Wednesday, December 12, 2018

ZAHID MAMPU MERAWAT UMNO..


21 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. AWAS!!

    Se Lori Doa Pendek Umur , sedang membuat U-Turn menuju kpd Maa Laa Uun yg Aaminkan semasa Himpunan ICURI baru2 ini.

    Teet..teet...teet.teet
    Hoii!!! Budak2 Maa Laa Uun Isley mana yg bermain blkg lori tuu !!
    Hoi ! Nak mampos kaa !!
    Teet..teet..tuut...

    PRAAAAAKKKK!

    ReplyDelete
  3. Level rawatan si Zahid - penuh dengan segala jenis propa semata-mata...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko bukan nabi melainkan nujum pak belalang yg bergantung kpd nasib. Mana ko tahu akal budi org politik jondo? Ko tau knp tun madey sanggup telan kahak menyumpah kit siang dulu? Itu survival politik namanya. So, jgn terlalu awal menyimpul, takut tersimpul lidah sendiri. Di kuwait, ada org mati tertelan lidah sendiri beb. Hrp² ko tidak jd begitu.

      Delete
    2. Hehehe...

      Tun M telah membuat keputusan yang betul di dalam setiap keadaan. Disebabkan itulah ia kekal menjadi ketua pasukan yang sentiasa menang.

      Apabila ia memilih untuk bersekutu dengan LKS malah DSAI sendiri ia adalah kerana UmNo telah berpaling dan sedang melakukan kerosakan yang besar, dan UmNo adalah kejahatan yang paling dahsyat yang perlu ditumbangkan. Ia adalah kejahatan yang sangat real pada masa tersebut.

      Di bawah Najib UmNo telah berpaling, ke jalan yang lebih sesat dari jalan yang lurus, maka Tun M telah memimpin pasukannya bermufaraqah daripada UmNo, menubuhkan PPBM, bersekutu dengan seteru lama untuk menjatuhkan UmNo dan UmNo telah tumbang.

      Sekutu-sekutu Tun M di dalam PH, apa-apa sahaja pelakuan mereka adalah mampu dikawal olehnya, ibarat menarik rambut di dalam tepung.

      Semasa menjadi PM-4 ia telah pun berjaya mengawal MCA di dalam BN mahupun DAP di pihak lawan. Kini DAP menjadi sekutunya sedang MCA pula menjadi lawannya, dan ia masih kekal dapat mengawal kedua-duanya.

      Survival Politik? Hehehe.. Dungu sungguh kamu ya.. Survival politik apa lagi untuk seseorang yang telah hampir dua dekad bersara selepas berada di puncak politik selama dua dekad sebelumnya. Simpan sedikit kedunguan itu, jangan nampak sangat.

      Ia adalah fitnah yang dilakukan oleh para pemimpin UmNo yang sebenarnya terdesak untuk survival politik sebab tanpa kekuasaan politik mereka akan kehilangan perlindungan daripada keselamatan dari pendakwaan. Kini mereka sedang menghadapinya. Ia adalah real.

      Nujum Pak Belalang? Hehehe... Gelaran itu lebih layak diberikan kepada orang yang memilih nama samaran Kejora atau Virgo kerana mereka menjadikan Bintang sebagai panduan.

      Aku pula bergantung kepada khabar nubuwwah tentang peristiwa-peristiwa akhir zaman.

      Tanpa keraguan lagi aku mengatakan bahawa Tun M adalah Pembawa Panji Hitam, ketua pasukan yang tidak pernah tewas di dalam mana-mana PERTEMPURAN yang ia ketuai ketika zaman fitnah sedang berlangsung.

      Ia akan kekal menang kesemua PERTEMPURAN yang ia ketuai sehinggalah ke KLIMAKS dan apabila KLIMAKS itu tiba, pasukannya akan dianugerahi dengan kemenangan mutlak yang ditandakan dengan berkibarnya Panji Hitam di seluruh negara.

      Berkibarnya Panji Hitam bakal menjadi permulaan cut-off date, berakhirnya zaman fitnah dan bermulanya zaman baru. Khabarnya adalah jelas.

      Berkibarnya Panji Hitam adalah khabar nubuwwah, maka ia akan tetap berlaku walaupun pembencinya tidak mengkehendaki ia berlaku. Mereka tidak akan dapat menghalangnya.

      Musuhnya boleh mencuba menjatuhkannya tetapi mereka akan gagal. Malah apabila mereka bersekutu sesama sendiri untuk tujuan menjatuhkannya, mereka sendiri yang akan mengalami ketewasan mutlak.

