Monday, January 14, 2019

SATU DEMI SATU GELAGAT MENTERI MEMBURUKAN KERAJAAN DAN TUN PADA PANDANGAN RAKYAT..

BERMULA dengan kulasegaran, Mujahid, Maszlee, waytamoorthy, Lim GUAN eng, KINI Muhyiddin..

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/01/pas-persoal-peruntukan-kepada-kolej.html

Gelagat Muhyiddin atas alasan tak sedar sangat lemah, APA yang dia sebok sangat?
Di Mana setiausaha sulitnya?  tak buat kerja?
Mencampuri URUSAN Ketua Setiausaha Negara dalam URUSAN Penjawat Awam tidakkah sangat melampau?








29 comments:

  1. Yidin blm sihat sepenuhnye kot...projek dah batal diteruskan semula dgn tukar nama sahaja...
    Stail umno....bekas umno...

    ReplyDelete
  2. Madey tak boleh kawal menteri?...menteri yg kawal madey?....

    Menteri ato madey yg tak nak tunaikan janji hapus tol dan tangguhkan bayaran ptptn?...

    ReplyDelete
  3. Bulan lepas mentri PH dgn bangganye umum harga telor turun 2 sen...banyak tu...

    Semalam pegi beli telor tokey kedai cakap harga telor dah naik lebih 2 sen...senyap2 naik...

    Alamak.... kerajaan madey yg janji nak turunkan kos sara hidup dan selamatkan malaysia...madey dan mp2 yg selamat rupanye...

    ReplyDelete
  4. Beri peruntukan kepada kolej swasta tetapi MyBrain ditangguh?...

    Bayaran hutang PTPTN tak boleh tanggoh walopun satu janji manipesto...Derma kpd kolej swasta ade dlm manipesto?....Madey sudah senget?...

    KUALA LUMPUR 14 Jan. - Kementerian Kewangan dan Kementerian Pendidikan perlu menjelaskan mengapa kerajaan boleh menyediakan peruntukan khas untuk kolej swasta tetapi inisiatif MyBrain ditangguhkan.

    Ini kerana, menurut Presiden Presiden Ikatan Wanita Antarabangsa bagi Institusi Keluarga dan Pendidikan Berkualiti (Wafiq), Prof. Madya Dr. Rafidah Hanim Mokhtar, adalah tidak munasabah untuk kerajaan membekukan pemberian biasiswa tetapi dalam masa yang sama memberi bantuan kepada institut pengajian tinggi swasta (IPTS).

    “Kenapa faktor ketidakstabilan ekonomi dan kewangan negara dijadikan hujah (Timbalan Menteri Pendidikan) Teo Nie Ching untuk menghentikan MyBrain demi kelangsungan dan pembelajaran dan penyelidikan di IPTA (institut pengajian tinggi awam) tetapi peruntukan yang tidak dimasukkan dalam pembentangan bajet 2019 boleh diberikan kepada kolej swasta?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg nk dijawab bro. Sah memang takde jawapan. Yg xde dlm manifesto yg dibuat, yg ada pulak dihancingkan dgn kencing. Merapu sana merapu sini salahkan kerajaan lama tapi diri sendiri penipu pembohong dan pemfitnah. Madey makin gagal. Tak dapat kawal menteri dan diri sendiri dikawal oleh roket.

      Delete
  5. SPRM siasat jika pertukaran KP Imigresen ada kaitan projek RM3.5b
    Hariz Mohd
    14 Jan 2019, 9:20 malam (Dikemaskini 14 Jan 2019, 9:22 malam)

    A A
    EKSKLUSIF | Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sedang menyiasat sekiranya terdapat unsur rasuah dan penyalahgunaan kuasa dalam Kementerian Dalam Negeri, kata sumber.

    Sumber yang rapat dengan perkara itu memberitahu Malaysiakini bahawa SPRM menerima maklumat bahawa pertukaran ketua pengarah imigresen berkemungkinan mempunyai kaitan dengan percubaan menganugerahkan kontrak IT jabatan itu yang bernilai RM3.5 bilion.

    "Jika anda ingat, hujung tahun lalu terdapat pengumuman yang dibuat Menteri Dalam negeri (Muhyiddin Yassin) bahawa kerajaan memutuskan untuk membatalkan projek yang digelar Skin (Sistem Kawalan Imigresen Nasional) yang bernilai RM3.5 bilion.

