Saturday, January 26, 2019

MENANG FAKTOR NAJIB ATAU CALON?

https://kluangmanexpress.blogspot.com/2019/01/jom-raikan-calon-umno-di-prk-cameron.html?m=0



# sekurang kurangnya lega kerana tidak ujud satu lagi wayarmati atau kulaan.






Menang sorak,

28 comments:

  1. faktor najib... sebab najib bukan lagi jadi faktor untuk orang mengundi ph...

    tiada lagi sebab orang nak tolak bn.. dap juga salah satu sebab masih lagi dengan sifat rasis terhadap orang melayu.

    dan sudah pasti calon tepat dari bn... calon ph terlalu rasis & bangang untuk dijadikan wakil rakyat.

    pengundi CH waras..

    ReplyDelete
  2. BN menang sbb rakyat tak puas hati ngan PH , itu realiti terutamanya org Melayu dan bumiputra lain.. faktor Najib kalau dia tak turun padang PH mungkin dapat tulang je..

    ReplyDelete
  3. Yang tewas tu adalah salah seorang ahli pasukan Tun, ia telah berlaku sejak dulu lagi walaupun semasa Tun menjadi PM-4.

    Apatah lagi ahli pasukan Tun tersebut bukan pun calon 314 anak-anak bangsa Mim yang bakal menewaskan mutlak pasukan-pasukan bathil yang bersekutu itu di klimaks kelak. Seperti yang telah diterangkan kesemua 314 ahli-ahli pasukan akhir yang akan memang mutlak di KLIMAKS kelak semuanya berkebangsaan Melayu dan berugama Islam.

    Maka, walau apapun keputusan PRK PH, kedudukan Tun kekal sebagai ketua pasukan yang tidak pernah tewas.

    Walaupun PH tewas di CH (memang dah dijangka pun), hakikatnya ialah Tun masih PM, dan Jibby kekal sebagai Orang Kena Tuduh untuk puluhan pertuduhan.

    Pak Sheikh juga kekal sebagai 'bakal PM' yang belum tentu akan menjadi PM.

    Hahahaha... Menanahlah hati para pembenci Tun di kalangan BN mahupun di dalam PH sendiri dengan keputusan PRK CH yang menunjukkan Tun sedikit pun tidak terjejas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. jon doe ko boleh tak hidup dalam realiti kejap.

      ko ni macam taksub sangat dengan teori dan ramalan sendiri.. ramalan je pun. tapi macam bersungguh benar ko nak orang percaya ramalan dan teori ni..walaupun ko cakap tak ada paksaan

      kita orang islam cukuplah ada rukun islam dan rukun iman yang perlu kita amal dan percaya..

      tak yah la ko tambah tambah..

      tak ada sebab untuk orang percaya pasal teori pertempuran rekaan ko sendiri.

      tak ada maknanya orang nak percaya teori rekaan i

      abang dah tegur jangan kata abang tak payung.

      Delete
  4. Ok lah saya sokong kemenangan ini....malah sudah dijangkakan.Cuma Lokman Adam tu patut berenti menyalak...kerana kemenangan ini bukan kerana kamu tetapi kerana rakyat yang sedar dan kebutulan calun yang bagus.Kalau letak Lokman Adam yang jadi calun sudah pasti bungkus kemas!!..

    Dan untuk PH harap2 jadikanlah kekalahan ini sebagai satu tauladan dan pengajaran buat kamu...supaya sentiasa sedar diri....ingatlah langit itu tidak sentiasa cerah.Jangan terlalu lalai dan mengharap rezki itu datang menggolek sehingga kamu asyik bergoyang kaki...rakyat benci dan sentiasa memerhati.

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum kd dan selamat pg. Hehehehe...gigil kd nk tulis ye utk posting kali ini. Siapa yg menang sorak tu, siapa pulak yg terguling terlentang? Segala fitnah bodoh pihak yg kalah tidak dilayan oleh pengundi c.highlands. Ada yg sampai hati last minute tabur fitnah konon calon bn adalah anggota senoi prag yg membunuh allahyarham ibrahim libya. Nk bg pengundi pas konfius dan ubah angin dpd mengundi calon bn. Alhamdulillah, Allah dh tunjuk kebenaran. Masa hari mengundipun, calon ph aka dap dah tunjuk lagak dan sombong dgn memakai baju berlambang parti di dlm kawasan mengundi di pos senderut. Dia ingat dia calon kerajaan dia boleh berlagak tak payah ikut peraturan pilihanrayakah? Spr bawah kaki dia barangkali... Cash Allah bayar. Pagi tunjuk lagak, petang terlentang. Najib? Troll dia dan kehadiran dia di prk ini menambah perisa kpd pengundi memilih bn. Dlm dun jelai, tiada satu pusat mengundipun yg bn kalah, malah majoriti menang berganda. Dlm dun tanah rata, ada pusat mengundi yg bn tak pernah menang, semalam pengundi saluran 3,4 dan 5 bnyk yg mengundi bn. Org muda nk ajar ph supaya usaha penuhi janji. Bukan ckp bnyk salahkan org tp happah ape tak mampu buat. Ok kd, bye. Jgn lupa telan balik kahak tu...jgn ludah, nnt kena jilat semula.....yekkk!!!

