Saturday, April 27, 2019

APA TUJUAN MENGKRITIK KERAJAAN?

Untuk membinanya atau menjahanamkannya?

Kalau tujuan kritik untuk kritik semata mata rasa benci untuk menghasut dan mengharapkan orang lain turut benci kerajaan yang ada, kritikan itu dianggap berniat jahat.






3 comments:

  1. Utk buang mase je. Dah banyak masa terluang kan. Dulu sebok projek sana, projek sini. Dedak sana, terigu sini. Skang ni melopong je. Nak kerja, ape pun tak tau. Dulu kerja angkat beg, bawak kipas, bos panas bos, meh saya kipas. Skang ni nasib bos pun tak tau. Dengar fakta kes, saksi pun seram. Jadi kritik kerajaan je la, dgn harapan dikutip jadi tukang angkat beg belah PH plak. Mane la tau. Tuah ayam nampak kat kaki, tuah macai mintak tapak kaki size 44 aku. Sori ye macai. Aku pun tgh free ni. Keje dah habis, tu yg meluangkan mase troll korang, ikut budaya king of troll baru... Sebok2 kat mahkamah pun, tetap ade mase troll PH, ye la, shafie pun letih dan bosan, pasal tau. Peluang nak lepas tu rendah. Ape lagi tuan punya badan...

    ReplyDelete
  2. Biarlah diaorang nak kritik. Kerajaan HARAPAN amalkan freedom of speech. Kritiklah sepuas hati, sebab bukan semua akan terpengaruh dgn isi kritik dangkal dan penuh hasad dengki. Kritik yang berasas dan rasional akan dinilai. Bukan semua orang cecak mengkarong yg hidup bergantung pd bangkai.Sebagaimana yg awak ckp, PRU15 bukan esok. Ada 4 tahun lagi untuk kerajaan memperbaiki diri. Dulu masa Peneng dan Selangor jatuh ke tgn pembngkang, umno ramal sepenggal. Tapi sampai la ni., dah 3 penggal, mimpi tinggal mimpi. Jadi, biarlah mereka bermimpi. Mimpi itu percuma.

    ReplyDelete
  3. Klu tak beri kritik,orang ramai akan tetap kritik jadi sebagai pemerintah kena bersedia dikritik dari masa ke semasa. Jawapan dari setiap kritik dengan perlaksanaan agenda yang baik untuk rakyat.

    ReplyDelete