    "Banyak sebab yang diberikan atas pembatalan projek itu. Namun baru-baru ini, kami menerima maklumat bahawa kementerian memutuskan untuk menyerahkan kepada syarikat lain pelaksanaan projek itu. Syarikat ini dikatakan mempunyai kaitan dengan pegawai kanan dalam kementerian," kata sumber.

    ReplyDelete
  6. Ramai pihak kecewa dengan 8 bulan pertama pentadbiran PH, kata penganalisis

    Alyaa Alhadjri
    14 Jan 2019, 10:38 malam (Dikemaskini 14 Jan 2019, 10:38 malam)

    A A
    Pemerhati politik Malaysia Bridget Welsh hari ini berkata terdapat kekecewaan umum berhubung prestasi kerajaan Pakatan Harapan (PH) selepas lapan bulan gabungan itu mengambil alih kerajaan pusat.

    Jelas Welsh, dengan isu hubungan kaum terus menjadi latar politik Malaysia, PH secara tidak langsung telah meminggirkan penyokongnya.

    "Presiden AS Donald Trump bergantung kepada penyokong terasnya untuk terus berkuasa, dan kita tidak menyaksikan perkara seumpamanya di Malaysia.

    "Semua pihak boleh dikatakan kecewa," kata Welsh pada forum yang diadakan sebagai sebahagian pengisian program 'Membina Malaysia Baru: Agenda dan Aspirasi' anjuran Help University.

    Welsh turut menyamakan Malaysia dengan keadaan semasa di Myanmar yang menurutnya menyaksikan agenda pembaharuan demokrasi berjalan perlahan dan hampir terbantut.

    Welsh, yang menggambarkan prestasi semasa PH sebagai membimbangkan, mengaitkan kekecewaan orang ramai dengan pendekatan PH yang menurutnya cuba meningkatkan perwakilan Melayu di parlimen.

    Selain itu, Welsh juga menggesa agar isu kepimpinan dan peralihan kuasa dari Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad kepada Presiden PKR Anwar Ibrahim segera diselesaikan.

    "Kita ada persaingan kuasa berlaku berhubung peralihan kuasa Mahathir kepada Anwar.

    "Ia disemarakkan oleh penyokong kedua-dua pemimpin ini.

    "Ia merupakan kesan rasa tidak percaya antara kedua-dua pihak dalam sistem dan ia sebenarnya menyebabkan negara tidak stabil," katanya.

    ReplyDelete
  7. Kajian rafizi tak betul....Analisis dari pemerhati antarabangsa pon tak betul jugak?...

    Masalah timbul kerana kepala yg memimpin PH bukan nak selamatkan malaysia....hanye kerana nak tumbangkan najib yg tak ikut perintah kepala ni...

    Kalo najib ikut perintah najib masih kekal pm....

    ReplyDelete
  8. Muhyidin lama dh jadi menteri.
    KD xperlu kalut kalau nk bandingkan dgn menteri cap ayam yg lain.

    Menteri dan peg kerajaan haruslah bergerak seiring dan saling memahami.
    Jikalau diletakkan org bn dan mereka berniat mahu mensabotaj polisi kerajaan agar ph kelihatan lemah, apa pula kata KD jika berada ditempat menteri?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab tu ada try n error oleh Dap utk menambah bilangan cina dan india di dlam Kementerian. Ko tgk tv1,tv2 tv3 pun dah masukkan cina dan keling ni. Ini bad impak pada PH sendiri.

      Tun Ghafar Baba dulu hanya sekadar guru biasa jer, tapi dapat kerjasama dari KSu dan pegawai kementerian. Tan Sri Tan Siew Sin juga mendapat kerjasama dari KSU dn Pegawai KementerianPendidikan, takde apa masalah. Masalah nya sekarang adalah perangai Menteri PH ni lebih sudu dari kuah. Kwang ajar dan tak reti adab complete dgn besar kepala skali.

      "Terasa Cork" terang terang kena game dgn KSU, Cina bodoh Gone Eng pun kena game jugak. Cina cina baghal yg perasan pandai ni akhirnya tau, kebolehan mereka sebagai Policy Maker tidaklah sehebat mereka yg melaksanakan dasar. Itu jelas.

