Wednesday, February 20, 2019

DAP TAK PERLU KERAS KEPALA SELAGI DIPIMPIN..PERLU CERMIN DIRI, PERLU SESUAIKAN DIRI SEBAGAI SEBAHAGIAN KERAJAAN..AMBIL ATAU TINGGALKAN.

Najib dan umno dilihat lebih berjaya sebagai pihak pembangkang walaupun belum setahun berbanding dengan DAP yang sudah puluhan tahun sebagai pembangkang.. shame on you

Sekaligus kini DAP dilihat hanya gendang kosong, bunyi kuat isi tiada..TIDAK ada yang terbaik dibawa mereka sebagai kerajaan kecuali kecinaan melampau.

No wonder Menteri dari DAP sekadar cakap tak serupa bikin malah menyerang komponen sebagai musuh.

DAP sangat rimas dan cemas  ketika Tun mula mengumpul kekuatan pengaruh dan tambahan bargain power dari kalangan umno Dan di Sabah Dan Sarawak. Mereka sedar niat jahat mereka dihidu dan baju anti Melayu Dan anti Islam masih dipakai.

Dalam usaha MAHATHIR ini, TIDAK Ada terjahan keras dari Anwar atau mat Sabu kerana  siapapun jadi PM kelak (Anwar) akan berhadapan dengan sikap lancau DAP....lepas betis nak paha.

SARANAN Tun berundur supaya PH tenang lebih kepada harapan mereka yang kecewa TIDAK mendapat tempat dan memberi peluang sekali lagi SPRM aakn ditekan melepaskan jerung.

Mereka sedar pemimpin umno lebih sebati dan sesuai dengan Tun, Muhyiddin dan Mukhriz dan bukan bersikap TIDAK rasional seperti DAP.

http://shahbudindotcom.blogspot.com/2019/02/adalah-kerajaan-mahathir-anwar.html

https://bankami.blogspot.com/2019/02/katanya-ini-asakan-dap-terhadap-tun-m.html




22 comments:


  1. Madey sudah terkenal cakap tak serupe bikin...

    Madey sedar kedudukan sebagai PM sangat rapuh dgn 13 kerusi... Bila2 masa boleh digulingkan...

    Madey buat perangcangan untuk kukuhkan kedudukanye sejak menang pru14 nak tarik ahli2 dan mp umno....sekurang2 nye 40 mp umno diperlukan...

    Melantik azmin sebagai proksi untuk kucarkacirkan PKR dan anwar...

    Melebarkan sayap bersatu kesabah dan serawak...

    Dua rancangan besarnye gagal kecuali masuk ke sabah..

    Terbaru madey amat terdesak nak menang di semenyih yg jelas madey akan kalah...

    Kesempatan perjumpaan lobai hadi digunakan oleh madey dgn istihar pas buat perjanjian bertulis tak sokong umno lagi....walhalnye pas masih berkempen untuk umno di semenyih..

    Pas beri penjelasan hanye dokumen sokong madey di.parlimen...pas nak royalti saja...pas pon pandai mainkan madey...

    Desakan proksi Dap supaya madey berundur dikuti kain rentang di KL menandakan gerakan mengundurkan madey telah bermula...kebencian kpd madey tidak secara senyap lagi...

    Bisa madey sudah hilang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. madey mmg lemah semua orang nak jatuhkan dia..

      madey kena pijak dengan dap, madey kena pijak dengan pro nuar, madey kena main dengan pas... umno tak hormat madey..najib bossku lebih popular dari madey...

      kalau ini situasinya madey sepatutnya dah tumbang semalam.

      kah kah kah

      Delete
    2. Taring dan kukunya pun sudah hilang...

