Saturday, February 2, 2019

RAKYAT TERUS MEMBOHONGI DIRI SENDIRI..

Apakah pertukaran PM boleh membantu pengurangan kos sara HIDUP sekarang dan melonjakan ringgit serta harga getah dan kelapa sawit?

Namakan PM tersebut..

Apakah pertukaran kerajaan JUGA mampu melakukan semua itu?

Namakan kerajaan tersebut..

Apakah sebahagian rakyat SEDANG berdrama, berbohong, hipokrik Dan kufur nikmat dengan realiti semasa?

Bukankah sifat MALAS itu SEBENARNYA alasan terbaik tentang MALANG yang menimpa mereka sekarang..

(Ekonomi aku sekarang Tak cukup tangan menerima kunjungan rezeki..)
Bukan pasal kerajaan PH, bukan pasal PMnya Tun, tetapi usaha berterusan Dan utamanya Allah dah nak bagi...

# Apabila Kita tidak bersekongkol dengan kemungkaran, ikhlas memperjuangkan kebenaran, menewaskan si tamak Dan si haloba..ganjarannya Allah bagi rezeki..

KALAU makan dedak, makan suap, otak tersumbat, korupsi..lu pikirlah sendiri

Yang belum, teruskan...

Perjuangan yang lepas, TURUNKAN si pencuri, sudah Beres, perjuangan Tun sudah selesai..
APA yang sekarang kerajaan lakukan adalah pengisian PENGURUSAN Negara yang terbeban malapetaka hutang..

Pendekatan yang memerlukan masa Dan HUKUM JUGA mereka apabila sampai masanya ( PRU 2023), bukan sekarang...

Hentikanlah melokman diri dengan politik, hentikanlah hipokrik Dan munafik bossku.. yang Haram jelas yang halal jelas yang bersalah jelas Dan hukumannya pun jelas..

Jangan bohong diri sendiri. 



# lebih pelik laskar Maya pro PH dulupun kini tunggang terbalik..

32 comments:

  1. aik?
    Apa punya statememnt? kau nak membangangkan diri sendiri atau nak bangangkan org yg membaca?

    (Ekonomi aku sekarang Tak cukup tangan menerima kunjungan rezeki..)
    Bukan pasal kerajaan PH, bukan pasal PMnya Tun, tetapi usaha berterusan Dan utamanya Allah dah nak bagi...

    Masa BN memerintah apa yg PKR-DAP-AMANAH dan org yg menentang BN masa tu tak kata?

    "Apakah pertukaran PM boleh membantu pengurangan kos sara HIDUP sekarang dan melonjakan ringgit serta harga getah dan kelapa sawit?

    Namakan PM tersebut.."

    Sekarang ni kalau ekonomi lembab bukan sebab Tun? makna kalau ada kita tukar berapa ramai PM pun kita masih di takuk lama kecuali ada mukjizat? mcm tu kau kata? makna PM tu Anwar lah? yg ada mukjizat ekonomi?

    hahaha..

    ReplyDelete
  2. Tuan. Laskar maya pro Ph pun dh tunggang terbalik kerana meraka jua ada agenda. Jika tidak mendapat apa yg di hajati maka tunggang terbalik lah mereka

    ReplyDelete
  3. Kita perlu kan kerajaan yg creativity dia bagus yg mana dalam apa keadaan sekali pun kerajaan sentiasa mempunyai pasukan yg terbaik dalam menguruskan negara.. bukan kerajaan yg menyamun atau kerajaan yg dendam atau kerajaan yg menyalah kan orang lain.. ingat dulu kita di rompak tetapi sekarang kita dijajah olh suatu kaum yg lurus di luar dan runcing di dalam dan kaum yg hanya lurus pd rambut sahaja. Kaum ini hanya memerlu kan masa tidak lebih dari dua tahun.. selepas itu apa yg akan berlaku tidak penting lagi UMNo BN atau PAS memerintah pun tidak penting kerana bumi yg kita pijak bukan milik kita lagi..awas jgn belagak pandai
    Fikir kan KD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Safron Rice

