Tuesday, February 26, 2019

KHAS BUAT JOHN DOE




30 comments:

  1. Pandangan aku kd tun perlu beri ruang secepat mungkin kepada pengantinya..tun xmampu tunai apa yg dijanjikn..malahan ada yg dibuang kerja..mengekalkn tun utk 5tahun hanya jadi beban buat kerajaan..kita tk nafikn kebolehan tun tapii nii bukanlah masa yg sesuai buat tun..tun ngakal kuat juga..bagi dap sedikit ruang utk terajui negara..open komenlahh kd..

    ReplyDelete
    Replies
    1. releks brader.. kecoh pa hal..ada lagi lebih kurang setahun lagi.. lepas tu nak kalau tak turun barubla ko nak bunyik.

      perjanjian ni bukan hanya dipihak tun sorang... ia perjanjian dua belah pihak...

      takan lah tak boleh sabar kot.. belum 2 tahun dah bising.. sapa yang belot ni ?

      kalau lebih 2 tahun sikit apa ada hal.. tun nak test je tu.. nak tengok bang no. meroyan ke tak

      kah kah kah

      Delete
  2. Jika kita lihat dengan teliti, manusia yang akan menemui ajal dalam keadaan sakit; Allah akan memberi sedikit masa sihat sebagai tanda saat kematian telah begitu hampir. Pada 'waktu sihat' itu, orang sekeliling lihat sipesakit telah sihat malah dalam keadaan tertentu boleh bertutur dengan petah. Seolah sembuh dari penyakit. Tidak lama selepas itu ajal menjemput.

    Ini boleh jadi kiasan untuk mereka yang taksub berpolitik di luar sana.

    Apabila masanya telah tiba untuk pergi, anda pergi lah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kira tua atau muda, semua akan pergi bila-bila masa. Ingatlah: Gajah mati, meninggalkan tulang. Rimau mati, meninggalkan belang. Manusia mati, meninggalkan nama. Kalu menipu dan mencuri, itulah BOSSKU. Apa malu mencuri Bossku,yg penting, kamu ISLAM & MELAYU. kahkahkah

      Delete
  3. Selagi ada raja fitnah kepala fitnah kepala penipu pembohong seperti Mahataik Aljubori Kit Siang maka Malaysia tak aman.... no wonder sekarang panas semacam... makin nak mampos lagi banyak fitnah bohong penipu di jaja.... kahakkk puiiiii..

    ReplyDelete
  4. Tamatkan Tun atas sebab apa, umur?
    Siapa yang lebih waras?

    Siapa penggantinya?
    Anwar? Azmin? Muhyiddin?

    Besok kau orang juga yang akan melalak minta pengganti itu berundur..

    Aku rasa kau orang sendiri yang patut berundur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey gagal sejahterakan mesia...lampu ajaibnye dah malap...9 bulan nothing...

      Delete
    2. Madey nak masuk parti mana?...rancangan madey dah gagal...mp umno dah tak mahu jadi katak puru...azmin gagal lemahkan anwar..

      Madey kuat kencing....

      Delete
    3. Kd ....prk CH dan PD umno patut dimenangkan...prk semenyih plak patut parti mana yg menang ikut selera ko?..

      Delete
    4. Amu rasa KD yg patut berundur...tiada pendirian yg tetap...

      Delete
    5. Selagi madey pegang pm bertambah hancing mesia...madey dah mula tunjuk belang nak kuasai dan kudakan ejensi penguatkuasaan seperti era 22 tahun dulu....senang nak kenakan orang yg menghalang cita2..nye...bahaya...

      Buat projek mega dgn harga yg mahal untuk kayerkan kroni dan anak branak...

      Sekarang madey nak buat kete ke 3 dan f1... Kroni dan anak branaknye akan dapat ontong...rakyat dikencingkan..

      Delete
  5. Terima kasih sdr KD kerana telah menujukan entry ini khas buat saya.

    Saya telah menonton selama 20minit video tersebut dan memutuskan untuk tidak membuang masa saya yang berharga untuk menontonnya sampai habis. Kata-kata orang ini langsung tidak mempunyai nilai.

    Siapa Jufazli ini? Saya tak kenal pun dia siapa. Lagaknya mengalahkan seorang raja, sedang isinya lebih sampah daripada budak tadika. Di dalam 20minit pertama pun langsung tidak mempunyai sebarang substans. Saya kira hujahan balas kepada orang seperti ini , 'no case to answer' sudah memadai.

    Ini orang yg luar biasa perasan. Dia boleh kata Tun menonton videonya dan takut kepadanya, padahal saya kira Tun tidak akan membuang masanya pun untuk menonton. Sampah ini lebih kotor dan lebih busuk dari Anina Saaduddin. Dia hanyalah cacing kerawit yang menyangka dirinya naga.

    Tengku Razaleigh adalah satu nama besar dalam negara. Itupun Tengku Razaleigh ada di dalam senarai nama-nama besar yang tewas di tangan Tun, dan masih mengakui Tun adalah penyelamat negara.

