Sunday, February 17, 2019

TUN MAKIN RELEVAN BILA SEKELILING MENGAJAKNYA BERPOLITIK..

Pengajaran buat Najib, umno, Anwar, Lim Kit Siang, DAP, Shafie, terbaru Hadi dan PAS.

Jawapan² politik dan tindakannya well prepared untuk berhadapan samada di kalangan komponen ataupun pembangkang.

Percaturan di Semenyih.. Tun sudah mengatur strategi TANPA turun padang.

Malahan salakan politik murahan untuk menarik perhatian seperti dari lokman adam langsung tidak terkesan, langsung tidak dihiraukan.

Najib sendiri tidak BERANI kritik Tun secara tepat, sekadar kondem Menteri PH secara umum dan sipi.

Perbicaraan di mahkamah, Najib akan letih berlawan DENGAN dirinya sendiri, antara fakta dan auta.

28 comments:

  1. kikiki kita iya kan saja barua KD TUN memang relevan sangattttttt

    kikikiki.. baca blog bodin skit..barua aljub punya macai..

    ReplyDelete
  2. Biarkan bertatih asalkan langkah itu yakin dan cermat..
    Bagi memastikan negara merdeka dan bangsa terpelihara...
    Air mata sengsara mengiringi setiap langkah bapa-bapa kita...

    Pembenci dan pendengki Tun tidak mampu melihat apatah lagi untuk menyedari bahawa mereka tidak akan mampu menang ke atas Tun dan pasukannya.

    Semakin banyak mereka berusaha dan melakukan langkah-langkah untuk mengalahkan Tun, semakin mereka tersepit, dan semakin mereka kehilangan langkah.

    Akan sampai masanya di mana kesemua ketua-ketua pasukan yang bathil itu dengan serentak akan kehabisan langkah, dan terkena checkmate oleh pasukan Tun.

    Ketika mereka menyangka persekutuan mereka sesama mereka telah berjaya checkmate Tun, hakikat yang berlaku pada masa itu adalah sebaliknya. Merekalah yang sebenarnya telah kena checkmate dengan Tun dan pasukannya.

    Pada akhirnya hanya ada satu pasukan sahaja yang bakal mengibarkan panji-panji mereka sebagai tanda kemenangan mutlak mereka ke atas pasukan-pasukan lawan.

    Mahu tahu ia pasukan yang mana, maka carilah satu pasukan yang tidak pernah tewas kepada mana-mana pasukan pun. Kalau masih tak tahu dan tak sedar, biar John Doe bantu. Ia adalah pasukan Tun Mahathir.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangsa terpelihara? Bangsa apa maksud kau? Afrika atau apa? Ni bangsa melayu yg semakin melarat, tersepit dgn faktor ekonomi yg menguncup, komoditi jatuh mendadak, cukai bodoh yg kononnya lebih baik dpd gst, aset² glc yg dipelopori melayu Islam dijarah oleh bukan islam, hak² perlembagaan org melayu cuba dicabul oleh non melayu kau masih berani kata hak² bangsa terjaga. Oklah jondo, supaya aku tersedar dari tidur barangkali, cuba jawab satu persatu persoalan yg aku utarakan, walaupun masih bergulung lagi persoalan kegagalan tun selaku pm ke 7. Jawab slow²...

      Delete
    2. jondol tetap juga pamuda bani taik. Komennya semua taik. Hidupnya dlm kepompong taik.
      Hahahahahaha

      Delete
  3. Takiudin dakwa ada komponen PH nak singkir Tun..pertempuran besar nak bermula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh ya ka?

      John Doe sudah pun cakap PERREMPURAN KLIMAKS bakal berlaku sejak sebelum PRU14 lagi. So tak mengejutkan langsung cerita ni.

      John Doe juga dah bagitau PERTEMPURAN KLIMAKS ini bakal berlaku di antara pasukan Tun M menentang pasukan-pasukan bathil yang bersekutu. So cerita tentang ada kumpulan yang maju menjatuhkan Tun M ni juga langsung tidak mengejutkan.

