Friday, February 15, 2019

POLITIK MAHATHIR, HAMPA TAK LARAT LIGAN..

BERSATU akan ke Sabah..
BERSATU terima law makers umno (bekas)..
MAHATHIR akan cari parti lain kalau AMANAH, pkr, dap belot...
Mahathir akan serah kuasa pada Anwar..

Yang rasa Mahathir tepu, tumpul, kenalah fikir kembali..
Hadi pun dah jumpa Mahathir...Satu kebetulan? Atau Ada Satu kesimpulan?

Tujuh langkah ke depan, kalau LARAT HAMPA ligan..

17 comments:

  1. Hahahaha.

    Terbaik bro KD.

    Depa semua masih tak sedar depa takkan mampu ligan Tun kerana Tun sentiasa melakukan perkara yang betul di dalam setiap keadaan, dan demikian pasukannya sentiasa mengecapi kemenangan.

    Depa akan kepenatan cuba ligan Tun. Itupun dah kira baik sangat dah sebab orang-orang yang tak kepenatan, depa meligan Tun sehingga ke perlawanan akhir.

    Namanya pun perlawanan akhir maka sudah tentulah keputusan perlawanan itu tiada lagi seri, dan yang ada hanyalah golongan yang menang dan golongan yang tewas.

    John Doe telah pun memberitahu golongan yang bakal menang itu ialah Tun M dan pasukannya sedang pasukan-pasukan lawannya yang bersekutu itu pula bakal tewas.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  2. Belakang Tun adalah rakyat sebenarnya..bukan gebang kosong mcm sebilangan besar pemimpin yg kononnya mewakili rakyat walhal cuma suku sakat berkepentingan jer. Cakap la apa pon last2 Tun jugak menang...world class legend tu..

    ReplyDelete
  3. Pegi mati laaa John Die

    Panji2 kau tuu buat Tiang penanda Kubur.

    Kalau aku lalu...Jadi senang Aku Kencing jer

    ReplyDelete
  4. Dulu kini dan selamanya...dats my TUN the one n only.

    ReplyDelete
  5. hehehe.... Ligan mai ligan Klau hangpa mau... Lagi laju hang try ligan, lagi jenuih hang nak melayan orang tua ni....
    Aku dan matematikku x berubah sebaik usai pru14 arituh. Sape sailang siapa. Sape akan ikut team TDM dan sape mau ikut team dsai?
    Hahaha

    ReplyDelete
  6. jondo pemuda Bani Taik yg kuat berdusta dan mengarut. Semua tilikannya hanyut jauh kelombong taik. Maka bernanahlah badannya bersama taik2 dilombong taik.

    ReplyDelete
  7. PAS sedang minta nyawa, kata Pemuda Amanah

    16 Feb 2019, 8:51 malam (Dikemaskini 16 Feb 2019, 8:51 malam)

    A A
    Pendedahan Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad yang mendakwa Presiden PAS Abdul Hadi Awang memberi perakuan untuk tidak menyokong Umno dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Semenyih merupakan bukti kepincangan politik PAS, kata Pemuda Amanah.

    Naib ketuanya, Shazni Munir Mohd Ithnin mendakwa PAS sedang 'meminta nyawa' rentetan banyak isu yang ditimbulkan pimpinannya sebelum ini.

    "Dengan perkembangan terbaru (pendedahan Mahathir), jelas menunjukkan kepincangan langkah politik PAS.

    "Dan kita tidak menolak kemungkinan PAS sedang 'minta nyawa' rentetan banyak isu-isu yang ditimbulkan pimpinannya sebelum ni yang secara keras telah menyentuh hal ehwal keselamatan negara," katanya kepada Malaysiakini.

    Terdahulu, pagi tadi Dr Mahathir mendakwa PAS tidak akan menyokong Umno lagi susulan pertemuannya dengan Abdul Hadi.

    "(PAS) tak akan menyokong Umno, tapi ada juga pengakuan secara tertulis dan ditandatangani," katanya.


    Anonymous 16 February 2019 at 21:24

    Ini mungkin siasatan SPRM kes 90
    Jota...madey licik ambik kesempatan..

    ReplyDelete
  8. 2 cobaan madey nak kuatkan kedukannye dan kuasai PH telah gagal...madey coba rapatkan diri dgn pas yg sedang bermasalah dgn siasatan SpRM kes 90 jota...

    ReplyDelete
  9. Kalo siasatan SPRM umumkan tiada kes 90 juta oleh lobai pas ato kes disenyapkan maka sahlah lobai hadi mintak nyawa dgn madey...