    Nama2 besar lain seperti Najib Razak, Mat Sabu dan Anwar Ibrahim juga telah merasai ketewasan apabila menentang Tun dan hanya merasai kemenangan apabila bersama di dalam pasukan Tun. Hadi Awang dan malahan 2 rakannya di dalam jemaah syok sendiri 'kepimpinan ulamak' juga tewas di dalam semua pertempuran mereka dengan Tun. Siapakah si cacing kerawit ini? Tidak perlu naga seperti Tun, ular sawa seperti Tengku Razaleigh sudah memadai untuk mengganyang habis si cacing ini.

    Si cacing ini hanya banyak mencerca dan melabel Tun Maharaja Perompak, tanpa substans. Nada suaranya menampakkan jiwa kacau yang penuh dendam. Mahu tahu kenapa? Sebab dia tahu dia dan ketuanya tak mampu menang ke atas Tun, dan kerana itulah hatinya menanah kegeraman dan cuba mengubati sakitnya itu dengan mencerca. Adakah Tun tergugat dengan cercaan ini? Saya kira budak tadika pun tahu jawapannya.

    Yang pastinya cercaan dan label si cacing ini ke atas Tun hanya membenarkan perkara yang pernah saya kongsikan sebagai bukti bahawa Tun Mahathir adalah Pembawa Panji Hitam yang pasukannya bakal menang mutlak ke atas kesemua lawan mereka pada hari berlakunya pertempuran klimaks zaman fitnah kelak.

    Di dalam Al-Maidah : 54 telah diceritakan bahawa kaum yang didatangkan selepas kaum yang asal berpaling mempunyai 2 ciri dan salah satunya ialah 'mereka berjuang pada jalanNya dan tidak takutkan cercaan orang-orang yg mencerca'. Sekiranya PM-6 memaki Tun 'kepala bapak kau', dan sekiranya seorang sasterawan negara pernah mencerca PUK*MAK ke atas Tun dan Tun rilek ja, maka adakah Tun akan melatah dengan cercaan si cacing ini?

    Keduanya ialah gelaran Maharaja Perompak itu sendiri. Sebelum ini Tun telah digelar Mahafiraun, Mahazalim, Mahababi dan 1001 Maha lain tanpa langsung menggugatnya.

    Gelaran2 ini yang berkait dengan nama Tun iaitu Maha-thir menunjukkan bahawa di zaman fitnah ini tidak ada manusia lain yang menerima cercaan yang lebih hebat dan lebih dahsyat daripada Tun.

    Apabila penyokong Tun dilabel sebagai Mahacai, maka jadilah pasukan penyokong Tun M ini sebagai golongan orang yang menerima penghinaan tanpa substans paling dahsyat daripada pihak lawan di zaman fitnah ini. Ini menjadikan Tun dan penyokongnya sebagai calon paling tepat yang menepati ciri Al-Maidah : 54.

    Akhir sekali, kepada para pembenci dan pendengki Tun, kalian semua dipersilakan untuk bersukaria memfitnah dan mencerca apa sahaja ke atas Tun dan penyokongnya asal di klimaks kelak jangan cakap tiada sesiapa yang pernah memberikan nasihat dan peringatan.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah... 20 minit adalah sangat lama bro.. boleh ko tahan sampai 20 minit untuk sampah ni..

      aku kasi tabik la bro..

      aku 2 minit pun dah tahu hanya bebelan tanpa isi

      kah kah kah

      Delete
  6. Ku Li ni kadang2 aku tak faham pendirian beliau.....mana satu yang betul ni?...sekali aku tengok beliau soking Tun habis2an tetapi dalam masa yang sama beliau perkekehkan Tub.Bagi aku Ku Li ni manusia bangang yang tak boleh dipercayau....sebab itulah Tun tidak pernah mempercayau beliau...pwmikiran taraf Haji Hadi,kedua2nya talam dua muka,manusia dua ekor ni patut diterjah dan dihumban kelongkang.

    ReplyDelete
  7. kenapa celah gelegar tak boleh bukak ea??

    ReplyDelete
  8. Madey ni orang dah bagi betis nak peha plak...dah dekat dgn kubor masih tamak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko nih nak sapa ganti Madey? Najib atau Anwar?

      Tapi ko penjilat tegar Anwar. Ok katalah Anwar pula jadi PM (aku tak jamin jadi kahkahkah); adakah ko akan lenyap bersama tulisan tulisan provokasi?

      Atau selepas 6-9 bulan Anwar jd PM (aku tak jamin jadi kahkahkah) dan tak ada perubahan apa-apa pun; adakah ko akan meroyan serupa sekarang? Adakah nada ko tetap sama (sambil terus menjilat Anwar) atau buat sokongan kepada orang lain pula utk jd PM?

      Saja tanya kahkahkah...


      Delete
  9. Anwar: Ada maklumat PAS bayar editor Sarawak Report, akan dedah malam ini

    Mohamad Fadli - February 27, 2019 5:31 PM

    KUALA LUMPUR: Presiden PKR Anwar Ibrahim mendakwa dia mempunyai maklumat PAS ada membayar editor Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown berhubung penyelesaian luar mahkamah kes saman Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

    Ia akan didedahkan malam ini dalam ceramahnya di pilihan raya kecil (PRK) Semenyih.