      Malaysians have been wronged. We all have to deal with leaders who are being dishonest. It is very frustrating. No matter how you cut it, no amount of due diligence will protect you from the ill effects of leaders not playing straight with us the rakyat. Ethics and integrity are oft-written-about topics when it comes to leadership, but that does not mean that the leaders make the translation to their own actions. We all have seen leaders like Najib (1MDB fiasco) and Hadi (RM90 mil corruption) did not do what they said they would do, said one thing up the chain of command and another thing down the chain of command, or even flat-out did something dishonest.

      We the rakyat can let it eat at us and control us, or we can move ahead with strength. Our natural inclinations too often prevent us from doing the latter. But, recognizing that integrity of character has many facets, and that there are often multiple truths in any situation. It is most interesting to note that one individual or leader has found ways to productively deal with dishonest or lack in integrity leaders. He is none other Tun Dr Mahathir Mohamad (TDM)

      TDM understands the impact it has on Malaysians in general. By assessing the impact and the implication of dishonest behavior of Najib, he is able to evaluate the extent to which tangible and intangible damage has been done. As a nation, he realizes there is real negative impact, like reputation damage or financial loss. TDM gets very clear about the damage caused by Najib and BN leaders.

      If I am not mistaken from 2015, TDM started to confront Najib. First he went to advise him but his advice was not heeded by Najib. Pursuant to that he quit the Umno (for the 3rd time), once led by him and rule the country for 22 years. TDM had evaluated hundreds of leaders in his previous party Umno and almost all of them rated him higher than anyone else did. So he used that to his advantage and focus on a specific behavior or situation to be heard.

      Conscious or unconsciously TDM planned a course of action that was by forming a new party Bersatu to which he is the Chairman. He moved ahead to seek some kind of redress. He confidently stood up for what he believed was right. He went to lead Parti Harapan, a coalition of parties led by his past nemesis in PRU14. TDM felt that standing for what he believed in and taking action was important in helping him to move past the situation.

      With Allah’s blessing and the support of the rakyat, PH won and formed the government at Federal level. He moved forward as he wanted to put the situation in the rear-view mirror.

      TDM correctly assessed the impact, confronted the behavior, and then took action and move ahead albeit obstacles there and then. It was not easy but TDM knew it was the last step and crucial element to taking the power back. He may have been negatively impacted by Najib’s unethical behavior, but he had done these things in an integrity-rich way, and he had proven that he could be the one standing proudly.

      Today, let us give him all the support to see better Malaysia……

      Wallahuaklam

      Delete
  4. Doakan bukan anwar yang jadi PM. Makin bala la sudahnya. Tatawlah kalau ada mana2 ularmak berani keluar fatwa yang seorang yang didapati bersalah meliwat bole jadi suci selepas dapat pengampunan. Seterusnya melayakkan dia menjadi PM sebuah negara islam ahlul sunnah waljamaah? Ya Allah, gagalkanlah perancangan musuh2 islam ini.

    ReplyDelete
  5. kd mesej kurang jelas... biar pendek isi jelas dari panjang bejela mesej tak sampai.

    sekadar pendapat.

    ReplyDelete
  6. KD lembu...terlalu bongkak!!!kau tgk adik beradik kau dl mesti ada yang susah lagi..

    Jangan terlalu riak musibat...risau masuk dalam tanah je

    ReplyDelete
  7. Macai umno begitu bangga ramai orang nak berselfi dgn Najib di Pasar malam, Kuah Langkawi. Pagi tadi saya sarapan di Muar. Kebetulan, ada Iwan penyanyi dangdut yg popular dgn lagu dangdut daun pisang bersama Amalina suatu ketika dulu. Saya tak kenal dia siapa. Saya lihat berebut orang bersalfie dgn dia. Saya tanya pekerja, siapa tu...?
    Jawabnya: Iwan. Saya tanya, siapa Iwan..? Dia kata penyanyi dangdut daun pisang 20 tahun lalu......
    Moral cerita ni: Apa nak heran orang berebut berselfie dgn Najib...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul2 cik minai oii. apa lah sgt kalau org nk berselfie dgn najib kan? yang masuk air sampai report polis buat apa?

