakat Kedah untuk diagihkan kepada pelajar asnaf di negeri tersebut.

    Apakah objektif sebenar PTPTN di bawah Wan Saiful? Kenapa PTPTN tidak fokus kepada objektif utama PTPTN untuk membantu pelajar di Institusi Pengajian Tinggi (IPT) terutama ketika PTPTN sedang bergelut isu kelemahan kutipan balik pinjaman dari peminjam?

    Menyumbang kepada Pusat Zakat Negeri untuk membantu golongan asnaf menyambung pengajian pada ketika ini jelas menampakkan PTPTN kehilangan fokus dan tidak tahu apakah keutamaan agensi tersebut ketika ini.

    Pertama, PTPTN bukan institusi bersifat berorientasikan keuntungan di mana menjadi kewajipan PTPTN untuk berzakat. Caj yang dikenakan kepada peminjam-peminjam pun hanya bersifat untuk menmpung kos pentadbiran.

    Kedua, jika sumbangan zakat dianggap sebagai komitmen sosial, PTPTN tidak perlu menjalankan peranan Tanggungjawab Sosial Korporat (CSR) berbentuk kewangan (monetary) pun. Ketiga. Kenapa Wan Saiful memberi tumpuan di negeri Perlis dan Kedah sahaja?

    Adakah PTPTN bercadang untuk menyumbang kepada kesemua negeri di Malaysia juga? Jika ya, berapakah peruntukan keseluruhan untuk usaha ini? Paling utama, apakah PTPTN memiliki wang yang banyak atau berlebihan untuk tujuan ini? Wan Saiful Wan Jan, wake up!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang Bersatu ni dah gila ker?...

      Dulu cakap kalo tak bayar hutang ptptn tak cukup wang untuk bagi pinjaman baru kerana hutang negara 1 triliun...tapi boleh bagi zakat juta kpd negeri boboi plak...

      Mlm semlm forum perdana islam tv 1 wan sefool jadi panel forum....forum mengenai bayar hutang...ostaz kata tak bayar hutang mati syahid pon tak bau surga...

      Aku tanggoh bayar hutang ptptn kerana PH janji boleh tanggoh bayar jika gaji bawah 4000 bila PH menang...

      Ostaz pon subahat menipu dgn guna tv1... Ostaz tak berani sebut munafiq orang mungkir janji...

      Puak Bersatu dgn bosnye mamak mader munafik....kaki putarbelit...

      Ape agaknye ulasan jon doo rahman jpc dan macai2 penyokong munafiqun..

      Delete
    2. Munafiq boleh pegang panji hitam?....jon doo rahman dan macai penggalak munafiq....

      Jon doo nampak alim sikit pasal islam...yg lain jahil sikit....kenape jon doo tak nasihat mamak mader dan Bersatu jangan jadi munafiq?

      Delete
  7. Takkan berani TMJ lepaskan sangkar emasnye...

    ReplyDelete
  8. Istana boleh beri tegoran kpd orang politik seperti raja dr nazrin dgn cara tertib...

    Tapi bila istana buat kenyataan seperti orang politik maka berlaku lah cabaran dari orang politik......

    ReplyDelete
  9. 'Anti Tun' Blogger dah jadi
    Walau ditibai Tun steady
    Takde ribut hujan tak jadi
    Blogger terus biang keladi!

    Semua orang boleh mengagak
    Tersalah makan boleh tersedak
    Berdiri bongkok pun jadi tegak
    Jika kantung berisi dedak!

    Orang dikutuk beberapa tahun
    Tetiba bukan lagi malaon
    Sudah sesuci embun di daun
    Hajat bernaung di bawah pohon!

    Mungkin ganjaran jadi penyebabnya
    Setiap hari Tun dikena
    Mengeji Tun orang tertanya
    Najib dan Tun..siap hina?

    Apa pun parti tetap Pakatan
    Perdana Menteri kena hormatkan
    Sengaja bangkang hanya nak rotan
    Konon Pakatan dia bersihkan..!

    Nak angkat idola sebagai 'Superman'
    Idola dia tak sabar nak main
    Sanggup alih kerusi parlimen
    Dulu September nak tukar gomen!