      Delete
  2. DAP dah berangapan bahawa PRU15 PH atau DAP akan kalah..
    Jadi dalam masa yg terdekat ni DAP akan cuba sedaya upaya memperkuat kan kaum cina. Jika dulu kaum ini ada duit tapi mereka tetap terpaksa membeli kuasa melayu untuk kepentingan mereka.. tapi sekarang lain mereka lebih mudah untuk memperkuat kan bangsa adalah dgn memperolehi tanah.. lihat tanah tanah kita semua!!! Lihat tanahLIST yg hampir tamat tempoh yg mana bangsa ni sambung semula menjadi 99thn
    Lihat di negeri2 dan kwsn bandar.. jika tanah kita banyak yg hilang dan org lain punya nescaya kita akan jadi lemah..
    Knp org politik melayu PH menyebelahi kaum ini? Negeri melaka sebagai contoh, perak..
    Org melayu di layan dgn cerita politik24 jam.. sambil org menyamun harta dan hak anak cucu kita.. malu lah.. memalukan kerana ramai org politik melayu bodoh dan takgaham pasal ekonomi.. sy YB ke awak YB. Tak caya tnya Rafik esco melaka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu amat suka mendengar cerita2 dongeng dan penglipur lara, tohmahan tanpa fakta termasuk fitnah.. Lihatlah apa yang berlaku sekarang. Pepatah mendengar guruh di langit, air dalam tempayan dicurahkan.

      Kalau Melayu masih berterusan terutamanya golongan muda, Tanah Melayu akan menjadi Singapura.

      -art-

      Delete
  3. Kalau org melayu tiada tanah duit berjuta pun tak berguna.. fikirkan..

    ReplyDelete
  4. Anon 5:08 PM....sampai bila kamu nak jadi bodo...orang Melayu pakat dok risau pasal kejahatan DAP tetapi kamu pula dok kalut pasal Tun.Kamu inilah yang sebenar2nya Melayu bangsat yang patut dihapuskan dari muka bumi ini dengan kadar segera.Hidup pun tidak memberi apa2 manafaat, mampus lagi bagus!!??...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey risau pasal Dap ker?...madey yg cari Dap...lu nodoo leer...patut dah mampos awal2 lagi

      Delete
  5. Bagus DAPigs! Teruskan usaha anda untuk menggulingkan MahaKUUY

    ReplyDelete
  6. Apapun dikata yg buruk terhadap TUN M.. beliau masih yg terbaik yg rakyat Malaysia ada..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tang mana terbaiknye kaki kencing ni?..

      Delete
    2. tun m lebih baik dari najib zahid nuar hadi keksiang kj azmin mat hasan muhyiddin mukriz... ketika ini.. tun je yang boleh pimpim semua pemimpin parti yang ada dalam malaysia... sangat jelas, macam mana tak puas hati pun semua masih jelas sokong tun m atas kepercayaan terhadap tun sebagai seorang pemimpin yang berkaliber.

      skang bukan soal bila tun m nak berhenti bila pemimpin pengganti tun yang sebenar akan muncul..

      nuar berahi tak payahlah.. belum jadi pm dah lagaknya macam diktator main belakang

      kah kah kah..

      Delete
    3. Terbaik sangat dlm hal kencing mengencing.

      Delete
  7. Muhyidin umum tol akan bincang dlm kabinet..

    Kepala madey yg keras mula lembut sikit kerana prk semenyih...takut jugak madey rupanye....dia ingat dia masih kuat mcm 22 tahun dulu...

    DUN Rantau milik PKR...rakyat seharusnye bagi kpd PKR...kerusi yg ditandingi Bersatu rakyat jgn bagi kpd Bersatu...kasi ajar madey dan pencacai supaya jgn ego dan kalo nak kencing masuklah jamban..

    Baru madey tahu tinggi mana lanhit ni..

    ReplyDelete
  8. Madey cakap Pas dah janji tak sokong umno di semenyih....kaki bohong arau tetap suka bohong auta...

    Ato kena tipu dgn Pas dan dah rasa akan kalah terok hingga nak bincang pasal tol?...bukan tol aje madey....ade lagi laah....jgn nak kencing separuh...

    ReplyDelete
  9. Tun dh penghujung usia, takkn nk jd pm smp mati, jawatan pm tu berat tggjwb tersilap langkah mmbuat keburukan byk yg akan ditanggung disana nnt

    ReplyDelete