Thursday, June 13, 2019

TIDAK WAJAR KONSPIRASI VIDEO GAYSEX DIHALA KEPADA ANWAR...

ISU utama adalah Haziq kena membuktikan pengakuan bersumpah adalah benar.
Beban membuktikan terletak pada Haziq, bukan pada Azmin.
Laporan polis dan qazaf yang dibuat oleh Setiausaha Sulit Azmin  sudah memadai.



Yang minta Azmin saman Haziq perlu kembali ke school of laws. TINDAKAN di atas lebih dari cukup.

Nama Anwar dan budak²nya yang  dikait sepantas kilat adalah dijangkakan, matlamat untuk melagakan Anwar-Azmin sangat diharapkan?

Kenapa Pula tukang lapornya LOKMAN Adam? APA kaitan?
Kenapa dia turut disiasat PDRM? Kenyataan LOKMAN perlu diambil untuk menilai motif, punca, sumber dan justifikasinya.
Berani lapor-berani tanggong, APA takut macaiku..

Kalau sekadar Mahu diserkap jarang SIAPA datang Dan jembalangnya..sudah tentu BUKAN setakat Anwar, ADA nama² lain..

Mengalihkan ISU? Memecahkan lagi penyatuan Melayu? Sekaligus Mahu Menggugat MAHATHIR? Adalah ANTARA kemungkinan.

Tidak dapat disangkal, ADA pihak lain juga berharap Anwar segera menjadi PM bagi membantu melepaskan tengkuk mereka dari pelbagai masalah.

Azmin akan berdepan masalah besar jika perbuatan itu benar tetapi yang pasti DALANG dan jembalang yang Mahu Menggugat MAHATHIR Dan melemahkan PH masih tetap gagal.

Benarlah kata John doe...



8 comments:

  1. Menyekat kemaraan mahathir menggunakan strategi ini amatlah bodoh..

    Mungkin menimbulkan persepsi keterlibatan TUN tp ini bukan andaian yg bijak..

    Isu ini hanyalah menyebabkan pentadbiran tun melemah akibat serangan terhadap 'org' nya..

    Permainan halus tp harus igt,tun bkn lah bodoh..jgn sesekali memandang remeh pd tun..

    Silap2 dalang nya boleh hanyut tenggelam sekali..

    Siapa si otak lobak ni..?hadirnya ia hanya mengejar populariti..?tak pernah dengar pun majoriti MT UMNO menyokong penuh setiap tindakan nya..kutu kah dia..??

    Pemangku presiden bkn dah sound awal2,org umno jgn terlibat dgn isu ini..biarkan polis jlnkan siasatan
    ..

    Sempoi je pemangku presiden punya statement..

    ReplyDelete
  2. Sejak Bila Qazaf Dikenakan Ke Atas Peliwat?

    Qazaf adalah hukuman kepada mereka yang membuat tuduhan berzina ke atas "perempuan-perempuan" yang secara zahirnya tampak baik.

    Justeru apabila Setiausaha Politik Azmin Ali, Hilman Idham membuat laporan qazaf mengenai video yang tersebar, ada dua persoalan seperti di bawah yang perlu dijawab:

    1. Adakah Azmin termasuk di dalam kategori "perempuan"..? Ini kes sesama jantan.

    2. Sejak bila "meliwat" termasuk di dalam kategori zina?

    Melemparkan tuduhan zina (lelaki dan perempuan)yang tidak berasas adalah diharamkan oleh syarak berasaskan pada nas-nas al-Quran dan al-Sunnah. Di antaranya,

    1. Firman Allah Ta’ala:

    Maksudnya : Dan mereka yang melemparkan tuduhan palsu (berzina) ke atas "perempuan-perempuan" yang suci bersih kemudian tidak membawa empat orang saksi maka deralah mereka (yang menuduh) dengan 80 kali dera dan janganlah kamu terima kesaksian mereka buat selama-lamanya dan merekalah orang-orang fasiq.

    2. Firman Allah Ta’ala:

    Maksudnya : Sesungguhnya orang-orang yang menuduh (berzina) kepada "wanita-wanita" yang baik dan yang lupa (melakukan perbuatan keji) lagi beriman, mereka kena laknat di dunia dan akhirat dan bagi mereka azab yang pedih.

    3. Sabda Rasulullah s.a.w.:

    Maksudnya : Jauhilah tujuh perkara yang merosakkan, mereka bertanya ya Rasulullah apakah dia itu ? Rasulullah menjawab : “Menyengutui Allah, sihir, membunuh orang yang diharamkan Allah, memakan riba, memakan harta anak yatim, lari daripada peperangan di jalan Allah dan menuduh perempuan yang baik lagi beriman berbuat zina.

    Kedua, di dalam kes DS Anwar Ibrahim vs Mohd Saiful Bukhari Azlan, Mahkamah Rayuan Syariah Wilayah Persekutuan, iaitu badan tertinggi dalam kehakiman syariah, telah membuat keputusan kes menuduh "liwat tidak termasuk dalam jenayah Qazaf." Mujahit nak keluar fatwa baru pulak ke..?? Kerajaan pH ini banyak benda pelik berlaku..!!

    Kesimpulannya, Jabatan Agama Wilayah Persekutuan tidak perlu membuang masa menyiasat laporan Setiausaha Politik Menteri terbabit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagilah cadangan, dari sudut Islam, BAGAIMANA kes vedio gaysex ini perlu disiasat?
      Apakah perundangan Islam silent dalam ISU ini? Satu kelemahan?

      Delete
    2. tangkap haziq... tuduh dan buktikan di mahkamah... kalau dia fitnah... masukan dia dalam penjara. aku pun pelik kenapa nak guna qazaf.. macam ada agenda lain.. padahal undang2 cukup mak sabitkan kesalahan kalau haziq fitnah... something wrong somewhere. something fishy...

      Delete
    3. Mana dia undang² Islam untuk digunakan pakai dalam kes sebegini?

      Adakah kau mungkin bersetuju Islam tidak ADA undang²nya dalam kes sebegini?

      Delete
    4. maaf kd... aku baru paham lepas baca statement mufti wilayah..jadi aku sandar kepada fatwanya..

      Delete
  3. Kalau ADA yang berhasrat nak pungut Komen sampah di luar untuk masuk KE blog in, tolong hentikan.

    Komen azwan Ali lendir TU tolong JANGAN bawa KE sini.
    Komen minta Azmin saman Haziq, Komen kosong baseless law, gelojoh.

    ReplyDelete
  4. Nombor satu..siasatan mesti telus..adil..dan saksama..langkah pertama..tahan penyebar telah di laku kan..
    Kedua..tahan pelaku yg mengaku..telah dilakukan..
    Biar polis siasat dengan telus..yg lain2 jangan campur. Tk membantu..
    Samaada saya tk percaya..video palsu..
    Kalau telah terbukti palsu..dakwa..kalau terbukti betul pun dakwa..bia undang2 yg adil dan tk berpihak yg menentukan...
    Tkkan kita nk balik ke zaman lampau..

    ReplyDelete