      Saifudin Nasution jelas kena game jugak dgn pegawai KDNKK, kembong sekilo 26hinggit dikatakan 12hinggit, last last kena troll dgn Najib. Bukan maslah mereka ni pro BN, tidak. Rosmah, Hasan Malek semua dorang ni adlah bekas2 kena gmae PUNB pegawi pegawai kementerian.

      Natijahnya, KD dan sesiapa saja mampu menjadi Menteri dgn ingatan LU LANGSI LI MATI MA....
      Manusia ni sehebat dan sejahat manapun, didalam hati dhomir mereka akan tunduk dgn akhlak yg merendah diri. Malangnya ramai tidak menyedari bhw diri itu tanah tetapi perasan menjadi langit yg tinggi.

      Hari semakin hari, kebobrokan PH semakin nyara. 7bulan memerintah Nurl izzah mengatakan ini adalah Fail Goverment dan Dewasa ini boleh kita lihat DAP telah berani menghentam BERSATU, Mak lampir mula menghentam Nuor Que serak serak berserak.

      Aku harap tiada apa yg berlaku sepermergian Mader the lonely PM ni ke Senegal kerana sejarah mencatatkan bila Mader keluar negara pasti ada Event besar terjadi didalam Negara. Mereka yg buta sejarah akan mengulangi sejarah yg sama.

      Secara lateralnya, PH tidak akan bertahan lama. Mungkin ada benarnya dari kata2 Pak jahid Komedi bhw PH akan bubar sebelum PRU15.

      Wallahua'lam.

      Delete
  9. Isu Air: PAS Cabar Muhkriz Nyatakan Hak
    Pas Kedah nafi tamak kuasa
    Ahmad Fakhruddin Sheikh Fakhrurazi

    ALOR SETAR 14 Jan. - Pas negeri mencabar Menteri Besar, Datuk Seri Mukhriz Mahathir untuk memberi tekanan kepada kerajaan Pusat bagi mendapatkan tunggakan bayaran sebagai balasan penyediaan hutan simpan yang digunakan untuk lokasi tadahan air di negeri itu.
    Pesuruhjayanya, Dr. Ahmad Fakhruddin Sheikh Fakhrurazi berkata, sumber bekalan air di negeri ini, Perlis dan Pulau Pinang adalah berpunca daripada tadahan air di Ulu Muda yang berkeluasan 103.103 hektar iaitu di hutan simpan Kedah.
    Dalam hal itu, ujar beliau, Kementerian Air, Tanah dan Sumber Asli digesa menyemak semula kadar bayaran geran bagi tujuan tadahan air di Ulu Muda supaya jangkaan kenaikan tarif air di Pulau Pinang akan turut memanfaatkan Kedah yang menyediakan lapangan tadahan berkenaan.
    "Jangan cakap saja berdegar-degar hendak perjuangkan hak rakyat menjelang pilihan raya, tetapi apabila menang, rakyat diketepikan," katanya dalam kenyataan akhbar di sini hari ini.
    Sementara itu, dalam perkembangan berkaitan, Ahmad Fakhruddin berkata, rakyat Kedah juga tertanya-tanya sama ada kenaikan tarif air turut melibatkan mereka kerana kualiti perkhidmatan bekalan air di negeri itu sentiasa menjadi bahan bualan

    ReplyDelete
  10. Mohon laluan tuan Blog.

    Intensiti dalam discourse masyarakat dalam perhatian pelbagai pihak.
    Kajian akan tertumpu kpd individu yg membibitkan atau mencetus keresahan.
    Juga tumpuan akn diberi kpd individu yg menunjukkan pola emosi melonjak spt makian.Penggunaan huruf BESAR juga mengimbas pd status stabiliti mental.

    Untuk ini , saya pohon utk berkenalan dgn individu terpilih demi merungkai situasi dan punca.

    Setakat ini kita, ingin mula dgn individu Tok Kedu.
    Mohon hubungi saya segera,
    Bantulah saya *

    Dr. Sulaiman A.CLuckon
    072311000


    *Pengunaan waran akan cuba dielak.

    ReplyDelete
  11. Kau baru je angkat comeback muhyidin sebagai comeback yg 'cap jempol' berbanding comeback anwar atau najib. Sekali post pulak comeback 'cap taik' pulak dlm posting kali ini. Berbaloi ke kd....belum lama dh barai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minta maaf le kau nak suruh aku ampu 24 jam..

