Monday, July 8, 2019

MUHYIDDIN DAH MELALUT RACIAL



ISU keselamatan memerlukan mereka yang mempunyai kepercayaan penuh dari awam.

Agak pelik Menteri KDN bercakap dari sudut racial tentang ISU keselamatan.

Muhyiddin kena firm Dan pro, bukannya terpengaruh dengan cakap² luar yang melihat dari sudut sempit ugama dan BANGSA.

10 comments:

  1. betul ke bagai dikhabarkan bahawa peneroka dah benci pm dan meluat dgn tun mahathir ? (eh, orang yang sama rupanya). gambar-gambar kerusi kosong masa pm berucap dalam majlis peneroka kebangsaan baru-baru ni tak nampakpun fake. saja tanya je, takde la sampai perlu repot polis....kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benci, meluat Najib..normal..atas alasan

      Benci, meluat MAHATHIR, pun ADA alasan, normal

      Setakat semalam, MAHATHIR masih pm..

      Delete
    2. Ya tun Mahathir masih PM.Persoalanya bagaimana sikap kita ketika terhadap PM.

      Masa Najib jadi PM akhlak bagaimana? berusaha menjatuhkan sedangkan parlimen memberi kuasa 5 tahun.

      Kerajaan saling bertukar setiap 5 tahun kalau pakai demokrasi. Zaman kegemilangan Islam juga berubah ada Ummayyah dan Abbasiyah. KD aku sokong Najib tapi rakyat msa kini hendakkan PH. Aku faham sistem demokrasi.Bg peluang kpd PH.

      Aku sokong apa shj penyatuan Melayu Islam. Tapi aku tetap bangga dgn cara Najib. Najib sudah lakukan semasa beliau berkuasa bkn waktu beliau lemah.Najib sudah menggerakkan penyatuan Ummah bersama Hj Hadi.Dan perlu dinngat Najib yg mulakan bkn PAS.

      Cara aku menghormati pemimpin Islam bkn menggelar gelaran2 yg jijik. Rakyat Malaysia terutama Islam masih jauh akhlak terhadap pemimpin.

      Delete
  2. Task force Cari orang hilang isu keselamatan?....isu keselamatan ikut celah mana?...yg melayu hilang lepas disiasat polis...yg cina hilang mcm kena culik...

    Isu orang ilang nampakkan polis mesia tak cekap....Polis blm berubah ke tahap dunia bawah Hamid Bador...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello Mana statistik, Mana detail..
      Takkan main cakap je..

      Delete
  3. Aku lihat lebih kpd survival politik.Malaysia ada 3 bangsa utama. Melayu bkn majoriti kalau semua kaum bersatu. Aku lebih berprangsaka baik.Muhiydeen ingin menjaga kekuatan PH dan Bersatu. DAP memang berkuasa dan DAP ni memang besar kepala..Ikut ja la yg penting tak tergugat kepimpinan Tun Mahathir.

    ReplyDelete
  4. KD....dah masuk blog outsyedthebox....????
    Syed ckp, minggu depan Parlimen nak buat undi tak percaya kpd Tun M. Jadi, kalau Tun M di nyahkan, Anwar atau Zahid ke, bakal jadi PM....? Syed outsidethebox ni selalu gebang. Namun, gebang dia kali ni sungguh menggerunkan. Tak sanggup aku berPMkan bekas banduan liwat atau pun wak Jahid panorogo yang berjuang untuk kayakan dirinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selagi ia dibenarkan oleh undang²kenapa tidak?
      Parlimen adalah tempat demokrasi yang paling sesuai, speaker di harap membenarkan kecuali tidak imut peraturan.

      Jika ia berjalan lancar, sah undang²..SIAPA sahaja selepas MAHATHIR, aku terima..itulah PM Kita.
      Tetapi prosesnya tidaklah SEMUDAH ITU..

      Ikut Jhon doe, selepas MAHATHIR adalah masih MAHATHIR.

      Delete
    2. Aku suka baca dari sudut lain.Tun Mahathir semenjak mendapat kuasa adakah mendapat nikmat atau bala?
      Kalau nikmat maka segala urusanya diberkati Allah. Setiap ujian yg datang diberi pahala dan dibuang dosa.

      Delete
  5. Tkder la undi tk percaya..saja2 tu nyakat atok..anwar tetap akan tungu giliran yg dijanji kan..itu pasti..
    Dua tknak pisang berbuah 2 kalu..

    ReplyDelete