Sunday, May 5, 2019

BANTUAN SAMARATA KEPADA SEMUA NETIZEN YANG LAYAK



Itu saranan limguaneng atas kapasiti SEBAGAI setiausaha agung DAP.

80% Melayu adalah layak Dan selebihnya Dari kaum lain.

SEBAGAI Melayu yang mendabik dada KETUANAN Melayu, peratus itu sangat MEMALUKAN.

Lebih jijik, jika kita bersikap menghalang bantuan kerajaan kepada kaum lain yang senasib.

JANGAN seperti sebelum ini, bantuan berbentuk pinjaman bukan pada yang tulin layak Dan salahguna kuasa.



12 comments:

  1. Ye la, tadi aku pegi terawih kat surau pun kena tunjuk I.C kat polis DAP. Dia org tak bagi selain islam masuk surau. Susahnya nak sembahyang sejak PH pegang malaysia. Azan pun dah lama tak dengar. Jahat DAP ni. Aku dengar kat is ketam bola, yg sebelah go heat gostan pun habis surau masjid DAP tutup. Susah jadi melayu skang ni. Aku nak pegi tukar ic la esok. Taruk name cine. DAP jage cine, melayu aku dengar dah ramai mati tak makan pasal bekalan dedak terputus. Kesian melayu tu. Dulu menganga je, dedak berkilo kilo jatuh dari langit. Tapi sejak DAP tutup laluan langit tu. Susah la melayu sepisis mcm tu. Kesian kan melayu camtu. Tapi bila pikir balik, lantak korang la. Sape suruh malas. Bile tersepit camni. Salahkan org lain. Buat malu bangsa je. Dan pada yg berkerja dan cari makan cara halal. Selamat berposa. Posa je, jgn takut. Dap tak halang, jgn dengar cakap org tersepit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elokla kau tukar nama Cina, baru org tak pertikai kenapa kau sokong DAP!

      Delete
  2. Warga emas berhimpun sama
    Penganjur sempat meminta derma
    'Himpunan Melayu' suara bergema
    Tapi songlap mereka terima!

    Kini baru ingatkan bangsa
    Dulu songlap masa berkuasa
    Tak ingat apa kerana selesa
    Hilang kuasa baru terasa!

    Pelbagai cara kayakan diri
    Sapu billion, sikit di beri
    Berlian, emas untuk sang isteri
    Peneroka hidup hari ke hari!

    Yang sedut billion Melayu Islam
    Lautan ringgit dia yang selam
    Ekonomi negara menjadi kelam
    Pemimpin merompak siang dan malam!

    Nasib Melayu bagai Pak Kaduk
    Parti Melayu jatuh terduduk
    Dulu istana kini dah pondok
    Sekarang baru rasa tersodok!

    Dulu kenapa tak buat himpunan?
    Pemimpin songlap usah perkenan
    Bangsa,agama kini permainan
    Bersilap mata berhalimunan!

    Kalaulah dulu mendengar kata
    Rayuan, nasihat si Tua Renta
    Umno, BN tak turun tahta
    Bangsa agama orang tak nista!

    Putera kayangan menembak kapur
    Menuduh si Renta, silalah lapor
    Negarawan tahu tolak dan campur
    Bukan Chef mengurus dapur!

    Cucu ingin melawan Atok
    Nasib baik Atok tak patuk
    Masuklah politik..wajar mengutuk
    Tengok nanti siapa yang batuk!

    t-shirt gambarnya, media melapor
    Dijual perhimpunan di Kuala Lumpur
    Ditepi jalan 'wajah penggempur'
    Terpijak orang kasut berlumpur!













    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP tak benarkan orang2 Islam shalat terawih tahun ini,,azan tidak boleh di laungkan,,pohdah Ini semua temberang Umno & Pas

      Delete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenape ko delete?....kalo tak ade makian bagilah orang lain baca supaya boleh nilai adakah komen si anom ni betul ke longkang?...ko bukan reti sangat menilai....madey yg merompak untuk anak branak dan kencingkan rakyat pon ko puja....

      Biasanye ko takut dgn komen yg hentam madey...betul tak kluangwoman bongok?...hihihi..

      Delete
    2. Ko memang suka jilat Komen bongok..
      Komen bangang pun kau nak baca...
      Tupasal kau marah sanga bila Tak DAPAT baca..

      Delete
  4. fun tun KD tak layan pantun sentap kat sini...rase nye moh ler ke biaqpila.blog atau cahaya majid kl choronicle cts atau headbom dll

    ReplyDelete
  5. KD...kau jgn berbangga sgt dgn DAP..
    Dh kena kencing ke?..
    Sblm ni pun semua rakyat dibantu...
    Cuma dibwh perlembagaan, ada keistimewaan org melayu dan bumiputra...
    Tapi kerajaan lama tak pernah abaikan semua rakyat yg susah...

    Tak ada isu pun...
    Siapa yg halang bantuan kpd kaum lain???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pernah abaikan?
      Patutlah nenek aku Kaya Raya sebelum ini tiba² papa kedana sejak PH ambilalih.

      Delete
  6. Bersatu akan bergolak tak hormat madey lagi....madey akan ajak ketua bahagian Bersatu gaduh?..

    Ketua bahagian Bersatu: Kami mahu MB jadi pengerusi negeri……
    Lu Wei Hoong
    7:15 pagi (Dikemaskini 7:15 pagi)

    A A
    Pertemuan antara majoriti ketua bahagian Bersatu Johor semalam mencapai persetujuan agar Menteri Besar Johor Dr Sahruddin Jamal dilantik sebagai pengerusi negeri.

    Seorang ketua bahagian yang hadir dalam pertemuan itu mengesahkan bahawa ia diadakan di Johor Bahru semalam.

    Enggan namanya didedahkan, beliau juga mengesahkan pertemuan itu diadakan oleh bekas menteri besar Osman Sapian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nama pun Tak berani sebut, ADA hati nak lawan cakap keputusan parti.

      Delete

TUNGGU KEPULANGAN SAJAT DAN MEMERHATI PERLAKSANAAN UNDANG UNDANG DI MALAYSIA

Apa khabar kes nelofa, tangguh???