      Comeback adalah polical move..
      PENGURUSAN Negara Satu cerita yang berbeza...

      Banyak benda baik yang Najib bust tetapi takkan itu boleh tebus skandal?

      Pergi haji, wajib bagi Yang mampu..
      Tetapi pergi haji dengan duit curi, cerita yang berbeza..

      Delete

  12. MiLo SuaM
    Saya tak ada cybertrooper lagi, cybertrooper dulu buat habiskan beras je kata Najib Razak (video)
    VIDEO
    Saya tak ada cybertrooper lagi, cybertrooper dulu buat habiskan beras je kata Najib Razak (video)
    15 January
    BEKAS Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengakui bahawa pahlawan-pahlawan cyber yang dibayar oleh pentadbirannya dahulu hanya "menghabiskan beras".


    Sumber — https://www.milosuam.net/2019/01/saya-tak-ada-cybertrooper-lagi.html#ixzz5ceaGuh9B

    ReplyDelete
  13. Malangnya masalah tidak selesai di situ. Selepas menghabiskan beras dan dedak yg ditabur Najib, mereka mula menyemak di blog2 tertentu dengan komen separuh masak mereka yg menyebabkan bos lama mereka lingkop punah....

    ReplyDelete
  14. KD,
    Boleh UP sikit satu artilel berkaitan Timb Pengarah ILP diSerambi Moscow yg tunjuk aksi kebegisan Isle, dgn menendang beberapa notorsikal pelajar di depa surau.Siap jerit maki hamun.
    Itulah Isle Syumul kot?
    Makin ramau Rakyat Serambi dh tak sanggup hidup dlm Isle.
    Mereka dilahirkan Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerana dia sekor kau nak hina satu negeri?
      Kau ni beruk atau babi hutan?

      Delete
    2. tak ada isu besar pun.. manusia semua ada masa metal dia tak stabil..

      sebelum ambik tindakan mohon check dulu masalah dia..

      mungkin datang bulan.. mungkin stress.. mungkin metal dia mmg ada masalah.

      tapi ko ni aku rasa mmg babi. tak yah semak la mental ko.. kompom babi

      Delete
    3. Dituju kpd semua oembaca pengkomen kd, termasuk kd.

      Sungguh berbudaya pekat dgn fakta balas dan diakusi ilmiah.
      Sangat Islamic suci bersih halal toyib.
      Telus hujahan mengasah minda tamadun hebat.
      Persis kehendak muslimin.
      Wajar dimasukkam sebagai bahan rujukan akademik bg pemantapan rukun masyarakat berhemah.

      Tapi sayang...
      Ini tidak berlaku sama sekali di Blog ini.
      Sebabnya terdapat saki baki yg kuat maki hamun doa laknat.
      Tapi sebgai kaum yg merasa mereka masih betul,masih bijak, masih islamic, mereka makin rasa niknat manis dalam meroyan.



      *nota.
      Tiada disebut pihak A,B atau mana2.
      Maka diminta cuba jgn maki, tapi cuma mohon rasa , dan nikmati keenakkan inti pati.
      Sekira sesiapa terdetik hendak marah juga, maka itu tanda dia sedang digeletek dirusuk. Syaitan disampingnaya.

      Teruskan perjuangan dipihk yg benar , ianya tuntutan.

      Delete
    4. 6:38, kau tu tahik, tak usah le nak blagak suci bersih hahaha, sebenarnya kau lah saki baki tahik yg berlagak ilmuan, tahik yg sentiasa kepanasan dn keresahan dibakar syaitan hahaha.

      Delete
    5. provokasi. kasi provok balik la.. menda tak ada kaitan dengan islam ko kaitkan untuk apa?

      kalau orang hindu yang sepak moto tu ko nak cakap hindu ajar dia? kalu kristian buat .. nak kata kristian yang ajar? kalau orang tak ada agama yang buat ko nak tuduh sapa pulak?

      celah mana hujah mengasah mindanya?

      yang pikir macam ni mmg spesis babi.. sondol sana sini ikut suka

      kalau tak suka kena provok jangan provok orang. kalau tak nak kena sengat sarang tebuan usah di jolok

      Delete
  15. KD

    I have not commented in your blog as well as CG coz I am fed up of issues highlighted.

    But just now I happen to read Shah's blog where it appears that he put the blame on Tun Mahathir on cracks happening in PKR.