    Tun berjuang melangkau zaman
    Lama tertanam semangat kebangsaan
    Orang muda jangan tak siuman
    Kerana upah, hilang perasaan!

    Masa dijanji belum pun tamat
    Biarkan habis tempoh khidmat
    Menegur boleh..perlulah cermat
    Jika terlajak..boleh ke selamat?







    ReplyDelete
    Replies
    1. belum setahun dah kelam kabut
      sebab tuan sudah tak tahan
      rapu rapizi bloger sambut
      sebagai tanda kasihkan tuan

      kah kah kah

      Delete
    2. Yg masih minat dgn tun mader ketinggalan zaman...barang lama yg dah tak sealiran lagi dgn zaman kontemporari...orang yg masih dgn cara lama akan ketinggalan...

      Delete
    3. Mahathir Tak rasuah, Tak klepek, Tak Ada ratusan beg tangan mewah...

      Itukah nilai Mahathir yg yg ketinggalan zaman?

      Delete
    4. Yg masih minat umno ketinggalan zaman. Barang lama yg dah tak sealiran dengan zaman kontemporari. Dah patut lupus dalam lubang jamban. Orang yang masih sayangkan barang lama akan ketinggalan.

      Boleh aku cakap mcm tu pulak? Kikikikikikiki

      Delete
  10. blogger gilababi isim kd
    dulu ko jeelat julang habis2 tmj
    pantang dikomen kau cakap umno ajar derhaka raja

    hari ini kau pulak jadi kurang ajar dengan tmj
    ko memang sewel tahap 8

    asal sape sanggah mader dan sekutunya nahas la makluk gilebabi mcm ko akan naik angin

    bongok kd. bosan politik bangang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu TMJ rasional...sekarang dah emosional....TMJ ingat injin bot umno tak rosak....rupanye injin dah hilang....dlm umno ramai pencuri prompak....penyokong pencuri pon ramai...

      Delete
  11. Tamrin Tun Ghafar

    Khamis – 27/12/18
    ( 1 – 23 )

    1. Bukan Sultan tak kenal siapa suami Dang Anum.

    2. Namum tanpa ambil peduli pengorbanan suami Dang Anum Megat Seri Rama, Laksamana Bentan , Sultan yang tidak berhati perut dan nak menunjukkan kuasa , beliau terus membunuh Dang Anum hanya kerana anak yang dikandung kempunankan seulas nangka.

    3. Walaupun berketurunan Temeggong iaitu rakyat biasa yang dipilih menggantikan Sultan Mahmood Mangkat DiJulang yang tidak meninggalkan zuriat , keturunan ini sehingga kini memang bertanggungjawab merosakkan imej Institusi Raja Berpelembagaan negara kita.

    4. Berbagai kezaliman, rompakan dan perkara bodoh yang dilakukan oleh keluarga Sultan Johor ini.

    5. Ini termasuklah membunuh, mencedera, menggambil tanah – tanah negeri Johor yang berpotensi dan menjualkannya semula dengan keuntungan yang lumayan.

    6. Bukan setakat tanah sahaja tapi bauxite dan pasir sungai serta laut juga dijual secara haram kepada Republik Singapura.

    7. Pulau kecil yang pernah dipunyai oleh Johor dan dijual oleh Raja Hussain kepada penjajah British dahulu kini sudah membesar.

    8. Inilah akibat perbuatan tamak Sultan dan anaknya melalui rakan kongsinya , seorang pemimpin UMNO Bahagian di Johor merompak pasir laut kepunyaan Kerajaan Pusat secara besar – besaran dan dijual ke Singapura.

    9. Operasi rompakan ini dilakukan sejak beberapa tahun dahulu; ia adalah kehilangan pendapatan hasil berbilion ringgit kepada Kerajaan Pusat.

    10. Kastam, Jabatan Laut dan lain – lain Jabatan sama ada telah disumbat dedak atau takut bertindak kerana takut Sultan dan anaknya murka.

    11. Mereka ini masih menggangap bahawa Sultan itu Tuhan , Malaikat atau Dewa yang tak boleh disentuh.

    12. Semua Sultan atau Raja kita adalah TERTAKLUK JUGA KEPADA PERLEMBAGAAN
    DAN UNDANG UNDANG NEGARA ; sabit kesalahan mereka juga boleh didakwa dan dipenjarakan.

