Friday, May 10, 2019

MAHATHIR KATA TIGA TAHUN PULA?

Kikikiki..

Politik MAHATHIR bukan setakat dengan pembangkang dan kaki bangkang tetapi juga dengan penyokong PH yang berpuak-puak.
Sokong PH tapi sokong SI anu sahaja..
Sokong PH tapi sokong kalau aku DAPAT jawatan..
Sokong PH tapi tapi dengan syarat..

Kenyataan MAHATHIR itu sengaja atau tidak, aku kurang pasti tetapi bontot yang relevan memang berasap..

Aku sendiri mengharapkan Tun hanya 6 bulan sahaja, Disember 2018 serahkan pada Anwar..tetapi itu tidak menjadi kenyataan..
Dari setahun jadi dua KINI jadi tiga.. Lebih tepat Bagi aku bukan tempoh tetapi Masa yang sesuai untiuk berundur..

Tun berundur apabila semua projeknya sedang rancak berjalan..
Tun tidak akan Ulang lagi kes Jambatan Bengkok..dikhianati oleh penggantinya secara bacul.

Kenapa PERLU tergesa saran Tun berundur?
APA hujah bernas..
Jika ADA pemimpin yang berhajat..PERLU JANTAN ke DEPAN berhujah..

Aku sendiri suka Tun berundur SEGERA tetapi siapa pengganti yang lebih baik darinya..itu sahaja yang aku mahu tahu..

Dan lebih penting APA PERANCANGAN yg boleh dilihat logik Dan berkesan..

Sekadar sebut nak kurangkan Kos saraan atau banyakan peluang pekerjaan Tanpa ADA plan TINDAKAN.. IA belum cukup kuat hujah untuk Tun berundur.


Negarawan bukan sahaja mengkritik tetapi ... Sedia dikritik


8 comments:

  1. Setuju..
    Kalau kita nak bina reban ayam kita boleh saja panggil mamat yang fok lepak tak kerja tu buatkan untuk kita.
    Tapi kalau kita nak bina rumah 1juta tak kan nak panggil mamat tu yang bina. Sudah tentu kita akan cari kontraktor yang ada pengalaman bina rumah dan elok binaannya.

    ReplyDelete
  2. Biarlah dia. Lagipun Tun M dah melalui pengalaman menyerakan kerja separuh jalan kat PakLah. Apa jadi....terus dibatalkan semua projek tu dan sanggup dia bayar ratusan juta duit rakyat sbgai pampasan. Masa tu harga jambatan bengkok dan double track rail setiap satu baru 10 billion. Tun tahu, kalau dia letak je jawatan, semua kaduk naik junjung. Jadi, biarlah dia habiskan semua kerja untuk lindungi kita rakyat marhaen dpd kaduk-kaduk tu

    ReplyDelete
  3. Jambatan bengkok di khianati?....saoe yg ontong?...

    ReplyDelete
  4. Projek ape yg sedang tuk madey buat?...ekonomi dari 5.9% sudah tinggal 4.6% saje....teruskan ECRl baru boleh naikkan harga sawit..

    Kalo dah tak.mampu serah aje jawatan tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Once bitten, twice shy. Semoga Tun M tak lagi menyerah kuasa kpd salah orang seperti Tun Dol & Tundun Najib.

      TABIK SPRING BUAT AYAHANDA TUN MAHATHIR….!!

      The entire world still standing on ovation paying homage to the historic glorious feat and comeback of the only 94 year potent leader saving a naTion from a kleptocratic govt through a democratic process without any violence and shredding a single blood.

      Also it goes into history syllabus the remarkable record of Tun Mahathir winning 5 consecutive PRU with 2/3 majority + 1 PRU as opposition leader which Dato’ Onn Jaafar, Lee Kuan Yew, Lim Kit Siang, Ku Li & Anwar Ibrahim failed in Malaysia’s history.

      Delete
  5. KD...berape banyak dah ko minum minyak sawit ikut arahan tun madey?...

    Aku percaya jon doo dah minum bergelen2... Kepala jadi senak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nilai2 hidup Tun M adalah teladan terbaik untuk memimpin negara, tidak sepertid najib & nuar. Lihat saja rekod pernikahan mereka……

      Tun M bercinta dgn seorang saja wanita, bernikah kahwin ikut adat Melayu & Islam. Kemesraan cinta mereka abadi tanpa sebarang skandal dari muda remaja sampai ke anak cucu cicit ke umur 93/94 tahun.

      Nuar & Zizah bermula dgn cinta terlarang kawìn lari ke Siam sebab tak dapat restu orang tua. Lepas tuu, Nuar pulak bergelumang skandal seks jantan/betina tak sudah2. Dulu semasa Brader Nuar jadi TPM, Zizah sering makan jantung dan mengadu nasib pd Tun M & Tun Siti Hasmah. Kisah ini sangat masyhur.

      Najib pulak merampas bini orang hingga sanggup tebus talaq, sedang isteri yg sah diceraikan dgn tohmahan isterinya tidak sihat/hilang waras. Tak cukup dgn itu, entah berapa ramai lagi ditibainya, termasuk seorang penyanyi terkenal yg tertangķap basah berkhalwat dgn najib di PD pada 90an.

      Delete
    2. Aku siarkan sekadar menunjukan macai memang kering hujah.
      Lari dari TAjuk, lari dari persoalan, jadi Melayu hampas..

      Delete

MALAY-SIA TANAH AIR BANGSA MELAYU WAJAR DIPERTAHAN TERUS - KEWARGANEGARAAN WAJAR DIPERHALUSI - RAYUAN KERAJAAN PERLU DITERUSKAN - YANG MENIPU KEWARGANEGARAAN PUN SUDAH BERAT DAN BELUM DITANGANI

Tarik balik rayuan - Sultan Johor : JOHOR BAHRU: Sultan Johor, Sultan Ibrahim Iskandar, menggesa Kerajaan Persekutuan untuk menarik balik ra...