Tuesday, January 15, 2019

SETAKAT MANA MAHATHIR DENDAM PADA NAJIB?



Tun tak buat kerja merepek dan buang masa....

What u give u get.. Berani buat berani tanggung...musuh Najib adalah dirinya sendiri, dia sedang diburu oleh perbuatannya sendiri...
PDRM dan SPRM tidak mampu sentuh Najub kalau dia suci...

Hadi Awang juga musuh politik Mahathir......Adakah dia sedang diburu oleh pihak berkuasa?

Masa Najib jadi PM, puluhan fitnah ke atas Mahathir.. satu pun tak lekat, tak jadi kes.. Polis balik tangan kosong..

Paklah bergeng Ku li Semangat 46 lawan Mahathir... tetapi dilantik Menteri Luar sebaik sahaja menang Naib Presiden?

Najib pecat Mukhriz, pecat Muhyiddin kerana persoalkan 1MDB?

Siapa dendam siapa?

Hari ini, Najib tidak menjadi kudis, tidak menjadi ancaman pun pada Mahathir..kenapa perlu berdendam..

Mahathir dengan Najib macam bumi dengan langit.. macamana soalan bodoh itu boleh terfikir?


# Sesuatu yang Tun kena fikirkan?
Anwar dibebaskan oleh mahkamah di era Paklah..Kj jadi pecacai tukang hantar passpot.

Apakah akan berulang jika Tun berundur awal?

21 comments:

  1. Termasuk pulak dalam blog sampah!!!

    Ok..keluar balik!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yesssss... Sampah dah keluar. Hilang bau busuk.

      Delete
    2. Anon 11:00pm,,agaknya muka hang pun macam sampah jugak.......!!

      Delete
  2. walau bagaimana kau 'back up' tun, tiada siapa boleh nafikan bahawa tun adalah seorang yang kuat berdendam. cumanya tun adalah seorang strategis yang sungguh licik melampiaskan dendamnya. tindakan balas dendam tidak dilaksanakan secara buta tuli dan sembrono tapi dengan 'ciri-ciri macam suci' yang mampu menyembunyikan serangan balas dendamnya. tun adalah seorang pakar strategi, bukan bodoh dan bangang melanggar mangsa balas dendam secara 'kaki mabuk'. bijak sungguh tun, sampai orang lain nampak bodoh tak terperasan skil yang diguna pakai...

    ReplyDelete
  3. Tun seorang pendedam...
    Tun seorang licik...
    Tun seorang pemutar belit...
    Tun seorang penipu...

    Katalah apa sahaja ke atas Tun, asal saja bersaksilah bahawa John Doe telah mengatakan bahawa Tun M adalah Pemuda Tamim @ Pembawa Panji Hitam, dan dia sentiasa melakukan perkara yang betul di dalam setiap keadaan dan tidak didorong oleh dendam. Demikian itulah Tun telah diberikan kemenangan di dalam setiap pertempuran yang ia ketuai.

    Mahu diceritakan sejarah pun tidak berguna kepada para pembenci Tun kerana mereka sendiri pun tahu di dalam hati mereka bahawa mereka hanya berdusta ke atas Tun.

    Pasukan Tun bakal menang mutlak di KLIMAKS kelak.

    Que sera sera, in shaa Allah.


    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  4. blogger gila isim dah meroyan..
    gilebabi kau menjilat mendewakan ton taek ni. macam ko sedar ramai membendi tontaek ini dari pada masa yang sama Najib jadi PM dibenci. baru 7 bulan madey dicemuh dan dibenci rakyat sehingga mukanya pun ada org Melayu takmau tengok

    kesian blogger sampah najis macam ko kd.. bapok tua yang berhempas pulas menjadi penganut panji setan.. berkhayal macam lepas kena air ketom campur ganja..

    madey mahapundek ini manusia yang jijik perangainya..pendendamnya sama taraf macai iblis. cuma dia 'bijak' makan 'bijak' simpan. kalau muda2 dulu satu kampung dibunuhnya sebab dendam

    kau simpan lah air liur ko tu kd bapok..untuk jilat esok pulak..

    mahadey mahapenyamun manusia busuk hati.. dendamnya akan membunuhnya. musuhnya ialah dirinya sendiri iaiatu iblis syetan yang bersarang benak dalam darah dagingnya sekian lama

    cuba senaraikan sejak awal hingga kini dengan siapa dia tak bermusuh? berbeza dengan Najib razak musu pun tak jadi hendak bermusuh kerana dia memang betul baik hati dan tak berdendam.

