Sunday, May 12, 2019

DESAKAN KE ATAS TUN DAN PERANG KE ATAS PH SUDAH BOLEH DIMULAKAN


Tidak ADA sebab lagi untuk berkompromi apa juga yang terbuktit menjolok  mata, lambat laun kita akan jadi buta.

Janji manifesto, tingkatkan ekonomi masih boleh berkompromi demi masa tetapi sesuatu strategi jahat yang sedang di atur mesti dilawan dengan SEGERA.

Walaupun ia bermaksud menentang Tun juga.

Jika Tun tidak mampu, biar rakyat melalui umno atau pas,  kita terpaksa sokong untuk lakukan.

https://lifeofaannie.blogspot.com/2019/05/the-one-that-daim-cant-stand.html

https://lifeofaannie.blogspot.com/2019/05/the-one-that-daim-cant-stand.html

http://www.rockybru.com.my/2019/05/so-whos-daim-so-peeved-at.html


7 comments:

  1. Apa yg susah panggil TunM joint UMNO BN semula dan tarik PAS sekali
    Semua org tahu TunM masih sayang pd BN cuma mcm org berkelahi anak beranak jadi bapa merajuk sebab anak anak kurang hajar dan dengar cakap isteri lebih dari cakap bapak..
    Dalam hati kecil Tun pasti masih ada sayang pd BN lihat lah dengan mata kepala dan akal fikiran kita lagi Tun M marah kan umno BN lagi kta tahu yg Tun M sayang kan umno,, Tun rindu pd alam UMNO.. Lagi pun dah banyak setan seta umno yg dqh lari yg tinggal tak ramai lagi,, nescaya cika TunM kembali kpd UMNO maka lari lah setan seta yg masih ada dalam umno,,
    TunM rindu bekerja bersama umno BM kerana di dalam BN tidur sebantal dan mimpi yg sama,,
    Sekarang PH tiduf berlainan bantal mimpi lain lain yg paling truk ada yg tak tidur semasa yg lain tidur,, mereka merompak semasa yg lqin tidur keranq mereka tahu ini lah kesempatan yg ada dan peluang yg ada sementara sebelum terbitnya fajar,, hati hati semua jgn setelah fajar terbit harta kita dan negara kita hilang lebih teruk dari zaman Najib,,
    Hati hati. Kembali lah Tun M,, ramai yg rindu dan menuggu,, pulang lah Tun ketapak asal di mana Tun bermula,, kami rindu Tun bersama kami , Tun satu satu nya perjuang UMNO yg masih ada di dunia ini.. Pulang lah,,,,,,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah ini rayuan sorang insan yang nyawanya sudah di hujung halkum...?

      Dunia sudah hampir kepada penghujungnya. We should move on. Biarlah UMNO masuk kubur, memang sudah ajalnya pun. Juga apa mahu ditangisi jika PPBM itu sendiri bertemu batu nisan sesudah pemergian Tun. Life must go on. Patah tumbuh hilang berganti.

      Jika benar China DAP sudah menyeleweng, pastinya orang-orang Melayu akan bersatu kembali. Tetapi bukannya di dalam format yang ada sekarang di mana perompak besar masih di sanjung adan Si otak carrot masih bersuaralantang.

      Delete
  2. Patutlah Tun Mahadir pecah dua Kementerian Kewangan dan letak Azmin Ali as Menteri ekonomi. Bila Tun buat ni, semua org terus salah anggap. Wah!...Tun nak Azmin jadi TPM! Rupa-rupanya ada orang tak reti buat kerja!!!... hahaha. Lepas tu, Tun sendiri baca baget 2019 kat Parlimen. Saya fikir, pelik sungguh. Tak pernah dibuat orang sebelum ni. Kesian Mazlee, semua org fikir dialah menteri PH paling bangang. Syed of outsyedthebox asiklah kutuk Mazlee sampaikan ada orang (tak tahu siaplah blogger ni) letak Mazlee dlm laporan tahunan setahun PH jadi kerajann as menteri yg paling teruk!! Rupa-rupanya ada yg lebih teruk sampai bawak 40 org political entourages masuk kementerian utk bantu dia buat kerja! Adehhhh....tak sangka cempedak menjadi nangka. Kalau tak boleh buat kerja, Lim Guan Eng patut letak jawatan. Jangan letak Tun M dlm keadaan dibuang mati mak, disimpan mati bapak. Tak perlu sampai nak buat coup de tat untuk gantikan Tun. Perkara kecil. Just cakap terus terang LIM GUAN ENG tak reti buat kerja!!!!!!

    ReplyDelete
  3. kikiki. sedap montot jer kata tun sayang BN umno PAS.. atok kau dah nak mampos.... bodo la macai ni... atok nak selamatkan anakcucu bodoh dia tu ajer...


    cai punya bangang tak abis abis lagi ke..!

    panji mana dah kibar ke belum kami nak tepuk tangan jer ni.....


    belum ada dalam sejarah dooonia ... macai sanggup kena bangang sampai mati


    macai kat mesia jer yang lagu ni...


    udah udah lahh tuuu... kami nak tepukkkk ajerrr...



    kikikikiki..

    ReplyDelete
  4. Dalam keadaan tertentu, dlm krisis, Kita Kenna tolerate, tolak Najib Dan LOKMAN adam serta sekor dua lagi, umno boleh dipulihkan dengan semangat baru, serahkan kulprit kepada pihak berkuasa Dan pecat mereka.

    Jika Tun boleh kembali ke umno, sudah tentu pas juga PERLU berkompromi dengan amanah.
    Kalau nak cerita buruk? Dah Tak banyak beza ANTARA mereka.

    Selepas MAHATHIR, aku Tak pasti Melayu Dan Islam nak harap siapa.
    Kalau kuantiti, berlambak..
    Kalau kuantiti...ADA tapi macam Tak ADA.

    Bersambung

    ReplyDelete
  5. Terbukti yg menuduh rafizi pemfitnah adalah pembohong….rafizi sudah bantu selamatkan wang kerajaan dari dirompak.oleh puak umno…

    Memang patut wang 300000 tidak di pakai oleh rafizi kerana wang tu adalah derma orang ramai yg marah perompak umno….

    Bagi biasiswa kerana madey tak mampu nak bantu rakyat….sekurang2 nye boleh redakan sikit kemarahan rakyat kpd PH…

    ReplyDelete
  6. Kalu tak silap baca tdm kata umno dah buruk dan busuk sehingga ke akar apabila bisu dan tidur bila presiden mereka buat salah. Waktu tdm jadi presiden ahli bergabung lawan tdm. Masa presiden umno 1mdb, ahli diam pekak tuli tak lawan pasal dapat dedak banyak. Buang habis agama bangsa dan negara demi dedak kami utamakan dan didahulukan dedak lemak manis. Biar negara bangsa agama hancur, dedak manis ahli umno pertahankan.

    ReplyDelete

TUNGGU KEPULANGAN SAJAT DAN MEMERHATI PERLAKSANAAN UNDANG UNDANG DI MALAYSIA

Apa khabar kes nelofa, tangguh???