Monday, May 6, 2019

KENAPA NAK LEBIH² GANGGU PM?

Setakat nak cakap kerajaan Tak Bantu Melayu..
Setakat nak cakap DAP hina Islam..
Setakat nak cakap kos Sara hidup tinggi..

Memang boleh pun cakap..
Tapi Perlu ke tanam permusuhan benci?
Boleh ke sampai tahap berbohong Dan menipu kononnya kerajaan abai Melayu Dan Islam..

Tulin sangat ke jati diri hingga menghayati nasib petani, nelayan Dan miskin bandar.
Hakikatnya sendiri masih berumah besar, kereta besar, Wang besar..

Berlebihan gelisah, panas, rimas, melenting ini Tak masuk akal..
Tentu ADA sebab lain.

PH baru setahun, Kita tunggu lagi 2 tahun, PAKAT² balun...

17 comments:

  1. Entah la. Hari² dok balun pm dan ph. Macam la takde jasa ph dan pm. Tujuan ph 'rampas' kuasa dari bn ialah untuk menyelamatkan malaysia. Sejak ph berkuasa, dah berapa banyak aset dan harta negara yg berjaya dijual? Terkini celcom yg ada kepentingan khazanah berjaya dijual kpd digi milik sweden. Nak kata tak ada jasa lagi ke. Dah selamat dijual dah pun. Nk komplen apa lg cai?

    ReplyDelete
    Replies
    1. celcom dah macam syarikat yahudi wa cakap lu nak2 sejak 4 tahun kebelakangan ni. apa yang nak diharap dengan celcom ? apa yang nak dibangga dengan celcom ni?

      cer bagi peneragan agar aku paham betapa ruginya jual celcom ni..

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Copy paste Tak kena dengan TAjuk.. rosak otak KALAU campur aduk.

      Delete
    4. Si Pekak yg bodo memang suka copy paste tak kena dengan tajuk.

      Delete
  2. satu jari tunjuk orang bodoh 3 jari tepat tunjuk kat lubang idung balik


    tahniah sabar dan tenang menjawab dan menyantuni sang fitnah yang hodoh


    tahniah... sabar dengan kerenah orang tua tu..


    biasa la beb.... orang tua layan jerr...

    ReplyDelete
  3. bukan setahun eehh eehh..!!

    tunggu lagi 2 tahun eehh eehh..!! lepas tu baru balun eehh... ehhh..!!

    kikikikiki.. kita tunggu sapa kena balun eehhh..!!

    ReplyDelete
  4. PM kena buat sesuatu untuk membela Islam........jika terus ditunggu takut makin teruk jadinya.........PM kita 94 tahun, bukan 49 tahun........

    ReplyDelete
  5. Islam apa yang hendak dibela?

    Muslim mencuri menyamun dibela?
    Muslim menyesat muslim lain dibela?
    Muslim merasuah dan terima rasuah dibela?
    Muslim berperangai lebih buruk dari bukan muslim dibela
    Muslim menghasut guna raja dibela?
    Muslim menghasut konon malaysia akan jadi macam China yang menghapus etnik uighur muslim?
    Raja yang menampar memukul mencederakan rakyat perlu dibela?
    Mufti (segelintir) yang sepatutnya bela muslim nembisu memekak dan membuta dek kuasa pangkat dan reward wajib dibela?

    Dan lain2.....

    Islam.apa yang hendak dibela????

    Yang kita muslim wajib bela adalah mereka yang telah dibangsat dan disesat daripada pseudo defenders of islam yang bersuperficiality dan berhipokrisi...wallahuaklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus bela ayam itik kambing ada juga hasilnya.

      Delete
    2. Bela anjing pun bagus juga..utk jaga rumah dan kebun.

      Delete
  6. Saudara KD,

    Saya setuju dengan Anon yang mengatakan ada orang melayu tak puas hati kenapa kita jual saham Khazanah.

    Walaupun Tun Daim dapat jimat RM21 billion, orang melayu tak minat sangat. Yang orang melayu marah, kenapa dijual saham RM1.6 billion.

    Contohnya kalau kita berniaga warong burger, walaupun untung RM 21.00. Kita jual telor yang lebih RM1.60.

    Orang marah betul, kenapa jual Rm1.60. Yang untung Rm21, tak mahu ambil kira.

    Sebab itulah banyak orang melayu meniaga lingkup.

    Satu lagi, pasal jual kapal layar mewah Rm500 juta.

    Ada jugak yang marah, kenapa dijual kapal itu. Bukankah lebih baik kapal itu disimpan dan digunakan untuk pameran untuk supaya orang melayu boleh tangkap selfie.

    Mengenai mempertahankan Agama Islam.

    Mempertahankan Agama Islam dari apa dia?

    Adakah mempertahankan Agama Islam dari Hantu polong, puntianak, orang bunian?

    Bukankah Agama Islam itu dijaga oleh Tuhan dan untuk semua umat manusia?

    Itulah tak sudah-sudah hendak bodohkan orang Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ADA sesetengah kata, pelabur asing lari keluar atau tidak ADA pelabur asing masuk.

      Penjualan sebahagian saham celcom kepada sykt Norway, SATU petanda pelabur asing masih mahu melabur.

      SEBAGAI businessman, sykt tumpu pada untung, suasana politik adalah 2ndary..masuk Dan keluar sebab ambilkira profit margin.

      Tentunya Kita tidak wajar mengalukan pelabur yang masuk melalui cara yang korup, tidak membawa masuk wang/modal Dan tidak memberi peluang pekerjaan.

      Delete
    2. Jual 56% saham....kalo bagi pelabor asing control company mau lah depa datang....semua infra asas sudah ade dan bisnes yg gerenti untung...syarikat mesia yg rugi..

      Daim jimat 21 billion hutang dgn kecik sana kecik sini size projek.....jimat laa jugak..

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  7. Terpaksa dengar tazkirah. Oh start ni memang mahir semua bidang bila belajar agama. Yg tak belajar agama ikut jer, kalu tak mau sesat dan masuk neraka. Mahir bab ekonomi, undang2, sains, math politik dan pelbagai lagi. Cuma tak berapa nak faham sapa yg sesat dan jual agama. Sebab yg dok jual agama orang yg belajar agama la. Yg tak diberi petunjuk golongan yg ingkar. Golongan mana yg ingkar yg oh start tahu? Kenapa mereka ingkar? Pening bila dengar tazkirah politik

    ReplyDelete