Thursday, December 20, 2018

TUN WAJAR MEMIMPIN SEMULA UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION / MELAYU BERSATU

Bagai orang mengantuk di surung bantal apabila DAP umum mahu keluar PH jika agenda mereka tidak dilaksanakan?

Pucuk dicita ulam mendatang.
Orang Melayu memang memerlukan satu faktor kuat untuk BERSATU.

DAP wajar juga namakan lebih awal siapa kawan dan siapa lawan mereka.

Orang Melayu terpaksa pilih samada Tun atau Anwar jika mereka tidak bersama sebagai peneraju.

Jangkaan Jun 2019 atau lebih awal.

21 comments:

  1. Setuju tun mahdey kembali segera kpd umno baru dgn segera...parti yg dia tinggalkan warisan merompak menyamun kronisma dan putarbelit...orang yg telah menghilangkan berpuluh billion wang negara hingga susahkan kehidupan melayu..

    Tun mahdey hanye merosakkan PH...

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu pasal tun mahdey tergila2kan mp dan ahli umno...Bersatu terlalu naif seperti boboi...
      Menteri Bersatu yg dipilih oleh DKK tun mahdey pon lemah tak layak jadi menteri...

      Bwrsatu hanye penumpang dlm PH...DKK mahdey hanye merosakkan PH dgn putarbelit kolingnye...lebih baik balik semula kpd umno kuatkan penyatuan melayu yg nak cepat kaye...jangan harapkan pas untuk penyatuan melayu...

      Delete
    2. Hidup Tun Mahathir..!!
      Bungkus Pas dan Ameno

      Delete
  3. Saya kekal dengan pendirian yang sama, yang juga pendirian Tun sendiri yang telah diulanginya banyak kali setiap kali isu berkaitan dibangkitkan.

    UmNo sudah mati, dan demikian tiada isu penggabungan di antara PPBM dan UmNo.

    UmNo yang mesti dilupuskan dan anggotanya yang bukan pendusta dan ahli fitnah berbondong-bondong menyertai PPBM.

    Ia akan berlaku juga in shaa Allah.

    LKS hanya menjawab balas kepada tuduhan bahawa DAP kini menjadi lembik seperti MCA. Ia bukan isu pun kecuali bagi orang-orang yang sengaja mahu melagakan DAP dengan PPBM.

    Sebahagian orang Melayu apabila berhadapan dan bersama-sama orang-orang Melayu mereka mengecam PPBM kerana bersekutu dengan DAP (mereka gemar menyebut dan menulis sbg DAPigs). Padahal mereka adalah pendusta yang menjual nama bangsa dan agama.

    Sebahagian orang-orang Melayu lain pula akan mengecam PPBM kerana tidak berkongsi aspirasi DAP yang tidak menguntungkan bangsa Melayu. Apabila bersama-sama orang-orang Cina mereka mengapi-apikan orang-orang Cina supaya menentang PPBM konon kerana PPBM tidak mempunyai asiprasi yang sama dengan DAP.

    Mereka menyangka dengan mengapi-apikan DAP supaya menentang PPBM mereka akan berjaya menjatuhkan Tun M. Itulah niat sebenar mereka.

    Akhirnya niat sebenar ini akan terbongkar juga, dan kedua-dua kumpulan ini tetap akan tewas mutlak.

    Hahaha.. Sejak hari pertama Tun M mengangkat sumpah sebagai PM-7, saya telah menyebut PH1 akan berpecah dan membentuk PH2. PH2 yang 100% anak bangsa Mim yang akan menang mutlak dan mengibarkan panji-panji mereka, in shaa Allah.

    Maka biarlah mereka mencuba. Tanpa percubaan itu tidak akan berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS dan tanpa PERTEMPURAN KLIMAKS tidak akan berlakunya kemenangan mutlak dan HARI PEMBUKAAN.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan bangsa melayu yg ontong selama ini..hanye segelintir melayu yg ontong dgn mengapi2 kan perkauman yg dikepalai oleh DKK mahdey....

      Delete
    2. DKK mahdey takut kembali bersatu dgn umno ...takut hilang kuasa....hihihi...pentaksub cakap besar..

      Delete
    3. Hehehe.. Tun M masih PM. Pembencinya sahaja yang gebang lebih menampakkan kedunguan tahap gaban..

      Delete
    4. Satu hal yg menarik dp analisa PRU-14 adalah UMNO menerima undi sebanyak 2.1 juta walhal ahli UMNO adalah sebanyak 3.5 juta manakala 1.1 juta dp 1.56 juta pengundi baru ialah Melayu&Bumiputera.

      Ini menunjukkan jenama UMNO sudah lapuk di kalangan Melayu&Bumiputera itu sendiri terutama golongan muda. Pendek kata, UMNO sudah kehilangan faktor WOW dan perkembangan ini semakin parah dari semasa ke semasa. Tambahan lagi tiada lagi pemimpin berwibawa dlm UMNO.

