Wednesday, May 1, 2019

SEBAB PENYINGKIRAN PERLU KUAT...


http://dialograkyat.blogspot.com/2019/05/perlembagaan-benarkan-agong-singkir-pm.html

Sekuat mana kebangkitan rakyat menyokong penyingkiran seorang PM perlu diambilkira dan sekuat mana pula penggantinya dapat mengawal keadaan sangat² penting.

Tiada pengganti yang sesuai dan layak setakat ini......menjadikan PM sekarang dikira selamat.

Dalam masa yang sama perlu juga diambilkira kuasa seorang PM yang boleh menghalang semasa proses penyingkiran dibuat.
Melantik TT adalah strategi MAHATHIR yang tepat.

Yes or no juga perlu ambilkira kesan dan akibat penyingkitan PM tanpa melalui proses pilihanraya atau peralihan kuasa yang lancar.


17 comments:

  1. Silakan mencuba untuk menyingkirkan Tun sebagai PM dengan melibatkan YDPA.

    Hampir setahun yang lalu John Doe telah pun memberitahu perkara itu akan berlaku, tetapi Tun tetap kekal menang.

    Semua yang terlibat di dalam percubaan menjatuhkan Tun itu bakal kena checkmate serentak dengan Tun dan pasukannya.

    Tun M dan pasukannya bakal menang mutlak dan mengibarkan panji-panji sebagai tanda kemenangan mutlak itu.

    Asal kelak apabila kena checkmate jangan cakap tiada sesiapa yang telah memberikan nasihat dan peringatan. Asal kelak jangan cakap John Doe tak payung.


    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  2. Tun M adalah yg terbaik utk msia skrang. Tak perlu terburu2 nak tukar. Semasa negara dlm keadaan nazak kleptrokasi, rasuah million, billion, mana pergi ahli ugama dan pakar2 yg sayang negara?? Semua senyap. Tun yg tua tu juga yg jelajah megara. Yg bising pasal 1mdb dan SRC ialah orang kafir. Korang tak malu ke??

    Lagi satu korang nak tunjuk alim atau radikal lantak korang tapi jangan nak sekat orang lain yg jadi islam sederhana. Diaorng nak tengok kpop, edsheran, itu pilihan mereka. Mereka mengagumi kelebihan menyanyi sama macam parti politik yg kagum dgn pemimpin mereka mendengar ceramah atas pentas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berape kerat sangat rakyat melayu yg akan bangkit menentang penyingkiran madey..dgn populariti yg makin merosot majoriti melayu akan diam saja jika Agong buang madey yg jencingkan rakyat...puak muyidin pon buat tutup mata aie...azmin dgn menteri kasut hitam menteri kereta terbang menteri sukaneka dan menteri di luar bandar campor mpt Bersatu saja yg akan bising....tengok lah kalo tak percaya...

      Delete
    2. Sapa terfikir najib akan kalah? Think

      Delete
    3. Kejora Bapuk Bodo,

      Berapa ramai anak bangsa Mim yang akan bangkit membela Tun M?

      Entahlah, mungkin ribuan, dan mungkin juga jutaan, tetapi itu semua tidaklah terlalu penting berbanding jumlah yang amat penting bagi Tun M.

      Jumlah yang amat penting adalah 313 anak-anak bangsa Mim yang akan mengiringi Tun M sebagai Pemimpin Besar bangsa Mim pada hari berlakunya pertempuran klimaks di antara Tun M dan pasukannya menentang kesemua pasukan-pasukan lawan yang bersekutu untuk jatuhkannya. 314 anak-anak bangsa Mim termasuk Tun M inilah yang bakal menjadi pertantaraan menangnya yang haq dan tewasnya segala yang bathil pada hari tersebut. Kemenangan mutlak pasukan yang berada di atas jalan yang benar, yang bakal ditandakan dengan berkibarnya panji-panji pasukan mereka.

      Tak perlu percaya apa-apa, asal jangan lupa perjanjian kita bahawa sekiranya benar Tun M adalah Pemuda Ta-Mim @ Pembawa Panji Hitam, maka kamu bersedia bertanggungjawab di hadapan thaifah akan segala fitnah, tohmahan dan cercaan yang kamu lemparkan ke atas Tun M ketika zaman fitnah sedang berlangsung.

      Asal kelak jangan kamu kata John Doe tak payung.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  3. Kalah pru14 ngelabah sakan
    Rakyat dihasut berontak kerajaan
    Mufti seperti Asri diperkudakan
    Raja2 pun diheretsabitkan

    Melayu muslimin dan musliman
    Sedarlah akan segala kemungkaran
    Sebelum Najib/BN dikalahkan
    Dengan takdir Allah TDM Dimenangkan

    Adakah rakyat agamawan dan raja mahu TDM diturunkan?
    Kerana membasmi rasuah dan juga ekstremis agamawan?
    Seolah2 memperolok2kan ketentuan Allah AR-RAHMAN
    Bertindak durjana tanpa malu dan segan

    Dah dibawa kemahkamah kes penyamun 1MBD
    Temberang Hadi sudah diketahui
    Sebab kawan ditahan mengamuklah Asri
    Konon muslim dan islam sudah dizalimi

    Selaku rakyat berbangsa melayu dan Islam
    Saya redha ketentuan Tuhan
    Yang jadikan siang dan malam
    Kepada Allah kita panjatkan kesyukuran

    ReplyDelete
    Replies
    1. Engko redho ker tak redho ket taqdir tuhan tetap berjalan..