      Tak percaya pun tak mengapa, silalah mencuba, asal kelak jangan cakap John Doe tak payung, ok.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. Bergabung dgn parti setan pun blh utk tumpaskn setan besar. Apa salah nya

      Delete
    4. "Muutuu bighaizhikum" yang bermaksud 'matilah kalian di dalam hati bernanah'. Kalian tidak akan mampu menang.

      Pasukan Panji Hitam itu adalah satu pasukan yang tidak pernah dikalahkan. Mereka muncul di sebuah negeri Islam di Timur. Ketua pasukan ini adalah dia yang bergelar 'Pembawa Panji Hitam'.

      Senarai orang-orang yang telah ditewaskan oleh Tun Mahathir sebagai ketua pasukan :-

      1. Tunku Abdul Rahman - UMNO (Tun menjadi pencabar kepada ketua pasukan)
      2. Tun Hussein Onn - UMNO (Tun menjadi pencabar kepada ketua pasukan)
      3. Tengku Razaleigh - UMNO (Tun sbg Ketua Pasukan dicabar)
      4. Tun Musa Hitam - UMNO (Tun Musa sbg Timbalan berundur)
      5. Tun Abdullah Badawi - UMNO (Tun Dollah sbg ketua pasukan berundur)
      6. DS Anwar Ibrahim - UMNO, Reformasi dan PKR (20 tahun gagal sehingga berada semula di dalam pasukan yang diketuai Tun, kembali menang)
      7. DS Fadzil Noor, Hadi Awang, Nik Aziz (3 serangkai 'kepimpinan ulamak'. Kalah di dalam kesemua PRU bertembung Tun sbg ketua pasukan)
      8. Tun Salleh Abbas (bekas KHN, cuba menyalahkan Tun di atas sikapnya sendiri ke atas YDPA. Tun M kembali sbg PM-7 sedang dia dilupakan)
      9. Ibrahim Libya (pemberontak Memali, membunuh polis dan dibunuh balas, sedang majoriti rakyat kekal menyokong kerajaan yang dituduh 'kafir')
      10. Ashaari Muhammad (Al-Arqam; Pasukan Panji Hitam palsu)
      11. Shahnon Ahmad (Penulis SHIT @ P*kimak yang mencerca Tun, akhirnya dia dipanggil balik dulu sedang Tun dipanggil balik ke atas takhta sbg PM-7)
      12. Najib Razak, Zahid Hamidi, Musa Aman, Nazri Aziz dan kesemua pemimpin UmNo yang telah berpaling. Kesemuanya tumbang di tangan orang tua yang baling gelas tak pecah'.

      Untuk bagi kredit kpd geng alam maya bahawa mereka juga 'bertempur dengan Tun' dan tewas:-

      13. Mat Maslan dan Geng A9nya, Fuad Zarkashi dan geng JASAnya telah tewas dan lenyap selepas tumpas PRU. Askar-askar mereka iaitu GENG NAJIB, KEJORA, VIRGO LARA, Mr J, Unknown aka sahabat, Suharli Masrop, Cencaluk dan kesemua geng A9 kini sudah kesipuan untuk muncul di atas nama yang sama. Hanya GN yang kekal muncul di atas nama yang sama selepas tewas.

      Yang bakal bertempur dengan Tun M pada hari PERTEMPURAN KLIMAKS :-

      14. Pasukan-pasukan bathil yang bersekutu untuk menewaskan Tun dan merentapnya drpd kerusi PM. Seperti kesemua 13 pasukan di dalam senarai di atas (tidak konklusif) pasukan bersekutu ini juga bakal tewas, malah mereka bakal TEWAS MUTLAK.

      Khabar kemenangan mutlak Pasukan Panji Hitam:-

      Riwayat Thauban:

      "...ثم تقبل الرايات السود من قبل المشرق ، فيقتلونكم قتلا لم يقتله قوم - ثم ذكر شيئا - فإذا رأيتموه فبايعوه ولو حبوا على الثلج... "

      "Kemudian akan muncullah Panji-panji Hitam dari arah Timur. Mereka akan membunuh kamu dengan pembunuhan yang tidak pernah berlaku sebelum itu. Kemudian Baginda berkata berkata sesuatu yang tidak aku ingat. Maka apabila kamu melihat mereka, hendaklah kamu berbaiah kepada mereka walaupun merangkak di atas salji.... ".

      Apabila Panji Hitam dikibarkan itu bermakna pasukan ini telah pun memperoleh kemenangan mutlak ke atas pasukan-pasukan lawannya. Zaman fitnah telah ditinggalkan dengan kesemua ahli fitnah telah bersemadi di dalamnya. Umat melangkah ke Zaman Khilafah manhaj nubuwwah. Ia adalah khabar nubuwwah maka ia pasti berlaku.