      John Doe juga dah lama bagitau PH1 bakal berpecah jadi cerita bahawa yang mahu jatuhkan Tun tu adalah sebahagaian daripada PH juga tidak mengejutkan.

      Akhir sekali, John Doe juga telah memberitahu bahawa sekalipun PH1 akan berpecah, Tun akan kekal menjadi PM di bawah PH2 selepas Tun dan pasukannya memenangi PERTEMPURAN KLIMAKS tersebut. Apabila ia berlaku, ia juga tidak akan mengejutkan John Doe.

      Que sera sera.


      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. rajin pulak ye bersuara akhir2 ni..ada kowtim ka dgn mana-mana mangkuk utk selamat dari SPRM?

      Delete
    3. Pas mereka reka alasan untuk kaberap tindakan menyokong madey...ape kaitan pas dengan madey?...

      Delete

    4. Tewas bererti melayu sudah tolak madey...

      Delete
    5. Pertempuran taek busuk kering serabut lwn taek busuk basah. Dua dua hancur.

      Delete
  4. Kesian kau kd. Masih kenyang dan sendawa dgn pembohongan puak ph utk merampas kuasa. Its ok dlm pertandingan ada kalah ada menang. Dan hakikatnya bn kalah dan ph menang. Sepatutnya yg menang mengotakan janji² manis yg menyebabkan rakyat percaya tapi penyudahnya rakyat tertipu. Semasa najib yg didakwa kleptokrat jd pm, mcm² bantuan utk rakyat diberi. Rating ekonomi meningkat, aset² glc berganda, melayu Islam terjaga tanpa mengabaikan kaum dan agama lain. Status kecemerlangan ekonomi dan pembangunan malaysia diikhtiraf bank dunia. Itu zaman kleptokrat, zaman najib dituduh merembat duit rakyat. Rakyat tak rasa duit hilang malah dpt mcm² bantuan. Skrg dgn kerajaan baru, dgn bajet 2019 yg lebih besar dpd bajet najib 2018 mana bantuan² itu semua? Adakah ph telan duit bajet 2019? Kd, ini semua menjadi penilaian rakyat utk mengundi siapa nanti di di semenyih. Betul kalau bn menang kerajaan tidak bertukar tapi ia adalah manifestasi suara hati rakyat yg resah gelisah dgn prestasi kerajaan baru. Lihat bagaimana yg din ayob menangis bila baca surat luahan hati seorang petani? Itulah hakikat. Kerajaan baru menzalimi rakyat. Adakah rakyat yg memenangkan ph perlu dihukum? Oleh kerana kerajaan buat pekak dan sombong selepas menang, insya Allah prk semenyih rakyat akan bagi sikit amaran. Jika masih 'gong' dgn sombong dan bongkak, tak mustahil pru15 nanti ph akan diletak dlm blok pembangkang.

    ReplyDelete
  5. Apa kd, salakan politik blog pembangkang tiada impak? Hahahaha...bangun la kd woi. Jgn menulis duduk dalam jamban. Sila turun padang dan lihat dgn mata kepala sendiri, bukan mata lembu. Mana la kau dpt laporan bodoh ni kd. Lihat semua info, dari kerajaan dan juga pembangkang than buat perbandingan. Barulah tulis... Kau teropong dari kluang kau tak nampak apa, hanya nampak lobang hidung besar je, yg cuba menipu konon pas tak sokong bn di semenyih. Hakikatnya jk prk semenyih antara parti pas dan umno dah dibentuk lebih awal dan skrg sedang digerakkan dgn aktif. Pas selangor dah nafikan pembohongan pm. Jumpa pm pasal tadbir urus negeri² bwh pas, bila keluar dgn press pm ckp bincang pasal prk semenyih pas pak sokong bn...hahaha. Sebenarnya pm dah kalut la kd. Semenyih adalah kerusi asal ppbm dimana beliau adalah pengerusi. Kalau kalah, mana nk letak muka? Dgr pulak desas desus dap dan pkr akan sabotaj calon ppbm sebab game pm terima katak² umo masuk ppbm tanpa persetujuan majlis presiden. So kd, tepuk dada dan turun padanglah utk buat posting yg jujur.

