Saturday, May 4, 2019

BACA SAMPAI MUNTAH..

Duit rakyat jadi duit mak bapak mereka..

Mak bapak pun takkan bagi pada anak kaki KENCING....


Dengar sampai PEKAK. Salahguna kuasa.
https://www.amenoworld.org/2019/05/penjelasan-kenapa-epu-tolak-permohonan.html

14 comments:

  1. Tq rakyat malaysia, terima kasih kerana keluar dari bawah tempurung. Biar la depa kata kerajaan sepenggal, kerana sepenggal la kita boleh tgk semua ni. Tapi kalau bleh pegi la 3 4 penggal lagi...

    ReplyDelete
  2. Wow. These guys must be genius 3 pages proposal get 20m grant
    2 pages proposal received 3b loan.
    Can i ask EPu for grant for drone. I can write 300 pages proposal. KWAP can i get 3b to build rocket. I can write 2000 pages proposal.

    ReplyDelete
  3. Dulu 1MDB top secret,
    Sekarang semuanya diberi penjelasan dengan keterangan dokumen dan saksi pun bercakap.

    ReplyDelete
  4. terbukti permintaah modal SRC melalui EPU. tiada penyalahan guna kuasa. Hidup BN.

    ReplyDelete
  5. Blog ni pun kekadang org yg singgah baca pun termuntah . Banyak sampah .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni mesti macai walaun murahan ni. Tu pasal org cerita pasal pencuri dia muntah. Elergik pasal cerita curi... Org curi dpt biluon2. Awak pertahan pencuri dpt maki hamun je. Dah tu kena hulur tin milo plak lagi .. Geng lebai malang.

      Delete
    2. Sombongnya. Selamat berpuasa.

      Delete
  6. Aku cuba baca dan fahami. Setakat maklumat yg kd petik dari amenoworld, tak ada apa isu yg perlu baca jd muntah. Yg dipohon adalah pinjaman, bukan nak merompak. Dan lagi, kerana pinjaman yg dipohon besar tetapi dokumen tidak lengkap, hanya sedikit yg diluluskan. Apa isu nk muntahnya kd? Mohon nak pinjam duit, bukan rembat duit seperti mana yg diwar-warkan. Najib tak guna kuasa vetopun utk paksa pinjaman diluluskan, sebab tu epu boleh tolak permohonan pinjaman. Pegawai epu ada yg kena pecat ke bila pinjaman ditolak? Perbanyakkan mengata org lain sempena menyambut ramadan esok...(!?).

    ReplyDelete
  7. Sebenarnya bn kalah, najib dan beberapa org lagi didakwa di mahkamah adalah suatu rahmat yg bukan semua org mengetahui. Yg anti bn, anti najib mesti gembira kerana musuh sudah diheret ke mahkamah. Rahmat adalah kepada yg didakwa. Ada 2 jenis rahmat.
    1. Jika memang bersalah, inilah masa utk bertaubat dan memperbaiki diri sementara masih hidup. Kepada pemimpin yg korup tapi kerana kuasa yg ada dan tidak siapa mampu dakwa di mahkamah, kerugian besar berlaku. Ini kerana dia tidak merasa dirinya bersalah dan berdosa. Jauh pula untuk bertaubat atas kesalahan.
    2. Sekiranya diheret kw mahkamah kerana fitnah, ia suatu keuntungan. Fitnah² dunia yg dilemparkan kpdnya akan memberinya pahala percuma dan mungkin juga dosanya dipikul oleh org yg memfitnahnya. Mungkin rasa sedikit sengsara hidupnya tapi dunia ni singkat shj. 50-70 tahun bukan lama. Hatta lebih 90 tahunpun sekejap shj sedangkan akhirat adalah selama-lamanya.

    ReplyDelete
  8. Fitnah curi billion-billion diteruskan maka dosa pun turut bertimbun billion-billion.Nasib la macai kerana itu lah hasil nya yang kamu tuai.Bila masa pulak najib didakwa curi billion-billon duit SRC sedangkan najib didakwa menerima dana RM42 juta dari Ihsan Perdana.

    ReplyDelete
  9. Kita kena maafkan mereka yang berIQ rendah,sempena RAMADHAN.

    Inilah Melayu yang menyebabkan pemimpin boleh memperbodohkan mereka.

    Masa DEPAN Melayu memang gelap kalau ini majoritinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ulang² baca posting yg dipetik oleh kd. Aku tak jumpa pulak dimana kehilangan duit itu berlaku. Kalau kena rompak atau samun, pastinya ada duit yg hilang. Dlm posting itu apa yg aku jumpa ialah permohonan pinjaman, pinjaman penuh tidak diluluskan kerana dokumen tidak lengkap. Cuma ada sedikit pelik, ketika permohonan dibuat, src international belumpun ditubuhkan. Siapa yg pinjam dan kenapa epu proses jugak? Siapa yg menyeleweng, samada yg dituduh atau yg memproses pinjaman? Baca punya baca, tak jumpa pulak duit pinjaman yg tak cukup kerana dokumen tak lengkap itu masuk dalam akaun individu yg bernama najib razak. Kalau ulang² baca lagi takut muntah pulak. Nak cari dimana salah najib tapi masih belum jumpa. Teruskan usaha utk mengaibkan bekas pm tu kd. Mudah²an jumpa sekelumit bukti.

      Delete
    2. Anon..kau to slow learned.

      Surat itu dituju kepada siapa?
      Kemudian siapa pula yang suruh prose's?
      Totally permohonan itu tidak layak?
      Kenapa lulus juga walaupun amaunt tidak seperti dipohon?
      Berani ke Tak Lulu's?

      Itu ANTARA bebebebeberapa forensik kewangan..

      Delete
    3. Baca link lain sama. Jgn rujuk dpd satu sumber dan satu lorong je. Nama pandai kau sebut..beberapa forensik kewangan. Baca tulisan org yg dituduh di bawah;

      http://theunspinners.blogspot.com/2019/05/fitnah-terbaru-ph-ds-najib-curi-duit.html?m=1

      Delete