Saturday, April 13, 2019

KEMENANGAN TOK MAT ADALAH KOLEKSI KEMENANGAN PERIBADI..

KEMENANGAN yang tidak membawa apa² anjakan.

Kalau ADA pun, IA sekadar menengelamkan lagi harapan Anwar SEBAGAI PM.


Tidak mengubah atau menambah jumlah kerusi DUN.

Tidak menggugurkan pun tuduhan² ke atas Najib.

Tidak menggambarkan umno sudah pulih dari imej korup yang terpalit sebelum ini.

Kejayaan Daim mengurangkan kos pembinaan keretapi laju Pantai Timor lebih dianggap nation dan fokus rakyat.

30 comments:

  1. Dah kalah dah la. Mcm² kd ni. Pujuk hati ke?

    ReplyDelete
  2. Sudah la hang... pi tidur... tak cukup tidur tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang ingat Tok mat jadi PM ker?...hang yg tak cukup tido...

      Delete
  3. Tahniahlah kod UMNO dgn kemenangan Dato Mat Hassan.Sekurang-kurabgnya dapatlah dia kekal sebagai Presiden umno. Wak Jahit kenalah letak jawatan kalau beul nak tengok umno bangkit. Tok Mat pun jgn lagi bergantung kpd Bosskurr perompak negara. Ternyata Tok Mat ada kekuatan sendiri. Tahniah Tok Mat.

    ReplyDelete
  4. Komen paling boddo drp Blogger Paling Boddo dlm Malaysia..mungkin dalam Dunia!!! Syabas di atas keboddohan sendiri!!+

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blogger pro madey memang bodoo... Kena kencing pon masih sokong madey..

      Delete
  5. Selain kemenangan peribadi tok mat, ia juga kemenangan hatrik umno dlm prk. Dap tumbang, bersatu tumbang dan kini pkr juga tumbang. Walaupun kd kata ia tak mengubah apa², tapi ia adalah satu tamparan ke muka ph dan tanda penolakan rakyat kepada kerajaan bangau oh bangau. Salah, bodoh dan kelemahan sendiri tak diakui tp menyalahkan pihak lain menjadikan rakyat mula muak dan bosan. Kd boleh tulis apapun untuk menyedapkan hati dan memujuk kalbu, hakikatnya reputasi pemimpin² ph makin merudum dimata rakyat. Mungkin tun mahathir jangka ph akan kalah, maka atas sebab jangkaan itu, beliau tak turun kempen di rantau. Biar anwar sendiri rasakan apa rasanya kalah walaupun menjadi kerajaan.

    ReplyDelete
  6. Rakyat tngah marah..yg tuli buta hati je mcm tkder apa2 berlaku pada ekonomi m'sia.

    ReplyDelete
  7. Yg penting..rakyat bagi signal..naik kan rakyat boleh..turun kan pun rakyat mampu...jadi jangan putar alam yek..

    ReplyDelete
  8. Cian aku tngok KD ni..masa tun buka pbbm..aku dh tau dah..ajaran sesat ni..
    Tapi masih ada yg gila bayang..tk lama tu..panji berkibar tu..panji

    ReplyDelete
  9. Kd ni udah kenapa? Oh maybe nk pujuk hati kan..?? saya adalah salah seorang rakyat pegundi tepi pagar yg memerhatikan dr kejauhan setiap pergolakan selepas kerajaan baru mengambil alih pemerintahan dan jujur selepas apa yg berlaku yg saya lihat di bumi tercinta ini saya sangat2 bersyukur atas kemenangan Tok Mat! Melihat satu persatu perkara2 yg menyedihkan terjadi selepas pemerintah baru Malaysia terutama melibatkan orang melayu islam malaysia sendiri. SELEPAS ini saya pasti lebih banyak sokongan ke atas BN / PAS dan pastinya ramai yg sudah tersedar dari kesilapan mereka di PRU14 dan org2 inilah akan memastikan di PRU ke 15 mereka tidak mengulangi kesilapan yg lepas!! Tahniah Tok Mat !! Alhamdulilah...��

    ReplyDelete
  10. PRK Rantau seperti juga PRK-PRK lain sebelum ini kecuali Port Dickson tidak pernah menarik minat saya, kerana kecuali Port Dickson kesemua PRK lain hanya berstatus askar di dalam permainan catur yang tidak akan memberikan apa-apa kesan kepada kedudukan Raja di dalam permainan.

    Yang lebih menarik perhatian saya berbanding PRK ini ialah pertembungan di antara wakil rakyat terulung demokrasi (PM tentunya) dengan Sultan monarki di dalam urusan memilih MB Johor yang baru.

    Pertembungan ini menarik kerana ia melibatkan Tun sendiri sebagai ketua pasukan dan mempunyai kaitan dengan pertempuran klimaks aka The Final Battle yang selalu saya sebutkan itu.

    Apapun seperti yang telah saya katakan Tun adalah ketua pasukan yang tidak pernah tewas dan dengan izin Allah, tidak akan tewas. Apabila kesemua ayam-ayam berhenti berlaga, ayam bernama Tun Mahathir ini akan muncul sebagai pemenang, in shaa Allah.