      Delete
    2. Tiada pengganti yang sesuai dan layak setakat ini......menjadikan PM sekarang dikira selamat.

      Siapa yg iktiraf ko tukang penentu siapa yg layak jadi PM?.....jon doo jaki temberang ker?....ko tu hanye nujum tak bertauliah...

      Delete
    3. Takdir Tuhan telah berjalan dan takdir inilah yang menentukan :-

      1. Tun M adalah PM-7 dan masih PM,

      2. Sultan Johor bukan Agung

      3. Pak Sheikh masih bergelar 'bakal PM' dan belum tentu menjadi PM,

      4. TMJ masih belum Sultan dan belum tentu akan menjadi Sultan,

      5. Kejora Bapuk Bodo menukar identiti menjadi anon bergambar tetapi dua sifat yang dipilih sebagai nama samarannya dahulu kekal bersamanya.

      Kah kah kah...

      Delete
  4. terbaik? semua masalah negara sekarang adalah dibuat-buat supaya nampak susah untuk mentadbir. muslihat yang dilakukan berulang kali, namun masih ramai terpedaya, biarlah janji kita hidup senang dapat habuan, apa nak malukan boslu.

    ReplyDelete
  5. Sebab perlembagaan benarkan pm disingkir oleh agong lah madey desak agong pecat najib...tapi madey kata dia hanye boleh dipecat oleh rakyat saja....ade klausa lain untuk madey...

    Kalo sultan johor jadi agong aku yakin TMJ akan pecat madey dari kerusi pm....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun yakin Allah akan tunjuk What you did in Miri Town many many years back....

      Delete
    2. Kalau Sultan Johor jadi Agung?

      Kah kah kah, Kejora Bapuk Bodo tak sudah-sudah menunjukkan kebodohan luar biasanya.

      Hakikatnya ialah :

      1. Tun M masih PM;
      2. Sultan Johor bukan Agung.
      3. Pak Sheikh masih belum PM
      4. TMJ masih belum Sultan.

      KBB sama level dengan Ashaari Muhammad yang menyangka dirinya adalah Pembawa Panji Hitam dan untuk itu dia perlu dijadikan PM-5 selepas Dr M sebagai PM-4, padahal Dr M pada ketika itu sudah pun PM.

      Dengan takdir Allah hari ini di tahun 2019, Dr M yang kini lebih dikenali sebagai Tun M kembali menjadi PM, sedang Ashaari Muhammad telah pun dipanggil pulang dan 'Pasukan Panji Hitamnya' (Al-Arqam) telah pun lenyap selepas 'Tersungkur Di Pintu Syurga' selepas tewas di tangan pasukan yang diketuai oleh PM-4.

      Apapun, memang diketahui bahawa Pak Sheikh memang berharap menjadi PM melalui Sultan Johor yang dikucup tangannya oleh Pak Sheikh sebaik dibebaskan. Takdir Allah juga menentukan bukan Johor yang dipilih selepas Kelantan turun di pertengahan jalan.

      Ishk ishk ishk, kalau Pak Sheikh tahu ini akan terjadi tak perlulah susah payah mengadap bonda dan ayahanda YDPA di Kelantan dan mengadap dan mencium pula tangan Sultan di Selatan, sebaliknya dia akan menghadap Tengku Mahkota Pahang untuk dicium tangannya.

      Itulah maksud sebenar 'wamakaru wamakaraAllah, waAllahu khairul-maakiriin' yang selalu dibacakan oleh Pak Sheikh semasa berkempen REFORMASI dulunya.

      Kah kah kah... Kejora Bapuk Bodo membuktikan namanya benar-benar sesuai dengan dirinya. Tak habis-habis berfantasi dengan andaian yang telah dibuktikan sebagai tidak benar.

      Delete
  6. Kau nampak APA yang aku namapak?
    Hujah macai Makin tawar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak bro.

      Kah kah kah. Kejora Bapuk Bodo, setakat itu sajalah dia.

      Delete
    2. Malas nak ckp banyak pasal sultan terutama Johor. Siapa nak hidup dipayongi Raja, lantaklah dia. Tapi saya tetap pilih kerajaan raja berperlembagaan. Kalau masih ada yg tak puas hati, elok buat refrendom supaya rakyat memilih, nak dipayongi raja atau kerajaan demokrasi. Ini je cara paling selamat utk selesikan masalah.

      Delete
  7. Saya sokong pandangan/telahan saudara john doe 200% .Saudara sungguh bijak.

    ReplyDelete