      Delete
  8. Malaysians have been wronged. We all have to deal with leaders who are being dishonest. It is very frustrating. No matter how you cut it, no amount of due diligence will protect you from the ill effects of leaders not playing straight with us the rakyat. Ethics and integrity are oft-written-about topics when it comes to leadership, but that does not mean that the leaders make the translation to their own actions. We all have seen leaders like Najib (1MDB fiasco) and Hadi (RM90 mil corruption) did not do what they said they would do, said one thing up the chain of command and another thing down the chain of command, or even flat-out did something dishonest.

    We the rakyat can let it eat at us and control us, or we can move ahead with strength. Our natural inclinations too often prevent us from doing the latter. But, recognizing that integrity of character has many facets, and that there are often multiple truths in any situation. It is most interesting to note that one individual or leader has found ways to productively deal with dishonest or lack in integrity leaders. He is none other Tun Dr Mahathir Mohamad (TDM)

    TDM understands the impact it has on Malaysians in general. By assessing the impact and the implication of dishonest behavior of Najib, he is able to evaluate the extent to which tangible and intangible damage has been done. As a nation, he realizes there is real negative impact, like reputation damage or financial loss. TDM gets very clear about the damage caused by Najib and BN leaders.

    If I am not mistaken from 2015, TDM started to confront Najib. First he went to advise him but his advice was not heeded by Najib. Pursuant to that he quit the Umno (for the 3rd time), once led by him and rule the country for 22 years. TDM had evaluated hundreds of leaders in his previous party Umno and almost all of them rated him higher than anyone else did. So he used that to his advantage and focus on a specific behavior or situation to be heard.

    Conscious or unconsciously TDM planned a course of action that was by forming a new party Bersatu to which he is the Chairman. He moved ahead to seek some kind of redress. He confidently stood up for what he believed was right. He went to lead Parti Harapan, a coalition of parties led by his past nemesis in PRU14. TDM felt that standing for what he believed in and taking action was important in helping him to move past the situation.

    With Allah’s blessing and the support of the rakyat, PH won and formed the government at Federal level. He moved forward as he wanted to put the situation in the rear-view mirror.

    TDM correctly assessed the impact, confronted the behavior, and then took action and move ahead albeit obstacles there and then. It was not easy but TDM knew it was the last step and crucial element to taking the power back. He may have been negatively impacted by Najib’s unethical behavior, but he had done these things in an integrity-rich way, and he had proven that he could be the one standing proudly.

    Today, let us give him all the support to see better Malaysia……

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
  9. Jangan hidup sebagai blogger berlagak dan hipokrit

    ReplyDelete
  10. Jangan hidup sebagai blogger berlagak dan hipokrit

    ReplyDelete
  11. Yg menipu dan memfitnah kini sedang tanggung azab dihina, dibenci dan dicaci rakyat kerana mencari sokongan dgn penipuan dan fitnah. Apa yg tidak ditipunya. Berbekalkan omong kosong pasal ptptn, harga minyak, hutang felda, tol, gst vs sst dan lain², mengelamun majoriti pengundi sambil meleleh air liur memberi undi. Akhirnya yg dikejar tak dapat yg dikendong keciciran. Bak kata P Ramle "Salah Pangkah Dapat Taik". Si tukang tipu yg kini dpt kuasa sedang tertekan dgn janji² utk dipenuhi tetapi dgn akal yg tak sebijak mana, menipu pulak dgn memetik org lain sebagai kambing hitam supaya janji tak perlu dikotakan. Penipu terpaksa menipu lagi supaya konon penipuannya tidak diketahui. Cuma bodohnya mereka ialah rakyat tak akan selama-lamanya tertipu buat kali kedua. Sebagai manusia yg tahu dosa pahala dan sedar adanya syurga dan neraka, adalah menjadi azab di dunia jika janjinya adalah suatu penipuan. Ini belum lagi tanggungjawab menanggung dosa di akhirat kelak. Mampukah wahai penipu² semua? Haaaa...tanggung la.