    13. Rakyat begitu hairan kenapa polis sehingga kini tidak bertindak terhadap anak raja yang begitu bidap, kurang ajar dan tidak berakhlak itu sedangkan tindakan tegas dan pantas terhadap sesiapa sahaja rakyat yang bersalah walaupun kesalahan itu jauh lebih kecil dari Sultan dan anaknya.

    14. Reaksi terhadap Syed Saddiq Syed Abdul Rahman baru – baru ini oleh anak Raja yang bakal diangkat sebagai Sultan TIDAK langsung mencerminkan ciri – ciri seorang Islam dan anak bangsawan yang baik.

    15. Syed Saddiq hanya mengucapkan dan mendokan agar anak raja tersebut dipanjangkan umur sempena menyambut hari lahirnya , namun ia dijawab dengan begitu kasar sekali.

    16. Ini adalah satu pelajaran dan ingatan kepada Syed Saddiq, Menteri-Menteri dan Menteri Besar beserta EXCO dan Wakil Rakyat Johor, mulai hari ini tak perlu lagi nak beria-ia sangat mengambil hati Sultan dan anaknya itu sedangkan bunga dibalas dengan najis.

    17. Jika nak juga buat ucapan sedemikian tak payahlah nak buat melalui media sosial, cukup dengan hantar kad atau surat.

    18. ‘Bulat Air Kerana Pembetong, Bulat Manusia Kerana Sepakat’.

    19. Lidi kelapa boleh dipatah – patahkan jika ia hanya sehelai sahaja tetapi boleh jadi penyapu sampah jika ia bersatu.

    20. Kepada Tun Dr. Mahathir selaku Perdana Menteri , kata – kata Azman Attar ( arwah ) ‘When You Are In Power , You Must Be Powerful or You Are Bloody Fool’.

    21. Kepada Sultan Johor ajarlah anaknya itu
    bersopan santun dan menghormati orang lain.

    22. Kepada Sultan-Sultan lain TOLONGLAH juga nasihatkan Sultan Johor ini sebelum nasi menjadi bubur.

    23. Jangan sampai kemurkaan rakyat terhadap perangai dan tingkah laku Sultan dan anaknya tidak boleh dibendong akhirnya.

    Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua sultan juga tertakluk kpd dosa dan kemurkaan tuhan...7

      Delete
    2. Gaji dan elaun sultan termasuk kerabat terdekat dibayar oleh kerajaan negeri....perbelanjaan istana jugak dari bajet kerajaan..

      Delete
  12. Kalo rakyat tidak menentang malayan union dulu raja2 tak boleh bersuara langsung...

    ReplyDelete
  13. Pampasan konsesi: Najib edit kenyataan Lim 4 tahun lalu

    28 Dec 2018, 4:58 pm (Dikemaskini 28 Dec 2018, 4:58 pm)

    A A
    Dalam sindiran terbaru hari ini, bekas perdana menteri Najib Razak hari ini menyunting kenyataan yang dibuat Lim Guan Eng pada 2014 yang mengecam pentadbiran BN ketika itu.

    Ia berkaitan langkah membayar pampasan kepada syarikat konsesi lebuh raya bagi membekukan kenaikan tol.

    Dalam tangkap layar kenyataan Lim itu, Najib menukar "BN" kepada "PH", dan jumlah RM400 juta (pampasan pada 2014) dengan RM1 bilion - merujuk kepada jumlah pampasan kepada syarikat konsesi iaitu RM972.75 juta seperti diumum semalam.

    Najib berkata beliau berbuat demikian susulan tindakan kerajaan hari ini yang menurutnya meniru dasar itu.

    "Hari ini kita lihat kerajaan PH banyak buat pusingan U dan copy paste dasar kerajaan BN yang mereka selalu kritik dan marah sebelum ini.

    "Oleh itu saya juga copy paste kenyataan dahulu menteri kewangan kita yang marah saya bayar pampasan RM400 juta pada 2014 untuk tidak menaikkan tol," katanya menerusi hantaran di Facebook hari ini.

    Semalam, Lim mengumumkan Kabinet setuju untuk membekukan kenaikan tol bagi semua kelas kenderaan di 21 lebuh raya yang tolnya layak dinaikkan pada 2019

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib tak paham hutang 1 triliun......kerajaan PH tak mampu kurangkan tol dan tanggohkan bayar ptptn....

