Sunday, April 21, 2019

MELAYU SUDAH TEWAS - HANYA HADI YANG LAYAK PIMPIN UMNO/PAS?

PRU14
30% Melayu undi PAS
30% Melayu undi UMNO
30% Melayu undi BERSATU

60% Melayu berada di pihak yang kalah, di pihak pembangkang.
Mereka inilah yang menyamar kononnya dulu undi BERSATU tetapi kesal...
Mereka berharap 30% lagi Melayu yang dulunya sokong BERSATU akan terpedaya dengan pembohongan mereka...

80% lagi bukan Melayu masih sokong PH dan faktor ini sukar ddigugat dalam masa terdekat. Biarlah negara diurus oleh si buta dan si pekak dari diurus oleh pemimpin tangan panjang.

https://www.malaymail.com/news/malaysia/2019/04/21/najib-ignored-advice-from-govt-agency-on-ecrl-says-daim/1745425


Penyatuan UMNO dan PAS di alu-alukan, penyatuan antara kawan makan kawan. Dalam bab ini aku sangat yakin pemenangnya ialah PAS, umno akan kecundang di tangan PAS.

Vissi dan missi BERSATU makin mudah.

16 comments:

  1. Jgn risau, Bersatu dan PAN akan terkubur jua...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setiap yang hidup akan mati..

      Busuk² mat Sabu JADI JUGA Menteri kanan..

      Busuk² BERSATU, menyembah juga Hadi jumpa Tun tiga Kali..

      Delete
    2. ooo...

      sudah tukaq ka...

      baruaku tau...

      jumpak simbang-simbang mintak rekemen tu ghopa-ghopanya sembah...

      innalillaahi wa innailaihi raaji'un...

      Delete
  2. Pada aku la, penyatuan pasumnno ni lebih pada dendam je. Mau tak terbeliak mata tgk musuh utama duduk kat kerusi2 penting dlm kerajaan. Tak perlu belajar tinggi pun, kita boleh paham ape yg terbuku dlm hati nik amar tentang mat sabu. Mulut je tak kisah , dlm hati meletup letup. Tunggu nanti pru15. Kerusi boleh menang ingat nak lepas cam tu je ke. Kalau la depa menang, tuang prrsiden nak lepas ke kerusi PM yg diidam idamkan. Formula penyamun nujum pak berlalang tu sekadar utk tok menang je. Tapi kalau pas terima formula penyamun, elok pegi terjun longkang je la. Tak lebih pada macai suruhan umno je la pas. Dendam punya pasal, takkan la lebai nak menipu ye tak. Cuma rela dilencun dek umno je. Tahniah la ye pas. Panjang rezeki korang jadi pembangkang selamanya. Tak payah la gebang yg malaikat nak tolong korang. 355 pun tak tau tenggelam timbul. Hukum tuhan pun hadi berani buat main, ape sgt la walaun yg disuruh walak memgkhinzir buta. Tak bleh sebut babi. Haram kata walaun. Curi rahsuah takpe, itu undang2 kanda boleh kasi padam. Kita lantik jadi bos... Kalau curi, tentu duit banyak. Dpt suku pun jadi la, bleh tukar kereta, tambah bini.... Yg kesian, walaun, naik la EX5 sambil bawak tin milo...

    ReplyDelete
  3. heheh....kau jadilah batu api KD.
    Dengki kesumat

    Allah akan laknat kau hingga hari kiamat

    PH#Kerajaan sepenggal

    Kau tak berani pun nak siar komen aku...

    Pondan macam si lembut menteri belia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pondan pondan pun dia Menteri.

      Hebat kau setakat macai.

      Delete
  4. Kasi up cshaya majid yerr.. up skali
    komen komen yg sentap membina... jon doe we fight jomen di cahaya majid CTS KL chronicle... kikiki.. moh panton...KD mano data ko pakai tu...data sodap kan ati..


    kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA yg nak fight?
      Yang mungkar akan KALAH Dan maduk penjara..

      Tak perlu fight..
      Bercakap yang benar sahaja..

      Orang yg gila nak fight adalah yang Cuba nak tegakan benang yg basah...

      Bro, relax, cakap yang benar sahaja..
      Pencuri, penyamun, mungkar tetap kalah di penghujung nya..

      Delete
  5. Dh masok ker dalam akaun ko elaun haram untuk anak bini makan . Elaun adu domba pecah melayu . Untuk maklom ko kami pas umno apa nk provok pun pru 15 selamat jalan phancing .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu kau kata Najib akan menang, akhirnya tersungkur..

      JADI ramalan kau Kali ini juga khas untuk syok sendiri..

      Delete
  6. Keluang mabok
    Baik letak tag kt atas..
    Khas utk ahli2 ph yg dungu2 sahaja sibenar kna komen dlm grop ni..
    Klu asik komen membangkang semya tidak disiarkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tunjukan aku saiu komen macai umno yg ADA sikit boleh pakai..

      Mana ADA bro..semua ke parit..

      Delete
  7. 1/3 Melayu bersama PAS

    1/3 Melayu bersama UmNo

    1/3 Melayu bersama PH pimpinan Tun.

    Hasilnya PH pimpinan Tun telah menang bergaya di dalam PRU14.

    Kelak PAS dan UmNo akan menyangka sekiranya mereka bergabung maka jumlah mereka akan menjadi 2/3 dan demikian mereka akan berjaya menewaskan Tun yang hanya memiliki 1/3 Melayu di dalam kelompoknya.

    Di sinilah mereka akan membuat kesilapan kerana menyangka kekuasaan sesuatu pihak di dalam demokrasi adalah melalui hukum matematik, padahal baik di dalam demokrasi mahupun monarki hak untuk diberi kekuasaan adalah hak mutlak Allah yang diberikannya kepada sesiapa yang Dia kehendaki (Ali-imraan : 26).

    Apabila syarat sesuatu pasukan berubah maka akan ada pemain yang berpindah kumpulan. UmNo dan PAS yang bergabung dan malahan apabila gabungan itu disertai pihak ketiga yang kini berada di dalam PH mereka tetap tidak akan dapat menumbangkan Tun kerana Tun menjadi PM secara zahirnya adalah di atas hukum matematik tetapi secara hakikatnya adalah di atas qudrah dan iradah Allah.

    Tun adalah ketua pasukan yang tidak pernah tewas dan dengan izin Allah ia akan kekal begitu sehinggalah berlakunya perubahan zaman.

    Kelak akan tiba masa di mana seluruh bangsa Melayu bukan setakat para ahli politik dan wakil rakyat bahkan raja-rajanya juga akan berpecah kepada dua kumpulan. Kumpulan pertama penyokong Tun M dan kumpulan kedua penyokong lawan Tun M yang bersekutu untuk menjatuhkannya. Apabila pertempuran dua pasukan ini dibawa ke klimaks pasukan Tun yang akan muncul pemenang akhir dan mutlak menewaskan pasukan lawan-lawan mereka yang bersekutu.

    Tidak lama dulu ketika menjawab pertanyaan Pak Othaman Ahmad tentang satu ramalan yang popular di Indonesia mengenai akan berlakunya kesejahteraan sebenar Indonesia ketika Indonesia di bawah Presiden ke-7, saya pernah berkata bahawa daripada bacaan saya perubahan zaman sememangnya akan berlaku ketika Malaysia di bawah PM ke-7 dan Indonesia pula di bawah Presiden ke-7.

    Walaubagaimanapun Presiden Indonesia itu sendiri bukanlah pemimpin yang dimaksudkan sebagai individu yang bakal membawa kesejahteraan kepada negara mereka.

    Ia satu perubahan zaman dengan Indonesia dan Malaysia kedua-duanya akan disejahterakan apabila kedua-dua negara bersaudara ini, sebagaimana kesemua negara-negara Islam lain di seluruh dunia akan berbai'ah kepada seorang khalifah tunggal, iaitulah Khalifah Akhir Zaman, Khalifah Al-Mahdi, yang mana kekhalifahan akan dimasyhurkan dan dirinya akan ditabalkan oleh seorang lelaki lain yang bergelar Pembawa Panji Hitam dari Timur.

    Indonesia baru selesai Pilpres dan Bapak Jokowi telah menang, dan kemenangan ini memenuhi telahan saya bahawa Indonesia akan kekal di bawah Presiden ke-7 ketika perubahan zaman itu berlaku. Sekiranya Pak Jokowi telah kalah maka sudah tentu Indonesia telah mempunyai Presiden ke-8.

    Selepas Indonesia telah selesai, kini Muslimin Malaysia (dibaca; bangsa Melayu) pula yang menunggu Tun M mahu ditumbangkan oleh pihak lawannya yang bersekutu sesama mereka untuk membuktikan pula kebenaran telahan saya bahawa semasa perubahan zaman berlaku, Malaysia masih di bawah PM-7 dan PM-7 inilah yang bakal menjadi fenomena umat yang memasyhur dan menegakkan semula khilafah kedua selepas hampir satu abad umat ini hidup di zaman fitnah iaitulah zaman mulkan jabbariyyan, zaman di mana umat tidak mempunyai khalifah.

    Tidak perlu percaya apa-apa. Memadailah untuk bersaksi bahawa John Doe telah mengatakannya.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  8. Biasalah, bila ada usaha atas penyatuan ummah, syaitan iblis akan terus menjerit, melolong, memperolok dan mengibas² ekor bergelumang taiknya sebagai tanda bimbang, risau dan takut akan kehilangan kuasa yg baru sahaja digenggam. Maka diulang² cerita perang umno-pas zaman dulu supaya agenda penyatuan umat melayu Islam ini dapat dihalang. Lalu dgn tanpa akal panjang dimatematikkan bahawa melayu umno dpt 30% undi, melayu pas dpt 30% tapi akhirnya jd pembangkang. Cuma kena top up sikit je kd cara berfikir. 30+30 akan jd 60. Kemungkinan besarnya paska pru15 undi yg ditakuti oleh sekutu syaitan ini akan menjadi pemenang. Apa salahnya jd pembangkang sepenggal? Dgn merasai pengalaman jd pembangkang oleh umno dan pengalaman lama pas sebagai pembangkang akan menjadikan umno-pas satu regu terkuat yg tak pernah difikirkan. Lihat sahaja prk c.highland, semenyih dan rantau. Bukankah gandingan regu umno-pas menggerunkan puak kerajaan? So, watak² syaitan, iblis dan jerangkung dpd ph boleh je terus sebarkan fitnah jahat dan kedengkiannya. Akhirnya nanti yg rasa hebat akan tersungkur dan yg pegang watak syaitan akan tersipu malu² biawak.

    ReplyDelete
  9. Salam saudara ku
    Tahukah kita bahawa malapetaka yg menimpa negara adalah berpunca daripada angkara Najib dan Zahid Hamidi menyamun wang dan harta seorang rakyat Malaysia bernama Ablen Ibram.

    Untuk mengetahui kesah lanjutnya boleh pergi ke pautan berikut:

    http://neilkeenan.com/neil-keenan-update-malaysian-dead-man-walking-caper-part-2/

    ReplyDelete
  10. aku ada tanya sorang budak cina kenapa cina tak sokong mca? dia kata sebab mca sokong najib...hehehe.

    aku tak tau dia tipu atau tak .. tapi aku setuju sebab aku tolak umno juga sebab najib...selain sebab madey.

    aku tanya lagi... skang najib dah jatuh.. apa cina nak sokong dap lagi? bnyak uturn ooo.. tipu sana tipu sini.. janji banyak tipu

    dia sengih.. nanti kita tunggu 5 tahun...apa maknanya... lu pikir la sendiri.

    tolak yang politaik... rakyat kini sangat open untuk sokong siapa saja... misi menjatuhkan najib sudah dilaksanakan... misi kini baiki keadilan ekonomi kehidupan dan negara.. kerajaan ada pilihan untuk terus dengan polisi manangarut atau baiki kerosakan dulu, problem dah banyak nak tambah problem buat apa.. hujah najib najib najib dah tak boleh pakai

    kah kah kah

    ps: ada sebab lain juga ... tapi semua berkait dengan najib..rumusan sebab najib...

    ReplyDelete

ZAHID BAKAL TERKONTENG KONTENG

Sembang dah sembang, cakap dah tinggi.... Jangan lepas ni jadi sekadar sembang kosong syok sendiri .. Ada baik letak jawatan, kurang kan kon...