    I followed Shah's blog b4 pru14 and he was then full of praise. Little did I realize that he was/is actually Anwar's man...the pardoned convicted sodomite.

    True enuf for the last 2 weeks he had been writing about Anwar Anwar nothing else but Anwar.

    To Shah....run a poll and u wud find that Anwar's party member support has sharply eroded....do it and u will get the result.

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
  16. *“Saya sudah tak ada cybertrooper lagi. Mintak maaf cakaplah cybertrooper saya dulu menghabiskan beras je”*

    - Najib Tun Razak -
    14 Jan 2019 Shah Alam

    Kah kah kah.. kalau aku la kena macam ni. Mau terjun longkang sembunyi muka, malu beb!

    Nampak sangat pendedak dia dulu, pandai bodek tapi tarak guna langsung.

    Lari tajuk skit KD..

    ReplyDelete
    Replies
    1. takan baru tau kot... najib dari awal lagi dah bagitau dia punya macai mmg bangang abadi.

      tapi lagi bangang bila dah tau bangang tapi masih bagi bermakna tuannya lebih bangang.

      tuanya pun sangat suka bila macai macai kipas bontot dia.. I love pm I love pm. sampai sakng sindrom i love pm masih lagi tak lepas dari pegangang dia.. tu yang tiba tiba perasan rakyat rindu dia

      lepas macai dia kipas bontot dia.. dia pun turun camaron.. padahal macai nak dedak je.

      kalau aku.. dah lama sembelih buat sate.

      Delete
  17. Kehebatan Tin Milo Kurang Manis,tanpa perisa Audit.

    Pengerusi Masjid yg disiasat kes racun anjing2,
    Beliau telah mengadu , tanpa sifat riak juah gah membangga , bhw pdrm telah tahan telefon beliau. Telefon itu berharga RM21,000.

    Alangkah sungguh suci muci,bersederhana, sgt Lslemik, dan kehidupannya.
    Sebagai ketua masyarakat dari kalangan yg berbangsa ketuanan, beliau tidak akn dipandang negatif. Malah barang sesiapa cemuh akn yg pandang negatif dan dihamun.

    Kaum Melazion skrg senantiasa hidup dlm aura haruman surga, halalun, toyibba, toliban, kalis dosa...

    ....aaah terbayang bidadari berterbangan.

    *
    Dapatkan "Tin Milo Kalis Dosa Siap Dijampi" anda diwakil kami dikawasan anda dgn harga promosi.

    ReplyDelete
  18. Kehebatan Tin Milo Kurang Manis,tanpa perisa Audit.

    Pengerusi Masjid yg disiasat kes racun anjing2,
    Beliau telah mengadu , tanpa sifat riak juah gah membangga , bhw pdrm telah tahan telefon beliau. Telefon itu berharga RM21,000.

    Alangkah sungguh suci muci,bersederhana, sgt Lslemik, dan kehidupannya.
    Sebagai ketua masyarakat dari kalangan yg berbangsa ketuanan, beliau tidak akn dipandang negatif. Malah barang sesiapa cemuh akn yg pandang negatif dan dihamun.

    Kaum Melazion skrg senantiasa hidup dlm aura haruman surga, halalun, toyibba, toliban, kalis dosa...

    ....aaah terbayang bidadari berterbangan.

    *
    Dapatkan "Tin Milo Kalis Dosa Siap Dijampi" anda diwakil kami dikawasan anda dgn harga promosi.

    ReplyDelete
  19. yang lebih memualkan adalah wan azizah... kak wan patut dah letak jawatan memandangkan nuar akan diserahkan kuasa tak lama lagi..

    sepatutnya kak wan dah boleh mulakan langkah meletak jawatan.. loya nanti rakyat melihat pasangan suami isteri memegang tampok pemerintahan negara..

    ingat ini negara keluarga nuar berahi ke?

    memandang geng geng pak berahi pun dah tak sabar nuar jadi pm.. maka amatlah patut kak wan melepaskan jawatan sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tak de kena mengena dgn sistem kerajaan....DIAM lah ko..

      Delete

CASH IS KING VS KING COBRA

Smart Politician terpaksalah kita akui walaupun dia juga banyak kelemahan dan kekurangan... Anggap dia siffu dan ayah... Kena dengar nasihat...