    ReplyDelete
  12. kalau komen delete memanjang .. panas montottt..!!

    ReplyDelete
  13. Nak teruskan lagi pemerintahan PH.Kalau ibu mengandung selepas 9 bulan 10 hari dapatlah anak.PH selepas 9 bulan perintah, hasilnya harga telur ayam turun 2sen, harga telur ayam turun 2sen, harga telur ayam turun 2 sen, Kesian...

    ReplyDelete
  14. Kalau tajuk tak kena cita rasa; sunyi sepilah KBB... kan kan kan...

    Cuba KD up satu lagi tajuk pasal Tun M; 90% komen KBB punya... kah kah kah...

    Saya EmpayarUtama

    ReplyDelete
  15. Salah Pangkah Dapat Taik (P Ramle dalam Ali Baba Bujang Lapok - 1961)

    ReplyDelete
  16. Bukan rakyat membohongi diri sendiri la kd. Rakyat dibohongi dan dikencingi oleh pemimpin yg dipilih oleh diri sendiri. Baru la betul. Salah pangkah dapat taik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa faedahnya membohongi diri sendiri ? eloklah ada org sampai tak cukup tangan terima rezki. kongsi2 la rezki dgn org lain supaya lebih berkat. org susah jgn la dituduh malas. itu menghina!

      Delete
  17. Umno...pedagang maruah bangsa is now riding on Pas...pedagang agama bangsa
    Cocok sekali.

    Umno kalah dalam pru14 kenang ride on Pas. Pas has to agree after leaders received money. Now Pas leaders scared to death on the earlier much awaited defamation suit against Sarawak Report by withdrawing suit citing costly legal cost. Tapi sebelum ambil tindakan ada guna otak ke?

    Jelas wayang dimainksn umno dan pas. Selagi melayu dan muslim tak berealiti berfakta dan berkebenaran selagi itulah malaysia tak akan ke mana mana.

    Di sinilah kegagalan mereka yang sering akui mereka pandai beragama seperti para mufti....juga tidak berealiti berfakta dan berkebenaran.... wallahuaklam

    ReplyDelete
  18. kD pegi jadi peneroka felda ato nelayan aro niaga kedai runcit kat kampong....baru boleh cerita rajin ato malas...

    ReplyDelete
  19. Seblm pru cakap tukar kerajaan iaitu tukar pm kos sara hidup akan turun....rakyat lebih sejahtera...mesia selamat...

    Sekarang orang bodoh tanye plak kalo tukar pm kos sara boleh turun
    ker....

    Kalo tukar pm pelabor mungkin datang....pelabor takut pm sekarang kuat putarbelit.....

    Banyak manipesto boleh dilaksanakan...
    Tak kiralah siapa pon pm baru...bukan madey sorang saja yg pandai..

    Baru ni tanye harga barang boleh turun ker kalo harga minyak turun...KD masih bayar 2.20 seliter..

    KD makin menunjuk2 kebidohan...

    ReplyDelete
  20. Guan Eng dan Mahathir gagal urus ekonomi negara ..
    February 03, 2019

    KUALA LUMPUR, 3 Feb – Penubuhan sebuah badan yang akan meneliti dan membuat keputusan berhubung ekonomi negara jelas memperlihatkan kegagalan Menteri Kewangan dan Mahathir serta Majlis Penasihat Kerajaan (CEP) kerajaan Pakatan Harapan (PH), bidas Ketua Penerangan UMNO, Datuk Dr. Shamsul Anuar Nasarah.

