Thursday, April 25, 2019

PELUANG UNTUK BUKTIKAN MAHATHIR SILAP?

Apakah ADA SESIAPA MAHU membuat laporan polis atau mana² pihak merujuk ke mahkamah berhubung Pernyataan Mahathir?


Bukankah itu JUGA membawa maksud, MAHATHIR selalu BERSEDIA dan mendahului..

Sekadar pernyataan balas dan ulasan setakat ini tidak cukup kuat untuk mengenepikan PANDANGAN Tun kerana dikeluarkan secara bertanggungjawab walaupun di blog peribadinya.

Sekadar spontan menjawab BUKAN bererti satu jawapan. Actions speak louder than words.

Kebiasaannya Tun akan ulangi di lain tempat Dan Masa. Kebiasaannya Tun tidak bercakap kosong.

Menguruskan NEGARA bukanlah seperti menguruskan sebuah padang bola.






16 comments:

  1. buat masa ni aku setuju dengan mudim... ia hanya perbalahan tafsiran.. tapi kalau ikut logik.. tun lebih tepat..

    tapi kalau tak puas hati juga cer buat kes..

    dulu kelantan dah cuba kes hudud.. kalau johor rasa kuasa dia lebih power.. apa salah mencuba.. boleh kita tengok macam mana atok madey bersilat..

    kah kah kah

    ReplyDelete
  2. Sebenarnya masing² buat tafsiran undang² ikut kepentingan sendiri. Tun ada faktanya dan istana johor juga ada faktanya. Tapi sebenarnya tak elok asyik berbalah siapa kuat siapa berkuasa. Rakyat memandang dgn sinis. Yg pro melayu akan kata tun memang anti raja² melayu. Yg pro tun mahathir kata bahawa istana cuba mencampuri urusan politik. Biarlah ianya selesai tanpa dicebik oleh rakyat. Saja nak kongsi di sini, tmj kata daripada tukar coach mora kan baik kalau tukar perdana menteri... Walaupun nampak lucu tapi ia memberi gambaran bahawa pm memang tiada usaha untuk berbaik dgn istana negeri². Tak baik untuk rakyat sebenarnya. Nak suruh sultan johor atau anakandanya tmj letak jawatan? Tak boleh kot. Tapi kalau pm yg letak jawatan mungkin boleh....hehe. Boleh fikir sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau agong boleh letak jawatan kenapa sultan negeri johor tidak boleh ? tmj juga boleh letak jawatan ... boleh ganti dengan kerabat lain.. secara logiknya boleh dan secara logiknya ia tidak akan berlaku... mana mungkin sultan akan letak jawatan.

      "raja yang dilantik haruslah dari kalangan zuriat Sultan Abu Bakar ibni Almarhum Temenggung Daeng Ibrahim. Undang-undang turut menegaskan bahawa perlantikan orang lain selain dari keturunan zuriat Sultan Abu Bakar adalah tidak sah jika masih terdapat zuriat Sultan yang sah dan layak menjadi Sultan. Hal ini diberi pengecualian jika keturunan yang masih ada tidak layak kerana kecacatan besar (gila, buta, bisu) atau mempunyai sifat keji mengikut pandangan hukum syarak" - wikipeda

      kah kah kah

      Delete
    2. kah kah kah... bukan setakat letak jawatan rupanya lagi teruk mmg ada tmj yang kena pecat..jadi logiknya tmj letak jawatan boleh berlaku..malah jika ada pihak menuntutnya meletak jawatan bukan satu perkara pelik..

      kah kah kah.

      Delete
  3. Banyak Komen yang bagus² sampai ke TULANG hitam tetapi tidak dapat DISIARKAN.

    Komen sebegini menunjukan suara rakyat sangat padu, MAHATHIR tidak keseorangan.

    ReplyDelete
  4. Sehebat mana pun manusia, dia harus melihat asal usulnya supaya tidak lupa diri..

    Takdir tidak tertakluk di bawah mana² sempadan atau undang²..

    ReplyDelete
  5. Setuju benar dengan cadangan bro KD yang mudah ni.

    Sembang banyak pun tak selesai, orang-orang bingung seperti KBB pun ramai, hanya tahu kopipes tanpa memahami apa-apa pun.

