Friday, April 26, 2019

BUKAN NYA BESOK NAK PRU15..

Itu jawapan bagi mereka yang GHAIRAH tentang populariti PH yang merosot.

Dan kerajaan hari in akan terus merosot sehingga 2024.. (?)

Sesuatu yang mustahil.

Kerajaan yang tidak curang dan tidak korup akan sentiasa memperbaiki diri..

PM yang tidak mencuri dan tamak haloba tidak perlu bercakap bohong dan menipu rakyat..



15 comments:

  1. kd ni aku rasa RBA. kalau melayu mesti dah sedar kena tipu oleh ph.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku baru Kenna tipu 1 tahun, kau Kenna tipu DENGAN Najib 10 tahun..

      ADA aku kesah

      Delete
    2. Kau tambahkan rasa kena tipu kau tu sampai hujung penggal kd. Nanti kau akan menyesal sampai akhir hayat kau. Apa ada hal!

      Delete
    3. Kalau 10 tahun kau masih lagi belum insaf...masih hidup DENGAN sombong..

      ADA aku kesah

      Delete
    4. Fadziani

      Kalau kamu orang umno dah kena bangsat sebangsat2nya....

      Kalau kamu orang PAS sahlah kamu duduk bawah pokok dilindungi rumput tinggi dan srmak samun..tak tahu apa berlaku kadar dengar ketua2 yang enjoy duit cash is king

      Selagi kamu masih tidur berfantasi berauta dan berkepalsuan selagi itu kamu tak sedar diri

      Delete
  2. Tuduhan² awal oleh gerombolan proIsrael terhadap kerajaan PH akan aku siarkan pads 2024..sekarang belum sampai masanya lagi..

    Tuduhan kerajaan curang...
    Tuduhan PM curi wang NEGARA..
    Langsung tidak berasas untuk DISIARKAN sekarang, tin kosong..
    Golongan kecewa teruk ini perlu dirawat...

    APA yg perlu pembangkang buat ialah mendekati rakyat, turun padang..
    Buat pengakuan bahawa selama ini mereka curang dan abaikan rakyat, GST diagung Kan, lanun dipuja..
    Keinsafan ini satu cara kembali menjadi kerajaan..

    Menuding kepada PH yang semakin Hari semakin baik sekadar makan diri sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodohnya statement gst diagungkan. Nampaknya sibodoh masih belum insaf bahawa gst lebih baik berbanding sst. Dunia dah implimen gst, ph masih nak balik ke zaman tok kaduk, sst. Aku bagi 2 point je dpd beratus point perbandingan gst vs sst. Gst akan dpt kutip cukai setiap bulan sementara sst setahun sekali. Nampak? Sst bnyk kena tipu peniaga tetapi gst, mana mau lari! Bila tukar gst kpd sst, berapa banyak barang turun harga? Babipun boleh terbang kalau gebang. Kalau bukan menipu bukan ph la namanya. Itu pasal la ekonomi malaysia paling worst di asia...cerdik sgt pasal ekonomi. Bloombergpun kira tongong berbanding menteri ph...lantak kau la labu. Buatlah benda bodoh dlm 4 tahun lagi...

      Delete
    2. Quote , lanun dipuja.

      Kat malaysia ni rakyat jelata berhadapan dengan lanuan disegenap peringkat ,satu dah dapat dikekang yang lain masih bermaharajalela .

      Bila rakyat jelata dapat bebas dari ganguan lanun lanun ni , ada lanun, SPRM mungkin tak bolih sentuh .