    ReplyDelete
  10. Di semenanjong Bersatoo tak dapat kalahkan umno....terpaksalah ke sabah kerana katak puru umno sabah sedang kelaparan...kalo betul kerana perjuangan untuk negara seblm pru katak2 puru umno dah lompat..

    ReplyDelete
  11. Dah terang lagi bersuluh...kenyataan yang dikeluarkan oleh Tun tu berkaitan dengan janji lisan serta bertulis yang kononnya telah dilakukan oleh TGHH tu menunjukkan bahawa terdapat kegigilan tolor dalam kalangan pemimpin2 PH, khususnya Tun sendiri akan kesan kerjasama UMNO dan PAS yang telah membuahkan hasil dalam PRK CH tempoh hari.

    Tun sedar betapa jika kerjasama seperti ini diteruskan di PRK Semenyih, pasti calon Bersatu kat situ akan mengalami kekalahan seperti yang terjadi kepada calon DAPigs di CH dulu.

    Tun juga tau, ahli2 dan penyokong2 PAS masih ramai di Semenyih, dan undi mereka bakal menjadi king maker untuk menentukan sapa yang bakal menang kat situ.

    Jadi..mengikut pendapat penganalisa2 politik non partisan, Tun mengeluarkan kenyataan tersebut semata2 untuk menimbulkan kegusaran dan mengujudkan perpecahan serta saling tidak mempercayai antara UMNO dan PAS, dengan harapan ini boleh memberikan kelebihan kepada Bersatu di situ.

    Malangnya..harapan tersebut bkal takkan menjadi kenyataan kerana kita sendiri telah menonton video yang tular di youtube betapa penyokong2 UMNO dan PAS telah keluar beramai2 , berganding bahu untuk memberi sokongan tidak berbelah bahagi kepada calon BN.

    Naib Presiden PAS, Idris Ahmad; Setiausaha Agung, Datuk Takiyuddin Hassan dan Ahli Parlimen Hulu Langat, Che Rosli Che Mat juga turut kelihatan bersama2 dengan pemimpin2 UMNO seperti TS Noh, DS Tajuddin dan Tok Mat.

    Mengikut penganalisa2 politik tu, ini menunjukkan petanda bahawa kerjasama PAS dan UMNO, bukannya semakin lemah seperti yang didakwa oleh cai2 tegar PH dan Bersatu seperti TN, GMN dan wak Suman..malah bertambah kukuh dan padu.

    Tak semua taktik politik Tun Madey akan berjaya...ada juga yang gagal dan memakan diri sendiri, cth.nya taktik melaga2kan PAS dengan UMNO seperti yang dibuatnya dalam kenyataan berkaitan dengan janji lisan dan bertulis TGHH tu!!!!

    ReplyDelete
  12. at 22:10
    Madey telah tunjukkan ketakutan yg amat sangat kerjasama pas dan umno...madey takut kalah disemenyih...

    Pentaksub madey kata kalah pon tak beri kesan kpd madey..

    Pemikiran pentaksub aka pencacai jauh berbeza dgn pemikiran madey..

    ReplyDelete
  13. Madey rosakkan PH kerana gila kuasa ....Lobai Hadi rosakkan Pas kerana gila wang....Najib tisakkan umno kerana takut bini gila nak mewah.

    Parti melayu lintang pukang..

    ReplyDelete
  14. 01:12
    http://wrlr.blogspot.com/2019/02/dari-sumber-bilik-pm-boleh-percayakah.html?m=1

    Lobai hadi minta redakan dan hentikan siasatan sprm kes lobai pas baham 90 jota dan sedia sokong madeey pm sepenggal...lobai hadi sedia menentang undi tak percaya terhadap madey di parlimen dan bantu Bersatoo menang di prk semenyih

    Memang mintak nyawa...lobai pas nak rasuah madey?...nanti ade hukum halal oleh lobai pas..

    ReplyDelete
  15. 01:12
    http://wrlr.blogspot.com/2019/02/dari-sumber-bilik-pm-boleh-percayakah.html?m=1

    Lobai hadi minta redakan dan hentikan siasatan sprm kes lobai pas baham 90 jota dan sedia sokong madeey pm sepenggal...lobai hadi sedia menentang undi tak percaya terhadap madey di parlimen dan bantu Bersatoo menang di prk semenyih

    Memang mintak nyawa...lobai pas nak rasuah madey?...nanti ade hukum halal oleh lobai pas..

    ReplyDelete
  16. Ape rasa najib dan zahid terhadap lobai Hadi Wang?.....sia2 najib sedekah 90 jota bila lobai Hadi Wang jadi keldai madey plak...

    Politik matang dan sejahtera

    ReplyDelete