Monday, June 17, 2019

MENTERI DAN KEMENTERIAN PERUMAHAN DAN KERAJAAN TEMPATAN 100% PERFECT..

Peluang untuk reformasikan Kementerian dan Menteri dipersiakan dengan keluar dari jawatan tapi bercita cita pula menjadi tikus membaiki labu.

Sedangkan Tun hanya MEMBERI Kadar 50% prestasi Menteri di tahun pertama.

Kenapa Ahmad Soffian tidak membantu membaiki Menteri Dan Kementerian sebaliknya melepas jawatan? APA agenda mahu kritik kerajaan?

Apakah kecewa isterinya digugurkan mewakili Kementerian Dan Bomba dalam inques Adib?

Menegur kerajaan? Setakat mana suaranya akan diberi perhatian, saluran mana mahu dipergunakan?

Alasan yang tidak masuk akal.




Alasan atau berita yang tidak masuk akal sekarang dan dulu tidak banyak beza jika ADA agenda jahat..



10 comments:

  1. Selepas pelantikan Latheefa Koya sbg KP SPRM yang ditentang hebat dan kemudian disenyapkan pula tentangan itu, muncul pula serangan yang dibuat ke atas Azmin Ali.

    Kini kelihatannya serangan telah dimulakan pula ke atas Zuraida.

    Persamaan ketiga-tiga mereka ini ialah ketiga-tiganya adalah pembesar PKR yang kelihatan tidak akur dan kantau dengan brader.

    Bukan rahsia lagi bahawa Brader melihat mereka sebagai halangan untuk Brader lekas menaiki takhta idamannya.

    Adakah ini semua satu kebetulan?

    Suka hati koranglah labuuu. Semuanya berlaku kerana bersebab. Apabila kemuncaknya telah berlalu maka semua yang berlaku sebelum itu akan kelihatan jelas telah menghilangkan segala alasan ke atas golongan yang tewas.

    "Sebagaimana kamu perbuat sebegitulah kamu akan diperbuat."

    "Sebagaimana kamu bermula sebegitulah kamu akan berakhir".

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  2. FYI, he was asked to resign. Ingat suka-suka nak lepas jawatan begitu saja....bukannya anak hartawan pun.

    ReplyDelete
  3. Dato’ Seri Azmin Ali gave his strongest hint yet that Dato’ Seri Anwar Ibrahim is behind the video clips allegedly featuring the former in sexual acts against the order of nature with Santubong PKR Youth Chief Haziq Abdullah Abdul Aziz.
    Azmin pointed to the idea that the sex clips were the doing of certain PKR members with links to the Philippines.
    It was later discovered that Anwar’s political secretary, Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak, was in the Philippines at the time the sex clips went viral. I am made to understand that Haziq was on his way to meet Farhash before being nabbed at KLIA by the police.
    This isn’t the first time Anwar, his family members or his men have been linked to individuals in the Philippines.
    On the 19thof November 2015, PKR MP Nurul Izzah Anwar was censured by netizens following the distribution of pictures showing her together with Jacel Kiram, daughter of the self-proclaimed Sultan of Sulu, Sultan Jamalul Kiram III.
    Kirtan was behind the 2013 invasion of Lahad Datu in Sabah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita percaya memang ada dalang,thats for sure.

      isu sekarang, vedio itu palsu atau tidak, pelakunya memang Azmin?

      jika vedio itu tidak palsu, dalang sudah tidak penting, azmin have to go.

      Delete
    2. Ive told you so. Azmin - Anwar gaya politik berbeza tapi bab jatuhkan geng lawan memang power - apa lagi geng sendiri. Silap-silap dengan DAP, Bersatu, Amanah pun dia boleh pelingkup sampai PH collapsed. There's no way out except Azmin obey to the law.

      Delete
    3. Rasanya brader anuar n family pon have to go sebab politik diorang nie mcm merugikan semua orang melayu...semua yg terkait dgn anuar mcm azmin...suku sakat jambu2 PA diorang termasuk la otai2 reformasi kena berhenti la dlm politik. Dah bertahun2 geng2 nie dok bergasak sesama sendiri sebab kuasa,pangkat,wanita,jambu dan wang. Tak rugi kaum melayu kalau diorang nie berambus.

      Delete
  4. Saman Haziq, bukannya tuduh orang lain, Farhash beritahu Azmin……..
    Adam Abu Bakar – June 18, 2019 3:56 PM
    790
    Shares…………..

    ..,…………………….PETALING JAYA: Ketua PKR Perak, Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak menggesa Timbalan Presiden Azmin Ali mengambil tindakan undang-undang terhadap Haziq Aziz, dan bukannya melemparkan tuduhan terhadap orang lain berhubung video seks sejenis yang cuba dikaitkan dengannya.

    Farhash berkata tuduhan sembarangan hanya mencelarukan isu tersebut, sedangkan persoalan asasnya adalah, adakah dia terlibat dalam video itu.

