Sunday, March 10, 2019

RANTAU: HARAPAN KEPADA PERCATURAN ANWAR SEKALIGUS MENUNJUKAN KEPIMPINAN SEBAGAI PM IN WAITING...



Penyatuan PAS UMNO mempercepatkan lagi pengukuhan BERSATU di Sabah dan akan berlaku di tempat² lain..





24 comments:

  1. China Hindu mmg 100% tak sokong barisan
    Sbb tu BN kalah dekat depa punya kawasan
    Tapi Rantau, tinggi Melayu punya peratusan
    Sekali lagi ler PH akan menemui ketewasan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  2. Umno dan Pas udah buat pakatan muhibbah
    Pastii Melayu suka, dari Perlis sampai Sabah
    Berdepan PRK Rantau, PH runsing & gelabah
    Sbb, sudah dua PRK, mereka tumbang rebah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  3. Inilah saat yg sekian lama orng Melayu nanti
    Parti Melayu dan parti Islam kini bersatu hati
    PRK Rantau, kita akan takluk undi punya peti
    Spt mana di PRK Semenyih, dah pun terbukti

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  4. Kita diperintah agar berpegang kpd tali Allah
    Disamping itu kita diseru jgn berpecah belah
    Dgn cara itu, baru Islam kuat tak boleh kalah
    Dlm surah ali-'Imran seruan ni jelas terserlah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    وَٱعۡتَصِمُواْ بِحَبۡلِ ٱللَّهِ جَمِيعً۬ا وَلَا تَفَرَّقُواْ‌ۚ وَٱذۡكُرُواْ نِعۡمَتَ ٱللَّهِ عَلَيۡكُمۡ إِذۡ كُنتُمۡ أَعۡدَآءً۬ فَأَلَّفَ بَيۡنَ قُلُوبِكُمۡ فَأَصۡبَحۡتُم بِنِعۡمَتِهِۦۤ إِخۡوَٲنً۬ا وَكُنتُمۡ عَلَىٰ شَفَا حُفۡرَةٍ۬ مِّنَ ٱلنَّارِ فَأَنقَذَكُم مِّنۡہَا‌ۗ كَذَٲلِكَ يُبَيِّنُ ٱللَّهُ لَكُمۡ ءَايَـٰتِهِۦ لَعَلَّكُمۡ تَہۡتَدُونَ (١٠٣)

    Dan berpegang teguhlah kamu sekalian kepada tali Allah (agama Islam) dan janganlah kamu bercerai-berai dan kenanglah nikmat Allah kepada kamu ketika kamu bermusuh-musuhan (semasa jahiliah dahulu), lalu Allah menyatukan di antara hati kamu (sehingga kamu bersatu-padu dengan nikmat Islam), maka menjadilah kamu dengan nikmat Allah itu orang-orang Islam yang bersaudara dan kamu dahulu telah berada di tepi jurang Neraka (disebabkan kekufuran kamu semasa jahiliah), lalu Allah selamatkan kamu dari Neraka itu (disebabkan nikmat Islam juga). Demikianlah Allah menjelaskan kepada kamu ayat-ayat keteranganNya, supaya kamu mendapat petunjuk hidayatNya. (103)

    Surah 'ali-'Imran, ayat 103


    Mmg lah Pas memusuhi Umno suatu waktu
    Namun segala2 nya Allah yang jadi penentu
    Kini, kedua2 nya, hati mereka Allah dah satu
    Semoga gabungan ini, Allah terus beri restu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Selari politik negara, 'ayat itu' elok kita kupas
    Wajar sangat lah, Umno bergabung dgn PAS
    Kerajaan keldai kafir, kita mesti kasi tumpas
    PRU ke15 pemerintahan negara kita rampas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebencian kafirin kpd Islam amat ketara
      Depa nak kuasai memerintah, ini negara
      Maka perlu sgt ler kita Islam bersaudara
      Umno berpadu Pas kini bangkit jadi wira

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  5. PRK Cameron Highland, PH dah kena kuntau
    Di Semenyih pulak, depa seperti kena santau
    Kini PH kalut gelabah post-mortem & pantau
    Sbb nasib yg sama akan menimpa di Rantau

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Calonnya... Rafizi ke?

      Saja tanya...

      Delete
  6. Pas Dan umno BERSATU
    Itulah PAKATAN HARAPAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tergamam aku dgn En KD punya ucapan
      Umno + Pas, dikatanya Pakatan Harapan
      Bg mana mau bagi bangsa kita ke depan
      Melayu & Islam BERSATU itulah jawapan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    2. Pakatan Harapan formula KD terdiri dari Bersatu Umno dan Pas...

      Bersatu tu serpihan umno...umno tak mungkin bergabong dgn Bersatu parti ciput yg terdiri dari orng2 yg kaciwa.......

      Delete
    3. minggu lepas kau kata lain. ni dah berubah angin pulak ke kd...

      Delete
    4. Nak tanya, betul ke pelaku seks luar tabie , Nabi tak mengaku umat.?

      Delete
  7. KD punya pendirian, aku nak bagi sanjungan
    Agenda Melayu dia jadikan teras perjuangan
    Ayuh sdr KD, marilah kita berganding tangan
    Kita hancurkan puak tali barut kafir bajingan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  8. Kita rumpun Melayu, puak kafir nak tebang
    Dgn kafir, kita kena lbh kuat atau seimbang
    Kalau Melayu lemah tentu ler kita bimbang
    Jadi, di Rantau, PH kita perlu kasi tumbang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  9. cepat2 lah UMNO n PPNM bergabong.

    ini ada lah pra syarat kpd pengekalan perpaduan bangsa.

    wallahu'allam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno tak nak bergabong dgn puak sampah yg telah dipungut oleh Bersatu...

      Delete
    2. d power of incumbency dictates all proceedings.

      malay supremacy in govt must b maintained at all times, even if PPBM has 2 absorb all 'MALAY' sampah.

      Delete
  10. Disabah hajiji dan puak umno dah kelaparan....terpaksa cepat2 lompat ke Bersatu....masa kekenyangan tak pandang pon Bersatu dan madey...Bersatu di sabah tak dapat nak kukuhkan Bersatu di semenanjong...

    ReplyDelete
  11. Parti Melayu nak pastikan, yg bangsa dijaga
    Parti Islam ingin bantu rintis jalan ke syurga
    Bila dua parti ini bercantum, kita terasa lega
    Kat Rantau kita akan cipta kemenangan ke3

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  12. PH di luar nampak elok, tetapi dalaman carik
    Dgn parti penipu ini orang Melayu mula serik
    Sokongan Melayu depa tak mampu lagi tarik
    Sudah pasti kat Rantau, BN akan cipta hatrik

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  13. Ya Allah, berilah BN mnang besar d prk Rantau...amin

    ReplyDelete
  14. percaturan atau tidak pkr pasti tewas
    sehingga rakyat melihat ph mengujudkan polisi yg menguntungkan rakyat.
    kpd menteri menteri ph berhenti bercakap let the result speak itself.

    ReplyDelete
  15. percaturan atau tidak pkr pasti tewas
    sehingga rakyat melihat ph mengujudkan polisi yg menguntungkan rakyat.
    kpd menteri menteri ph berhenti bercakap let the result speak itself.

    ReplyDelete