Monday, May 13, 2019

MASZLEE / JPA? JUAL MELAYU?

https://malaysiagazette.com/blog/2019/05/12/perkasa-terkilan-pelajar-cina-penerima-terbesar-biasiswa-jpa/

8 comments:

  1. Melayu ramai tk pandai..cina banyak pandai..india banyak pandai..betul tak kluang..

    ReplyDelete
  2. Arrgghhh..aku peduli apa..janji sementara ph masih kerajaan
    .akaun aku penuh...
    Berita boleh senyap kan
    .watpe sebok2 nk kecoh kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes biar bangsa melayu lingkupkan?
      lepas tu tepuk supaya ramai benci ph kan?
      itu cara umno menang kan?

      Delete
  3. kau dah buang tebiat nak mamposs KD.. akhir2 kau lanyak PH pasai apaaa..???

    bawak mengumpat ooopss mengucap KD bulan posa ni... panji pun tak sampai lagi... hang kan percaya cita fantasi jon doe kau tuuu...


    pi basuh muka dulu.... kikikiki..

    ReplyDelete
  4. Kalau tengok betul-betul,

    Ini biasiswa untuk ke Jepun, Korea, Peranchis dan Jerman.

    Apa ceritanya biasiswa untuk ke negera cakap bahasa inggeris macam England, Australia dan America.??

    Agaknya orang melayu lebih minat pergi negara cakap inggeris dari cakap Jerman dan Korea.

    Sebelum cepat melenting, tanya dululah JPA.....

    Hanya sekeping kertas dalam gambar, mana lagi kertas-kertas lain.?

    ReplyDelete
  5. Semua yg dapat biasiswa JPA/MARA tak kira Cina, Melayu, India syaratnya mest dapat 9AAAAAAAAA.
    Martikulasi buruk-buruk 7AAAAAAA.
    Tiada pilih kasih. Mereka yg penuhi syrat ni, tak kira Melayu, Cina, India, Sabahan dan Sarawakian, mereka layak. Yang tak cukup syarat, jangan memekak. Bukan senang nak dapat 9-10,11 AaaaaaaaaĆ aaaaaaaaaaaaaa.

    ReplyDelete
  6. Keutamaan matrikulasi mestilah 9AAAAAAAAA and above. 7A dapat masuk, kalau 9A menolak. Jangan buruk sangka. Mereka yg tak cukup syarat, toksah buat cerita donging konon Cina atau India kontrol. Masa interview, saya lihat senarainya Melayu mendahului baru Cina. India tak ramai.

    ReplyDelete
  7. Nanti kalau ada budak MELAYU yg dapat 9AAAAAAAAA tak dapat biasiswa Jpa/mara atau tak dapat masuk martikulasi, barulah korang melalak "Mazlee jpa/mara jual Melayu". Jsngan melalak awal-awal. Nampal sangat kyasu.

    ReplyDelete