      Terlalu cepat membuat kesimpulan? Hehehe.. Lihat balik senarai di atas, kemenangan pertama Tun M berlaku pada 1969 apabila Almarhum Tunku ditewaskan. Aku hanya mendapat jawapan ia adalah Tun M pada 2018, iaitu selepas melihat sejarah 5 dekad sejak Tun M mula 'bertempur'.

      In shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    5. Jondo, jgn terlalu taksub sehingga menyanjung bahawa tun madey tidak terkalahkan. Ingatlah, bahawa Rasulullah pernah kalah dalam 2 peperangan. Masih ingat sejarah perang Uhud? Mungkin ini peperangan yg popular dan tahu bagaimana tentera Islam boleh kalah. Bagaimana dgn peperangan yg satu lg. Bagaimana tentera Islam kalah dalam perang Hunain? Sedangkan ketika itu tentera Islam dalam jumlah yg begitu besar. Utk renungan ko wahai jon do, Rasulullah juga pernah tewas dan peperangan yg tewas itu diabadikan dlm Al Quran. Adakah ko rasa tun madey lebih gah dan lebih hebat dpd Rasulullah sehingga tak pernah tewas? Riak dan sombong pengikut akan menjadi punca tewasnya pemimpin, selain pemimpin yg rasa dirinya tak pernah silap. Saksikanlah nanti akan tewasnya seorang pemimpin yg ko sanjung itu dlm peperangan akhir yg tak hebat manapun, tapi kalah tetap akan kalah juga. Utk direkodkan sebagai sejarah dan pengajaran terutama kpd pentaksub spt ko.

      Delete
  4. zahit adalah tikus yang sedang membaiki labu..

    jadi biarkan siluncai terjun dengan labu labunya

    sudah dinasihat sudah diberi amaran.. namun labu masih mahu tikus merawatnya.

    pendapat aku..jika orang umno sayangkan parti ini ia wajib dibubarkan untuk seketika untuk direhatkan..

    ketika ini umno hanya membawa orang melayu ke lembah jahanam

    nanti... masa yang lain hidupkan semula umno dengan pemimpim yang baru dengan kekuatan yang baru pada masa yang sesuai.

    untuk seketika biarkan melayu.. melayu tidak perlukan umno umno yang perlukan melayu

    ReplyDelete
  5. Mungkin umno akan menerima nasib seperti umno disingapura hidup segan mati tak mahu...

    ReplyDelete
  6. John Doe..dh tahap klimak dh ngko punya biol tu..simpan2 laa skit dgn fantasi khayalan bak kaki isap gam tu..wakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 8.03

      Takut it becomes reality?

      John Doe,

      Keep it up

      Delete
    2. Sdr anon 8:41

      Terima kasih di atas sokongan.

      Sdr anon 8:03

      Belum KLIMAKS lagi, tetapi memang sedang menuju ke arahnya. Akan KLIMAKS pada hari berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS yang selalu aku ceritakan itu.

      2019M / 1440H in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  7. 'Saya sertai Bersatu kerana ...' - Mas Ermieyati

    Astro Awani | Diterbitkan pada Disember 13, 2018 11:55 MYT
    'Saya sertai Bersatu kerana ...' -

    MAS ERMIEYATI: 'Saya berharap dapat turut sama membantu usaha Bersatu selaku parti komponen kerajaan dalam melaksanakan agenda pemerkasaan wanita muda'. - Gambar fail

    KUALA LUMPUR: Datuk Mas Ermieyati Samsudin menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) kerana mencari solusi yang lebih berkesan dalam membela kepentingan terutama pengundi di Masjid Tanah.

    Jelas Ahli Parlimen Masjid Tanah itu, keputusan diambil, setelah bermuhasabah dan memikirkan sedalam-dalamnya ia jalan terbaik dalam kerangka negara Malaysia yang majmuk.

    "Insya-Allah, saya berharap dapat turut sama membantu usaha Bersatu selaku parti komponen kerajaan dalam melaksanakan agenda pemerkasaan wanita muda, di samping bersikap lebih terbuka dalam memperjuangkan nasib belia supaya mereka dapat merasai satu kehidupan yang lebih baik dan juga untuk mewujudkan masa hadapan yang lebih cerah bagi Malaysia.

    “ Terima kasih saya ucapkan kepada Pengerusi Bersatu, Tun Dr Mahathir Mohamad dan kepimpinan parti ”
    - Mas Ermieyati
    Twitter Facebook Email Google Whatsapp

    "Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada sahabat-sahabat dari Masjid Tanah, Melaka dan seluruh negara yang banyak membantu sepanjang saya berkhidmat sebagai Ahli Parlimen, dari peringkat nasional sehingga ke akar umbi.

