Saturday, December 22, 2018

UMNO KEMBALI WARAS, SUSUN SEMULA STRUKTUR...YANG BERMASALAH KINI PH - ADA PENGKHIANAT...

Khususnya dari Menteri yang menyusahkan kerajaan dengan dasar, keputusan dan ucapan semborono sehingga sukar untuk dipertahankan oleh parti.

Dalam satu keadaan lain, tidak boleh dinafikan ada cakap² yang seolah mahu menghalang Anwar sebagai pengganti Tun dan balasannya usaha memburukan Tun giat dijalankan.

DAP memerhati dengan penuh minat.

Penyingkiran Najib merupakan satu proses yang sangat baik dan berhadapan perbalahan antara PKR dan BERSATU juga satu lagi proses politik Melayu Islam yang belum ada kesudahan.

Proses meningkatkan ekonomi Melayu terabai sejak Pak Lah ambil alih dan kini dalam nasib yang sama.

Inilah menang sorak (politik), kampong tergadai (ekonomi)..

24 comments:

  1. Apa boleh buat nasib yang terpaksa ditanggong oleh Tun kerana tersalah memilih kawan.Berkawan dengan berok dan ungka yang pra matang,yang akhirnya amat berbahaya jika Tun alpa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab tu Tun lari. Dan sejak itu beruk dan ungka itu pun terkinja2... Kikiki

      Delete
    2. Rasanya tun perasan tak temberang menteri kewangan supaya akhirnya ekuiti melayu Islam dan bumiputera dijual? Pasti perasankan! Knp dibiarkan? Adakah pm takut kpd menteri dap? Kalau tak takut knp dibiarkan? Hanya pm yg mampu jwb. Tp jika melayu dpt disatukan keseluruhannya, aset dan ekuiti melayu tak siapa berani gadai.

      Delete
  2. Betul tu kd. Saya sokong statement awak. Tak percaya statement kd? Dlm group pengkomen rasmi kd juga belambak org² yg kd sebutkan...suka anwar anti anwar. Belum lg yg totok anti atau sokong tun. Panjang lagi la tempoh bumiputera nk maju jaya sbb politiking tak habis²...

    ReplyDelete
  3. serngan demi serangan sabotaj, sailang..ngok ngek dimulakan oleh puak rasis dan puak reporbasi.

    kata nak malaysia baru..tapi hidup dalam fantasi..

    mananya ada perubahan boleh buat dalam 100 hari.

    melayu itu melayu ini... satu sekolh pun tak nak apa cerita?

    malaysia baru kepala bana apa?

    ReplyDelete
  4. Perlu kuatkan gerakan melayu dulu. Cara mana biar pm melayu fikirkan. Walaupun nampak pm memaksa mp² umno utk tinggalkan parti dan menyelinap ke bersatu kelihatan kotor dan menjelikkan tp kalau dh terpaksa kena buat jugak. Melayu dh terpecah kpd bnyk sangat parti, sebab itu parti cina (sebut dap) begitu gembira atas perpecahan melayu. Mereka rasa sgt dominan dlm kerajaan. Satu² agenda utk sailang ekuiti dan aset melayu Islam dijalankan. Ada tak yg sedar felda, tabung haji sudah dimangsakan mereka? Sedar, tapi tak boleh buat apa. Malah, india yg komposisinya hanya 7% pun sudah tunjuk lagak. Untuk itu melayu perlu disatukan waima dgn apa carapun. Yg penting melayu perlu dlm 1 team, barulah minoriti rasa segan dan hilang stim utk kurang ajar dan biadab.

    ReplyDelete
  5. Umno dah tersusun....tun mahdey dan penyokongnye yg akan menangis...

    Agenda yg sedang dirancang tidak akan kesampaian...usia sudah lanjut rumah kata pergi kubor kata mari..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda ingat ye kata² anda. Kita tengok atok tua menang ke anda yang samdol..
      hehe...

      Delete
    2. atok tua akn menangis tnpa lagu..hehe...

      Delete
  6. Rm100 School aid for students

    (Stock image for illustration purposes) Finance Minister Lim Guan Eng, in a statement today, said the financial aid was intended to help parents and guardians with their new year expenses. NSTP/ Mohd Asri Saifuddin Mamat

    By Bernama - December 22, 2018 @ 4:57pm
    PUTRAJAYA: The government is providing preliminary school aid of RM100 each to Year One to Form Five students from households with income of RM3,000 and below.

    Finance Minister Lim Guan Eng, in a statement today, said the financial aid was intended to help parents and guardians with their new year expenses.

    “The Finance Ministry is providing a special allocation of RM328 million which will be channelled to the Education Ministry to be distributed to schools beginning January 2019,” he added.

    The government, he said, was committed to providing quality education opportunities for all students, regardless of their background. --Bernama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun mahdey kata hutang negara 1 triliun...kewangan negara sangat teruk...tak boleh turun toltak boleh tanggoh ptptn tak boleh turunkan minyak...