    ReplyDelete
  6. PH tewas faktor madey...rakyat sudah mula benci madey kerana gagal pulihkan ekonomi dan sejahterakan kehidupan rakyat...

    ReplyDelete
  7. PRK CH:Tahniah BN dan Pas, Rakyat lepas geram kepada Pembohong

    SAYA tidak terlalu teruja dengan kemenangan Barisan Nasional (BN) di Cameron Highlands.

    Bagi saya ini hanya permulaan kepada perjuangan untuk memberi kesedaran kepada rakyat dan mematangkan mereka dalam membuat keputusan yang penting serta besar.

    Kerana kesilapan membuat keputusan pada pilihan raya umum yang lalu kita dapat lihat bagaimana pemimpin Pakatan Harapan (PH) menjadikan negara ini huru-hara. Gelagat mereka ibarat Si kudung mendapat cincin, Monyet mendapat bunga, Cacing naik ke mata dan Kaduk naik junjung menyebabkan rakyat resah.

    Tidak pernah seingat saya rakyat negara ini seresah ini sejak memasuki era moden.

    Segala-galanya tidak menentu dengan dasar kerajaan sering berubah.

    Keputusan dibuat kerana dendam, bukan kerana kepentingan rakyat.

    Itu belum lagi janji-janji yang tidak ditunai, sebaliknya kepemimpinan PH berubah 360 darjah menjadikan rakyat sebagai musuh.

    Ekonomi negara terjejas, ratusan ribu mahasiswa menganggur dan golongan bawahan makin tertekan.

    Akhirnya rakyat tidak lagi dapat menahan rasa marah dan ia ditunjukkan melalui undi.

    Jika pilihan raya kecil sebelum ini PH menang kerana kerusi kawasan bandar. Bagaimanapun mereka baru diuji di kawasan luar bandar dan ternyata mereka gagal.

    Harga sawit merudum, dibebani pula dengan bantuan sara hidup yang tidak diperolehi atau lambat sampai, bantuan sedia ada dikurangkan jumlahnya, ketika harga barangan melonjak naik.

    ReplyDelete
  8. Dengan kemenangan YB Ramly ni, di harap ada perubahan mental dan kehidupan di kalangan Melayu dan orang Asli Cameron Highlands. Jangan asik mrnangis kerana harga belacan lebih mahal dari sawit. Jgn mengharap YB Ramly boleh tabur dedak di sepanjang jalan. Apa pun kerajaan yg naik, kita kena urus hidup sendiri. Beranilah berubah. Harga sawit jatuh, ubah - tanam koko, kopi, nangka, biji vanilla atau strawberry. Janji ada pulangan lumayan. Tengok petani Indonesia, mereka berani berubah. Hari ini Indonesia terkenal dgn koko,kopi, biji vanilla dan avokado. Jangan asik nak tuntut manifesto. Terus tukar balik kerajaan. Najub naik balik, jangan nenangis gst 12% dan jgn jeles tengok kak ros bergaya dgn intan berlian, pink, blue and green diamond. Tak malu-malu tukar beg jensma Bijan hari-hari kerana rakyat sayang Najib.Apa pun dia buat, takpa. Dia MELAYU & ISLAM

    ReplyDelete
    Replies
    1. tolong la jangan tambah lagi sorang teresa kok.

      kalau kawin hari ni tak kan esok dapat anak cik minah oi.. hidup dalam realiti.. jangan jadi macam jon doe.

      ko tebang pokok dah nak tunggu hasil lagi.. tu belum kos pokok tak jadi binatang perosak... kalau tak jadi mampus kering..

      kah kah kah

      sebenarnya orang dah tak kisah pasal gst atau sst.. dh jadi tak penting bila mana walaupun dah ganti ... harga barang masih lagi tidak berubah

      najib bukan lagi faktor... rakyat dah sepak dia pru lepas..ko lupa ke? ko nak nak sepak dia sampai mampus ke?

      nampak.. bunyi dah macam blog budin dah aku ni..

      kah kah kah

      Delete
    2. Kalau tak dimulakan skrg, bila lagi....? Berakit-rakit, ke hulu. Berenang-renang di tepian. Bersakit-sakit dahulu. Bersenang-senang kemudian. Najib naik jdi PM pun, rega sawit tetap jatuh sebab kempen EU on alam sekitar tak mahu beli minyak sawit lagi.Harga belacan tetap lebih mahal dari sawit. Baik kerajaan cari alternatif ganti sawit & getah. Otherwise there is no end to this misery. Najib dah perangkap kita dgn hutang berbilion, nak buat camna. Nadib ECRL dah dibatal. Kurang skit hutang. Kau nak Najib naik balik. Selisih malikat 44.

