Sunday, March 17, 2019

WHAT THE HELL..INI BUKAN ISU KAPIR HINA ORANG ISLAM..TETAPI ISU FAKTA PERBUATAN MAT BUGIS...





Cubaan mempertahankan diri makan tuan.
Sendiri jolok sarang tebuan.

Rasionalnya orang Bugis pun sudah tahu dan kenal...
ISU Dan masalah peribadi jangan seret Dan jerumuskan BANGSA, UGAMA, parti Dan negara...


8 comments:

  1. Teringin jugak nak dengar komen dari mp PAS mengenai 1 mdb dan Ipic.....

    Ade suara Bagan takut nak jawab 1 mdb...trx dan bandar 1 mesia lge akui boleh bawak ontong

    Tentang ipp yg dibuat oleh madey yg berat sebelah diselamatkan oleh 1 mdb aku sangat setuju...petronas dapat jimat belanja tanggong kroni madey...wang penjimatan petronas plak digunakan oleh madey dlm masa ekonomi merudum...

    Tahun ni rating ekonomi bertambah teruk?....ape guna buat kete ke 3?... Sape yg akan ontong?....kroni lagi...alahai madeeyy...

    ReplyDelete
  2. https://www.amenoworld.org/2019/03/najib-vs-mat-sabu-isu-penjualan-aset.html?m=1

    Isu penjualan aset LTAT - Najib 2 Mat Syabu 0...

    ReplyDelete
  3. LGE way to go. Only retard dont understand that it all started with 1MDB

    ReplyDelete
  4. Maaf tuan admin lari tajik...sebenarnya saya hanya ingin sampaikan rasa tabik hormat saya pada tuan yang begitu setia menyokong perjuangan Tun walau dalam apa keadaan sekali pun dari dulu sampai sekarang,InshaAllah diharapkan semuga sokongan ini akan berterusan untuk selama2nya.

    Saya merasa amat terkilan apabila seorang penyokong kuat Tun sejak dauhulu kini telah berpaling tadah 360 darjah,lebih2 lagi makhlok ini datangnya dari kelab chedet sendiri (Nordin dan kuncu2nya) ...dimana beliau sekarang ini kerap memberi komen2 diblog dan akhbar2,menghentam dan menghina Tun tanpa rasa hormat dan belas kesihan...saya amat yakin dan percaya perbuatan ini adalah berpunca dari kehandak beliau dan kuncu2nya tidak dipenuhi oleh Tun.Sungguh hina sikap malaun ini semuga Tuhan membalasnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerana madey kuat kencing rakyat..putar sana putar sini...

      2 prk PH tewas angkara madey....madey punahkan PH...

      Delete
    2. Najib sindir PH, 'harga telur pun tak boleh kawal'

      Alyaa Alhadjri
      18 Mac 2019, 4:48 petang (Dikemaskini 18 Mac 2019, 4:48 petang)

      A A
      Bekas perdana menteri Najib Razak (BN-Pekan) hari ini mengkritik pentadbiran kerajaan Pakatan Harapan (PH) berkenaan dakwaan kegagalan kerajaan menangani kenaikan kos sara hidup.

      "Kalau harga telur pun tak boleh nak kawal, jangan nak harap kawal harga lain," katanya ketika membahaskan tetap ucapan Yang di-Pertuan Agung di Parlimen hari ini.

      "Kalau nak kawal harga barang keperluan, tolong kawal harga telur sebab bila menteri umum (harga) telur turun 2sen dalam sebuah sidang media besar-besaran, hari ini telur (gred) 3A menghampiri 50sen sebiji," katanya.

      Kenyataannya itu dibuat susulan pengumuman kerajaan awal tahun ini bahawa harga telur turun sebanyak 2sen, selepas mengalami kenaikan 10 sen.

      Ketika itu, Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Saifuddin Nasution dilaporkan “berterima kasih” kepada Najib atas usahanya dalam mengawasi harga keperluan tersebut.

      Delete
    3. Mungkin dia tersedar bahawa tun yg disokong sejak dulu dah lari timingnya. Sejak jd pm apakebenda yg tun mampu lakukan. Asal tak boleh tunai janji je salahkan kerajaan lama, salahkan najib. Ekonomi rosak kerana najib kerana bn. Yg tak logik sgt ialah bila ratibnya seolah kerajaan lama ni gagal, mana mungkin begitu banyak aset boleh dikumpul dan diuntungkan. Khazanah, petronas, tabung haji, ltat, tm, felda, felcra dll. Kalau kerajaan lama adalah penjahanam ekonomi, tak payah tunggu ph jual aset, kerajaan bn dah lama lego aset² tu semua. Mati kering dah rakyat negara ni. Yg kerajaan skrg ni jd tukang lelong tu yg ramai penyokong ph jadi muak dan meluat. Habis semuanya dijual. Jadi kerajaan seolah jd tawkey pasaraya. Lg bnyk barang boleh dijual lagi baik. Apa yg tun mampu buat utk halang aset² ni dijual oleh menteri kewayangan? Tarak beb, tarak apa dia boleh buat. Yg dia dok bising ialah sebab minat dia pd kereta, sibuk nak buat protiga. Nak ikut cina katanya. Yg dia lupa pasaran cina beratus juta, pasaran malaysia ehem ehem je. Sbb tu la org meluat kt tun. Hebat dan pedas pada mulutnya shj tp penakut kpd guan eng dan kit siang ya amat...