    Madey akan tumbang tak lama lagi. bukan org umno atau Najib tapi musuh dari dalam partinya sendiri. dia akan terima balasan berat! Inshaa Allah



    #BossKuDapig
    #MahadeyMahapundek
    #UsulUndiTakPercaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muttu bighaizhikum.

      Kalian semua telah tewas di tangan pasukan Tun M dan bakal tewas mutlak di KLIMAKS kelak.

      Silakan mencuba untuk menjatuhkan Tun M kerana percubaan itulah yang bakal membawa PERTEMPURAN di antara kebenaran dengan kebathilan itu ke KLIMAKS.

      Asal kelak jangan cakap John Doe tak payung.

      Que sera sera in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Anon 3:56,, kau memang iblis bersahabat rapat dan pentaksub Laknatullah Najib,,Rosmah dan Jho Low 3 perompak tersohor negara

      Delete
  5. Iya ke

    Kamu berfikir sangat jauh, sangat dalam, sangat tajam mengalahkan pemikiran Tun. Kamu boleh fikir dan bayang apa yang Tun fikir. Kamu setingkat di atas Tun sebenarnya. Tapi Tun PM 2 kali dipilih melalui demokrasi. Saya pula hanya pemerhati dan pengomen biasa dalam 'blog sampah' seperti ditulis Anon 11.00 di atas. Kamu pula Anon 12.15 di mana sekarang? Setakuk atas Tun atau setaraf saya?

    ReplyDelete
  6. Tahniah tun, dapat berucap di oxford . Macam budak KJ jugaklah, orang lain semua lobak, last2 dia pergi Pejabat PPBM langkawi hari Jumaat, aduiii bukan lobak dah ni, Kj jenis lobak masin ni. acah acah kimci camtu.

    Apapun , adakah apa-apa jaminan dengan ucapan Madder di Oxford ini akan meningkatkan Fdi Malaysia.
    Adakah ucapan ini akan membuat pelabur asing berlumba lumba masuk ke Malaysia.
    Adakah ucapan ini akan membawa tangkapan kpd Jho Low,
    Adakah ucapan ini PERCUMA...
    Adakah ucapan ini tiada pelobi nya
    Adakah ucapan ini akan membuat dunia Applause kpd Malaysia sedangkan dimasa yg sama Israel diharamkan menyertai Sukan Paralimpik Malaysia.

    Adakah ucapan ini sindiran kpd Nuor Que sera sera yg hanya mampu berkitar dinegara India dan Pakistan.
    Adakah ucapan ini merupakan politic Vengeance (Dendam) yg memang telah sebati dgn Mader.

    I AM THE BEST AMONG THE BEST. Akhirnya Malaysia terus tidak dihiraukan dalam Major Business player dunia. Samurai sendiri pun tak berani nak melabur di Malaysia. Ditambah kejatuhan Yuen Jepun akan meningkatkan tariff Samurai Bond yg lebih gila dari BON China Komunis sendiri. Boleh rujuk Forex Excahnge terbaru di Bank Negara Malaysia.


    Ucapan Mahathir di Oxford tentulah menelan belanja yg besar. Taktik alih isu ni mmg Mader ni pakarnya. Rakyat nak tahu kemana halatuju PH selama 8bulan ni. Rakyat menuntut Janji Manifesto dilaksanakan. Rakyat tak perlu nak dengar ucapan si tua di Oxford ni. Apa yg rakyat dapat dari ucapan ini. Yg berhutang terus terbeban. Rakyat nak tahu , apa penyelesaian kpd pengangguran graduan.

    Kali ini aku tak tertipu dgn Mader dah. Game Mader aku dah masak. Aku harap KD teruskan MengUtara dan menSelatankan isu kesusahan Rakyat Marhein. Mader had to step down.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan menanah di dalam hati.

      Tun bukan saja telah memberi ucapan di Oxford, Jepun dan banyak lagi negara-negara lain di dunia, malah Tun juga telah diiktiraf sebagai pemimpin Muslim paling berpengaruh dan paling meninggalkan kesan bagi tahun 2018.

      Ia menjadikan Tun sebagai calon terbaik sebagai Pemasyhur Khalifah Akhir Zaman.

      Kalau dilihat kepada ciri ketua pasukan di Timur yang tidak pernah tewas, maka Tun adalah calon tunggal yang mempunyai ciri-ciri ini.

      Pembenci-pembenci Tun telah tewas dan semakin terhimpit sehingga terpaksa memperlekeh Tun hanya dengan spekulasi siapa bakal YDPA ke-16.

      Siapa pun bakal YDPA ke-16, dengan izin Allah Tun akan kekal menjadi PM sehinggalah khilafah kedua dimasyhurkan olehnya.

