Sunday, January 6, 2019

RUMAH SUDAH ROBOH, BARU PAHAT BERBUNYI...


Ini cerita karangan MB untuk orang PAS dan MAJORITI rakyat Kelantan..

Hakikatnya secara umum dan lebih jelas..
https://kadirjasin.blogspot.com/2019/01/raja-turun-takhta-raja-atas-takhta.html


Rakyat MENDAULATKAN Raja, Sultan MENDAULATKAN RULE Of Laws - Rakyat Dan Raja Berpisah Tiada.

Ruler of laws?





11 comments:

  1. Komen MB merosakan lagi suasana seolah Cuba melindungi sesuatu

    ReplyDelete
  2. Itulah mentaliti dan standard PAS parti Isle bukan Islam...wallahuaklam

    ReplyDelete
  3. Selamat bersara, Tuanku.
    Usia meningkat tua, jagalah kesihatan. Jangan minum ice banyak-banyak, buruk kesannya dalam cuca panas. Carilah isteri yg baik dan kuat agama. Ramai wanita Kelantan yg cantik, zuhud dan terpelajar menaruh hati pada Tuanku. Tak percaya, bacalah isi hati mereka di facebuk. Semua marahkan Dap, Tun Det dan Kerajaan Harapan yg mendesak Tuanku sampai turun tahta. Pilihlah mereka , Tuanku. Isteri yg baik kejayaan seorang suami.

    ReplyDelete
  4. Komen MB ktan tu ok lg lah.
    Paling xboleh blah cacai umno punya komen mcm dia duduk seblah agong tau semua cerita.

    Xnk bersubahatlah, kecewalah, proteslah asal boleh je dia bantai konon2 nk org melayu sokong dia lagi.

    Mat hassan dah bagus, tapi cicak dan lipas semacam ini merencatkan usaha mat hassan. mohon dibunuh shj geng2 lobak ni

    ReplyDelete
  5. Takhta agong 5 tahun....habis tempoh turunlah dari takhta..

    oe masalahnye dgn pak kadir ni?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xde mslh ape pun dgn tulisan kadir.

      Ko baca penuh ke?

      Delete
  6. Seb baik bukan sultan melaka yg naik. Haru beb...

    ReplyDelete
  7. Dah terhantuk baru tergadah lebih tepat. Tak pun nasi dah jadi bubur sebab Serambi Mekah dah tukar jadi serambi Moscow.

    ReplyDelete
  8. agong turun tahta pun bermasalah ke?... biar la dia nak turun ... sebab dulu ada raja yang naik tahta taknak turun turun... kata dia cash is king

    ReplyDelete
  9. tuanku nak titah madey tingkatkan ekonomi kot kerana madey sibok berpolitik...

    Dah kena panggil ngadap...mungkin nak ingatkan madey tumpukan untuk tingkatkan ekonomi yg dah 8 bulan merudum...

    ReplyDelete
  10. Nampaknya masih ramai yang tak faham bahawa "naik tahta" atau "ditabalkan" dalam konteks Raja Berpelembagaan di Malaysia bermaksud Sultan tersebut telah bersumpah untuk memikul tanggungjawab yang besar... tanggungjawab sebagai YDA melibatkan maruah rakyat dan negara.

    Setiap langkah yang diambil, setiap tutur kata, setiap perlakuan... semuanya atas nama YDA.

    Ingat lagi tak bagaimana Almarhum Sultan Abdul Halim yang uzur namun tetap digagahi tubuhnya demi menjalankan tugas sebagai YDA sehingga tamat tempoh. Jadi apabila seseorang yang masih muda, belum pun berusia setengah abad, telahpun "melepaskan tanggungjawab" secara tiba-tiba... tentulah ada rasa terkilan di hati sesetengah rakyat (terutama golongan warga emas macam saya)...

    Semoga selepas ni, YDA yang ditabalkan akan memahami tugas dan tanggungjawab yang diamanahkan.

    ReplyDelete

CARA LAYERING

www.quantumnrich.com  Kami  Quantumnrich Resources 👉Klasifikasi Konsultan Emas Quantummetal  👉Mempunyai lebih 1000 rangkaian di seluruh ne...