Wednesday, March 20, 2019

WALAUPUN NAMANYA UMNO, TAPI KALAU BERSIH TETAP DIKENANG, DIHORMATI..

WALAUPUN NAMANYA umno, TETAPI yang tunjukan hormat kepadanya sedikitpun tidak menjejaskan imej dan moralnya.

http://lifeofaannie.blogspot.com/2019/03/ghani-and-osman.html

Keahlian dan sokong umno tidak eksklusif TETAPI terbuka. Penyokong taksub Najib bukanlah bermaksud mereka penyokong umno yang bagus kerana lebih sayang pemimpin dari parti, mempertahankan pemimpin tidak bertempat.

Lebih tepat, penyokong Najib menjahanamkan umno itu sendiri. Mereka tidak malu malah bersyubahah cuba menutup bangkai dengan nyiru.

Tuduhan berasaskan dokumentasi, forensik akaun yang bakal dibentangkan BUKAN cerita awak nampak atau tidak lubang dubur itu ditusuk, IA BUKAN imaginasi atau hearsay TETAPI fakta hingga ke koma dan noktah.

Alhamdulillah, Najib KEMBALI menjadi hero rakyat WALAUPUN dalam keadaan "sakit" TETAPI penyokongnya masih di takok lama.
(INI AYAT ULANG SEPERTI DI POST LALU)

Pakai akai le sikit bro.

10 comments:

  1. Najib pun tak di adili lagi.
    Salah atau benar pun tak tahu lagi.
    Skrg semua senyap memperkatakan pasal 1MDB....sbb najib dh jatuh.
    Masalah dia org nk bwk najib ke mahkahmah....
    Dh tuduh di mahkamah, tapi tak tahu boleh menang atau tidal. Sbb tak ada solid evidence.
    Sekadar nk sedapkan hati rakyat yg dh tertipu, bila org kata Najib dah didakwa?. Dah...
    Sekadar nk berita dlm suratkhabar. " Najib di dakwa"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau sudah terbentang bukti najib bersalah, nk crk alasan apa lg?

      Delete

  2. Semalam Khalid Samad dilaporkan berkata Malaysia menduduki tangga ke 35 negara paling bahagia di dunia.

    Namun, semalam juga digg.com, baca di sini, melaporkan Malaysia menduduki tangga ke 80 sebagai negara paling bahagia.

    Apa yang Khalid Samad terlepas pandang, kedudukan ke 35 tu adalah dalam tempoh pemerintahan DS Najib Razak.

    Apa yang Khalid Samad cuba sembunyikan, zaman pemerintahan Tun Dr Mahathir Mohamad sekarang inilah kebanyakan Rakyat Maiaysia kemurungan.

    Malaysiakini juga agak sarkastik membuat perli kepada Menteri Wilayah ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Padan muka kau sentiasa dlm kemurungan akibat kena kencing oleh ph.

      Kah kah kah.

      Delete
  3. Subsidi haji ‘panas’ kembali

    admin admin
    23 hours ago

    BANGI, 13 Rejab 1440H, Rabu – Isu subsidi haji kembali menjadi perbualan hangat hari ini, apabila kerajaan dilaporkan akan mengurangkan beban dihadapi Lembaga Tabung Haji (TH) ke atas jemaah, pada masa depan.

    Kali ini, Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Seri Mujahid Yusof Rawa, terus mengeluarkan kenyataan yang menimbulkan kemarahan umat Islam, dengan memaklumkan di Dewan Rakyat bahawa subsidi haji akan dikurangkan pada masa depan.

    Menjadikan konsep istito’ah atau ‘kemampuan’ sebagai alasan untuk mengurangkan subsidi haji yang ditanggung TH, Ahli Parlimen Parit Buntar itu berkata, kos sebenar haji adalah RM22,900 dan jika jemaah tidak mempunyai wang sebanyak itu untuk menampung perbelanjaa, bermakna mereka tidak mampu.

    “RM22,900, itu kos sebenar haji. Kalau tidak cukup, dia tidak mampu. Tabung Haji bantu mengurangkan beban mereka. Tetapi dari sudut keperluan fikah, dia hanya boleh pergi haji dalam keadaan mampu,” katanya pada sesi pertanyaan lisan di Dewan Rakyat, hari ini.

    ReplyDelete
  4. Melayu dibawah kerajaan PH pimpinan madey telah bertambah kukuh kemampuan....TH bertambah tenat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko pulak bertambah lembik serupa taik.

      Delete
  5. Oiiii kalau nak bawa tajuk sendiri, buka blog sendiri le...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro, dia cuma nak bagi tau yang dia sorang je baca berita kat malaysia ni..
      orang macam ni biasa kurang perhatian nak lepas perasaan.. layan jela bro pasal kang ada bunuh diri pulak kalau sekat komen.. biarkanlah dia. bertabahlah KD

      walau aku tak berapa suka jondo punya komen.. kurang2 dapat juga sesuatu dari jondo..

      kah kah kah..

      Delete
    2. Ko dah mula terasa panas dgn kelemahan pentadbiran madey pojaan hati ko?...ko tak dapat nak tunjukkan ape kelebihan dan kehebatan madey kpd rakyat dan negara malaysia.....cian ko KD...hihihi..

      Delete