    "Terima kasih saya ucapkan kepada Pengerusi Bersatu, Tun Dr Mahathir Mohamad dan kepimpinan parti kerana berkenan menerima penyertaan saya," katanya dalam kenyataan selepas menyerahkan borang permohonan menjadi ahli Bersatu di sini, pada Khamis.

    Mas Ermieyati turut berharap, Malaysia baharu akan mewujudkan budaya politik lebih matang, inklusif, di samping meletakkan tadbir urus dan integriti sebagai keutamaan.

    "Sudah tiba masanya semua pihak tanpa mengira fahaman politik dapat mencari satu titik persamaan demi kepentingan rakyat. Kepada Allah jua kita berserah," jelasnya.

    TONTON: Saya akan terus kekal Ahli Parlimen Bebas - Mas Ermieyati

    BACA: Bekas Ketua Puteri UMNO umum keluar parti

    Mas Ermieyati mengumumkan keluar daripada parti UMNO dengan menjadi Ahli Parlimen Bebas pada 1 Julai lepas

    Menurutnya, tindakannya itu dibuat seikhlas hati tanpa ada mana-mana paksaan atau ancaman selain mahu menjadi pembangkang yang menegur kerajaan tanpa terikat dengan etika ahli parlimen yang mewakili sesebuah parti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seblmpru kutuk...dahan dah patah pindah dahan baru...smua dah bagusss...

      Kerana Wang punye pasal boleh cakap ikhlas hati...puuii..

      Delete
  8. Melayu memang bangsa tak berguna. Overated macam bagus, pongpang sini pongpang sama. Apa pun tarak, harapkan makan tanggung berak cangkung sokmo.
    Kalau rasa dah kuat sangat buatlah apa yang patut. Jangan dok gebang je manjang. Tapi kita semua maklum, yang bangsa melayu ni sebenarnya pengecut, berhadad dengki dan kuat memfitnah. Itulah rukun sahih bangsa melayu.
    Berhutang pandai tapi taknak bayar. Menyamun dan merompak pun atas bangsa sendiri, sebab bangsa melayu memang bodoh dan mudah diperbodohkan. Piiiiiiirah!!!
    Kalau di negara lain memang dah lama pupus bangsa yang macam bagus ni. Tak sedar diri. Usaha malas, komplen memang juara. Jaguh kampung memekik dan menjerit sana sini sebab dalam otak bangsa melayu ni, lagi kuat lagi betul, lagi terer. Steadylah melayu, sekarang masyhur seluruh dunia.

    ReplyDelete
  9. Mat Hassan: Kami rayu Dr M tak bubarkan Umno

    Lu Wei Hong
    13 Dis 2018, 1:40 tengahari (Dikemaskini 13 Dis 2018, 1:46 tengahari)

    A A
    Mohamad Hassan menjelaskan bahawa pertemuan beliau bersama empat pemimpin Umno lain dengan Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad bukan bagi membincangkan keputusan untuk meninggalkan parti itu.

    Sebaliknya, kata timbalan presiden Umno itu, mereka merayu kepada Mahathir supaya tidak membubarkan parti berkenaan, yang pernah dipimpinnya selama lebih dua dekad.

    "Ia hanya kunjungan hormat," katanya kepada Malaysiakini, hari ini.

    "Tun M (Mahathir) kata Umno akan dibubarkan. Kami merayu kepadanya supaya tidak berbuat demikian," katanya.

    Mohamad menyifatkan perjumpaan itu diadakan dalam suasana yang mesra.

    "Tun menerima kami. Saya pernah bekerja di bawahnya. Belanja kami sate dan macam-macam.

    ReplyDelete
  10. Perjumpaan mohon limpah perkenan kasihan belas..

    Time berkoasa lupa tuhan boleh hilangkan kuasa dan kedudukan sekelip mata saja...

    ReplyDelete
  11. saudara john doe

    Doa mampu mengubah.
    Melihat kepada perkembangan budak kecil, tak berbaloi nak layan..tak jadi kudis.
    Melihat kepada yang lain pun, mereka lebih kenal Tun dan Tun pun tahu setiap seorangnya.

    Kkmaks tak perlu berpanji sesama melayu, malah tewasnya penyamun dan penyamun² sudah memadai.

    Yang perlu diberi pengajaran dan dihadap adalah DAP yang baru dapat kuasa, mereka perlu di ajar jangan campurtangan penyatuan Melayu dalam apa jua bentuk.

    Jika perlu, letakan semula mereka di tempat asal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. john bo'doe kuat mkn tahik kafir dap sebab tu otak dia biol dan bebal...hehehe..

      Delete