      Delete
    3. Tujuan diadakan GST semata-mata untuk tutup pekong Najib & Jho Low

      Delete
  3. Kerajaan tak curang ok tapi kerajaan tirus antara satu sama lain dalam 4 parti.. Tun M pernah kata kita memang tidur sebatal tapi kita tidak mempunyai mimpi yg sama...
    Tun M memang hebat dari segenap sudut tak kira dari sudut positive atau negative .. memang itu diperlukan sebagai pemimpin.. to be a good leader we must have a detector character . Tapi Tun sukar sekarang.. kerana kesefahaman tiada diantara parti.. punyanya setiap parti yg di tubuskan mempunyai agenda sendiri kecuali bersatu yg masih ada roh umno dan semagat umno.. cuma beza yg ramai dalam betsatu adalah penyamun dari umno dan yg kecewa..
    Umno juga sudah rosak oleh org penyamun politik..
    Rakyat penting kena faham dan tahu bagaimana harus tekan kerajaan . Tak kira dari parti mana.. tapi perpaduan satu kaum amat penting dan baru kita fikir tentang perpaduan berbilang kaum

    Bro hati hati lah sedikit.. dont let the winner take it all and let the losser shrink smaller.

    ReplyDelete

  4. Perlembagaan benarkan Agong singkir PM, kata peguam

    Nawar Firdaws - September 29, 2016 9:33 AM
    23.8k
    Shares

    haniff

    SHAH ALAM: Peguam kepada bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan adalah salah untuk berkata Yang di-Pertuan Agong tidak mempunyai kuasa menyingkir Perdana Menteri.

    Malah, undang-undang tertinggi negara iaitu Perlembagaan Persekutuan dengan jelasnya menyatakan, “kuasa melantik termasuk kuasa untuk menolak,” kata Mohamed Haniff Khatri Abdulla.

    “Ada pihak mempersoal kuasa Agong terhadap Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Razak). Bagi saya, jawapannya ada dalam perlembagaan.

    ADVERTISING

    inRead invented by Teads



    “Perkara 40 (2) (a) menyatakan Agong boleh bertindak menurut budi bicara dalam pelantikan Perdana Menteri. Ia tidak menyentuh soal kuasa memecat Perdana Menteri.

    “Tetapi dalam Seksyen 29 Jadual ke-11, undang-undang bertulis menyatakan bagi individu atau pihak yang diberi kuasa membuat pelantikan ke mana-mana pejabat, kuasa yang sama hendaklah ditafsirkan sebagai termasuk kuasa untuk membuang kerja atau menggantung individu yang dilantik dan melantik orang lain buat sementara bagi menggantikan individu yang digantung sedemikian,” kata Haniff, memetik perlembagaan.

    “Oleh itu, jawapannya ada di sana, tetapi kita tidak melihatnya. Apabila kita tidak melihatnya, maka kita tidak akan tahu,” kata pakar undang-undang itu dalam satu forum yang diadakan di sini malam tadi

    ReplyDelete
  5. Aku Tak fikir Tun sangat jauh ke HADAPAN jika pemimpin di belakangnya boleh bercakap benar walaupun di HADAPAN Sultan Dan Raja Melayu atau kuasa² besar.

    Tun begitu bersopan Dan setakat aku tahu tiada KRITIKAN besar ke atas pemimpin Jepun atau Korea, tidak JUGA ciri² tunduk kepada kedua NEGARA tersebut.

    Tiada juga KRITIKAN kepada Thailand, Brunei Dan Indonesia..Tidak JUGA terpengaruh APA jua pemahaman Dan kebangkitan pengaruh Dari Indonesia.

    Pemimpin PAS patutnya sudah boleh jauh lebih baik dari Tun tetapi mereka sendiri tenggelam kerana lebih promosikan diri Dan parti Dari segi kulit.

    25tahun berkuasa di KELANTAN, masih ditakok lama, masih darulsampah.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut kau la kd. Otak kau dalam kawalan kau. Cuma aku harap blog kau ni boleh hidup paska pru15. Nak tengok ulasan² kau meniti hari² yg berlalu sehingga harinya org sanjungan kau pergi tak kembali atau parti dokongan kau tertiarap kerana perebutan kuasa. Sama² tunggu kd...

      Delete
    2. Kesian sangat, kalau umno nak bangkit, Kena ADA semula kekuatan, BUKAN DENGAN MENGHARAP dan berdoa siang malam parti orang lain tertiarap..

      Delete
  6. Like it or not, Dr Mahathir sets his own exit timetable....period

    ReplyDelete