    ReplyDelete
  6. Makin relevan kd? Ke makin takut? Takut tempoh 2 tahun sblm passing baton pm kpd bang non. Sbb itu tanpa persetujuan majlis presiden diterima masuk mp² katak dari umno masuk bersatu. Ingat dap bodoh? Ingat pkr takde otak? Yg disembunyikan oleh tun madey ialah menambah kekuatan bersatu sblm sidang parlimen akan dtg. Dh dengar akan ada undi tak percaya kpd tun madey. Sbb itu kerelevanan tun madey skrg sebenarnya sudah tidak relevan. Ibarat ahli tinju, zaman muda tak pernah tewas dlm pertarungan tapi bila dh tua, maaf terlalu tua dgn nerf² yg semakin gagal berfungsi dgn baik, tun madey akan tewas. Anwar walaupun tua tp masih muda berbanding tun madey. Pasukan anak beranak kit siang-guan eng lebih super muda berbanding tun madey. So, fikir²kanlah. Cukuplah berkhayal dan kembali ke alam nyata.

    ReplyDelete
  7. Jgn risau, kalau ada undi tak percaya kpd pm kelak, blok pembangkang akan sokong tun madey. Tp itu sahaja, bukan pas tak sokong bn dlm prk semenyih. Elok² bercakap ye tun. Jgn suka manipulate cakap, nanti tak pasal² blok blok pembangkang turunkan pm kpd sekadar mp langkawi je. Malu beb, kalah sebab mulut tak jaga.

    ReplyDelete
  8. Tun M cari dunia ..dptlah dunia...
    sepatutnya Tun M dok istirehat mcm Pak Lah...tapi tidak..Tun M maseh memilih dunia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org tamak selalu rugi. Yg dikejar tak dapat yg dikendong berciciran.

      Delete
  9. Bukan sahaja takuyuddin...malah...Zahid Hamidi mengakui...akan berlaku sesuatu dinegara....semua jelas..inginkan pengunduran awal Tun M.....bak kata saudara John doe...pertempuran klimaks....bibit2 telah berbunyi....

    ReplyDelete
  10. PH berdepan tugas sukar pujuk pengundi

    M Fakhrull Halim
    18 Feb 2019, 10:32 pagi (Dikemaskini 18 Feb 2019, 11:15 tengahari)

    A A
    PRK SEMENYIH | Pada PRU ke-14, Pakatan Harapan (PH) berjaya merampas kerusi DUN Semenyih - kawasan tradisi Umno - apabila menang di 13 daripada 23 pusat daerah mengundi (PDM).

    Ketika itu, berlaku pertembungan empat penjuru antara PH, Umno, PAS dan PSM. Calon PH Bakhtiar Mohd Nor menang dengan meraih 23, 428 undi (48.35 peratus), manakala calon BN Johan Abdul Aziz mendapat 14,464 undi (30.22 peratus), calon PAS Mad Shahmidur Mat Kosim (6,966 undi, 16.84 peratus) dan calon PSM S Arutchelvan (1,293 undi, 3.54 peratus).

    Bagaimanapun dengan mengambil kira kerjasama Umno dan PAS dalam PRK kali ini, beberapa PDM yang dikuasai PH pada PRU lalu akan menjadi kawasan '50-50' dan malah mungkin dimenangi BN.

    Malaysiakini melakukan tinjauan di Bandar Tasik Kesuma - PDM keempat dari segi jumlah pengundi terbesar pada PRU lalu - untuk melihat sejauh mana perubahan sokongan politik pengundi di sana.

    Dan sejumlah pengundi yang ditemui menunjukkan sentimen yang tidak berpihak kepada PH.

    Bagi Ismail Yusof, 71, sokongannya untuk PRK kali ini berdasarkan calon yang dilihatnya mampu memperjuangkan kepentingan Melayu dan Islam.