      Que sera sera, in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Nilai Matawang Malaysia terus naik mendadak setelah pm kita berucap di Oxford.
      Harga minyak dunia naik mendadak
      Harga sawit terus naik mendadak
      Harga getah skrap pun naik mendadak

      Delete
    3. harga minyak naik zaman najib kita boleh nampak ... tiap tiap bulan minyak naik.

      tapi tak yah nak sindir sangatla..

      harga sawit getah mmg turun sejak zaman najib.. dari 2014 lagi orang dah merungut harga getah

      tau tak zaman najib nilai rm jatuh sampai rm4.30 banding usd 2016 tak silap

      ni semua jadi zaman najib.. ekonomi dah teruk zaman najib..membawak sampai orang kampung nak mampus menoreh tiap tiap hari hasil tak seberapa

      mana para macai masa tu ?

      maswtu macai hanya cakap syukurlah malaysia masih aman..

      binawe apa bossku

      Delete
  7. Jondo.... jondo,

    Yg iktiraf mader pemimpin muslim adalah negara barat. Bini nak tutup kepala pun dia tak suka. Benda basic bagi seorang wanita muslim. Klu benda sekecil tu pun x mampu nak laksanakan , apa erti pengiktirafan Negara Barat kpd Mader sebagai Pemimpin Muslim. Pemimpin Muslim sepatutnya peka dgn Muslim tetapi tidak bagi Mader. Kematian Adib terus disapu bawah karpet.

    Jaringan Islam Nusantara -JIN adalah NGO liberal yg disokong oleh anaknya Marina. Isu LGBT, pluralisma terus mendapat dukungan anaknya. Tidakkah ada rasa kesedihan melihat anaknya yg jelas terkeluar dari garis lurus yg telah ditetapkan oleh Islam.

    Adakah orang yg membiarkan isteri dan anak anaknya hidup dalam keBaratan ini yg kau harapkan membawa Panji-Panji Hitam.

    KEBABIAN APAKAH ENGKAU INI JONDO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaa...jondo..jondo! Jawablah. Jgn tiba² bisu takde ayat nak takwilkan mahabetulnya tun madey ni. Anak liberal, cucu lupa hukum najis, isteri nk tutup aurat tak dibagi, ada hati nk pegang panji hitam... Panji hitam ke hati hitam, aku makin konfius

      Delete
    2. Teruskan memaki hamun. Ia hanya mengesahkan lagi Tun M dan ahli-ahli pasukannya mempunyai ciri-ciri 'mereka berjuang pada jalan Allah dan tidak takutkan cercaan orang-orang yang mencerca'. Hahaha..

      Yang iktiraf Tun sbg pemimpin Muslim nombor satu dunia ialah kedua-dua kaum Muslimin dan bukan Muslimin. Ketika lawan-lawannya di negaranya sendiri cuba menempekkan diri mereka untuk kelihatan bersama-sama pemimpin dunia yang lain, baik pemimpin yang Muslim mahupun yang bukan Muslim, pemimpin dunia yang lain pula mahu kelihatan akrab dengan Tun untuk menaikkan rating mereka di negara mereka sendiri. Hahaha...

      Menanahlah hati kalian dengan pengiktirafan ini. Tun telah diiktiraf sebagai pemimpin no. 1 Umat Muslimin bagi tahun 2018. Ia tidak boleh diubah lagi. Hahahaha...

      Menanahlah hati kalian. Hahahaha...

      -------------

      Nah bacalah untuk menambahkan nanah di dalam hati.

      PETALING JAYA: Dr Mahathir Mohamad was named the Muslim Man of the Year in this year’s The Muslim 500, following his success in leading Pakatan Harapan to victory in the May 9 polls and subsequent re-appointment as the prime minister.

      The list which ranks the world’s 500 most influential Muslims, also recalled many of Mahathir’s past achievements, including crediting him for the country’s rapid modernisation and economic growth which led to economists recognising Malaysia as the leading nation of East Asia’s “Economic Tigers”.

      “This quite extraordinary man has had a dynamic political career spanning 70 years and yet at the same time been the author of 17 published books,” Prof S Abdallah Schleifer said in his write-up for The Muslim 500.

      The 2019 edition of Muslim 500 was published in conjunction with its 10th anniversary.

      Abdallah also pointed out that at 93, Mahathir is now the world’s oldest sitting head of government.

      He went on to note that Mahathir was a fierce critic of his two successors – Abdullah Ahmad Badawi and Najib Razak – before forming a new party, PPBM, and joining Pakatan Harapan, the then opposition coalition.

      PH, Abdallah wrote went on to defeat Barisan Nasional, which had been the ruling coalition for 61 years, and Mahathir was sworn in as the prime minister for the second time.

