Thursday, May 16, 2019

JAWATANKUASA PUN ...: TAK BOLEH KAH AKTIVITI YANG MELIBATKAN PIHAK BUKAN ISLAM DIBUAT DI RUANG YANG LAIN..

Cina tu hanya ikut protokol yang dibuat oleh Jawatankuasa, bukan dia minta pun berucap mesti dalam ruang utama solat.

Ini juga bukan soal hukum boleh atau tidak boleh..
Tidak juga samada ucapan politik atau tidak.

Tetapi sesuatu itu lebih² lagi jika berniat  baik jika dilakukan secara bijaksana dan berhemah, kena pada masa dan tempatnya maka kuranglah kontroversinya.

Apakah Jabatan Ugama tidak mempunyai s.o.p





9 comments:

  1. Seblm ni sudah ada kes yg sama di johor yg membabitkan menteri pertanian sendiri...

    Kes yg ni membabitkan bukan muslim berucap politik dlm masjid....

    Jabatan ugama islam Johor dan pejabat ugama islam daerah nampaknye kurang peka dgn titah sultan....

    ReplyDelete
  2. Begini lah rupa Syaitan Iblis Kluangman utk menghalakan yg haram.

    Protokol Jawatankuasa Masjid beri kebenaran Seorang Kafir utk masuk tempat Ibadat Orang Islam bukan bagi tujuan utk masuk Islam, menEsakan Allah, jadi utk apa masuk Masjid Wahai Kluangman Laknatullah.

    Kamu cuba sedaya upaya menyampaikan ulasan drp sudut cina kafir tak tahu, bukan mahu masuk masjid?

    Sah kamu seorang Kafir, seorang murtad. Atau kamu memang Kafir kerana Klyangman sebenar sudah jual blog sendiri.

    Jadi adakah kamu RBA Dappig?

    Jawac

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pertama..dia baca sebaris, dia Komen 20 baris..
      Bodoh sombong.

      Dia menghukum..ikut kepala lutut, bagi dalil?

      Ingat pesan Rasulullah, jika kamu menuduh seseorang itu kafir, jika dia tidak, maka hukum kafir itu kembali kepada kamu.

      Delete
    2. Budak tu kurang paham Bahasa Melayu....kalo bagi bahasa keling mungkin dia boleh paham intipati entry ni..

      Delete
  3. Pejabat ugama sepatutnye kluarkan pekeliling arahan kpd semua AJK masjid sebarang program yg bukan berkaitan syarahan ugama islam hendaklah dibuat diluar masjid dgn sediakan canopy....orang bukan islam pon boleh di benarkan...

    ReplyDelete
  4. Putrajaya tak hukum ketua pengarah Yapeim larang kakitangan undi PH

    Robin Augustin - May 16, 2019 4:04 PM• 5 minute read
    2.7k
    Shares


    Fuziah Salleh berkata, Abibullah Samsudin hanya akan dinilai berdasarkan prestasi kerjanya. (Gambar Facebook)
    PETALING JAYA: Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Fuziah Salleh berkata, tiada tindakan akan diambil terhadap ketua pengarah Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia (Yapeim), susulan klip video menunjukkan beliau memberi amaran kepada kakitangannya tidak mengundi Pakatan Harapan dalam pilihan raya umum tahun lalu.

    Katanya, kerajaan tidak boleh mengambil tindakan kebelakangan terhadap Abibullah Samsudin atau penjawat awam lain atas kesetiaan politik mereka sebelum pertukaran kerajaan pada 9 Mei 2018.

    “Kita perlu adil kepada mereka dan memberi mereka peluang untuk membuktikan diri dari segi prestasi. Kita tidak boleh menghukum mereka kerana tidak setia kepada PH sebelum ini,” katanya kepada FMT hari ini.

    Ahli PPBM, Abu Hafiz Salleh Hudin sebelum ini berkongsi satu rakaman video menunjukkan Abibullah memberi amaran kepada kakitangan agensi kerajaan itu supaya tidak mengundi PH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo aku menteri aku dah buang punyokong ketua prompak berjemaah ni yg berkempen dlm pejabat..

      Delete
  5. Kalo orang PAS, depa kata, kita balik kepada hukum Islam.

    Apa hukumnya seorang kapir masuk ke Masjid?

    Adakah orang kapir diharamkan masuk masjid?

    Setahu saya, kalau salah betulkan. Tidak ada hukum mengatakan orang kapir tak dibenarkan masuk masjid.

    Malah kita perlu mendakwahkan orang kapir supaya masuk Islam.

    Yang penting adalah adab dalam masjid. Pakaian perlu sopan dan beradab.

    Isu orang kapir masuk masjid tak ada hal.

    Cuma kalo nak edar barang makanan untuk orang miskin, bolehlah dibuat di luar masjid. Ini supaya tak menganggu orang hendak buat solat dalam masjid dan sebagainya.

    ReplyDelete
  6. Ini kes..surat pekeliling tk sampai pada ajk..tk caya cer tanya..dapat ke tak.
    Mudah..tkyah mrleret2 jadi nya

    ReplyDelete

TUNGGU KEPULANGAN SAJAT DAN MEMERHATI PERLAKSANAAN UNDANG UNDANG DI MALAYSIA

Apa khabar kes nelofa, tangguh???