Sunday, June 23, 2019

TUN WAJAR BERHENTI CAKAP BURUK TENTANG PAS..

Tun wajar BERHENTI bercakap buruk tentang SESIAPA pun sebaliknya fokus kepada ekonomi dan kabinet kayunya yang masih bangku.

Tidak ADA faedah Ulang perkara yang tidak boleh dibuktikan oleh rule of laws. Tidak ADA faedah menyakitkan hati pihak lain atau mengambil sikap bersengketa, bermusuh yang merugikan BANGSA Dan ugama.

Bersikap pemaaf Dan hadapi pembangkang secara politik budiman.
Tun patut rasa malu BERSATU sendiri tidaklah segagah Mana berbanding DENGAN PAS Dan UMNO yang bertunjang.
BERSATU mampu pupus di PRU15 jika ini pendekatan Tun???

Tun jangan lupa dosa DAP terhadap Melayu Dan Islam  itu lebih dasyat DARIPADA mana² parti politik.

Najib sudah dibawa KE muka pengadilan, iGP Dan Pesuruhjaya SPRM adalah yang dipilih untuk menjalankan tugas.

Apalagi yang Tun mahu?

http://akhbarrakyat.blogspot.com/2019/06/gelagat-pas-paling-senang-dibaca-dan.html

13 comments:

  1. Setuju dengan Tun.

    Takfir oleh PAS ke atas UMNO selama puluhan tahun yang telah menjadi fitnah besar ke atas bangsa mim, menyebabkan solat dua imam, suami isteri bercerai berai, anak durhaka kepada ibu bapa, sekumpulan anggota keselamatan dibunuh, pembunuh mereka dibunuh balas dan mati mereka dikebumikan memenuhi tanpa kewajipan pengurusan jenazah, semua itu bukanlah sesuatu yang boleh disapu masuk di bawah karpet dengan berselindung di sebalik slogan 'politik matang' atau apa-apa yang sewaktu dengannya.

    Ia perlu 'diputuskan' dan bukan digantung mahupun disapu masuk ke bawah karpet.

    In shaa Allah semuanya akan diputuskan apabila masanya tiba. Masanya sudah semakin hampir.

    "Sesungguhnya Allah tidak lalai di atas apa-apa yang telah kamu kerjakan".

    Apabila PAS meluluskan usul kerjasama dengan UmNo tanpa terlebih dahulu menarik balik pegangan mereka bahawa UmNo adalah parti kafir, maka ia menunjukkan bahawa segala pecah belah umat ini dan 'pengorbanan pengikut PAS' akibat takfri itu adalah sia-sia.

    Sayangnya masih ramai pengikut mereka yang masih tidak dapat menyedarinya akibat telah ditanam dengan doktrin wala' @ ketaatan mutlak.

    Teruskan ayahanda Tun. "Berkata benarlah walaupun perkara itu pahit", dan walaupun sebahagian anak-anak bangsa Mim yang ikhlas tetapi tidak dapat memahami mengapa ayahanda Tun mengatakan sesuatu perkara.

    Teruskan ayahanda Tun di dalam usaha membocorkan dan menentang kebathilan ini demi mencelikkan anak-anak bangsa Mim yang ramai masih celaru dan bingung.

    Sekumpulan 313 anak-anak bangsa Mim yang cekal dan tabah akan menyahut seruan ayahanda Tun untuk menentang para pendusta zaman fitnah ini dan kekal bersama ayahanda Tun sehinggalah berlakunya kemenangan mutlak golongan yang benar, in shaa Allah.

    #PertempuranKlimaks
    #PemudaTamim
    #PasukanPanjiHitam.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora Bapuk Bodo terus dilanda keresahan.

      Itu baru keresahan memikirkan 'kebarangkalian besar' akan tewas mutlak di tangan Pemuda Tamim dan pasukannya, belum lagi melalui 'tempoh berputus asa' apabila telah nyata bagi para pendusta itu mereka sebenar-benarnya sedang di dalam proses untuk tewas mutlak di tangan Pemuda Tamim dan pasukannya.

      Menyesal kemudian tiada gunanya.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  2. PAS memang teruk, nak buat macam mana, dah reporter tanya...?Takkan Tun kena ubah tajuk ke issu Rohingya pulak....nanti korang kata, orang tua nyanyok. Dah betullah tu jawapan Tun pada reporter. Memang PAS teruk, dulu Haji Hadi mengkafirkan umno sampai berlaku kes MEMALI. Sekarang Haji Hadi nak salahkan Ibrahim Libya pulak. Umno dah suci dan Islam 100%. Mati kataklah Ibrahim Libya dan pengikutnya.

    ReplyDelete
  3. KD, sokong kata kata saudara. Udah udahlah burukan dan sengketa sama Islam. Hanya rugikan bangsa dan negara. Harap JD dan Cik Minah pun berubah hati dan kembali ketuntutan Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesama Islam tapi berbeza pasal integrity. Saya utamakan integrity utk orang hormatkan Islam. Kalau asik ubah fatwa, siapa nak caya

      Delete
    2. Bila Tun dicaci maki.. ada pernah tak Mr J kata, udah udah lah burukan dan sengketa sesama islam?

      Delete
  4. Macam mana nak percaya parti PAS

    Coba fikirkan statement di bawah ini

    Hadi: Utamakan Islam kemudian baru integriti

    ReplyDelete
  5. Untung jadi ahli PAS....kan..kan..kan..?

    Hanya perlu Islam

    integriti...tak penting
    kredibiliti...tak perlu
    berbohong ikuti syaria...boleh
    air bersih...bukan hak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anihlah bila integriti dikaitkan dengan kafir dan tak integriti dikaitkan dengan Islam. Berjayalah DAP dengan dakyahnya. Padahal Cina DAP antara yg paling korup. Namun mesej TGHH ialah aqidah itu adalah yg paling utama dalam tentukan kepimpinan. Cubalah faham secara total. Udahlah burukan Ulama'.

      Delete
    2. Real ulama tak bisukan mulut, pekakkan telinga dan butakan mata dalam hal-hal yang telah memudharatkan negara...sebagai contoh kes 1MDB. Nasi sudah jadi bubur baru nak bertindak. Itu bukan real ulama.

      Ada ulama bersekongkol dengan penyamun....ada ulama ditangkap dalam video tengah main...ada ulama kata ada bohong syariah.....aduh...

      Tiada siapa menyangkal ramai cina korup... tapi kalau nak salahkan DAP atas kebodohan bangsa melayu dan muslim adalah lebih teruk. DAP samun 1MDB ke? DAP ada ambil duit SRC ke?

      Delete
    3. Kalau TGHH anggap aqidah itu penting dalam menentukan kepimpinan, apasal dia asik ubah fatwa..............?
      Dulu buat fatwa, umno kafir sampai mengorbankan Ibrahim Libya ,sembahyang 2 imam dan ada orang sampai bercerai berai kerana fatwa ini. Sekarang TGHH nak bersemburit pulak dgn umno terus anggap umno islam syamul. Apa jadi dgn Ibrahim Libya yang matinya dianggap sahid, mayatnya tak perlu dimandi, kafan & disembshyangkan.....siapa nak tanggong semua dosa ni...?????????
      Tak usahlah cakap pasal aqidah. Buat malu Islam je. Cakap berdegar-degar, tak sedar tahi tersngkut atas gelegar

      Delete
  6. Tuan ibrahom cakap Pas sudah sedia pru awal kerana nyawa PH tak panjang...

    ReplyDelete