    Tak perlu percaya apa-apa. Memadailah untuk bersaksi bahawa John Doe telah menyatakannnya.

    Que sera sera.


    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  11. Ini tandanye madey sudah boleh didesak supaya berundur...lagi lama madey jadi PM lagi punah PH....madey sudah punahkan PH kerana putatbelit dan kencingkan rakyat..

    PH akan jadi kerajaan sepenggal...

    ReplyDelete
  12. Daim berjaya kurangkan kos ecrl... Aku pon boleh kurangkan kos dgn potong sana potong sini...

    Malah aku boleh batalkan ecrl dgn runding semula dgn cina tanpa rugikan china...

    Madey nak teruskan ecrl yg tak ade impak faedah yg besar kpd pantai timor kerana untuk kepentingan kroni dgn alasan bayaran pampasan yg tinggi....

    ReplyDelete
  13. Oleh kerana hidup kita di dunia ini hanya sementara, kita hendaklah cuba bersikap positif dalam apa jua keadaan yang menimpa kita. Jika ada penyokong PH yang mahu mengatakan kemenangan BN di Rantau tidak mengubah sebarang status-quo, kita dengar sajalah. memang ada kebenaran pun. Kerusi itu memang asalnya milik Tok Mat pun.

    Dan jika ada di kalangan pembangkang yang beranggapan kemenangan tersebut menggambarkan kebangkitan rakyat yang tidak berpuas hati terhadap performance kerajaan PH...atau iamya merupakan suatu tamparan, nak lebih dramatik lagi merupakan suatu tendangan ke muka PH...maka raikan juga pendapat tersebut kerana ada juga kebenarannya. Sesetengah pemimpin PH memang tidak berkualiti pun. Jika orang mahu sifatkan kekalahan ini sebagai tanda terhakisnya pengaruh Anuar yang bertungkus lumus turun padang, kita juga tak perlu marah kerana ianya juga sebahagian dari realiti.

    Ada pula mangkok-mangkok separuh tiang kat sini yang buat komen si anu tu bodoh, dia ni stupid.... bagi lah hujah-hujah mengapa awak kata dia bodoh. Awak kena ingat, orang gila tak pernah mengaku dirinya gila, sebaliknya orang lain yang dikatakannya gila. Begitu juga si BODOH, tak akan mengaku dirinya bodoh tetapi akan memanggil orang lain yang bodoh.

    Izinkan saya juga nak cakap Anuar Ibrahim bodoh kerana memilih Keling untuk menentang calun Melayu tatkala sentimen perkauman sedang hangat dimainkan ketika ini...itu namanya tindakan bunuh diri. Semuanya berpunca kerana pemimpin PKR bertelagah sesama sendiri dalam memilih calun. Dalam sesuatu peperangan, strategi yang digunapakai menjadi faktor penting dalam mencapai kemenangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bubuhlah calon ape pon...Rakyat sudah benci madey kaki kencing......di semenyeh calon madey sendiri pon kojol...jon doo bodoo tak sedar diri....

      Delete
    2. Biasanya saya tidak menjawab kepada Kejora Bapuk Bodo yang kini adalah anon bergambar sebab dia memiliki dua sifat seperti nama yang pernah dipilihnya.

      Walaubagaimanapun memandangkan Kejora Bapuk Bodo telah menyebut nama saya dan kebetulan pula saya telah pun menjawab isu ini di blog Sdr Budin (dakwaan kalau PH menang itu kerana Pak Sheikh dan kalau PH kalah itu kerana Tun ) maka saya kongsikan jawapannya di sini.

      Buat KBB, silakan terus mentohmah, mencerca dan menghina Tun ataupun saya asal jangan lupa perjanjian kita, sekiranya benar Tun M adalah Pembawa Panji Hitam, maka kamu bersedia untuk dipanggil di hadapan thaifah untuk bertanggungjawab di atas segala tohmahan dan cercaan kamu ke atas Tun.

      --------------


      Mereka tidak berganjak sehingalah Anwar menamatkan ucapannya.

      Daripada wajah-wajah yang hadir yang rata-ratanya adalah pengundi Rantau, mereka terlihat begitu bersemangat untuk memastikan kemenangan PH di hari mengundi pada esok hari.

      Sebagaimana dalam beberapa program kempen sebelum ini, ucapan Anwar sentiasa dinanti-nantikan dan diberikan tepukan oleh hadirin.

      Sebagai Presiden PKR dan bakal Perdana Menteri selepas ini, Anwar tidak dinafikan telah bekerja keras dan tidak syak lagi merupakan penyumbang utama kepada peningkatan sokongan pengundi kepada calon PH, Dr. Streram.

      ------

      Di atas itu adalah petikan entry Tn Budin yang menggambarkan Pak Sheikh sebagai Superman yang akan menjadi faktor paling utama untuk PH memenangi PRK Rantau.

