Monday, March 11, 2019

KITA BUKAN NAK TONGKAT DUNIA, KALAU TAK BUAT SALAH APA NAK TAKUT, NAK BISING..


17 comments:

  1. Kita manusia tak lari dari kelemahan dan kekurangan.. dan tak semua yg kita fikir betul
    Kerana itu jangan biar kan otak atau akal kita bersekonkol bekerja sama kerana ini akan memberi keputusan yg amat merbaya jika di biar kan oleh itu biar lah otak dan hati kita ada sedekit perbezaan dalam membuat keputusan supaya ada check and balance
    Mungkin dalam pekara di atas saudara KD ada sedikit kekilafan dan kurang arif...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam bagus saja kau ini,, seolah-olah kau manusia sempurna,, boleh belah lah........!!

      Delete
    2. Shafiekabdat ni org yg takde idea sebenarnya. Hujahnya hanya makian bodoh tahap budak kaki stim. Tengok la komen dia, tahap jamban. Apa yg aku hujah bukan dibalas hujah tp makian semata. Kesian, budak bodoh nak berbahas.

      Delete
  2. Asas paling utama ialah bagaimana agenda dap untuk sedikit demi sedikit melucut hak keistimewaan melayu, raja² melayu dan agama Islam dapat dijayakan. Bukan susahpun, sebab di kalangan warga melayu macam kdpun ramai yang boleh dijadikan lembu atau keldai untuk mewajarkan tindakan. Contoh mudah, yahudipun untuk menguasai tanah palestin dia bnyk gunakan undang² ciptaan sendiri utk mengusir penduduk asal. Itulah yg dilakukan oleh bangsa dap kepada kepentingan melayu dan Islam. Sikit demi sedikit. Memang nampak mudah, kalau tak salah apa nak takut? Tapi yg bodohnya ialah bila pintu rumah sudah dibuka, siapapun boleh masuk mencuri kerana tuan rumah beranggapan kalau aku tak buat salah kenapa ada orang nak curi di rumah aku...fikir²kan. Kalau biasa main catur, tau bagaimana nak jalankan buah catur....bukan hanya yg tersurat tetapi implikasi yg tersirat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berbual macam seorang engineer padahal "sampah"

      Delete
    2. Kau baca komen aku pasal kau shafiekabdat. Kat atas tu. Dah kosong idea, tak payah komen. Merendahkan maruah kau aje.

      Delete
  3. Bodohlah kau KD...
    Tak faham...tapi nk bodohkan org.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukankah bangsa kita sudah memang semulajadi bodoh......!!

      Delete
    2. Kau dan bangsa kau aje yg bodoh. Apa hal nk petik 'bangsa kita' pulak? Kau bangsa apa? Dah la bodoh, nak ajak org lain pulak bodoh mcm dia...karat mereput sungguh kau ni.

      Delete
  4. Dah RAMAI pula yang agung²kan Israel sebagai bijak pandai Dan DAP bijak bistari hingga di anggap PM Dan pemimpin Melayu Islam lain itu tidak bijak.

    Mereka lupa, perancangan Allah paling rahmah.

    Orang Islam Palestine Allah anugerahkan berpeluang mati syahid tetapi Melayu Islam menuju mati kuffur Dan mati jahannam.

    Pemimpin PENYAMUN disokong.
    Astargfirullah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus istighfar tu kd. Tp salah tuju. Kau tuduh org lain pembela penyamun yg belum jelas dibuktikan. Kau kalut la kd. Buktikan dulu. Sudah ada bukti dan mahkamah dah putuskan, barulah boleh gelar manusia yg kau maksudkan itu sebagai penyamun. Sebelum itu, gelaran yg kau beri tu boleh dimaksudkan sebagai fitnah. Kau tentu maklum dosa pemfitnah. Dah la fitnah, panjangkan lagi fitnah kau lewat blog kau ni. Astaghfirullah kd..kd.

      Delete
  5. Tun Mahathir seorang pejuang kebenaran yang sentiasa melakukan perkara yang betul di dalam setiap keadaan, sentiasa mendahulukan kepentingan umum ke atas kepentingan individu tertentu, dan sentiasa mendahulukan yang lebih penting berbanding yang penting.

    Demikianlah telah ditakdirkan pasukan yang diketuai Tun sentiasa menang di dalam kesemua pertempuran yang mereka sertai. Sekiranya pasukan Tun telah tewas di dalam mana-mana pertempuran itu, maka ia akan menjadi malapetaka keapda Alif Ba Ta.

    Sekiranya Tun telah tewas kepada Tun Salleh Abbas, maka sudah tentu jawatan YDPA tidak lagi akan dihormati.

    Sekiranya Tun telah tewas di dalam usahanya meminda perlembagaan sebanyak dua kali berkaitan kuasa dan immuniti raja-raja, maka sudah tentu ketegangan yang wujud pada masa itu di antara raja dan rakyat akan tidak dapat dikendurkan. Apabila hubungan raja dan rakyat tegang, maka negara akan bermasalah.

    Maka, meminjam kata-kata bro KD, kalau tak buat salah apa nak takut?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dahulukan anak berbanding rakyat, dahulukan kepentingan politik berbanding rakyat, dahulukan nafsu dan kuasa berbanding umur yg tinggal tu sentiasa betul la jondo ye... Ikut kau la.

      Delete
  6. "Pemimpin PENYAMUN disokong"
    Belum dibicarakan lagi macam mana dah boleh tuduh pemimpin tu penyamun? Undang2 orang gila?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau taksub sangat dengan DUNIA Dan barat.

      Kau Tanya Najib, dia mencuri ke tidak?
      Dalam Islam ada sistem taubat..Tak perlu bukti, kau sendiri tahu HUKUM halal dan Haram?

      Delete
    2. Kau jugak tentu tahu hukum menuduh org tanpa bukti yg jelas dan sahih. Maknanya kau tahu tuduhan kau tu halal atau haram.. so kd? Kau mendahului hakim dan perundangan? Apa helah kau seterusnya utk mengHALALkan tuduhan kau? Tomi tomes dah bagitau kau ke...

      Delete
    3. Setuju tuan
      Sedikit perkongsian

      Ada 1 falsafah
      Bukti boleh di cipta, di musnahkan, di reka2
      Undang undang / peraturan boleh di gubal, di pinda, di mansuhkan dn di kastakan
      Cuma tinggl 1 hakikat yg tdk boleh di ubah walau apa pun iaitu
      Benar atau salah
      (Gerak laku seseorang tidak boleh menipu)

      Delete