Saturday, June 8, 2019

LANTIKAN LATHEEPAH HANYALAH SATU PERMULAAN... JIKA CEMERLANG, SUDAH TENTU POST YANG SRATEGIK PERLU PENDEKATAN YANG SAMA...

14 comments:

  1. CEO Telrkom pun kena strategik jugak ke... atau strategik untuk anok cuvu siap cakap melayu pemalas lagi...

    puiiiii...!!!

    Opcom menerima projek Rundingan Terus Bernilai RM214.2 juta sejak tahun 2003

    – Tahun 2015 Kerajaan melalui GLCnya Telekom Malaysia menganugerahkan 3 projek kepada Opcom berjumlah RM282.24 juta. [1]

    – Kalau nak tahu Mukhriz menambahkan kepentingannya di Opcom pada 22 Julai 2016 yang membolehlah Mukhriz adalah pemegang saham terbesar Opcom.

    – Membuktikan Opcom terus monopoli projek TM, akhirnya Opcom Holdings memperoleh kontrak bernilai RM11.16 juta daripada Telekom Malaysia (TM), beberapa hari selepas pilihan raya umum ke-14. [2] [3]

    Cadangan Lim Guan Eng Imri Mokhtar sebagai CEO TM ditolak kerana beliau bukan pro Opcom Berhad. Oleh itu Imri perlu disingkir sebagai CEO TM.

    Puas hati!….done support Mahathir dan keluarga yang mengatakan melayu pemalas

    ReplyDelete
  2. Kutty lantik koya. ok la tu.

    ReplyDelete
  3. Tembak angin kerja penat .Fitnah dari atok kau sampai lah KE anak cucu, hasad dengki busuk perut...Tak juga berhasil.

    Tun hanya lantik latheefah..bergegar satu Malaysia. TU baru power namanya.

    Fitnah berlori, satu habuk kes pun Tak ADA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pegi dah KD.Bila kena batang hidung boss kau, ko kata fithah berlori lori..Bukalah mata dan mata hati dan doa kepada Allah berikan petunjukknya.

      Boss ko tu bukan maksum tapi maknusia biasa je.

      Delete
    2. Tun.memang BUKAN maksum tapi mantan PM yg tiada kes..maksum mahkamah

      Delete
    3. Kau tunggu ajelah kd bila Allah takdirkan ph kalah dlm pru15 dan tun belum maninggal. Tengok berapa lori pulak tuduhan akan ditanggung oleh tun anak beranak dan kroni². Tak tau berapa bilion pulak rampasan akan dilakukan. Dunia ni beginilah kd. Sombong bila menang seolah dunia ni dia yg punya.

      Delete
    4. Rahmat atas fitnah, Allah anugerahkan Tun PM Dua Kali.


      Delete
    5. Neetahyahu pun jadi PM dua kali jugak. Mungkin Allah nak tunjuk Tokwan dan Yahaudi sama setaraf martabatnya.

      Delete
    6. Dari segi genius, Tun lebih hebat dari neetahyahu...sebab tu Tun berani kritik ZIONIS.

      Selain itu, Tun beriman.

      Patutnya bangga walaupun berbeza politik, malangnya kau ADA masalah identiti moral

      Delete
  4. Bila ada satu puak yang menyokong kuat dan satu pihak yang menentang kuat itu bermakna pemilihan tersebut sama ada sangat tepat atau sangat meleset.

    Mengambil kira Latheefa Koya dilantik oleh Tun M, dan betapa Tun M tidak berselindung dan berterus terang mengatakan itu adalah pilihannya, dan tidak cuba mencipta alasan sebaliknya memberikan merit dan justifikasi mengapa Latheefa Koya yang dipilih saya amat berkeyakinan ia adalah pilihan yang amat tepat.

    Lantikan politik? Tidak sama sekali kerana sekiranya ia lantikan politik sudah tentu Latheefa tidak akan keluar parti. Itu menunjukkan Latheefa sedar jawatan yang ia bakal sandang itu perlukan seseorang yang tidak menjadi ahli mana-mana parti politik. Ia sudah tentu bukan satu lantikan politik.

    Hanya yang takut dengan bayang-bayang sahaja yang akan memberikan alasan itu dan ini ke atas satu pilihan yang dibuat berdasarkan merit.

    Latheefa Koya pernah menjadi peguambela Pak Sheikh. Adalah sesuatu yang sangsi apabila Pak Sheikh sendiri kelihatan tidak gemar dengan pilihan ini.

    Hakikatnya yang membantah pelantikan inilah yang sebenarnya menjadikan kepetingan politik dan peribadi mereka sebagai keutamaan berbanding apa yang baik untuk negara.

    Itu menjawab persoalan mengapa petisyen atas talian yang dicetuskan menuntut Latheefa meletak jawatan tidak mendapat sambutan.

    Tun dan pasukannya telah menang di dalam pertempuran ketika Tun memilih Tommy Thomas sebagai Peguam Negara. Hari ini terbukti bahawa ia pilihan yang betul di sebalik sebahagian golongan yang telah tewas mahu bermain isu dan ternyata isu yang mereka mainkan berkenaan Tommy Thomas sebagai seorang Peguam Negara tidak mendapat sambutan rakyat.

    Kini perlantikan Latheefa pula dibantah oleh segolongan orang yang takut dengan bayang-bayang. Saya percaya di dalam setahun lagi pelantikan ini akan dengan sendirnya dibuktikan sebagai pemilihan yang betul.

    Takkan runtuh gunung disalak anjing, maka biarlah anjing terus menyalak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mohon maaf jondo, rp aaku anggap justifikasi kau berkaitan lantikan latefa koya oleh tun tu nampak goblok. Tak ikut lunas sop spt yg dijanjikan malah ia berbaur taktikal utk halang anwar naik jd pm. Aku tak suka anwar jd pm malaysia tp aku tak setuju pm guna taktik busuk utk berpolitik.

      Delete
    2. apa yang busuk ? ... aku setuju ia lantikan politik..jondo cuma berkias atau takut nak mengakui..walau dia tau ia mmg lantikan politik.. namun adakah ia sekadar lantikan politik... tidak.. macam biasa madey otak dia level jauh dari bakal pm dan bosku.. apatah lagi macai mereka... bunuh dua bongok dengan satu lastik.. mungkin kali ni lebih dari 5 6 bongok kena bunuh...kah kah kah..

      Delete
  5. Suka hati Tun nak lantik siapa
    Hak dia sebagai Perdana
    goyang,gigil,nak tanya kenapa
    Buat salah takut terkena?

    Belakang tabir banyak rahsia
    Latheefa tentu ada maklumat
    Tarik diri hanya sia sia
    Orang salah rasa tak selamat!

    Yang bising..penyokong si polan
    Macam ada sesuatu tersorok
    Benteras rasuah tak bagi jalan
    Mungkin si Polan dah buat teruk!

    Teruskan Latheefa,rakyat menyokong
    Benteras rasuah wajib diterus
    Gali semua yg buat pekong
    Kasi bersih tenyeh berus!

    Si Polan lama mengidam jawatan
    Bukan untuk bangsa,agama
    Terbukti bertindak bagai syaitan
    Jantan betina dirangkul sama!

    Cari pemimpin pilih yang elok
    Jangan sesumpah pelbagai resmi
    Jantan betina sama dipeluk
    Nanti runtuh langit ke bumi!


    ReplyDelete