      Delete
    3. kenapa logik ko ni hanya diguna untuk rakyat kenapa tidak kepada kerjaan..?

      kah kah kah...

      Delete

  9. Rakyat blm tolak kerajaan PH...

    Rakyat tolak madey yg kuat putarbelit....22 tahun merobek wang petronas untuk kayekan kroni dan anak2..

    Sekarang masih robekkan wang simpanan Petronas kerana madey gagal pulihkan ekonomi..

    PH perlu segera diselamatkan dgn segeraa undurkan madey ....

    ReplyDelete
  10. Mrnang pru14 kerana faktor madey..

    Kalah prk pon kerana madey...

    Madey bukan bijak dan hebat sangat...bijak putarbelit..

    ReplyDelete
  11. Tun Mahathir Mohamad sendiri selaku Perdana Menteri yang turun berkempen di Cameron Highlands juga nampaknya gagal sama sekali menghalang kebangkitan suara rakyat itu.

    Ketika jadi pembangkang, PH kalah hanya dengan 597 undi, bagaimana setelah lapan bulan jadi kerajaan Pusat, BN yang jadi pembangkang pula mampu menang dengan majoriti 3238 undi?

    Realitinya, keputusan ini menunjukkan pengundi sudah mula menolak kerajaan PH dan Madey berikutan terlalu banyak perkara yang tidak beres terhadap rakyat..

    Rakyat sudah mula benci Madey yg capatikan janji pru..

    ReplyDelete
  12. Dan satu lagi, KENAPA TAK BOLEH SEBUT PASAL HUTANG BERBILLION YANG NAJIB BUAT SEDANGKAN PEMBANGKAN BOLEH ULANG, ULANG, ULANG, ULANG TUNTUT MANIFESTO....????
    Dah pastilsh kena hawab, MANIFESTO TAK BOLEH DITUNAIKAN KERABA KERAJAAN HARAPAN TERPERANGKAP DGN HUTANG BERBILLION DIBUAT NAJIB. Jadi, kalau tak mahu hal hutang berbillion Najib disebut, jangan tuntut dan sebut MANIFESTO. Anak ayam hasil dari telor dan telor dari ayam. Ada faham

    ReplyDelete
  13. PRK Cameron isyarat awal masa untuk Tun berundur segera..!!!!

    ReplyDelete
  14. Ramalan aku BN menang tepat atas faktor...

    - pengundi melayu dan asli tolak calon india kerana rusuhan kuil dan kematian adib..

    - pengundi tolak madey yg kuat putarbelit...madey capatikan janji PH...madey gagal pulihkan ekonomi dan sejahterakan rakyat...

    Idyarat rakyat tolak madey...

    ReplyDelete

  15. Keputusan Rasmi

    PRK P078 Cameron Highlands

    Ramli BIN Mohd Nor (BN) 12,038 undi
    M Manogaran (DAP-PH) 8,800 undi
    Wong Seng Yee (Benas-Cangkul) 276 undi
    Sallehudin Ab Talib (Bebas-Buku) 314 undi

    Jumlah undian 21,428
    Jumlah undi ditolak 568
    Jumlah tidak dikembalikan 23

    Barisan Nasional menang dengan majoriti 3,238

    Peratus pengundian 68.79 %.

    Selamat malam.





    Posting Asal:





    DUN Jelai

    1. PDM Lanai - BN MENANG Majoriti 163
    2. PDM Kuala Medang - BN MENANG Majoriti 467
    3. PDM Lenjang - BN MENANG Majoriti 179
    4. PDM Senderut - BN MENANG Majoriti 207
    5. PDM Lembah Kulit - BN MENANG Majoriti 717
    6. PDM Felda Sungai Koyan 2&3 - BN MENANG Majoriti 973
    7. PDM Batu Yon - BN MENANG Majoriti 593
    8. PDM Sungai Koyan 1 - BN MENANG Majoriti 752
    9. PDM Keledek - BN MENANG Majoriti 667
    10. PDM Tanjong Gahai - BN MENANG Majoriti 489
    11. PDM Betau - BN MENANG Majoriti 470
    1. PDM Titum - BN MENANG Majoriti 57