      Delete
    4. Saya sependapat dengan sdr anon.

      Syabas juga daripada saya kepada sdr KD kerana kekal menyokong Tun.

      Tidak dinafikan terdapat sebahagian penyokong Tun yang telah berpaling tadah selepas kemenangan PH di dalam PRU14 dan pelantikan Tun sebagai PM.

      Ada beberapa sebab kepada perbuatan ini termasuklah salah satunya ialah mereka kecewa kerana menyangka mereka tidak mendapat apa-apa bahagian di dalam kemenangan PH dan dengan Tun kembali sebagai PM.

      Mereka lupa bahawa kejayaan menjatuhkan kerajaan kleptokrasi itu sendiri pun sudah memberikan nikmat yang banyak kepada mereka.

      Mereka hanya memikirkan nikmat-nikmat peribadi bagi mereka yang gagal mereka kecapi dan mereka menyangka mereka berhak kepada nikmat-nikmat itu dengan Tun kembali sebagai PM tetapi telah dinafikan oleh Tun.

      Ada juga di antara mereka yang mula memburuk-burukkan Tun dan mula mengipas-ngipas Pak Sheikh dengan harapan Tun akan cepat 'jatuh' atau 'turun', dan Pak Sheikh akan segera menjadi PM dan di bawah Pak Sheikh mereka akan dapat memperolehi nikmat-nikmat yang menjadi hak mereka tetapi telah dinafikan oleh Tun.

      Pada saya, biarkan saja mereka ini dan bahkan saya sebagai penyokong dan pendokong Tun bersyukur kerana dengan mereka berpaling tadah, maka kita dapat menapis lagi golongan penyokong Tun yang ikhlas daripada golongan yang menyokong kerana mengharapkan ganjaran peribadi. Pada akhirnya hanya satu jumlah yang kecil akan kekal bersama Tun tetapi jumlah ini tetap memadai untuk Tun dan pasukannya menang mutlak.

      Berapa banyakkah kejadian2 dan peristiwa2 di dalam sejarah di mana kumpulan-kumpulan kecil telah menewaskan kumpulan yang lebih besar dengan izin Allah? Siapa yang mahu ragu akan jaminan Allah bahawa sekiranya Dia berkehendak, kumpulan kecil akan berupaya menewskan kumpulan yang lebih besar (rujuk Al-baqarah : 249). Lihat sahaja bagaimana PPBM dengan 13 ahli parlimen, ketua Jemaah mereka kini menjadi ketua kerajaan PH. Siapakah yang telah berkehendakkan dan mengizinkan pekara ini untuk berlaku melainkan Yang Maha Kuasa sendiri? Tun tidaklah menjadi PM-7 melainkan dengan izin dan kehendakNya.

      Saya telah beberapa kali mengatakan bahawa Tun Mahathir adalah Pemuda Tamim @ Pembawa Panji Hitam. Pengataan ini bermaksud Tun Mahathir @ Ta-Mim akan melalui satu pertempuran klimaks dan apabila ia hendak melalui pertempuran tersebut dan membuat seruan kepada anak-anak bangsanya yang cekal dan tabah untuk kekal bersamanya, seruan ini hanya akan disambut oleh 313 penyokongnya dari kalangan Bani Melayu @ Bani Ta-Mim.

      Termasuk Tun sendiri, jumlahnya adalah 314 orang di kalangan Bani Melayu, jumlah yang sama dengan jumlah Bani Israel (bangsa Yahudi) yang diberi kemuliaan menang mutlak ke atas kebathilan bersama-sama Nabi Daud a.s, jumlah yang sama dengan jumlah Bani Ismail (bangsa Arab) yang diberi kemuliaan mempertahankan Islam bersama-sama Nabi Muhammad saw daripada dihancurkan sama sekali oleh kaum Musyrikin Makkah di dalam perang Badar.

      Sebagaimana 314 ahli tentera Daud a.s dan 314 ahli tentera Badar telah menang, saya percaya dan yakin bahawa di dalam pertempuran klimaks tersebut 314 para penyokong sejati dan ikhlas Tun, yang membentuk pasukan panji hitam dari kalangan Bani Ta-Mim yang di tengah-tengah mereka adalah si Pemuda Ta-Mim itu sendiri akan menang mutlak ke atas lawan-lawan mereka yang bersekutu untuk menjatuhkan si Pemuda Ta-Mim itu.

      Tidak perlu percaya apa-apa. Memadailah untuk bersaksi saya telah menyatakannya. Selebihnya masa akan memberikan jawapan paling tepat.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete