Thursday, February 7, 2019

APABILA PM SEKARANG BUKAN KORUP, PECACAI ANGKAT DAN BESARKAN ISU LONGKANG..


Itulah padahnya apabila PM tidak KORUP, segelintir macai Tak PUAS hati, cacing kepanasan lalu dicari ISU LONGKANG, ISU sampah diangkat Dan dibesarkan..

Mereka ini tentunya bangga, sukses, happy Dan bergumbira jika PM sekarang ada koleksi  KORUP yang boleh disiasat, dicekup, didakwa, kaki songlap, jual Negara macam yang dolu..

Malangnya fitnah mereka kepada PM sekarang langsung tidak berbekas dari dulu Dan selamanya, tin kosong..

Negara demokrasi, sabar SIKIT, TIBAI pH 2023..
Jangan meroyan lebih sangat sekarang..

11 comments:

  1. Oklah tak korap. Tp buta kepada korapsi rakan taulan. Asal sekepala semua ok. Kehakiman dianjingkan, ok. Kasi projek pd kroni anak beranak, ok. Itu bukan korap, just bisnes. Sanjung dan angkat lagi tinggi kd, jgn terkejut bila jatuh terhempas tak sempat mengucap. Apa punya tuurrr la lu kd. Rakyat terbanyak tengah resah gelisah kau kata pm sgt ok. Memang la ok kalau aksi umpama kuda kayu. Dikudakan, dilembukan malah dianjingkan oleh parti komponen ph. Tak bergerak tak berkuit satu² bentuk persetujuan jus soli, perlembagaan dan badan kehakiman dipermainkan. Alahhh...besar mana kau punya turrr kd, rakyat dah mula mencebik corak pentadbiran stail zaman silam oleh org silam ni. Tak mungkin otak manusia hampir 100 tahun boleh secekap ketika berumur 60 tahun. Hatta bersaing dgn fikiran org setua kit siangpun gagal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian mamat ni, fitnah sejak dia dilahirkan?

      Rakyat resah? aku tengok KFC Tak CUKUP kerusi, jalan jemmm..

      Kesian kann..

      Delete
    2. Contoh luahan rasa org sakit hati. Belum sampai setahun, bahkan belum sampai 5% dari pemerintahan BN, dah dibuat perbandingan.
      Mmg bodoh. Lebih bodoh dari fikiran org berusia gampir 100 tahun.

      Delete
    3. Yg bapak bodoh tu kau. 22 tahun zaman bn tu under atok 94. Kau lupa ke saja buat² bodo...

      Delete
    4. 11:27 yang cekap setakat tangkap muat....waktu orang tua tuh berumur 91 tahun dia timbul kat N2H forum yang bakal dihadiri si pahlawan yang dah tersungkur tuh.....berapa umur dia waktu tuh ekkk? Dah lah pahlawan bugis tuh tak terkeluar anak tekak nak bahas ke jawab ke bicara ke....yang terkeluar biji kerandut....kemudian arah polis untuk orang tua 91 tahun berhenti berucap...kat mana tenaga orang tua tuh yang tersangat digeruni??? Kalau tidak diakal dia!

      Sekarang si muda pahlawan bugis tuh memang ada banyak masa akibat sayap udah diketip! Private jet yang dihantar untuk angkut dia pun tersidai gitu jer kat airport....sekarang langsai sehingga 6 JUTA RM wei.....duit jaminan banyak tuh...tapi kata tak ada duit?

      Andai tak 1, apa mungkin 10...., atau 100? yang tukang jaga 'TABUNG' luar negara (dalam negara?)...itu yang sekarang saluran wang telah kembali mengalir setelah tercekik buat sekian waktu....ini bukan fitnah...tanya jer dan dari andaian analisa mengikut keadaan semasa yang cukup ketara sekarang! Masakan kempen di CH dan bossku tidak pakai duit? Jatuh dari awan ker? Apa si loyar Shafiee tuh 9 juta boleh deal? Lebih 40 tuduhan....si loyar tulis 8 angka pun pahlawan bugis masih mampu settle, tak gitu?

      errr exPM kata dolu dolu.....tunggu audit, tunggu siasatan, tunggu saman selasa, tunggu 1MDB selesai hutang...hmmmm sekarang terlalu banyak masa untuk nafi nafi nafi dan nafi lagi....wink!? Kalau kandang OKT di mahkahmah pun diserang badi pahlawan bugis mati mati tidak mahu masuk walau dipujuk pegawai polis, macam mana nanti disoal balas peguam-pedakwaan?

      Kita tunggu episod interesting nih....OK?

      Delete
  2. Empunya blog.... jgn terlalu angkuh n riak.

    ReplyDelete
  3. Makan lah ubat keluang . Seblum sakit awak tu melarat .

    ReplyDelete
  4. Poyo la awak ni kd. Lupa ke kerajaan mana yg CURI duit rakyat melalui harga petrol tempohari sblm kena troll oleh raja troll malaysia. Dgn selamba tanpa rasa bersalah, duit rakyat dipaksakan utk beri SUBSIDI RM120 juta seminggu kepada kerajaan selama 8 minggu. Suci sangatlah tu! Eh! duit rakyat yg prihatin dgn kesusahan kerajaan sebab tak ada duit nk run pentadbiran melalui tabung harapan lepas kemana? Kalau pakaipun, maklumkan la kpd rakyat duit tu buat apa. Memang la rakyat tak berapa ambik kisah sebab dah beri SEDEKAH kpd kerajaan, tapi sebagai kerajaan yg ada INTEGRITI, maklumkan la kemana duit tu digunakan. Kalau digunakan utk bayar hutang negara 1 trilionpun ok, just maklumkan la. Bukan senyap sunyi... Saja je bg ingat balik.

    ReplyDelete
  5. Ni lagi poyo kalau masuk kantung kerajaan duit akan kembali kepada rakyat...lain la kalau masuk kantung peribadi dan kasi bini gy joli sana sini..

    ReplyDelete
  6. Poyo...
    Kena kencing dgn penyangak penipu pencuri selama ni masih tak sedar diri lagi..
    Zaman TDM perintah ni, cuba belajar menahan nafsu dari berpinar dengan reta benda (tamak rasa tak pernah cukup). Belajar bersabar. Belajar bersyukur sebab ada benda besar yang akan datang menguji iman kita samada sayang kitab Qur'an (ajaran dan amaran² Allah) ke @ sayang tokong (tuhan) duit.
    Saya dah cakap bunga²nya, kalau yang selama ni hidup bertuhankan duit semata-mata, seronok dengan duit je sure tak dapat tangkap maksud saya.
    Nasib koranglah..... bila tak faham kenapa Allah berkehendak kan TDM jadi PM ke 7 sebab PM ni takkan goyang petah lagi tunduk sujud dengan tuhan duit ni... Dia tak akan menggadai maruah negara dan rakyat dia dan dia akan mati dengan bawa kepercayaan dia bahawa Allah sahajalah dia tunduk sembah sampai MATI.


    ReplyDelete
  7. Memang ada kelainan kerajaan PH berbanding BN
    Dulu Najib umum harga petrol setiap ptg Rabu
    Laa ni tukar hari, umumkan harga petrol pada ptg jumaat.
    Memang sangat besar perubahan kpd negara dan mmg besar penipuan PH.

    ReplyDelete