    “Saya ada maklumat yang cukup, untuk buktikan bahawa PAS ada bayar kepada Rewcastle-Brown. Saya akan jelaskan secara terperinci malam ini nanti di Semenyih.” katanya pada sidang media selepas merasmikan majlis hadiah Sastera Kumpulan Utusan 2018.

    ReplyDelete
  10. Kuli baik duk diam2...tak pegi kempen lawan madey di semenyih?...

    ReplyDelete
  11. Tak mustahil si budak Jufazli musibatun ini terkena dedak first grade oleh kerana Dia U-turn 360 darjah.........!!

    ReplyDelete
  12. Kenapa jual saham GLC ketika harga pasaran rendah, Najib soal PH
    FMT Reporters - February 27, 2019 11:22 AM
    904
    Shares

    Najib Razak berkata, kerajaan PH bertindak menukar GLC yang diklasifikasikan sebagai syarikat strategik kepada aset komersial untuk dijual.

    PETALING JAYA: Najib Razak hari ini mempersoalkan tindakan kerajaan Pakatan Harapan (PH) menjual saham syarikat berkaitan kerajaan (GLC) ketika pasaran Bursa Malaysia tidak baik sehingga menyebabkan syarikat pelaburan induk negara, Khazanah Nasional Berhad mengalami kerugian.

    Bekas perdana menteri itu berkata, kerajaan sepatutnya menjual saham GLC ketika pasaran Bursa Malaysia dalam keadaan baik.

    Selain menjual saham IHH Healthcare Berhad (IHH) kepada syarikat Jepun November lalu, katanya, Khazanah turut menjual 63 juta saham CIMB Group Holdings Berhad pada harga RM364 juta atau RM5.78 sesaham, Disember lalu.

    Beliau berkata, saham CIMB berada pada paras RM7.30 sesaham sebelum pilihan raya umum ke-14, tetapi harga itu menjunam selepas PH memenangi PRU14

    ------------------------------

    Madey sudah tiada cara lain untuk meningkatkan indeks BSKL untuk membuktikan madey mampu pulihkan keyakinan kpd BSKL...

    ReplyDelete
  13. Tun kekal la ikut penggal ini sampai berakhir. Tak payah gatal nak ganti dgn si anu tu. Walaupun tun banyak bohong, yg si anu tu lagi kuat auta. Bahaya utk umat malaysia. Bohong tun kalau boleh kekal hidup setakat habis penggal ni je. Pru akan datang rakyat boleh try tukar kerajaan sekali lagi. So, konklusinya tun jgn kasi si anu tu jd pm. Lagi jahanam nanti malaysia dikerjakannya walaupun skrg tun dh bnyk jahanamkan negara.

    ReplyDelete
  14. Wahhh marah nampak? Jaga2 korek lobang jgn sendiri tak blh keluar atau sendiri masuk lobang..

    ReplyDelete
  15. Kalau saudara2 semua nak tahu si Jufazli ni adalah budak terencat otak dari Sabah. Kesian budak ni tak ada siapa yang menasihati beliau untuk ambil ubat peneneng.

    ReplyDelete
  16. Hingus meleleh nak tunjuk pandai
    Tetiba pulak pakai serban
    Dah naik taraf menjadi keldai
    Memang layak penjaga jamban!

    Keldai ini Sabah mari
    Hebat konon selalu perasan
    Dengan Mahathir hati nak iri
    Buang masa mendengar lisan!

    Orang Sabah dia perbodoh
    Hanya 'hebat' rakan2 sendiri
    Takde akal mencari gaduh
    Beberapa kali tangan bergari!

    Musa Aman dia pelangkong
    Najib Razak dia dah tibai
    Tak mengapa Tun tak sokong
    Tapi mulut jangan serabai!

    Jangan kerana nak tunjuk hebat
    Mahu juara kampung sendiri
    Nanti sakit tak boleh ubat
    Mahathir tetap kukuh berdiri!

    Pertama kali Tun Perdana
    Keldai ini mungkin tak lahir
    Cakap politik macam sarjana
    Jasa elek nak kutuk Mahathir!

    Konon ada benda nak bongkar
    Macam professor serba tahu
    Dia ni siapa punya askar?
    Dedak masyuk mestilah mahu!

    Konon nak sekat,nak Tun undur
    Bertanding di Sabah boleh ke menang?
    Tolong masyarakat yg masih mundur
    Cakap kosong nang butinang!





    ReplyDelete
  17. Kalau saudara2 semua nak tahu siJufazli adalah seorang budak bangang uang terencat akal...kalau tidak masakan berani dan tergamak dia berperasan yang semua orang2 besar diMalaysia ini takut dan gerun kepadanya termasuklah Tun.Sian kat budak sewel ni tak ada siapa yang tolong bawa berjumpa doktor untuk mendapatkan rawatan jiwa kacaunya.u

    ReplyDelete