    Katanya, satu perkara yang menarik untuk diteliti adalah sebahagian rakyat mungkin menganggap pengwujudan badan tersebut yang berperanan seperti yang pernah dijalankan oleh Majlis Tindakan Ekonomi Negara (MTEN) sebagai penyelamat.

    “Namun bagi sesetengah pemain industri, mereka masih menganggap tempoh lapan bulan kerajaan PH berkuasa masih kosong dengan petunjuk baru.

    “Ini bukan cerita rekaan, malahan diakui Ketua Pakar Ekonomi Alliance Bank Malaysia Berhad secara sinikal berkata: “Kita dijanjikan oleh PH dengan janji era baru, tetapi selepas lapan bulan, kita belum nampak terbit sinar matahari baru.

    “Apa yang berlaku adalah kecelaruan. Tidak ada arah tuju jelas dalam bidang pembinaan misalnya. Kementerian-kementerian pula bercanggah sesama sendiri. Malahan sepatutnya, ada komunikasi yang lebih baik antara kerajaan dan dunia pelabur,” ujarnya dalam satu kenyataan media yang turut memetik kata-kata pakar ekonomi tersebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib bagus kan kan? Menyamun merompak mencuri......

      Najib berkuasa 1MDB TH KWAP FELDA SRC semua buat duit. Bukan macam mahathir tak reti jadi PM

      Malu apa bossku.....

      See u in court on 12 feb.... Najib...

      Delete
  21. kikikikikiki.. gelak mcm ini.pun kena delete kat KD...kikikikiki..

    ReplyDelete
  22. PH berisiko hilang populariti, kata firma penyelidik

    4 Feb 2019, 11:14 tengahari (Dikemaskini 4 Feb 2019, 11:56 tengahari)

    A A
    Firma penyelidikan Fitch Solution meramalkan populariti Pakatan Harapan (PH) merudum dalam beberapa bulan akan datang kerana antara lain disebabkan dasar dan perbalahan dalam gabungan politik itu.

    Firma penyelidikan itu menyatakan meskipun kajian itu tidak menjurus kepada kemungkinan pembubaran PH, namun risiko hal itu berlaku juga semakin meningkat.

    "Pandangan kami di Fitch Solutions ialah PH mengalami risiko kejatuhan popularitinya kerana tiga sebab - pertama, pengundi mungkin semakin berpendapat bahawa kerajaan tidak membantu mengurangkan kos hidup.

    "Kedua, gabungan itu berulangkali memaparkan perpecahan dan ketiga, kekecewaan pengundi dengan idea bahawa kerajaan PH akan meneruskan 'Malaysia Baru' dengan tahap kesetaraan kaum yang lebih tinggi," kata firma itu dalam satu kenyataan.

    Firma itu menilai skor risiko politik jangka pendek Malaysia pada 72.5 daripada 100, dengan 'proses membuat dasar' dan 'kesinambungan dasar' menjadi sub-komponen paling lemah pada 68.3 dan 67.5.

    Fitch Solutions memetik kegagalan PH setakat ini untuk memastikan beberapa janji pilihan raya, seperti menyelaraskan gaji minimum kepada RM1,500 sebulan dan memperkenalkan semula subsidi bahan api sebagai punca pertikaian.

    ReplyDelete
  23. Bebanan hutang dan kerosakan ekonomi yg dicipta kerajaan terdahulu terlalu besar
    kerajaan dan rakyat sekarang perlu tanggung utk satu jangka masa yg panjang
    Hanya Allah Yang Maha Mengetahui sampai bila dan kesannya
    Bersabarlah

    ReplyDelete
  24. Rakyat fikirlah..adkah dengan suapan wang ringgit negara akan maju?..adkah dengan wang ringgit disuapkan..maka disokong?.fikirlah rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. rakyat tak minta disuap tapi dibantu. negara maju jika rakyat susah?

      Delete