Wednesday, June 19, 2019

KENAPA MAJLIS TERTINGGI PKR TIDAK BERSIDANG BERSEMUKA DENGAN AZMIN DAN MEMBUAT KETETAPAN..

Persidangan untuk mendapatkan penjelasan termasuk boleh hentak meja, baling kerusi atau naik atas meja bagi menegakan kebenaran.

Begitu juga samada Azmin perlu berehat dari kabinet serta parti Dan samada Haziq perlu digantung?

Mesti dapat keputusan majoriti majlis tertinggi PKR bukan dari Presiden atau biro politik.

Supaya tidak ADA Mana² pihak dalam PKR boleh MEMBERI kenyataan kecuali Presiden.

Seterusnya, semuanya kena tunggu selesai siasatan pihak berkuasa.

Mana dia reformasi Dan demokrasi dalam PKR?
Rakyat nak tengok...

6 comments:

  1. Jawapan ringkas kepada soalan bro KD ialah; sebab presiden depa pengecut dan takut kerana salah.

    YB Zuraida kata dia akan bentangkan usul pecat Haziq... tetapi secara naturalnya kalau nak pecat Haziq, Azmin pun kena disiasat dan diambil tindakan yang sama sebab Azmin didawa sebagai pasangan Haziq dan Azmin tidak berani membuat apa-apa yang solid untuk buktikan itu bukan dia.

    Tapi tak boleh juga sebab kalau Azmin kena tindakan sebab liwat ataupun sebab video seks, brader lagi dahsyat, dia bukan setakat ada video seks didakwa balun China Doll bahkan juga telah disabitkan dengan sahnya dengan jenayah liwat.

    Kalau ambil tindakan ke atas Azmin, maka kenalah juga ambil tindakan yang sama ke atas Brader, tapi tak leh buat camtu sebab PKR ditubuhkan juga demi Brader yang menghadapi dakwaan mengunyit.

    Betapa keadaan menunjukkan kesemua mereka bakal letakkan diri mereka sendiri tercheckmate. Demi kunyit pulak tu. Hahahaha..

    Kunyit telah menjadi punca PKR ditubuhkan. Kunyit juga bakal menjadi punca perang saudara di dalam PKR yang akan menyaksikan parti ini tamat riwayatnya.

    Kama badaakum ta'uuduun. Sebagaimana kamu bermula sebegitulah kamu akan berakhir.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  2. Sangat setuju. Pkr,,parti berpresiden pesalah liwat. Timb presiden pun tunggu masa utk disabitkan...haziq dah mengaku, dok simpan apa lagi. Bukannya kecik pengakuan salah tu, perbyatan kaum lut yg dilaknat Allah swt. Sah,,pkr parti peliwat.

    ReplyDelete
  3. John Doe

    Anwar is scared to death. His latest manouvring of trying to exterminate Azmin is definitely going to fail..in another words going o backfire...

    Johari Abdul SG KEDAH is now trying to use the book on WHY CANNOT BE PM to prove a point of conspiracy to not making anwar 8th PM....

    Very soon you would get actions by KAPAR....wait and see.

    Anwar...stop your Throw Stone Hide Hands strategy....doomed to fail mate.

    Period.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takde sesiapon pon boleh bagi bukti anwar dalang vedeo Jemin..ko hanye kuat khayal nak kaitkan nuar......

      Delete
  4. Setuju bebenor...

    Dan di atas prinsip yang sama, sekiranya seseorang itu menolak AA kerana video skandal liwat ini, dia tidak sepatutnya mempromosikan AI sbg PM sebab AI bukan sahaja ada video yang disahkan tulen bahkan juga telah disabitkan kesalahan meliwat selain tidak berani bersumpah laknat balas ke atas penuduhnya.

    Sekiranya AA kena pergi disebabkan video dan liwat demikianlah juga halnya dengan AI.

    Oh ya, Kejora Bapuk Bodo akan berkata 'video dan sabitan liwat ke atas AI adalah fitnah walaupun disabitkan oleh mahkamah di beberapa peringkat, sedangkan AA pula kantoi melalui video'.

    Habis tu kenapa AA disorak dan dicerca sedang Haziq pula dinobatkan sebagai wira, sedangkan daripada pengakuan Haziq sendiri kedua-duanya adalah pesalah bersama?

    Kelak sekiranya video gaysex AI pula tersebar macam mana pula? Mahu terus memutar belit dan beralasan?

    Sepert AI yang beralasan dan kini AA pula beralasan demikianlah juga KBB yang nama tengah pilihannya ialah 'Bapuk' telah beralasan.

    Soalan simple kpd KBB 'adakah kamu juga seorang pengamal kunyit' juga tidak mampu dijawabnya.

    Tak mengapa KBB kerana saya berpegang kepada prinsip wala tajassasu iaitu larangan untuk tidak mencungkil dan mencari-cari kesalahan seseorang terutamanya apabila kesalahan itu tidak dibuat secara terbuka apatah lagi ia tidak dibangga-banggakan sebagaimana yang dilakukan oleh Haziq.

    Sekiranya sdr KBB juga adalah seorang pengamal kunyit maka itu adalah urusan peribadi sdr KBB, saya tiada bahagian di dalam amalan itu, asalkan jangan kantoi, dilapor polis, disabit oleh mahkamah apatah lagi menerima pengampunan selepas sabitan.

    Kalau dah terkantoi apatah lagi disabitkan dan menerima pengampunan di atas sabitan maka sebarang putar belit dan alasan hanyalah pendustaan yang nyata.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  5. Harapan saya...pkr akan bersidang..membincangkan pemecatan haziq..
    Walau bagai manapun.
    Kedua2 nya mesti bertentang mata ..menegakkan prinsip masing2..

    Walau pun jauh disudut hati saya..kalau haziq di pecat..tempias nya akan terkena pada Asmin..
    Bidak catur telah digerak.
    Cuma keberanian utk mengerak kan bidak menyerang masih teragak2..yg pasti kalau nk menyerang..haziq dan Asmin mesti di gantung atau di pecat..
    Baru lah nampak caturan dipihak lawan..apa langkah seterusnya..yg pasti..di kem Asmin mula teragak2 sama ada nk meloncat ke seberang atau bertahan..
    Apa2 pun.pengikut menamti percaturan seterusmya

    ReplyDelete