    “Kalau betul bukan dia, dia patut saman Haziq,” katanya ketika dihubungi FMT menerusi nombor telefon tempatan.

    “Dia sendiri ke depan, hantar setiausaha politiknya, Hilman Idham buat apa?” tambahnya, merujuk kepada laporan polis dan qazaf yang difailkan selepas terdedahnya video seks sejenis itu.

    Farhash turut ditanya mengenai dakwaan dia bersama Haziq ketika pegawai kepada ketua penerangan PKR itu ditahan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2 (klia2), dan dakwaan dia sudah melarikan diri ke luar negara.

    Beliau menafikan kedua-dua dakwaan itu, dan hairan kenapa tumpuan dialihkan kepadanya

    ReplyDelete
  5. Saya yakin… saya yakin,” jawab Azmin kepada pemberita ketika ditanya mengenai keyakinannya bahawa dalang yang tularkan video itu adalah anggota Parti Keadilan Rakyat (PKR) sendiri.

    Beliau ditemui pada majlis menandatangani perjanjian hak pembangunan antara Konsortium PCSB-MGB dengan Must Ehsan Development Sdn Bhd di Dewan Jubli Perak, di sini hari ini.

    Mohamed Azmin yang juga Timbalan Presiden PKR itu juga yakin penularan video kontroversi itu merupakan agenda politik pihak tertentu yang bertujuan mahu menyekat kemaraan dan prestasinya dalam kerajaan serta bidang politik.

    “Saya yakin, umum akan dapat melihat siapakah dalang dalam PKR berkrnaan hal ini. Biar polis jalankan siasatan. Saya rasa tidak adil sekiranya (ada) individu (tertentu) membuat kenyataan yang boleh mengganggu siasatan.

    “Biarlah rakyat buat hukuman atas perkara ini dan sekarang terbukti, semakin kuat persepsi (yang) membayangkan pihak terlibat dalam konspirasi serta tohmahan ini,” katanya.

    Mohamed Azmin turut menegaskan beliau akan memberikan keutamaan dan kerjasama penuh kepada polis untuk menyiasat penularan video seks kontroversi itu malah menyifatkan dakwaan yang dikaitkan dengannya sebagai kejam serta jahat.

    Ditanya mengenai ada pihak mencadangkan beliau membuat sumpah laknat bagi menafikan kaitannya dengan video tersebut, Mohamed Azmin memberitahu sebarang tindakan yang diambilnya adalah berdasarkan kepada nasihat serta pandangan peguamnya.

    “Sebab itu saya buat laporan qazaf dan ada proses-prosesnya (untuk membuat sumpah laknat) dan biarlah proses itu berjalan. Kita harus benarkan siasatan (oleh polis) terus dijalankan.

    “Kita juga tidak harus mengganggu proses-proses itu dengan kenyataan dan tekanan kepada pihak yang bertanggungjawab dalam menjalankan siasatan,” katanya.

    Dalam pada itu, ditanya pula mengenai laporan media Australia mengatakan video kontroversi itu tidak diubah secara digital, Mohamed Azmin berkata adalah tidak adil mana-mana pihak membuat sebarang kenyataan kerana siasatan mengenainya sedang dijalankan berdasarkan laporan yang dibuat...pelik sungguh kenyataan Azmin...

    ReplyDelete
  6. 1.Laki patut bagitau bini kementerian dan agensi di bawah kementerian AGC punya kerja. Laki pun bingai. Macam mana menteri tak sedar bingai bmacam ni pun layak jadi pegawai dalam kementerian nya ?

    2. Bini ini lawyer. Patut dia memang faham apa makna conflict of interest. Dia sekolah law kat mana ni perkara asas undang2 pun dia langgar aje.

    3. AGC pun tido lelap. Lama dia orang ni tido sampai mengigau. Macam mana boleh miss semua ni ?

    4. Teguran apa dia ni yang bingai ni tengah draf ni ? Tak faham ke dia ni ? Bini wakil majikan...errr tak conflicting ? Bini degil ke ?

    5. Boleh jadi menteri tak perasan sebab sibuk sangat. Apa guna ada setiausaha ? Takkan setiausaha tak bagi tau menteri ? Ke menteri tau tapi buat tak tau ?

    6. Boleh la disimpulkan kedua2 agensi dan kementerian kerajaan ph ni GAGAL berfungsi yang sepatutnya. GAGAL sebab LEKA, LALAI, TAK FAHAM TAK NAK TANYA dan macam2 lagi la dan LAYAK JADI PEMBANGKANG sahaja YANG PANDAI KRITIK TAPI BUAT KERJA TAK CERMAT.

    X. Pasal apa tajuk nya kementerian perumahan dan kerjaan tempat mengenai pegawai nya tapi komen cerita homo yang banyak ?
    Gagal Bahasa Malaysia ke ?

    ReplyDelete