    Ismail
    "(Sokongan) boleh jadi untuk parti atau individu. Jika parti itu menjurus kepada kebaikan Melayu dan Islam tetapi calonnya tak menghayati (hal itu), tiada makna juga," katanya yang meramalkan kemenangan BN di DUN itu.

    Penyokong PAS, Nazri Mohd Fadzil, juga menjangkakan perkara sama atas dasar DUN Semenyih sememangnya kubu BN sebelum ini.

    "PAS pun baru PRU lepas bertanding di sini," katanya.


    Nazri
    PDM Bandar Tasek Kesuma menempatkan 4,492 daripada 54,503 pengundi berdaftar di Semenyih. Ia merupakan kawasan majoriti Melayu dengan 3,295 pengundi (76.7 peratus), 755 pengundi India (17.57 peratus) dan 217 pengundi Cina (5.05 peratus).

    Pada PRU lalu, PH menang di situ dengan mengumpul 1,763 undi (48.35 peratus), tidak jauh berbeza dengan BN (1,102 undi, 30.22 peratus). PAS pula meraih 614 undi (16.84 peratus).

    Dengan andaian pengundi PAS akan menyokong calon BN kali ini, PH hanya memiliki kelebihan 47 undi saja.

    Bagi Juria Sharudin yang mengaku sebagai penyokong kuat BN, tiada apa yang akan mengubah sokongannya terhadap mereka.

    "Cakaplah apa yang anda mahu, saya untuk BN. Saya Umno, kerana ia untuk orang Melayu, agama dan perlembagaan," katanya.


    Juria
    Dia disokong beberapa lagi wanita yang bersama-samanya ketika ditemui di sebuah kedai di Jalan Kesuma di situ.

    Tak ada masjid

    Peniaga Jamilah Ahmad Shukeri berkata PH berisiko kehilangan kerusi DUN itu kerana kegagalannya dalam menunaikan beberapa janji manifesto PRU ke-14.

    “Harga barang pun naik, saya yang berniaga lagilah terasa. Saya buat kuih, tapi tepung yang disubsidi dinikmati orang luar.

    “Barang pun susah nak dapat. Misalnya warga Bangladesh dapat berkotak-kotak (kerana) mereka mengejar lori (yang membawa tepung), kita ini menunggu saja," kata wanita berusia 50 tahun itu.


    Jamilah
    Selain isu nasional, beberapa responden yang ditemui membangkitkan isu pembinaan masjid yang menurut mereka belum direalisasikan sejak 13 tahun lalu.

    "Di sini mana ada masjid, pakai surau untuk sembahyang Jumaat. Ini kawasan majoriti Melayu, takkan tak boleh bina sebuah masjid?" soal Shafie Omar yang merasakan calon PH Muhammad Aiman Zinali yang berusia 30 tahun sebagai terlalu muda.

    "Muda sangat lagi, apa dia boleh buat? Banyak orang yang cakap macam itu," katanya lagi

    ReplyDelete

  11. Kalo Bersatu tewas di Semenyih BESAR KEMALUAN Madey...

    ReplyDelete
  12. Letih berlawan antara fakta dan auta...kah! kah! kah! Siapa ada fakta siapa yg kuat auta. Dlm berpuluh² dakwaan kpd najib tak ada satupun disebut 1mdb. Yg ada pasal penggubahan wang haram. Dah jumpa wang haram yg disorok najib? Kalau belum jumpa atau tak dapat jumpa memang haram jadah! Reti tak buat kerja para penyiasat sekalian? Kenyang la makan fitnah. Sejak bertahun masih tak dapat nilai kesahihan dakwaan, benar atau fitnah. Dgn pendakwaan tak kemas, kelam kabut dan tidak jelas menunjukkan bahawa pendakwaan itu sengaja diada-adakan. Wahai kd, kau lebih percayakan sr yg tentunya fasiq berbanding org muslim tanpa menyiasat dgn terperinci. So, fikir-fikirkanlah.