      Mahathir, he added, went on to create a special task force to investigate the 1MDB scandal and prosecute suspected embezzlers and this led to Najib’s arrest on July 3.

      “Not bad for a 93-year-old politician with a history of two heart attacks and one bypass surgery.”

      Meanwhile, Ahed Tamimi, the Palestinian teenager who kicked and slapped an Israeli soldier, was named The Muslim 500 Woman of the Year.

      Delete
  8. PM tidak boleh, penasihat boleh, kata Dr Mahathir

    FMT Reporters - June 1, 2017 12:38 PM
    73
    Shares

    mahathir-fblive
    PETALING JAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad sekali lagi bertegas tidak berminat mahu kembali kepada jawatan yang pernah disandangnya selama 22 tahun, sambil berkata akan terus melawan walaupun ada desakan supaya beliau menghabiskan usia tua di atas tikar sembahyang.

    “Setelah saya bersara, saya tak akan jadi perdana menteri lagi,” kata Dr Mahathir yang menyerahkan kuasa kepada Tun Abdullah Ahmad Badawi pada 2003.

    Ketika diasak, Dr Mahathir berkata beliau perlu mengambil kira rakan kongsi lain dalam Pakatan Harapan, gabungan partinya PPBM dengan PKR, DAP dan Amanah.

    “Saya tak boleh belakangkan kawan-kawan dalam PH, kalau mereka mempunyai cadangan begitu, mungkin saya terpaksa menimbang,” katanya menjawab soalan pengguna Facebook pada sesi ‘live’ hari ini bersama Ketua Pemuda PPBM, Syed Saddiq Abdul Rahman.


    Menurut Dr Mahathir, pengalaman lama menjadi perdana menteri membolehkan beliau masih memainkan peranan memberikan nasihat berguna kepada kerajaan memerintah.

    “Kalau saya diberi peluang memberi pendapat… saya bersedia mengambil bahagian untuk mencari penyelesaian kepada masalah yang dihadapi,” kata pengerusi PPBM itu.

    Antara nasihat itu ialah mendapatkan pandangan pakar melalui jawatankuasa khas untuk membincangkan sesuatu isu, kaedah yang digunakannya pada kemuncak krisis ekonomi 1990-an.

    “Ini cara saya guna di waktu krisis matawang,” katanya.

    ReplyDelete
  9. Dari komen2 diatas, didapati komen yg kelihatan bertemang dan santai. Juga terdapat komen yang penuh caci maki. Yg WARAS boleh nah nilaikan sendiri....
    yg mana INTAN dan yg mana kaca...

    ReplyDelete
  10. Anon ini berlagak pandai
    Menanah dihati Mahathir Perdana
    Hanya layak menyapu kedai
    Tuan kedai dia nak hina!

    Disuruh berniaga dia tak tahu
    Kerja seharian hanya menyapu
    Ada hati nak gesel bahu
    Bulb kecik nak lawan lampu!

    Bini bos dia nak bedal
    Agama dia hanyalah tudung
    Songlap juta disokong handal
    Lanun tengit dia nak lindung!

    'Madey step down'dia dah usul
    Layak ke dia nak ambil alih?
    Tak layak langsung sebab berbisul
    Sampah sarap bolehlah pilih..

    Jelesnya dia Mahathir ke Oxford
    Dia hanya melalak di sini
    Meroyanlah dia sampai kerepot
    kuat tuduh lapor tak berani!

    Perasan hebat tak tahu malu
    Pembenci Tun..habuk pun tadak
    Dua kali PM, dia yg pilu
    Perasan bagus..tapi keladak!



    ReplyDelete
  11. 'garis lurus ditetapkan Islam'
    syurga confirmed Anon yg pergi?
    Tun Siti sembahyang malam
    Dosa,pahala Anon ke bagi?

    Tun Siti hidup kebaratan?
    Anoi cai dah hilang arah
    Beban kalah..berat bertan
    Semakin hari semakin parah!

    Konon lebai menyebut agama
    Perkataan 'babi' turut disebut
    Banding John Doe manakan sama
    Orang botak dengan berambut!


    ReplyDelete
  12. marina mahathir ada lah saperti 'jewel in tun m's crown'.

    u wil be inviting big trouble if u attempt 2 disparage her or his inner family.

    selain drpd itu, saya dpti tun m adalah seorang yg amat pemaaf n jauh sekali pendendam.

    ReplyDelete

CASH IS KING VS KING COBRA

Smart Politician terpaksalah kita akui walaupun dia juga banyak kelemahan dan kekurangan... Anggap dia siffu dan ayah... Kena dengar nasihat...