Friday, January 18, 2019

NAJIB WAJAR DIBERI RUANG DAN PELUANG UNTUK MELAKUKAN SESUATU BAGI DAN BAGAIMANA DIA HARUS DIKENANG...

Apa yang dia buat sepanjang pemerintahannya dan semasa di era paklah.

Apa akibatnya selepas menjadi penyebab dan pembawa malang kepada umno hungga tersungkur dan tewas mempertahankan Puterajaya.

Dan selepas puluhan tuduhan jenayah, suami isteri dan rakan² ... apa daya usahanya untuk membersihkan dirinya..

Biarlah Najib jelajah seluruh negara kerana sayapnya sudah patah untuk terbang ke luar benua.

Biarlah dia bercakap soal korup RM20 duit petrol kerana tiada isu skandal yang mahu diperkatakan kepada kerajaan PH.

Biarlah dia bersuara selagi kebebasan itu masih ada, hiburan untuk lokman adam dan penyokong²nya.

Bersegeralah, berani kerana benar, tangguh kerana salah..

11 comments:

  1. Rm 20 kalau pH tak korup.. Kalau bn sampai ko jadi gila ko canang. Babi lah ko

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak elok maki orang. Berhujahlah dengan matang.

      Delete
    2. Najis dgn menyarung kulit babi diwajahnya menyatakan goldman sach harus bertanggung jawab.
      Kah kah kah..

      Idea siapa tubuhkn 1mdb ni?
      Siapa jadi penasihat emeritus 1mdb?
      Siapa yg letak jho low dlm 1mdb ni?
      Kalau bn adakah najib masih basah lidah menzikirkan fitnah siang dan mlm?
      Kah kah kah..

      Cacai najis masih nk zikir fitnah lagi ke?
      Bila nk bunuh diri?
      Dari hidup xde maruah serupa najis.
      Kah kah kah kah kah kah kah kah

      Delete
  2. Sambungan bro...

    Biarlah dia dan macai-macainya yang menurutnya hanya tahu menghabiskan beras tu bersukaria selagi punya tempoh kerana tempoh itu pasti akan tamat.

    Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  3. Betul la tu kd. Berani kerana benar dan asyik tangguh² kalau salah. Najib bukan dalam kategori itu. So, najib, move on. Jelajahlah semaumu sebelum kaki tanganmu diikat. Yang merasa terancam pasti akan mwnambah fitnah bagi memenjarakanmu. Tapi mereka tu semua makhluk, hanya boleh merancang sedangkan Allahlah yg menentukan.

    ReplyDelete
  4. Nak tanya pandangan kau la kd, apa beza antara rasuah 20 sen, 20 ringgit, 20 ribu ringgit, 20 juta atau 2 bilion. Adakah yang kecil²an tu bukan rasuah dan memberi 20 ringgit itu merasuah? Kot² ada justifikasi lain. Yelah, dulu pemegang kerusi yg diisytiharkan batal tu buat perangai gitu jugak. Tu pasal kena. Bila geng kerajaan yg bagi dikira PEMBERIAN SUCI pulak. Walaupun datang naik bas, boleh klim duit minyak moto...huhuhu
    (Ada 2 kesalahan utama disini
    1. Memberi rasuah rm20 utk membeli undi
    2. Klim duit minyak moto sedangkan datang dengan bas.
    Tp dua² lepas sebab yg penting dapat restu dpd penguasa)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada ka bas boleh masuk ke kediaman orang asli di dalam hutan....bas jenis apa ni abang kok....?

      Delete
  5. INVESTMENT bank Goldman Sachs’ role in the 1Malaysia Development Bhd scandal reflected a “systemic failure” of the entire financial process in the scandal-ridden state firm, said former prime minister Najib Razak.

    Najib, the founder of 1MDB blamed for the firm’s scandal by the current government, said that it was not just the failure of “one person”.

    iNILAH CONTOH MANUSIA YANG TAK TAHU MALU.....

    ReplyDelete
  6. PAKATAN HARAPAN KERAJAAN SEPENGGAL?

    Di atas adalah persoalan yang ditimbulkan Shahbuddin. Shah ini ada 6th sense yang akan memastikan ANWAR TAK AKAN RASA DUDUK KERUSI PM........Sha shah....memang kuat ampu Anwar awak.. kesian...

    ReplyDelete
  7. Najib berhak keliling bandar dan kota atau meredah kampong belukar belantara untuk bersuara apa saja..Ada yang terpegun dan terharu...tapi ramai yang tidak lagi memperdulikan kokok soraknya.

    Tetapi saya berpendapat kes rasuah beliau perlu disegerakan kerana ianya memberikan implikasi yang besar terhadap negara. Samada beliau didapati bersalah atau tidak itu lain cerita. Jika peringkat Mahkamah Tinggi mendapati beliau bersalah sekalipun, beliau pasti mengemukakan rayuan ke peringkat seterusnys. Mungkin beliau mati di luar penjara sebelum kes selesai. Pastinya rakyat akan dapat menilai.

    ReplyDelete
  8. najib akan berbuat apa saja yg terdaya utk melepaskan diri drpd di sabitkan dgn semua kesalahan2 berat.

    semua orang akan d seret dlm utk berkongsi bersama memikul masaalah nya kecuali Rosmah.

    jgn lah pula bonda n ayahanda nya d salah kan kerana menyebab kan dia d lahirkan.

    'najib- pls face d music like a real man'.

    wallahu'allam.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

SIAPA YANG PALING BERKUASA POLITIK DI MALAYSIA

Dari segi politik tentulah Zahid hamidi yang PALING BERKUASA, tetapi kekuatannya mastermind  bersandar kepada Najib. Ismail hanya berkuasa d...