Friday, May 24, 2019

MACAM SUCI, SOUND GOOD..



Penyatuan hanya selesai jika SALAH satunya bubar atau kedua duanya bubar dan tubuh satu parti baru, Presiden satu..

Jika masih aku pas aku umno, IA masih dua yang BERBEZA.

11 comments:

  1. Kau ahli pas or umno ke kd?.. kalu bukan ahli jgn menyemak lah...biarkan lah apa dia nak buat apa pun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ni Melayu Dan Islam, kalau umno Tak khianati BANGSA aku Dan pas Tak jual ugama aku, memang aku Tak mau menyebok.

      Delete
  2. Memanglah berbeze.

    Yang sorang itu kunonnya memperjuangkan Bangsa.

    Yang sorang lagi kunonnya memperjuangkan Agama.

    Yang sorang pakai serban dan kopiah, manakala yang sorang lagi pakai songkok. Memang tak sama.
    Kalo tidur pakai bantal dunlop, mimpinya pun tak sama.

    Yang sorang mimpi ke syurga, yang sorang lagi mimpi tak tahu apa.

    2 orang bergabung atas nama kunonnya perpaduan ummah.

    Tapi sebenarnya, pada pendapat saya, tujuannya untuk mendapatkan undi. Itu aja.

    Dulu pun 2 orang itu dah bergabung, tapi tak lama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asal jngn ada buat keje jijik jubo mrnjubo udah le.

      Delete
  3. Syukur Alhamdulillah.


    “Dan berpegang teguhlah kamu sekalian dengan tali Allah dan janganlah kamu sekalian berpecah belah, dan ingatlah nikmat Allah atas kamu semua ketika kamu bermusuh-musuhan maka Dia (Allah) menjinakkan antara hati-hati kamu maka kamu menjadi bersaudara sedangkan kamu diatas tepi jurang api neraka, maka Allah mendamaikan antara hati kamu. Demikianlah Allah menjelaskan ayat ayatnya agar kamu mendapat petunjuk”

    (Q.S. Ali Imron ayat 103)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas dan umno bukan pegang tali Allah...Depa pegang tali undi rakyat....pong pang gabong kerjasama dan piagam....tapi tak ada hala baik yg jelas...

      Delete
  4. Melayu muslim dibangsatkan dengan wang ringgit dan kedudukan/pangkat
    Melayu muslim disesatkan dengan fatwa dan pemahaman yang kucar kacir
    Cendiakawan gagal kerana biarkan melayu terus tidur untuk berfantasi dengan auta dan kepalsuan
    Agamawan gagal bersuara untuk menentang maksiat penyamunan dan penyesatan melayu muslim.

    Selagi melayu dan muslim terus berjuang dengan nenyalahgunakan kedudukan bangsa dan agama seperti diperakui dalam perlembagaan selagi itu tidak ada perubahan malah terus bergelumang dengan ketidaktentuan. Selagi tingkah laku tidak diperelokkan untuk mendapat hormat dari bangsa dan mereka beragama lain selagi itu ketidak selesaan bangsa melayu dan muslim dapat dirasai...wallahuaklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selagi ada yg Pekak dan Bodoh selagi tu lah tak maju.

      Delete
  5. Ptg² gini sbnrnya malas aku nk ulas, tp kalau tak sampaikan mesej ni rasanya mcm tak adil. Knp tubuh ppbm hanya kerana nk memerangi umno-bn? Kan ada baiknya masuk shj dap kerana sejak azali dap adalah musuh umno? Jawapan kpd soalan ini hampir sama dgn persoalan kau tentang umno-pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawapan nya mudah..
      Plan A.B.C atok dh fail..
      Tujuan pertama..nk kubur kan umno..tarik MP2 umno masuk pbbm.bubar umno..pbbm akan ganti umno.tarik mic.tarik mca..tarik sebahagian pkr..tarik sebahagian dap..pbbm memerintah malaysia dengan sebahagian menteri yg akan di tarik telingga..akibat scandal yg di lepas kan.
      Bakal pm akan jadi bakal selama2 nya..
      Srpatutnya selepas setahun..ada rombakan cabinet..tapi kenapa tk ada rombakan..
      Jika berlaku rombakan..pasti bakal pm akan menjadi tpm...
      Jadi atok seboleh2nya tkkan rombak kabinet..masih bertahan sebagai pm..kalau boleh lebih baik bubar parliment...
      Jangan cakap abang tk payung ya..(jendole)

      Delete
    2. Ini jawapan jelas lagi mudah.

      Parti BN (Boroosmah Najib)! dgn pemimpin2 tertingginya serta yg sewaktu-waktu dgn mereka bolehlah dianggapkan ‘ARWAH’ dalam kerjaya politik yg penuh bergelumang dgn ketidak amanah, merompak, menipu, membohong, menghalalkan perniagaan/aktiviti haramjadah yg diputar-belit melibatkan 1mdb, tabung haji, felda, mara, felcra, kementerian pertahanan, ternak lembu dalam kondo, dll.

      Sekarang mereka menerima balasan awal di dunia iaitu hilang cengkaman kuasa dan dipalit malu aib seantero dunia. Itu belum lagi balasan di alam barzakh & alam akhirat kelak.

      Delete

TUNGGU KEPULANGAN SAJAT DAN MEMERHATI PERLAKSANAAN UNDANG UNDANG DI MALAYSIA

Apa khabar kes nelofa, tangguh???