      Tapi boleh kluar bantuan kpd budak sekolah felda dan pekebun getah beratus juta...

      Memang tun ade magis boleh ubah kedadaan dlm sekelip mata...

      Ini lah sebabnye melayu bodoh mudah kena belit dgn mamak DKK ni sejak bertahun dulu hingga sekarang...

      Delete
    2. Tun ada magis...magis loyar buruk panji hitam..hehe..

      Delete
  7. Anon 259..jgn celupar sgt..tun berupaya utk haramkan umno klu dia mahu..sepatutnya ko bersyukur sbb umno masih diberi peluang utk hidup..carilah jln berdamai bukan permusuhan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia takkan haramkan umno...ade tujuannye...7
      kalo dia nak haramkan umno selepas pru dah boleh haramkan..
      Yg bodooh saja tak tahu..

      Delete
    2. 3:11. Betul tu, yg bodoh mcm ko sja tak tahu..

      Delete
  8. BLOGER CG SIAR JANGAN RISAU TOKONG TAK AKAN JADI PM.... KAU GEBANG APO NI ATOK OOIII..!!! PUIIIII..!! HAAH DELETE

    JANGAN RISAU TOKONG X JADI PM KATANYA
    SAPA YG RISAU DIA JADI PM PULAK NIH..?
    YG KAMI RISAU TELO KAU TU DI CLAMP NYA
    ABIS HARTA ISLAM MELAYU DIJAJA NANTI..

    ATOK BODOH TAK PAYAH NAK GEBANG
    TELO DI KLAMP EKAU JADI ANJINGNYA
    RULES OF LAW DAH MACAM GAMPANG
    UGUR PAKSA BELI MP UMNO ADA LAW KA..?

    .. KAU YANG RISAU KENA TENDANG KOSI PM RAKYAT TAK BODOH ATOKKKK YG BODOH MACAI SIAP KATA KIBAR PANJI ITAM PEMBUNUH LAGI


    ... BUTUH MAK LU LA ATOKKK..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Butuh mak kau.... Dah dasar beranak dari pantat iblis, dapat pun anak iblis.

      Delete
  9. Masih ade lagi ker mp umno nak lompat2?..... Mereka ni dah kenal siapa dan bagaimana putarbelit tun mahdey...

    Semasa anwar di anaya oleh tun ramai penyokong anwar berpaling tadah kerana ada ganjaran jawatan...

    Zaman sekarang ekonomi tidak kukuh lagi seperti dulu kerana harga minyak sudah merudum.....tak ada ganjaran lagi...

    ReplyDelete
  10. Rakyat pula beri subsidi pada kerajaan, Siapa Zalim sekarang??

    Rakyat pula beri subsidi pada kerajaan. Harga sebenar RON95 = RM1.90.

    Belanjawan 2019 diumumkan oleh Guan Eng dengan andaian harga minyak dunia Brent pada harga US$72 satu tong pada awal bulan lepas tetapi selepas itu, harga minyak dunia telah terus jatuh menjunam.

    Semalam, harga Brent ialah di sekitar US$52 satu tong. Sebagai perbandingan, harga Brent semasa BN kalah ialah US$73 satu tong dan harga RON95 ialah RM2.20 satu liter.

    Ini bermakna, sejak awal bulan lepas, kerajaan PH telah kenakan cukai sebanyak 30 sen seliter ke atas RON95.

    Harga sebenar petrol RON95 sepatutnya antara RM1.90 sehingga RM2.00 sejak sebulan dahulu berbanding harga RM2.20 sekarang.

    Kerajaan PH telah mengutip cukai sebanyak RM120 juta dari penjualan RON95 setiap minggu dari rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib dan tun mahdey serupe ajee...dari acuan yg sama...guna cara sama cekik rakyat...

      Delete
    2. Taklah anon 341. Mana sama. Cara najib cengkam rakyat tak la kasar. Dia tekan sikit tp cover blk dgn bagi mcm². Takkan kau lupa kot? Tun madey ni pulak, cengkam sampai nk putus nafas. Kau tengok, belanjawan 2019 lebih besar dpd belanjawan 2018 tp hakikatnya utk rakyat belanjawan 2018 lebih bnyk dpd 2019. Mana pergi perbezaan belanjawan tu? Belanja bnyk, rakyat dpt sikit...aduhaiii...kita ni dibodohkan oleh menteri lantikan tun madey. Tun madey setakat ambik maklum je sbb dh kena clamp. Satu je cara bagi tun. Mufarakah dgn dap bila melayu berjaya disatukan.

      Delete
  11. Aik.. berkokok lagi si Najib hari ni!!...dah,dah la Najib woih....lebih baik kau tumpu aja kes ko dimahkamah yang berlambak2 tuh..

    ReplyDelete