Monday, April 29, 2019

TUN ISTILAH MEREKA YANG NAK SAILANGNYA DANGOI²..

Buka lah kamus kalau Tak faham, TINDAKAN yang kemereh.

Aku sangat suka kalau Tun letak jawatan sekarang supaya puak dangoi ni tunjuk pandai.

Tun sendiri perlukan orang lain seperti Tun Daim Dan SELURUH kabinetnya untuk membantunya Dalam banyak perkara.

Pandai cakap DENGAN pandai urus, macam bumi DENGAN langit.

Tun patut hadiahkan kerusi PM ini kepada SESIAPA yang berminat Dan cakap pandai.


7 comments:

  1. nangoi mudah lupa lagi nangoi
    najib mintak raja yg pecat
    nangoi tua ada kuasa mudah lupa
    taubat lah nangoi masa dah suntuk wahai nangoi mudah lupa...


    macai jondoe@nangoi bangka bila nak kibar panji...!!

    ReplyDelete
  2. Laa..patut la ada tulis dangoi kt posting sblm ni. Rupanya nk tunjuk awal² lg yg penyokong mahathir ni ada ciri² dangoi. Takpe kd, nanti aku check kt kamus maksud dangoi.

    ReplyDelete
  3. Aku setuju tun memang pandai....pandai ikut jejak najib sembah cina kominis....tun pandai suruh penyokongnye minum minyak sawit....ade yg dah biol mcm jon doo...

    Siapa boleh jelaskan kenape tun sembah cina kominis mcm najib?...

    Aku jangka komen aku kluangwoman tak berani siarkan takut tokey marah nanti...tapi boleh rujuk blog budin yg steady..

    ReplyDelete
  4. Kaki panjat pun boleh dilantik
    Depan blakang semua dibelek
    Bijak pidato perangai tak cantik
    Tak kira jantina..manusia pelik!

    Nak lantik dia makcik ni gagap
    Wibawa takde pengalaman tak lengkap
    Masa teraju parti tak tegap
    Hanya pengganti suami ditangkap!

    Tukang masak pengalaman pun kosong
    Buat lawak sendiri ketawa
    Boleh menumis, menumbuk lesung
    Jadi PM? Takde wibawa!

    Apa kata..wanita ini?
    Tun Mahathir selalu diperli
    Konon hebat disana sini
    Tapi hanya buntut kuali!

    Siapa lagi yang rasa terror?
    Tun Mahathir sila ke tepi
    Janganlah baca tak boleh kira
    Nanti teh dikata kopi!

    Ada yg kata Nobita boleh
    Bapaknya pun apa salahnya
    Daripada Melayu kena sembelih
    Baik Najib punya maknyonya!

    Al Bodin pun boleh dilantik
    padanya Tun semuanya goblok
    Dibanding Tun..macam jejentik
    Mat Tenggek dia semuanya elok!

    Tun dulu pernah berkata
    Taknak ikut dia pun cabut
    Sekali cakap dia pun kota
    Hancur lebur datanglah ribut!







    ReplyDelete
  5. Tanpa makian, walaupun isi longkang aku siarkan juga..tapi tidak di lain Kali..aku siarkan untuk tunjukan jika di lain Kali aku Tak siarkan ADA dua sebab..
    Hujah makian atau
    Hujah longkang

    Setakat nak kritik Tun ADA adab, aku siarkan juga...Tak jadi kudis pun pada aku..
    Istana pun kritik Tun, Tak ada ape Hal.. setakat pecacai, alahai..

    ReplyDelete
  6. Biarlah kesemua dangoi2 ni mencuba untuk sailang Tun. Tanpa mereka sedari rancangan mereka itulah yang bakal membawa kepada ketewasan mutlak ke atas diri mereka sendiri.

    Apabila kesemua pasukan-pasukan lawan bersekutu sesama mereka untuk menjatuhkan Tun, pada ketika itulah Tun dan pasukannya akan checkmate kesemuanya serentak.

    Silakan menyailang Tun, asal kelak jangan cakap John Doe tak payung.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete