Wednesday, May 22, 2019

LAYAK KE NAJIB NAK BERDEBAT DENGAN LIM KIT SIANG..

Tempat Najib untuk berdebat yang paling sesuai ialah bersihkan dirinya terlebih dahulu di mahkamah.

Bust masa ini, Najib sekadar mantan PM, mantan Presiden - umno pun sudah mula menolaknya..

MENANG debat pun, Tak mungkin kembali SEBAGAI PM kalau KALAH debat di mahkamah.

Cukup² lah berpolitik menegak benang basah, biarlah rakyat Dan NEGARA fokus KE arah ekonomi Dan pembangunan NEGARA.

JANGAN rompak minda Melayu untuk memusuhi kerajaan yang dipilih secara demokrasi.

Yang terbaik ialah diam/pencen
Main dengan cucu/kucing
Pinjam kata nik abduh - di tikar sejadah.




# Sejarah lampau, najib lari lintang pukang bila tahu Tun hadir SEBAGAI penonton dalam program N2H.. Ini Kali?





24 comments:

  1. ikutkan... tak layak.. namun kit siang juga tidak layak.. dia sendiri kononya cerita pasal rukun negara.. tapi dia dan puak dia sendiri melanggar dan memperlekeh rukun negara..

    atas dasar kedua2nya hipokrit maka .. kelayakan adalah sama dan setaraf.

    adakah najib akan lari? for me nothing to shame... dia dah buat benda yang memalukan berkali2 tapi still bebal.

    kini dia mahu tunjuk kebebalan dia di kaca mata tv secara live.. maka biarkan... biarkan siluncai terjun dengan labu-labunya

    ReplyDelete
  2. Kau apahal nk pertikai debat najib vs kit siang ni kd. Kalau dulu najjb kau kata lari lintang pukang, inilah masanya kau boleh tengok 'live' najib menyorok dalam lubang cacing. Dulu kau kata najib penakut, sekarang kau kata najib tak layak. Apa punya turr la kau ni kd. Bila nak tengok najib tergolek kena mulut bisa kit siang kalau bukan sekarang? Mungkin lps ni najib mati ke, kit siang mati ke, atau kau sendiri mati lalu takde peluang nk tengok. Biar bersangka baik di bulan kebaikan ini wahai sang kd.

    ReplyDelete
  3. Lim kit siang wajar berdebat dengan yang lebih ADA kredibiliti, yang bercakap jujur, BUKAN yang berbohong berkali Kali..TUNAI, sijil, unit..last sekali habuk.

    ReplyDelete
  4. Najib dosa dengan Allah Ta'ala dan Rakyat sahaja Sudah cukup menimbun,,Apa ke benda nak debat..??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dosa kau dengan Allah SWT tak menimbun ke?

      Delete
  5. Azmin: Tiada duit raya buat peneroka Felda tahun ini

    9:54 malam (Dikemaskini 9:54 malam)

    A A
    Tidak seperti tahun-tahun yang lalu, peneroka Felda mungkin tidak akan menerima peruntukan duit raya daripada kerajaan pada kali ini, maklum Menteri Hal Ehwal Ekonomi Azmin Ali.

    Ini kata Azmin disebabkan pentadbiran PH mahu mengutamakan sumbernya untuk memulihkan agensi persekutuan itu melalui rancangan penyelamatan yang diumumkan sebelum ini, melibatkan perbelanjaan sebanyak RM6.23 bilion.

    Note

    Prk ade kawasan Felda sure PH tido awal...azman aliman pon dah bengang dgn PH...

    ReplyDelete
  6. Sesiapa pon berhak pertikai samada kerajaan ato pembangkang...bila ade yg dipertikaikan tidak mesti tumpuan kerajaan kpd rakyat dan negara terganggu...

    Bila ade isu yg dipertikaikan kerajaan akan lebih matang dan sedar diri tidak leka....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko pulak maseh mentah dan hancing, tak tau apa2.

      Delete
  7. Lebih baik najib ajak tun madey debat....najib nak tinjuk dia dah bertulur...

    ReplyDelete
  8. Sekarang Kerajaan PH puji melambung projek usaha DS Najib Razak dan Kerajaan BN ini. Nga Kor Ming berkata,
    This industrial Park (MCKIP) is expected to attract RM10 billion Foreign direct investment & created 20,000 jobs for our skill workers. With the policy of “shared prosperity”, i am confident a win-win formula can be achieved.
    PH dan madey menipu Rakyat selama ini. Memalukan!

    Aku pon ingat projek cina kominis ni akan di perkecilkan kerana seblm pru madey dah PH serang projek MCKIP dan kata nak kaji semula projek2 cina kominis...