      Tapi anehnye PH mampu bayar zakat ptptn bayar pampasan billion dan nak buat projek kereta...

      Putarbelit cara lama oleh orang lama...

      Delete
  14. Bersatu akan rangka agenda Bumiputera baru - Presiden

    28 Dec 2018, 10:01 pm (Dikemaskini 28 Dec 2018, 10:37 pm)


    A A
    AGM BERSATU | Presiden Bersatu Muhyiddin Yassin berikrar parti itu akan merangka satu dasar agenda Bumiputera baru yang benar-benar akan menambah baik kedudukan golongan itu di negara ini.

    Dalam ucapan sempena pelancaran Mesyuarat Agung Tahunan Pemuda dan Srikandi Bersatu di Putrajaya hari ini, beliau berkata cabaran besar parti itu adalah membuktikan kepada orang Melayu kedudukan mereka lebih terjamin bawah kerajaan Pakatan Harapan (PH).

    Mengakui sudah banyak yang dilakukan untuk tujuan itu sebelum ini, beliau berkata institusi untuk meningkatkan pencapaian orang Melayu seperti Felda, Tabung Haji dan Mara hampir runtuh disebabkan salah guna kuasa kerajaan dulu.

    ReplyDelete
  15. Nampak muyidin ade sedikit idea baru tapi harap jangan tinggal idea saja dan untuk urang tertentu saja seperti dulu...

    ReplyDelete
  16. Friends and Foes

    This guy thot and blived umno/bn wud prevail in the pru14. He and his family hv bn so used to "abuse" umno/bn leaders to achieve their material lust for wealth....they got what they wished fot

    B4 pru14 umbo/bn were at shit position when tdm started to show REAL interest to go into the battle. That was about the time this goon started to throw all his support towards najib and gang. Read past war of words betweeb this goon and his vocal critics

    When pru14 was lost and tdm prevails things get more haywire for thia goon. Do a profile on najib and this guy today.....merapu meracau tanpa hala tuju....in other words IRRELEVANT

    So i am not surprised at Tamrin's and Khairuddin's shot at this guy.....truth hurts but this is REALITY FACTS AND TRUTH.....wallahuaklam

    ReplyDelete
  17. PENEGASAN YANG AMAT BERMAKNA DARIPADA MUHYIDDIN


    Penegasan Presiden Bersatu, Muhyiddin Yassin bahawa parti itu akan tetap berpegang kepada janji untuk menjadikan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri ke-8, tentulah suatu kenyataan yang amat bermakna pada waktu ini.

    Ia amat bermakna kerana beliau mengeluarkan kenyataan itu bukan saja menjelang Perhimpunan Agung Tahunan Bersatu yang diadakan bermula hari ini hingga 30 Disember di PICC di Putrajaya, malah di ketika khabar angin semakin bertiup kencang mengenai hubungan Tun Mahathir Mohamad dengan bakal penggantinya itu.

    Pendirian Muhyiddin dalam soal ini amat mudah untuk difahami iaitu peralihan kuasa daripada Tun Mahathir kepada Anwar itu sudah dipersetujui dan diterima rakyat ketika mereka memberi undi kemenangan kepada Pakatan Harapan dalam pilihanraya umum lalu.

    Kata beliau, menjadikan Anwar sebagai Perdana Menteri ke-8 adalah kehendak rakyat yang tidak boleh dinafikan dan Bersatu akan tetap berpegang kepada janji tersebut.

    Malah, Muhyiddin turut memberi amaran Pakatan Harapan mungkin kehilangan kuasa dalam pilihanraya akan datang kiranya gagal menunaikan kehendak rakyat itu.

    Dengan kenyataan Muhyiddin ini, ahli-ahli Bersatu dan pejuang maya parti itu perlu akur dan sependirian dengan beliau demi masa depan parti dan Pakatan Harapan agar terus menerajui negara ini.

    Muhyiddin bukan saja melihat peralihan kuasa kepada Anwar itu dalam konteks menepati janji, suatu perkara yang dituntut dalam agama, bahkan yang turut penting ialah untuk menentukan Pakatan Harapan terus menang dalam PRU15 nanti.