      Jalan yg terbaik adalah bubar UMNO dan perkasa BERSATU di bawah pimpinan Tun. Lupakan persengketaan dan dendam kesumat kepartian dan reramai kita bernaung di bawah BERSATU demi agama, bangsa dan negara. Jangan ulangi perang tiga segi di zaman dulu di antara Acheh, Johor dan Portugis yg menguntungkan bangsa penjajah itu.

      #BubarUMNOPerkasaBERSATU

      Delete
  4. Bila rafizi bersama nurul dan KJ maka bermulalah gerakan singkirkan DKK mahdey dan Bersatu dari PH...
    DAP sudah bukak mulut bagi amaran...perosak PH mesti di nyahkan segera..

    Siap lah ko puak2 pentaksub DKK mahdey...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maka biarlah mereka mencuba. Tanpa percubaan itu tidak akan berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS dan tanpa PERTEMPURAN KLIMAKS tidak akan berlakunya kemenangan mutlak dan HARI PEMBUKAAN.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Climax climax juga tapi terfikirkah kita bahawa kekuatan PPBM sekarang hanya bersandar sepenuhnya kepADA SEORANG LELAKI BERUSIA 93 TAHUN. Apa akan jadi kiranya takdir Ilahi menjemput Tun kembali sebelum klimax terjadi...? Besar kemungkinan PPBM akan runtuh berkecai dan lumat dikerjakan gerombolan Abam Nuar.

      Delete
    3. Sdr Asrul,

      Sebab itulah PERTEMPURAN KLIMAKS itu akan berlaku ketika lelaki berumur 93 tahun tersebut masih bernyawa dan masih sihat. Apabila pasukannya telah menang mutlak dan pasukan-pasukan bathil itu telah lenyap, maka umat tidak lagi perlu memikirkan fitnah yang bertali arus seperti hari ini di zaman fitnah.

      Formulanya ialah Al-Malhamah Al-Kubra akan berlaku ketika Pembawa Panji Hitam menjadi Penguasa di Bandraya Akhir Zaman.

      Mengambil kira fakta hari ini maka bermakna PERTEMPURAN KLIMAKS itu akan berlaku ketika Tun Mahathir menjadi penguasa di Seri Perdana, Putrajaya.

      PERTEMPURAN KLIMAKS bakal dimenangi oleh pasukan Panji Hitam dan selepas kemenangan tersebut akan berlaku HARI PEMBUKAAN. Selepas ia berlaku, zaman fitnah akan ditinggalkan.

      Zaman fitnah tetap akan berakhir. Ia adalah khabar nubuwwah maka ia pasti berlaku, in shaa Allah.

      Menafikannya mahupun mempersendakannya tidak akan menghalangnya daripada berlaku.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    4. United Malays National Organization = Parti Pribumi Bersatu Malaysia
      Malays&Bumiputera = Pribumi
      Matlamat perjuangan yg sama demi agama, bangsa dan negara.

      Umum sudah tahu, UMNO kini sedang nazak. Hasrat parti rasis adalah supaya majoriti Melayu&Bumiputera kekal bersama UMNO sbb UMNO sudah tidak lagi bermaya dan tidak mampu mempertahankan hak-hak agama dan bangsa. Hasrat parti rasis juga ingin mengekalkan PPBM sebagai parti berasaskan Melayu&Bumiputera yg comel supaya senang diperkotak-katikkan.

      Parti rasis takut UMNO dibubarkan dan ahli2 UMNO termasuk ADUN2 dan MP2 menyertai dan menguatkan BERSATU kerana itu akan membantutkan agenda mereka menguasai tampuk pemerintahan negara.

      Kpd mereka yg ingin mengekalkan status quo seperti hasrat parti rasis itu samada secara langsung atau tidak langsung, mereka ialah anxxxg kpd parti rasis.

      Delete
  5. Tak perlu tun suburkan umno semula, biarlah umno terkubur. Pakatan dah cukup baik, bersatu, dap, pkr, amanah dan warisan...masing2 ada kekuatan sendiri.

    ReplyDelete
  6. hoi KD...Cakap terus terang! TUN WAJAR KETUAI SEMULA UMNGOK BAGI MENGSONGLAP HARTA UMNGOK YG BERBILLION RINGGIT NILAINYA!

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  8. umno... tak perlu tun kuborkan.. biar orang melayu sendiri yang kubor dan talkinkan.. ..insyaallah. umno boleh dihidupkan semula hanya jika diperlukan..atau jika bersatu lari dari perjuangan..oleh seorang pemimpin baru.

    buat masa ni umno perlu dikuborkan terlebih dahulu agar sisa pemakan dedak juga sama terkubor

    kalau pemimpin umno sayangkan melayu.. mohon bubarkan umno.. ini adalah jasa terbesar umno untuk orang melayu ketika ini

    ..berkuborlah umno.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete