Saturday, June 29, 2019

KERAJAAN PH BUNGKUS PRU15

ITU PANDANGAN sesetengah pihak? Jika PANDANGAN ini atas nilaian sekarang aku rasa belum cukup bijak, masih TERLALu awal, tahun ketiga Dan keempat lebih ADA asas.

https://www.amenoworld.org/2019/06/kulasegaran-ramasamy-dan-waythamoorty.html

Jika pun selepas itu masih teruk, sudah sewajarnya dijatuhkan Dan jika BERLAKU, IA merupakan Satu kejatuhan yang teruk.

SESIAPApun SEBAGAI rakyat tidak perlu bimbangkan jika PH jatuh, jatuh kerana prestasi yang teruk.
Yang perlu difikirkan SIAPA bakal menggantikan mereka.

Najib SEMULA?
SARAWAK kata ok..

4 comments:

  1. Dari keputusan 3 prk sudah dapat dilihat mood rakyat mengenai iklim politik di malaysia...prk Rantau memberi petunjuk pengundi bukan melayu beralih arah kpd BN...

    Pru114 separuh kawasan Felda memberi undi kpd PH pimpinan madey...kakitangan awam turut mmmberi sokongan...namun PH hanye menang tipis...simple majoriti yg kecik....undi popular pon tidak besar..

    3 prk ada kawasan felda dan kakitangan awam......undi awal kakatangan awam dan undi peneroka Felda memihak kpd BN....PH kojol...

    Tak mustahil pru15 PH kojol...Madey pandang ringan mood pengundi zaman sekarang.....rakyat marhaen tidak peduli sangat dgn songlap monglap...rakyat mahu kualiti kehidupan mereka terjamin.....ape guna Kerajaan sangat bersih tapi rakyat hidup susah.....menteri BN ato PH gaji puluhan ribu sebulan....

    Madey dan PH gunakan pendakwaan keatas najib zahid dan pimpinan umno untuk matikan sokongan rakyat kpd Umno...bagi rakyat perompak2 ini sudah didakwa dan tiada kaitan lagi dgn umno....PH mesti bagi kehidupan yg lebih baik kpd mereka...tapi rakyat kaciwa...umno eksploit isu agama dan melayu yg pH tidak boleh tangkis..

    PH perlu seimbangkan kebersihan kerajaan dgn keperluan rakyat....jangan tunggu dekat pru baru nak laksanakan manipestol....rakyat akan lambatkan bagi undi..

    ReplyDelete
  2. Aku sokong KD. Beri peluang kat PH masa sampai tahun ketiga dan keempat. Kalau tahun ketiga dan keempat kerajaan PH masih ditakuk lama, masalah rakyat tak selesai, baru pru 15 kita humbankan PH pulak. Ok khalas.

    ReplyDelete
  3. Kalau PH kojol...dah tentu yg naik ialah gabungan BN & PAS...

    BN dh byk belajar dari kesilapan yg lepas. Mereka akan bangkit dgn lebih kuat...
    Masa tu PH kena tunggu 60 tahun lagi utk kalahkan BN/PAS...
    Malaysia akan lebih makmur dan Rakyat terbela....

    Bukan mcm skrg dibawah PH.
    Tak ada hala tuju..
    Rakyat susah.
    Ekonomi teruk.
    Politik jatuh menjatuh sesama.
    Melayu & Islam & Raja2 terancam
    Pemimpin tak cekap.
    Tak ada idea baru sekadar ciplak dan tukar nama..
    Mungkir janji..
    Rasuah berleluasa tapi semua didiamkan oleh SPRM & AG..
    Undang2 rimba dipraktikkan..
    Kroni semakin berleluasa.
    Byk lagi....

    Sila siar...tak ada apa yg nk ditakutkan...

    ReplyDelete
  4. KD sudah terlambat. Mustahil ph dapat mengatasi prestasi kerajaan terdahulu jika mempertaruhkan dengan para menteri babal, penjubo dan pemburit.

    ReplyDelete