    Adakah sesiapa dalam Pakatan Harapan mahu kehilangan kuasa dalam pilihanraya akan datang nanti? (ShahbudinHusin 28/12/2018).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muhyidin melayu islam...ade melayu islam pegang pada janji....

      tapi PM mamak DKK sudah terkenal ade ade buah putarbelit...

      Delete
    2. Shah dan mereka sewaktu dengannya

      Kami tak mahu convicted sodomite albeit pardoned as PM.....period

      Delete
  18. Gaya hidup Rosmah berubah sejak PH tawan Putrajaya

    07 December
    SIAPA tidak kenal dengan isteri bekas Perdana Menteri Malaysia, Datin Seri Paduka Rosmah Mansor, seorang wanita yang tak pernah putus dengan kontroversi semasa Barisan Nasional berkuasa dahulu.

    Semasa suaminya menjadi Perdana Menteri, Datin Rosmah begitu 'gah' ke sana ke mari, dengan pakaian dan perhiasan mahal yang sering menjadi kritikan pihak pembangkang.

    Namun sejak Barisan Nasional (BN) tewas dalam pilihanraya umum yang lalu, sekaligus mengakibatkan suaminya tidak lagi menjadi perdana menteri, penampilan dan gaya hidup Datin Rosmah pun kita lihat jadi sangat berbeza.

    Mari kita lihat apakah antara perubahan ketara yang telah terjadi kepada Datin Rosmah sejak Pakatan Harapan menawan Putrajaya.

    Rambut Rosmah tak kembang lagi

    Salah satu simbol kehebatan atau kemegahan Rosmah yang sangat diingati oleh rakyat Malaysia tentu sekali ialah rambut kembangnya.

    Rosmah rambut besar

    Sampaikan kartunis Zunar pun menggunakan karikatur perempuan berambut besar untuk menunjukkan watak Rosmah dalam karya seni beliau.

    Namun kalau kita lihat beberapa kali Rosmah datang ke pejabat SPRM, untuk disoal siasat berhubung isu rasuah dan skandal 1MDB, rambut beliau nampaknya sudah tidak besar dan kembang lagi seperti dahulu.

    Rosmag SPRM

    Kita lihat kepalanya leper sahaja, membuatkan ramai orang tertanya-tanya ke manakah hilangnya rambut besar yang dahulu itu? Selama ini dia pakai rambut palsu ke?

    Rosmah tidak lagi melancong ke luar negara

    Jika dulu semasa menjadi "first lady" selalu kita lihat Rosmah melancong ke sana sini di seluruh dunia menggunakan "private jet" milik kerajaan.

    London, China, Jepun, Dubai, mana negara yang Rosmah tak pernah pergi, hotel mewah mana yang tidak pernah dia diami.

    Rosmah Private Jet

    Namun kini Rosmah dan Najib kedua-dua mereka tidak boleh lagi melancong ke luar negara, kerana pasport antarabangsa mereka sudah dirampas oleh pihak berkuasa.

    Mahkamah telah mengarahkan Rosmah menyerahkan dokumen perjalanan miliknya untuk disimpan oleh mahkamah, sepanjang perbicaraan berlangsung.

    Bukan apa, kalau ada pasport dalam tangan, dibimbangi Rosmah akan melarikan diri (abscond) — Keluar negara, kemudian terus tak balik-balik semula ke Malaysia dan minta suaka politik di negara luar.

    Rosmah tidak lagi bergaya dengan beg tangan dan barang kemas mewah

    Kini Datin Rosmah sudah tidak lagi bergaya dengan beg tangan mewah. Mana tidaknya, semasa serbuan pihak berkuasa di rumah beliau, 72 bagasi mengandungi wang tunai, barang kemas dan pelbagai barangan berharga telah dirampas.

    beg tangan rosmah kena rampas

    Antara yang turut dirampas ialah sebanyak 284 kotak berisi beg tangan berjenama mewah ditemui dalam sebuah unit kediaman di Pavilion Residences Apartment yang diperiksa polis berhubung siasatan skandal 1MDB.

    ReplyDelete
  19. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  20. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  21. Kah kah kah , bila jadi macam orang biasa baru tahu pahit kehidupan,

    ReplyDelete