Friday, May 3, 2019

PEMIMPIN MELAYU DI PH HANYA PERLU AMALKAN RASUAH UNTUK DAPAT SOKONGAN UNDI MELAYU DAN MENANG PRK..

Sekarang ini pun kerajaan yang mengamalkan anti rasuah dilihat suka bergaduh dan bertelagah dengan pihak tertentu? Apakah ini kerana mereka rasa terganggu?

Jika amalkan rasuah boleh meredakan keadaan, kenapa tidak pemimpin Melayu PH khususnya, amalkan?







12 comments:

  1. Kalo nak rasuah dan menang prk kena pandai suap pengundi jugak...kalo rasuah makan sendiri sori lah nak menang...dlm keadaan majoriti ekonomi rakyat yg daif rakyat hanye menilai pemimpin yg mampu memberi bantuan...

    Rakyat pon tahu wakil rakyat rumah besar kete besar....anak branak madey kayer rayer...madey tak usah cakap lah pasal rasuah...rakyat dah paham....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok sangat-sangat,,Allah Ta'ala tunggu kau mati...........!!

      Delete
  2. Kesiannya kd. Dh mcm akal budak darjah 3. Apa hal pulak kena mengena rasuah dgn kemerosotan sokongan rakyat kpd pemimpin? Ingat bagaimana rakyat sanggup menukar kerajaan pd pru14 yg lepas? Sebab cerita rasuah dan janji bulan bintang phlah. Sekarang tak popular sebab apa? Sebab kencing yg bertakung jd kolam dan tasik. Rakyat tak boleh mengharap walaupun kerajaan dijenamakan dgn nama pakatan HARAPAN! Bukan menambah, malah yg ada dikikis dan ditiadakan. Lebih daripada itu, pemimpin sailang sesama sendiri dan bersikap seperti enau dalam belukar. Bila masa yg ada untuk berbakti kpd rakyat yg mengundi? So, naikkan sikit level pemikiran awak tu kd. Bukan rakyat sukakan perasuah tapi rakyat benci kepada penipu dan perosak. Oh ya, ada satu portal dedak ph yg buat kajian perbandingan antara ph dan bn. Dgn konfiden admin yakin ph lebih dipercayai berbanding bn sebab ph adalah kerajaan. Namun undian menunjukkan ph hanya memperolehi 5%. Undi kpd bn, kira jelah sendiri ye. Aku yakin kd akan siarkan tulisan ini kerana walaupun kdg² kd bersikap kebudak-budakan tapi berani siarkan kata² pengkritiknya. Itu yg bagus dgn kd ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq kd, kau sudi siarkan tulisan aku yg mengkritik kau. Kau memang bagus dan boleh jd contoh kpd blogger lain yg kuat mengampu tapi tak boleh dikritik...kikikiki

      Delete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Padan muka si Pekak komen kena removed.

      Delete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen di atas boleh dibaca di blog budin, aku Tak minat Komen basi Dan tampal.

      Delete
  6. dulu ramai org melayu khasnya penyokong umno ckp pemimpin melayu rasuah lebih baik dari pemimpin cina.....skrng ni tambah satu lagi....org islam umno walaupun rasuah lebih baik drpd org DAP walaupun tak curi duit rakyat....tulah umno dan pas skrng ni.....akhir zaman

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moga kau dpt petunjuk. Menulis hanya berdasarkan persepsi dan kecondongan politik. Ye, begitulah resmi dunia akhir zaman. Sendiri rasa betul. (Kumpulan isis yg kejampun rasa dia betul dan pihak lain salah).

      Delete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

NAJIB KANTOI LAGI

  http://tukartiub.blogspot.com/2021/11/najib-dapat-tanah-percuma-madey-dapat.html