      Tup-tup bila PH kalah terus dikatakan ia adalah peringatan buat PH (yang sebenarnya dimaksudkan ialah peringatan kepada Tun).

      Hahaha... Typical loser yang terpaksa bercakap meneran-neran untuk memaksa orang percaya bahawa dialah naga terhebat. Apabila PH menang dipaksakan orang supaya percaya ia berpunca daripada kehebatan dirinya dan apabila PH kalah pula, dipaksakan orang untuk percaya bahawa itu berpunca daripada 'kesalahan Tun'. Hahaha.. Alangkah lembiknya self acclaimed naga ini.

      Hakikatnya :-

      Tun M telah menang bergaya di Langkawi, kubu kuat BN tanpa bantuan Pak Sheikh untuk berkempen bagi pihaknya.

      Pak Sheikh pula ketika di PRK Port Dickson ketakutan melihat tiada sambutan orang Melayu kepadanya telah meminta Tun turun berkempen untuknya. Tun telah oblige dan Pak Sheikh telah menang.

      Analisa low class yang merendah-rendahkan kemampuan berfikir manusia. Hanya yang berkepentingan peribadi dan bingung sahaja yang boleh percaya kesimpulan2 yang dibuat Tuan Budin ni.

      Apapun, BN atau PH yang memang Tun tetap PM. Itu sahaja memadai untuk bangsa Melayu khasnya termasuklah Melayu Johor dan negara Persekutuan Malaysia amnya termasuklah negeri Johor di dalam persekutuan ini, kekal ditadbir oleh tangan yang betul.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. Bubuhlah calon ape pon...Rakyat sudah benci aljubori kaki kelentong kaki liwat.....di rantau calon kesayangan aljubori pon kojol bungkus...kau dan aljubori tua bangka tak sedar diri....

      Delete
  14. KD boleh tutuplah bolog nie daripada mengapu kjaan suku penggal yg akan masuk lubang jubo al jubori.

    ReplyDelete
  15. Bukan sahaja kemenangan itu tidak merubah APA APA tetapi juga tidak merubah sikap penyokong juga yang masih di takok lama apabila kemenangan itu diberi komentar sederhana.

    Bacalah Komen² di atas apakah kemenangan menjadikan mereka rasional, berlapang dada, bersyukur, sopan, beretika????
    Masih ditahap perasan menang-menang semua, maki hamun, berbahasa lanun.

    Mereka lupa kemenangan itu juga datangnya Dari ketelusan SPR dan kerajaan yang tidak menggunakan jentera kerajaan until berkempen.

    Sesuatu yang tidak pernah di amalkan oleh kerajaan lanun lampau.

    Tutup blog ini?
    Boleh juga, aku pun cukup sebok dengan aktiiviti ekonomi yang rancak selepas PH menang..
    Untuk dapat projek aku Tak perlu merasuah..aku Tak perlu jadi kroni Menteri..

    Bukankah itu LEBIH Islamik Dari kerajaan lanun?
    Apakah itu bukan kejayaan kerajaan?

    Tutup blog?
    Yes, LEBIH Aman tanpa LAlAT² hijau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. KD ...ko perlu lebih rasional dan professional dgn berani berhujjah dgn fakta untuk pertahankan idola ko...

      Delete
    2. MAHATHIR bukan seperti Najib atau Anwar,perlu dipertahankan, perlu ADA cyber trooper, perlu ADA dedakian untuk back up..itu semua kosmetik..

      MAHATHIR stand it's own..APA fakta yang kau nak?
      MAHATHIR sudah laksanakan DEPAN mata..orang buta pun nampak.

      Delete
    3. Madey sudah kayerkan kroni dan anak branak...tak mao tunaikan manipesto untuk bantu rakyat marhaen..

      Delete
  16. Sudah 3 kali kalah…bukan peringatan lagi…ini tanda rakyat benci dan muak dgn madey yg kuat belit dan kencingkan rakyat…...isu melayu dan TH dan manipesto dipandang remeh oleh madey..aku dah cakap seblm ni..

    Sudah sampai masa madey didesak undur…PH sudah di rosakkan oleh madey…

    Pas nak pertahankan madey supaya PH mudah tewas..

    Lagi lama madey pegang PM makin rosak teruk PH….jadi kerajaan sepenggal sahaja…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiga Kali KALAH tanpa dapat mengubah apa²..

      MAHATHIR sudah buktikan jauh lebih besar dari itu..
      PM Dua Kali Dan di usia yang Paling tua di dunia SEBAGAI PM.
      PM yang berkesan, bukan boneka, bukan ikut telunjuk kuasa besar.

      Dan PM walaupun kerusi partinya paling minoriti.

      Menang tiga atau empat kerusi selepas cubaan jual Negara gagal? APA yg syoknya..

      Delete
  17. Fakta Wak Lu yang ada......!!
    Umno merompak itu faktanya...!!

    ReplyDelete
  18. T.A.K.S.U.B
    Perlu ke berhujah dengan fakta jika sudah taksub?

    ReplyDelete