Wednesday, January 16, 2019

TITIK² PERPECAHAN PH SUDAH REDA...



Politik terkini sekurang kurangnya lebih stabil berbanding 4-5 bulan lepas..

Tiada lagi cakap² akan ada komponen keluar Pakatan untuk menubuhkan kerajaan campuran baru.

Tiada lagi cakap² undi tidak percaya kepada PM di parlimen.

Menteri juga sudah tahu tanah tinggi rendah dalam menjalankan tugas, sebagai  kabinet baru, boleh dijangkakan is tidak AKAN lancar Dan dapat memuaskan hati semua pihak, setakat 3 bintang dikira sudah bagus.
2019-2023 sewajarnya sudah tidak banyak alasan?

ISU kewangan Dan ekonomi adalah ISU yang PALING sensitif SEDANG dipertanggungkan kepada Lim GUAN eng Dan Azmin. Mereka menjadi Nadi Dan cermin keseluruhan prestasi PH sebagai kerajaan..

Perlu lebih baik dari kerajaan sebelum dengan dan pwrlu sifar rasuah?? ITU harapan rakyat Dan menjadi penentu di PRU15.

ISU POLITIK yang tidak AKAN selesai adalah bersekitaran Dan berputaran tentang Anwar GANTI Mahathir atau Azmin yang mendarat.

Tidak Ada jaminan ekonomi akan lebih baik walau siapa pun PM sekarang InI. Isu ekonomi negara kini  bukan isu krisis personaliti atau individu, tetapi isu global, wajar Tun teruskan untuk tempoh enam bulan lagi sebagai part and partial dua tahun.

PRK Cameron penting untuk wakil umno MENANG kerana peluang sangat cerah tetapi jika GAGAL, petandanya bukan sahaja Melayu, orang asli pun sudah tidak percaya umno.





7 comments:

  1. Nk tanya kdlah bab kerja² menteri ni. Duit² bawah kementerian kewangan ni semua memang kepunyaan menteri kewangan ke macamana. Maksud saya, menteri kewangan boleh salur terus bantuan kepada kolej persendirian cina tanpa melalui kementerian lain, contohnya kementerian pendidikan. Tak pernah ada sebelum ini duit rakyat diberi begitu sahaja kepada kolej swasta yang tidak mengikuti sukatan yg ditetapkan kerajaan sehinggalah kerajaan baru ini wujud. Lepas tu pulak, penyampaian bantuan diselubungi agenda cina dgn banner berbahasa cina, menteri cina dan ucapan dalam bahasa cina. Sumber bantuan tu datang dpd cukai org cina semua ke? Saja tanya. Kalau kerajaan dulu gagal sebab banyak sgt buat silap, kenapa kerajaan sekarang lagi teruk buat silap, malah silap yg disengajakan. Bila ditanya, sedap je kata jgn politikkan isu bantuan tu. Melayu yg tak puas hati dianggap rasis...pehh! Paku dulang paku serpih, dulu kemain kuat mengata orang sekarang ibarat beruk tingkah laku buruk yg lebih...

    ReplyDelete
  2. Dari pengamatan peribadi, kali ini pengundi India akan melakukan protes senyap kepada BN. Pengundi Cina solid kepada PH. Manakala Melayu pula berpecah dua, dan ramai sudah bertukar angin kepada PH. Orang Asal pula seperti biasa, taat kepada pemerintah semasa. Nampaknya PH mempunyai harapan cerah utk merampas kerusi tersebut dari BN. Yg penting kekalkan momentum sedia ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, kekalkan momentum menipu rakyat dan menteri2 DAP dlm kerajaan kekalkan buat buat kerja jahat anda spt yg Anon 11:52 tulis kat atas.

      Delete
  3. Tak perlu kempen sokong BN / UMNO.. dah berambos silakan berambosss

    Panji Tolo Labuh atau Panji Tolo Clamping TopDog!? Mana satu panji yg nak berkibar nanti....?

    haah panas bobtot delete...!!


    TUNGGUUU..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suka hati nk sokong sapa, ph berkuasa skrg cuma bernasib baik kerana bn telah mnjadi lemah yg punca asalnya oleh mahadey yg meninggalkan umno dengn sistem yg telah dirosakkan.tunggulah saatnya tiba nnt bila mana parti melayu yg baru ditubuhkan ph pasti berkecau

      Delete

CARA LAYERING

www.quantumnrich.com  Kami  Quantumnrich Resources 👉Klasifikasi Konsultan Emas Quantummetal  👉Mempunyai lebih 1000 rangkaian di seluruh ne...