Sunday, June 9, 2019

MIMPI YANG HEBAT TIDAK MENCUKUPI

PH gagal
PH Tidak Sepakat
Ekonomi Merudum..
...
Kebebasan mencipta slogan selari dengan kebebasan bersuara..
Realitinya PH masih kerajaan Dan MAHATHIR masih PM,sedang memacu NEGARA di landasan yang betul..
Korup yang menghancur NEGARA diperangi merupakan kemajuan yang paling HADAPAN..

Kemajuan yang paling besar juga ialah terhapusnya golongan yes man Pak ANGGUK Pak geleng ampusana ampusini seperti di era Najib.

Ketidaksepakatan PH lebih kepada cabang Dan ranting, hakikatnya akar tunjang Makin kuat.

PH boleh tumbang sepertimana BN tumbang tetapi hakikatnya SEBELUM hujung penggal, akan banyak kemajuan yang dicapai Dan tiada ISU besar.
Kerajaan PH jika kekal  bersih, menjadi sukar ditewaskan lebih lebih lagi jika puratanya mendapat sokongan pelbagai kaum. Itu asset NEGARA.

UMNO dan PAS punya peluang yang sama untuk menjadi kerajaan tetapi mimpi hebat sahaja tidak MENCUKUPI... setakat Mana mereka mempunyai barisan pemimpin yang lebih baik dari MAHATHIR, Anwar, Azmin Dan Lim GUAN eng...

Melayu Mana yang Mahu sokong mereka atas kualiti Sekarang Dan apakah ADA perubahan menjelang 2023..






14 comments:

  1. KD, suka saya coretkan sikit sejarah politik negara. Gerakan Reformasi ditubuh untuk lawan korupsi dan kezaliman Tun. Habis harta rakyat dibedal melalui skandal forex, perwaja, maminco, bmf dan lain lain. Kini bila naik kembali habis rizab Petronas 82 bil dijarah. Aset Khazanah 130 bil dilelong berperingkat. Hutang negara naik 100 billion mendadak. Namun bantuan rakyat dicantas. Mana pergi duit ini?Jauh beza muka PH sebelum pilihanraya. Masa tu tunjuk prihatin dan bila dah naik tuduh Melayu pemalas dan bodoh.
    Dari segi sokongan PH didokong kafir dan segelintir liberal Melayu. Jumhur Melayu/Islam masih bersama UMNO/PAS. PH tidak melambangkan hasrat bangsa utama negara ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu soalan bro?
      Tidak Kira siapa pun yang bercakap..
      Adakah tidak benar Melayu pemalas Dan bodoh?
      Aku rasa tepat sekali..

      Delete
    2. KD, bila Melayu diberi peluang mereka boleh cemerlang. Syarikat gergasi Negara semua diterajui dan majority pekerjanya Melayu. Lihatlah pada Petronas, Maybank, CIMB, Telekom dll. Syarikat Cina Malaysia tak mampu nak saing. Sedihnya bila Cina kuasai satu perniagaan mereka menghalang bangsa lain untuk maju dalam industri tersebut. Bukan rahsia bila Cina kuasai supply chain harga yg mereka kenakan pada Cina rendah daripada dikenaka pada bangsa lain.
      KD, Melayu gigih dalam banyak perkerjaan. Dari usaha ladang ke niaga kecil kecilan. Janganlah dituduh malas dan bodoh. Mereka banyak berusaha. Buat pertimbangan secara adil.

      Delete
    3. Diberi peluang?

      Orang China di SELURUH NEGARA yang mereka rantau, tidak pernah diberi peluang, tetapi mereka berjuang, rajin.

      Kalau orzng Melayu tidak malas Dan bodoh kenapa masih tercorot di bumi sendiri?
      Bagi peluang? Suap?
      Dari dulu sampai Sekarang memang kerajaan beri peluang Dan tidak pernah sekat Dan halang..

      APA sebab MAsiH tercorot?
      Sebab sikap..
      Sikap malas..

      Menyatakan orang Melayu Dan MALAS BUKAN satu penghinaan, tapi sesuatu yang pahit, ubat Dan penawar..

      Malangnya Melayu masih tidak malu dengan sikap tersebut..mereka tambah lagi dengan budaya korup..

      Budaya China, Korea Dan Jepun yang rajin mereka kurang AMALKAN..
      Tetapi. Budaya tumbuk rusuk ajaran kaum cina MUDAH Pula mereka amalkan..