    Kalo mcm ni najib boleh debat dgn lks ato pon madey sendiri..m

    ReplyDelete
  9. ALHAMDULILLAH, seperti yang dijanjikan, komen² ulangtayang basi, busuk hati, auta belit tidak akan DISIARKAN.

    Cuba lagi dengan hujah yg ADA sikit moral.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ADA yang terkencing dalam seluar pun nak salahkan DAP.

      Menyamun merompak pun nak berdebat tegak benang busuk sendiri bikin.

      Skandal dah jadi bangkai gajah, kau nak tutup dengan APA? Dengan seribu lagi auta?

      Delete
    2. DAP itu musuh nyata..
      Hadapinya dengan cara paling mudah..berakhlak Dan amanah..
      DAP akan jadi hancing..

      Delete
    3. Tapi kalau sendiri kaki kencing....macamana nak cakap, nak backup kau lebih mulia dari DAP?

      Delete
  10. Cabaran debat Najib hanyalah satu escapism, denial sydrom dan buying time yang Ccuba mempengaruhi persepsi rakyat dirinya dikonspirasi dan dizalimi.

    SIAPA yang yakin debat ini akan berlaku?

    ReplyDelete
  11. Sifirnya mudah.
    Jika ada publisiti percuma, apa salahnya ambil kesempatan & peluang supaya nama tidak dilupakan dan tenggelam.
    Itulah najib. Tapi itu jugalah masalah PH. Orang mengumpan, najib pulunlah.
    Sebab ramai terlupa, sekalipun bekas mantan, najib ada pengikut nya tersendiri.
    Biasanya orang besar bila hilang kuasa, namanya turut beransur padam dari ingatan orang, tapi tak taulah napa orang PH suka nak cari glamor bila sebut fasal najib.
    Btw, jika najib disumbatkan ke penjara dan pintu sel ditutup sepenuhnya dari dia mencapai apa² media dan jadi penghuni sepenuh masa (tidak diberi keistimewaan), mungkin nama glamour dia akan malap perlahan².

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf saya kurang setuju dengan komen bahawa "...napa orang PH suka nak cari glamor bila sebut fasal najib". Realitinya PH ambil alih kerajaan rejim najib yang telah RAVAGED be it administration financial economic and socio-political and others. It os never easy to run an almost bankrupt government. So this could be a reminder to existing govt.

      And najib till today declared he is innocent not corrupt never abuse power blah blah blah. But thr facts and realities say orherwise....

      Wallahuaklam

      Delete
  12. Untuk mendokong Malaysia Baru yang lebih bebas, Najib layak untuk berdebat dengan sesiapa sahaja, hatta Tun M atau Kit Siang. Debat akan menyingkap apa² sahaja isu yang diutarakan, malah memberi peluang kepada pendebat menjelaskan duduk perkara bagi memberi pencerahan. Selain itu boleh juga menjawab tohmahan² yang bergentayangan di ruang cyber. Lebih daripada itu, boleh juga diajukan soalan² yang berkait dengan isu semasa negara. Soalan berkait 1mdb, csr, kapal layar mewah bilion dollar, juga soalan adakah dap sebenarnya rasis, dap anti melayu Islam, dap ada cubaan mengubah perlembagaan dan adakah dap yang mencatur perjalanan kabinet. So, tak usah pertikai layak tak layak. Sesiapapun layak atas kapasiti rakyat sesama rakyat.

    ReplyDelete
  13. Dengan izin tuan blog.

    Mohon berkongsi satu perkara yang tiada kaitan dengan entry tetapi berkaitan rapat dengan perkongsian saya selama ini bahawa zaman fitnah benar-benar sedang menuju ke klimaks dan sudah tidak lama lagi sebelum kita semua melangkah ke zaman baru.

    Saya telah memberitahu bahawa salah satu tanda zaman fitnah sedang menuju ke klimaks ialah demokrasi dan monarki di kalangan umat Muslimin sedang menuju ke klimaks dan klimaksnya akan berlaku di Mekkah dan Malaysia.

    Di Mekkah sistem monarki akan klimaks apabila matinya raja penjaga Baitullah diikuti perebutan takhta di antara 3 orang putera dan ketiga-tiganya gagal berhasil memperolehi takhta dan di Malaysia sistem demokrasi akan mencecah klimaks apabila pasukan-pasukan lawan Tun M akan bersekutu untuk menjatuhkan Tun M dan menyebabkan kekacauan politik. Kedua-duanya akan berlaku pada masa yang serentak atau hampir serentak.

    Walaupun demikian sebelum kedua-dua sistem ini mencapai klimaksnya akan berlaku perkara-perkara yang membawa kedua-duanya ke arah klimaks.

    Di Malaysia sistem monarki telah dibawa ke arah klimaks apabila dua orang putera raja telah diangkat menjadi Sultan di negeri masing-masing ketika ayahanda kedua-duanya masih hidup, dan kemudian kedua-duanya pula dipilih menduduki takhta terulung di negara ini.