    Selesaikan melalui proses undang-undang. Failkan kes untuk interpretasi di Mahkamah dan kita sama-sama lihat tafsiran siapa yang akhirnya diputuskan sebagai betul oleh Mahkamah.

    Ada bran? Rasanya tak bran langsung sebab ada sebahagian manusia ini hanya tahu berkokok sahaja, sedang mereka tidak berani pun nak turun ke medan.

    Berlainan dengan Tun yang sentiasa walk the talk dan turun ke medan pertempuran dan kekal menang.

    Tak bran pun tak apa. Pusing pi pusing mai last-last sampai jugak ke klimaks dan Tun serta pasukannya akan kekal menang di klimaks, in shaa Allah.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam

    ReplyDelete
  6. Aziz bari pakar perlembagaan sudah buat komen....madey bukan pakar perlembagaan...kenyataan tun hanye pendapat saja ikut kata aziz bari...madey pakar pinda perlembagaan...

    Mengikut en Faruqi pakar perlembagaan universiti malaya hanye klausa perlembagaan negeri yg bertentangan dgn perlembagaan negara sahaja yg terbatal..

    ReplyDelete
  7. Kaji selidik: 46 peratus puas hati Dr M sebagai PM

    4:44 petang (Dikemaskini 5:11 petang)

    A A

    Menjelang setahun pentadbiran Pakatan Harapan (PH), kajian oleh Merdeka Center mendapati hanya 46 peratus rakyat berpuas hati dengan kepimpinan Dr Mahathir Mohamad sebagai perdana menteri.

    Menurut Merdeka Center, peratusan itu jauh merosot berbanding kadar 83 peratus pada Mei lalu - sebaik selepas PH mengambil alih pentadbiran - dan 71 peratus pada Ogos lalu iaitu menjelang 100 hari pentadbiran.

    Kadar sokongan terhadap pentadbiran PH juga merosot daripada 79 peratus pada 31 Mei 2018 kepada 39 peratus pada 11 Mac lalu

    ReplyDelete
  8. Selagi berada di jalan yang tidak curang, urusan negara jalan terus...

    Jika rakyat tolak di PRU15, tidak ADA yang pelik, kalau kerajaan 60 tahun pun boleh tumbang, apalagi kerajaan Lina tahun.

    Yang penting, jika pun kalah, selepas kalah..jangan Pula diheret ke mahkamah DENGAN puluhan kes..


    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh eh...apa pasal tak boleh? Peguam negara sudah bnyk buat onar. Kau ingat kes allahyarham adib? Itu satu contoh je. Kau tak kasihan langsung ke dgn nasib adib dan keluarganya? Hanya kerana kecenderungan kau kpd ph dan pm maka apa yg tak kena dgn nilai dan keadilan kau pandang sepi. 'Kalau dihadapkan dgn 100 pertuduhan kpd mahathir, takkan 1 kespun tak lekat'...hahahaha

      Delete
  9. Statement MAHATHIR?
    Kenapa belum dicabar melalui prose's undang????
    Takkan nak biar rakyat terima Dan anggap SEBAGAI betul..

    Atau adakah boleh dikategorikan MAHATHIR menghasut?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak perlu dicabar kerana madey bukan Pakar perlembagaan....aziz bari dan faruqi 2 orang pakar perlembagaan sudah jelaskan mengenai kenyataan madey.....

      Kluangwoman takut siarkan komen aku....hihihi..

      Delete
  10. yg jadi kadi kjasn sapa bodoooo bawak ke mahkamah la.... ada brannn...??


    panji mana... nak kibar ke tak nih??

    kami nk tepukkk..!!!


    komen cahaya majid blogspot marbelous..


    kikikiki..

    ReplyDelete
  11. Wow KD!.......HAHAHA.
    Kenapa naik bulu roma, itu baru cadangan je.
    Kalau buat, memang selesai semua masalah, tak perlu lagi nak berbalah siapa betul, siapa salah.
    Rakyat sudah memilih.

    ReplyDelete
  12. Komen aku madey hanye perlu tubuhkan pasukan khas pakar2 perlembagaan supaya memberi penjelasan mengenai perlembagaan tak mau di siarkan oleh kluangwoman

    ReplyDelete