      Tambah Pula, BUKAN.main seronok dengan slogan APA malu bossmu..

      Menyamun Tak PERLU malu?
      ROSAK benar orang Melayu.

      Delete
    4. KD,

      Mr.J cakap Melayu tak malas. Ada la jugak sikit kebetulan nya. Tapi Petronas, Maybank, Cimb, Telekom bukan company Melayu la, Mr.J. Ini semua company korporat; dari peon sampai CEO semua makan gaji. Tak kan Mr.J tak boleh nampak beza nya. Kalau macam Naza tu company Melayu la. Kicap Tamin ke. Itu company Melayu la. Company Cina Malaysia tak terbilang banyak nya. Bank aje ada berbagai.

      Melayu ni kena buang sikap tunggu barang free; tunggu projek jatuh atas pangku..begitu. Keluar dari kotak ni dulu, Mr.J.

      Mintak maaf cakap la; cerita umno berjuang untuk Melayu dan Pas berjuang demi Islam ni dah basi dan langau pun dah mula tak nak dekat. Silap nya umno ni tak dengar warning. Degil. Tak makan saman. Sekarang hantar panglima taraf lobak aje. Mana nak laku ? Panglima lain yang dulu lebih hebat suara dah tak laku.

      Ok la Melayu rajin. Kelantan dan Terengganu almost kesemuanya Melayu rakyat nya. Menurut firasat Mr.J dengan kerajinan berusaha orang Melayu di Kelantan dan Terengganu, ketokohan Melayu kelihatan taraf tu aje la. Tapi orang Melayu di sana bagitau kerajaan persekutuan bagi bajet ciput dan tak bagi royalti minyak. Itu aje usaha nya yang dapat di utarakan.

      Bincang hal Melayu ni penat la. Kalau ada di setiap negeri di Malaysia ketua menteri dan menteri besar macam Mahathir ni, Malaysia dah lama maju.

      Delete
    5. Saya dah sampaikan maklumat KD. Terpulanglah nak terima atau tidak. Namun pemimpin korup yg leburkan harta rakyat beratus billion melalui skandal forex,perwaja, maminco, bmf dll kini disanjung. Apakah agaknya yg buat manusia taksub begitu?

      Delete
    6. Fitnah takkan ADA nilai undang²..

      Heret le Tun ke ke mahkamah, sembang je lebih buat APA..

      Delete
    7. Melayu bodooh dan pemalas..Kluangman bangsa ape?...setakat cakap melayu bukan mesti melayu...

      Melayu yg rajin kayer rayer mcm anak branak madey....madey boleh arah petronas tak boleh jual minyak kpd MAS ....Mas kena beli dgn syarikat anak madey dgn harga spesial...

      Perniagaan forex perwaja maminco dan bmf fugi berpuluh bilon di bawah madey....the loaf milik madey pon bankrap...

      Aku rasa kluangman takkan siarkan komen aku ni....

      Delete
  2. Tepat sekali bro.

    Takkan runtuh bukit disalak anjing.

    Maka biarkanlah anjing menyalak. Itu dah tabiat mereka.

    ReplyDelete
  3. Jangan cabar Rakyat. Kalau perubahan tidak berlaku, tak mustahil perubahan Kerajaan akan berlaku. Rakyat sudah ajar BN sampai hancur. Rakyat juga boleh ajar PH cara yang sama. Berpolitik berpada-pada. Jangan sampai Rakyat luka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana² kerajaan tidak akan bodoh termasuk PH, politik tetap politik..
      Setahun sebelum PRU15 Mana² kerajaan akan hulur Dan layan rakyat sebaik mungkin..motifnya undi.

      Selagi kerajaan itu tidak zalim, tidak korup, tidak rompak..tiada ISU skandal Dan jenayah..kerajaan tersebut masih mampu memenangi hati rakyat.

      Umno tewas kerana mempertahankan Dan memelihara beberapa penjenayah?

      Sebab itu untuk umno Dan pas menjadi kerajaan ia memerlukan aura bersih Dan barisan kepimpinan yang boleh diharap.

      Sekadar muka LOKMAN di HADAPAN..LU fikirlah sendiri.

      Delete
    2. Kalo tinggal setahun baru nak tunai janji rakyat akan ajar madey dan PH...

      Tak korup tapi kencing hancing...

      Delete
  4. Uiksss..yg dah HABIS hujah..nak maki² Pula..

    Kesian kau orang, patut le umno KALAH.

    ReplyDelete