    Malah sistem demokrasi juga telah dibawa ke arah klimaks di negara ini apabila wujudnya satu perjanjian penyerahan takhta di antara Tun M dan Pak Sheikh walaupun di dalam demokrasi tiada 'penyerahan takhta'. Di dalam sistem demokrasi apabila tempoh seseorang pemimpin telah tamat, hak untuk memilih penggantinya kembali kepada rakyat.

    Terkini, sistem demokrasi sedang dibawa ke arah klimaks di Indonesia, negara kaum Muslimin apabila berlakunya rusuhan selepas penyandang diisytiharkan menang PilPres. Sistem demokrasi sendiri telah ditolak dan menyebabkan rusuhan sekalipun ia adalah pilihan majoriti. Kaum Muslimin sudah gagal akur kepada 'pilihan majoriti'. Itupun selepas ratusan petugas pilihanraya mati akibat terlampau penat menguruskan pilihanraya. Berbaloikah kematian2 itu apabila hasilnya ialah kekacauan?

    Yang kedua ialah Bapak Jokowi sebagai penyandang telah diisytiharkan pemenang dan demikian ia tepat menegena dengan telahan saya bahawa perubahan zaman akan berlaku ketika Malaysia di bawah PM-7 dan Indonesia di bawah Presiden-7. Dengan perisytiharan kemenangan Bapak Jokowi maka Indonesia kekal mempunyai Presiden ke-7 sehingga tamat penggal dan belum melangkah mempunyai Presiden ke-8.

    Saya kira Wawasan 2020 akan berjaya dicapai dan malahan jauh melepasi sasarannya. Ia bukan sekadar Melayu dan Malaysia yang menjadi sasaran utama rencana Tun M untuk Wawasan 2020, bahkan juga perubahan dan kegemilangan untuk kesemua kaum Muslimin.

    Saya kira pada 1 Januari 2020 umat Muslimin sudah pun meninggalkan zaman fitnah dan telah berada di zaman baru, iaitulah zaman khilafah manhaj nubuwwah.

    Para pendusta dan ahli-ahli fitnah dipersilakan terus bersukaria dengan segala fitnah kalian. Kalian sendiri tahu di dalam hati kalian bahawa kalian adalah pendusta dan pembenci kebenaran. Cuma yang kalian tidak sedar ialah tempoh untuk kalian bersukaria dengan segala dusta dan fitnah itu sudah berada hampir di penghujungnya.

    Para pendusta akan tewas dan para pengikut mereka dari kalangan orang-orang yang bodoh sombong dan bingung akan diselamatkan daripada kegelapan menyokong kebathilan.

    Asal kelak jangan cakap tiada sesiapa yang memberikan nasihat dan peringatan. Asal kelak jangan cakap John Doe tak payung.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wawasan 2020 capai sasaran kut celah mana?....yg tercapai was wasan....rakyat masih rami bergantung kpd bantuan dan subsidi...pendapatan masih dibawah kos sara hidup....

      Delete
  14. dolu mei 2019... skg 1 Jan 2020 lantak kau la jon doe.... selagi bole goreng ... ko goreng la macai atok kau..




    hahaaahh deleteee...!!

    ReplyDelete
  15. Sekali kit siang yg hilang telor. Mcm² konon yg dia bagi. Sebenarnya otak kit siang hampir kosong. Isi yg sedikit itu adalah rasis dan bagaimana nak memperkudakan melayu berbalah dgn melayu. Itu pasal dia lari walaupun akhirnya nanti kelihatan pengecut. Kau kd, daripada kau kata najib tak layak, sekarang kit siang yg hilang telur...

    ReplyDelete
  16. Setuju dengan jendole..
    1 jan 2020 umat muslim akan meningal kan zaman fitnah..islam akan berada di puncak..islam tertegak di bumi malaysia...panji2 hitam pasti berkibar..menanda kna yg batil telah ditewaskan oleh bani tamim..yg memimpin sekarang sekadar macai bani tamim..bani tamim yg senenar akan muncul..pemimpin yg tk didendang.yg memingirkan diri.yg terkorban hanya hulubalang..dalam pertempuran. Mesti ada yg terkorban.

    Jangan cakap saya tk payung ya..

    ReplyDelete
  17. Ayat ter akhir tu saya cukup setuju
    Yg terbaik ia lah diam/pencin
    Main dengan cucu/kucing

    Pinjam kata2 nik abduh- dok ditikar sejadah...
    Saya tambah sedikit..umur semakin banyak

    ReplyDelete

TUNGGU KEPULANGAN SAJAT DAN MEMERHATI PERLAKSANAAN UNDANG UNDANG DI MALAYSIA

Apa khabar kes nelofa, tangguh???