Saturday, June 1, 2019

PENYOKONG YANG MEROYAN BOLEH ROSAKAN NAMA ANWAR..



Anwar perlu kawal penyokongnya atau berputih mata?

Jangan sampai penyokongnya dikatakan "pekak" apabila terlalu terhegeh hegeh minta tarikh sedangkan bila tarikhnya adalah budibicara PM.

Sudah tentu apabila sampai masanya, Mahathir akan umumkan tarikh yang sesuai. Ia tidak mungkin  Mahathir umum tiba² hari ini untuk berhenti dan besok Anwar jadi PM.

Realitinya juga, Anwar bukanlah seseorang atau figure yang mempunyai pengaruh daya tarikan ekonomi atau kstabilan politik. Pengumuman terlalu awal boleh menjejaskan semua perancangan di bawah Mahathir yang sedang dijalankan.

Pertukaran PM bererti dan memberi pengaruh pertukaran beberapa polisi dan dasar, ini tidak bagus bagi sesebuah kerajaan yang baru dibentuk.

Kalaupun Tun habiskan sepenggal, Anwar masih ada berpenggal penggal lagi..whats so hurry..

Adalah sangat bahaya untuk Anwar maklumkan kepada khalayak bahawa dia dan Tun sedang berunding dengan baik tentang tarikh peralihan yang sesuai sedangkan Tun "silent" dalam hal tersebut.

Lebih penting Anwar perlu pastikan dia masih Presiden PKR pada 2021/2024 untuk diambilkira sebagai mendapat sokongan sepenuhnya dari partinya sendiri.

Nurul dan Rafizi disaran juga jangan cuba buat kecoh dan tindakan sensasi murahan untuk melonjakan nama Anwar, it wont works.


15 comments:

  1. I am fed up with Anwar supporters. Next election we will not vote for PH esp PKR.
    Do you think Anwar has a devine right to be PM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ade hak ker tentulan siapa PM?..

      Delete
    2. No devine right. Criminally right to remain in jail. He does not qualify to roam around when he refused to be cross-examuned. How could you claim to be a leader if you refused and or scared to be questioned?

      When your balls are squeezed by tbose whom he kissed their hands sorry to all malaysian we have no future. When your credibility and morality are held to ransom by foreign countries we the rakyat would be damned....

      I have said many times and will continue to remi d voters if you allow anwar as next PM....bye bye to PH forever....

      Wallahuaklam

      Delete
    3. Memang tiada hak tapi sebagai pandangan takde yg salah. Actually TunM pun tuada hak nak tentu kan siapa PM.. ini lah yg terjadi pd negara ini PM ada hak untuk tentu kan sapa PM .. yg harus menentukan adalah rakyat.. tanya2 lah sikit pandangan rakyat.. sebab ini negara buka PM atau parti punya..

      Delete
  2. Anwar masih muda lagikan...Bagi chan lah Tun habiskan sepenggal dan untuk PRU akan datang biar si Anwar yg mengetuainya..Kalau menang, menang bermaruah utk Anwar
    ..Kalau kalah, nasib kolah Anwar, dah ditakdirkan Allah

    ReplyDelete
  3. KD

    Saya follow OTSB blog secara consistent viz Anwar as PM-in-Waiting. I also believe Muslim Brotherhood sememangnya menunggu dengan penuh harapan agar Anwar jadi PM secepat mungkin.

    Malaysians irrespective of race and creed must be fully aware the implication of this development. If Anwar leads be prepared for the worst ...wallahuaklam

    ReplyDelete
  4. Brother KD

    I read with deep interest a headline in Mkini "IGP: Viral message about Jho Low's arrest incorrect".

    Something is really brewing up after IGP Hamid mentioned with confidemce that jho low would be DETAINED. The ensuing news to me is a follow up to that although the news were "INCIRRECT". My hunch says IS IS COMING SOON AND THE BEST GIFT TO ALL MALAYSIANS....Hopefully the CORRECT AND CONFIRMED NEWS will come on Aidil Fitri eve or in the first week of Syawal....insha Allah...

    Pray hard fir this to happen...ameen

    ReplyDelete
  5. Kalau Anwar dicanangkan selaku pengganti Tun utk jawatan PM, adalah agak janggal jika Anwar tidak menjawat apa² jawatan dalam kabinet kerajaan. Bagaimana agaknya nanti bilamana tanpa apa² pengalaman selaku menteri tiba² terus menjadi PM. Bagaimana kabinet akan bergerak kerana PMnya 'blur' hilang punca kerana pengalamannya selaku TPM dah berkarat akibat terperuk dalam penjara terlalu lama. Bagaimanalah ye... Pasti yg akan terkesan nanti adalah rakyat Malaysia secara keseluruhannya. Ekonomi gagal dipulihkan, kehidupan rakyat makin terbeban dan lain². Fakta tentang ini ada contohnya. Walaupun Tun ada pengalaman selaku PM selama lebih 22 tahun, tempoh rehat 15 tahun sejak melepaskan jawatan PM menjadikan beliau gagal berfungsi baik menjadi nakhoda kerajaan Malaysia sekarang. Tiada apa yg boleh dibanggakan sekarang kerana kehidupan rakyat tidak menjadi lebih baik berbanding sebelumnya. So, peralihan kuasa PM dari Tun ke Anwar perlu pertimbangan paling dalam, paling halus, paling teliti dan paling wajar agar nanti tidak menjadikan rakyat Malaysia menjadi mangsa kepentingan peribadi seorang bernama Anwar Ibrahim.

    ReplyDelete
  6. Tak payahlah nak gaduh2..
    Tun M & Anwar sama ajer.
    PH has failed.
    Kalau nk gaduh2, pls bubar parlimen next year..
    Ini penting utk negara untuk progress.
    Skrg tak ada kestabilan politik.
    Pelabur masih tinggu dan lihat.
    PH ni boleh bertahan ke?
    Polisi yg PH ada pun hampeh dan tak jelas.

    BN akan menang semula...percayalah.
    Byk hikmah dan pengajaran yg BN dh belajar..
    Mereka akan bangkit lebih kuat.

    Masa tu PH kena tunggu 60 tahun lagi utk kalahkan BN

    BN still the best & has proven.

    Tolong siarkan...

    ReplyDelete
  7. Definitely a "no" to anwar (idiotic brader) ibrahim to succeed as pm because he is a hopeless guy with no skill and not capable at all. Also, he is easily manipulated by conflicting forces left and right because he knows nothing of government. He is definitely manipulated as a stupid puppet by the muslim brotherhood, think the rakyat doesn't know. Don't bluff New Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Besides sodomy & womanizing, he's good for 'lip service' only.

      Delete
  8. 4.07

    Saya setuju. Melayu muslim dalam.umno dan pas ok je....bangha dibangsat fan disesat. Menyamun tak pe, berbohong ada dalam.syariah.....ok je...

    ReplyDelete
  9. John doe Mana? Nk tnya ko klu Anwar ditakdirkan jadi PM apakah teori pemuda bani tamim dan panji hitam ko masih terpakai?Atau ko akan tukar pula kata anwarlah pemuda.bani tamim itu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. My instinct sense smells some typical hypocrisy àct of the lowest degree by AnonyMOUSE Kejora.

      4:03, do you agree....??

      Delete
    2. Jhon doe
      Kalau atok tk larat pegang jawatan PM dah..Anwar ke jadi PM..kami penyokong2 anwar ternanti2 ni..anwar pengibar panji2 hitam chap TENGKORAK..

      Delete