    Majoriti keseluruhan DUN Jelai - 5,734

    DUN TANAH RATA

    1. PDM SK Terisu - BN MENANG Majoriti 196
    2. PDM SK Telanok - BN MENANG Majoriti 494
    3. PDM SK Lemoi - BN MENANG Majoriti 137
    4. PDM SK Menson
    5. PDM SJK(C) Bertam Valley
    6. PDM SJK(T) Ringlet
    7. PDM SMK Ringlet
    8. PDM SJK(T) Ladang Boh 1
    9. PDM SJK(T) Ladang Boh 2 - BN MENANG Majoriti 35
    10. PDM SJK(C) Kea Farm
    11. PDM SMK Sultan Ahmad Shah
    12. PDM SJK(C) Brinchang
    13. PDM SJK(T) Ladang Sungai Palas
    14. PDM SJK(T) Ladang Blue Valley
    15. PDM SK Kampung Raja
    16. PDM SJK(C) Kuala Terla
    17. PDM Tetingkap


    Undi Pos

    BN 71
    PH 24

    Undi Awal

    BN 168
    PH 38
    Bebas 6

    ReplyDelete

  16. Undi awal dari kakitangan awam majoriti benci madey...

    ReplyDelete
  17. Aku akn pilih sbb yg paling menyakitkan berok PH sampai bila bila, faktornya adalah najib semakin disayangi dan situa kerepot semakin dibenci krn takut pd tuannya lge.

    ReplyDelete
  18. KD,

    Aku suka tengok gaya Tok Mat Pemangku Presiden ni ulas kemenangan BN. Kalau rata-rata pembesar umno ni tonjol sifat rendah diri nya macam Tok Mat ni, baru la orang Melayu selesa nak sokong UMNO.

    Pakatan (DAP) sombong nya belum reda lagi. Biar la DAP rasa sikit akibat kesombongan mereka. Kita pun nak juga tengok DAP berjaya dengan lambakan pemimpin macam Tan Seng Giau. Aku suka Anthony Loke

    ReplyDelete
  19. Next PRK ialah Semenyih

    BN akan menang besar lagi bila UMNO dan PAS bekerjasama..

    PH akan mampus lepas ni
    Menteri2 pun tak tahu buat kerja
    Masing2 buat statement bodoh--si azmin dan LGE ...dua2 bodoh
    Sekarang berdua ni sedang berperang....

    Mampus lah PH lepas ni

    padan muka kau Kluangman....hehehehe

    Kenapa dengki sgt dgn Najib....dia tak kacau kau pun..

    Najib very cool...sbb dia tahu dia tak bersalah dan telah difitnah dengan hebat...


    PH kalah sebab hari2 pemimpin mereka menipu rakyat
    Sekarang mereka di hukum
    Tengok nanti sekali lagi mereka dihukum di Semenyih

    Mampus kau PH..
    Bila madey, dah tak ada nanti, PH akan pecah...percayalah

    Nak buat janji lagi kat CH, orang asli bukan bodoh.
    Janji manifestomato pun tak tunai, nak buat janji baru....podahhhh


    SPR perlu dibubar dan Agong/kerajaan perlu lantik pengerusi dan ahli baru..

    Sekarang SPR bergerak secara haram...
    One man show..

    pengeruis SPR si Art harun tu memang bodoh

    kalau sorang yg bertugas, mana boleh dipanggil suruhanjaya

    Dia cadang, dia angkat tangan dan dia yg luluskan...

    Bodoh malaysia baru sekarang ni!!!!

    ReplyDelete
  20. Faktor melayu.
    Bodohlah nk undi India kalau lawannya melayu.
    Serupa macam DUN puteri wwangsa semasa pru13.
    Dari bagi BN yg diwakili India, melayu menangkan melayu dari pas. Dah kwsn majoriti melayu, bodoh letak calon bukan Melayu.
    Sentimen kaum main peranan sekarang dalam pru akan datang

    ReplyDelete
  21. Batu menang satu, dah rioh sekampong macam nak terbalik dunia. Memang sombong gmmachai umnopas ni. Nak tengok juga prk Semenyih nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau kecewa, sebab tu kau terkedu. Padan muka kau berada dipihak yg tewas. Hihihi

      Delete
  22. PH kalah kerana tular mak cik kedai runcit di kampong kata madey pon tak betul...

    Orang kampong pon tahu madey tak betul....kuat putar belit...

    ReplyDelete

CARA LAYERING

www.quantumnrich.com  Kami  Quantumnrich Resources 👉Klasifikasi Konsultan Emas Quantummetal  👉Mempunyai lebih 1000 rangkaian di seluruh ne...