    ReplyDelete
  13. Bio la bapak sehaka bapak pertempuran besoo skli pun yeoppop ooiiiii... panji mana melingkup dolu kita tepukkkk standing oviation lagi.... kikikiki

    ReplyDelete
  14. Najib dah ada deal dgn TunM
    Mari kita tengok babak seterus nya..
    Tun juga guna istilah cash is king tapi dalam betuk silent
    PAS dah kena check make cash is king dari TunM utk royalty minyak tapi kena tunggu lepas PRK

    ReplyDelete
  15. Setakat ni rancangan besar madey nak pindahkan umno kedlm Bersatoo gagal...lebarkan sayap ke sabah tak beri impak yg besar kerana umno sabah masih wujud...Bersatoo sabah dianggotai musuh Warisan\PH sabah...

    Melantik Azmin sebagai proksi dlm PKR tidak ade kesan kerana azmin penakut...anwar letak rafizi cabar azmin dlm pertandingan timbalan presiden untuk ukur pengaruh azmin...hasilnye azmin menang tipis...azmin di apit oleh rafizi dan saifudin dlm MPP...anwar berjaya buat azmin melenting...konco2 azmin tak berani bersuara...semboyan pecat azmin telah dilepaskan baru2 ni...

    Ape lagi yg madey boleh buat..dgn belit pas yg hanye 18 kerusi untuk lemahkan umno kurang kesan kerana pas yg akan huru hara...juak2 pas masih bersama umno di semenyih..

    ReplyDelete
  16. Takkiyuddin Menafikan Pas Tidak Akan Bantu UMNO dalam PRK Semenyih.

    Pas sokong umno setiap masa tapi sokong madey supaya kekal pm sepenggal....lepas sepenggal pas sokong umno singkirkan madey dan Bersatoo...rancangan madey nak naikkan boboi akan terbantut laah..

    Bunyi bahasa mcm Pas nak belit madey.....

    ReplyDelete
  17. CERAMAH HANYA 10 EKOR AJER HADIR... KIKIKIKI.. RELEVANYAAA ATOKK KENA SABOTAJ KAWAN SENDIRI.... ALASAN TAK ADE PERMIT... KIKIKIKI.. NAK NIPU BIO NNPK CERDIK SKET...

    RELEVAN SUNGGUH ATOK KAU...

    ReplyDelete
  18. Benar kata jendole..pasukan yg tk pernah kalah pasukan tun..cuma atok dh tersedar yg dia buat kesilapan..
    Tun dh ada deal dgn najib.bila undi tk percaya..atok mintak nyawa dengan umno dan pas..atok mengaku kalah dan tewan.tapi kekal pm.tpm hishamudin.najib menteri kewangan menganti kan eguana eng mentori kewayangan..AG di hambat keluar dari istananya..semua 42 pertuduhan dibubarkan..
    Benar kata jendole..tim atok menang akhirnya didalam kekalahan...ki ki ki

    ReplyDelete
  19. Februari dh nk habis..mac semakin hampir..april penentu..undi tk percaya menanti..terjadi lah 3 kumpulan besar yg akan menjatuhkan satu sama lain..masing2 memasang strategi..yg pasti siapa yg akan minta nyawa..dari lengok2 bahasa politik..pbbm sedang mengumpul nyawa..
    Maka bergabung la pbbm/ sebahagian pkr/ parti2 sabah/ parti2 sarawak../dgn pas menyatakan sokongan..
    Pasukan lagi satu pkr pimpinan anukera/Dap/pan/sebahagian mp sarawak/sabah..
    Dan sekumpulan lagi umno/mic/mca..yg akan jadi penentu..utk membubarkan parliment atau menyokong tim tun..utk terus menjadi pm tk berapa hari lagi utk menyerak kan panji2 kepada pemuda bani tamim yg sebenar2nya..yg akan muncul bila tiba saat yg tepat..
    Penyerahan panji2 itu melambangkan ketewasan atok yg semakin nyawa ke halkum..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panji2 hitam jon bo'do sudah jadi Panji2 Bernanah.
      Hahahahaha

      Delete