Tuesday, July 23, 2019

SETAKAT MANA AZMIN DIFITNAH? SETAKAT MANA BERSUNGGUH MEMBELA DIRINYA SENDIRI ATAU LARI BERSELINDUNG DI BELAKANG IGP DAN MAHATHIR?

Sampai bila?

Kerana Azmin,  Tun akan didesak berundur.
Tun sudah kesuntukan masa - kemajuan negara berkembang tidak setakat yang dijangkakan.  Masa terbuang dengan perebutan kuasa dan jawatan.

Memusuhi umno dan pas selamanya tidak akan membawa perkembangan sihat perpaduan Melayu dan Islam. Kerana di sebelahnya DAP dan PKR adalah kawan yang lebih merbahaya dari musuh.

Bergelumur dengan lumpur dan lambat keluar sekadar dilihat sama² berkubang.

Titik keruntuhan Tun sudah bermula,  rakyat telah bangkit dan membuat keputusan.
Tidak ada pemimpin yang mampu bertahan jika majoriti rakyat mengambil keputusan menolaknya.

Rakyat bersatu menyokong Tun untuk singkirkan najib,  done.

Semasa najib pecat AG..
Semasa Najib pecat Muhyiddin Mukhriz...
Semasa najib bubar PAC...
Semasa Najib OSA kan Laporan Odit Negara..
Semasa Speaker larang perbahasan 1MDB...
Semasa Polis tahan reman Khairuddin...
Banyak lagi....
APA RAKYAT KATA?
Now semua dah almost sama...

Tidak ada keajaiban yang boleh menyelamatkan Tun lagi kerana sandaran sekarang bukan lagi kebenaran tetapi subahat dan sekongkol.

10 comments:

  1. Kita tolak manusia yg melindungi puak semburit.

    ReplyDelete
  2. aku tak rasa madey sekonkol atau saja pertahan azmin..

    madey tak pertahan pun jemin... kalau betul pun ini mmg move politaik dari puak2 penyokong nuar..

    maka madey akan tangani secara politaik juga... betul atau salah bukan lagi jadi penentu keputusan madey dalam kes ni.


    menag jadi abu kalah jadi arang... itu madey punya move..

    ko buat taik ko dapat taik... itu lah maksudnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf kata KD masih dangkal dlm percaturan politik belakang tabir.

      Dulu ketika PH baru shj menang pru tulisan berapi2 dihamburkan KD walaupun tun sendiri bg arahan jgn melampau mengutuk pihak lawan bila sudah menang. KD xfaham dan xnmpk natijahnya kerana tindakannya dipengaruhi emosi dan rasa ingin balas dendam.

      Skrg KD menyerang Tun psl kes video azmin tanpa mengerti mahupun ingin berfikir natijahnya.

      Bukan nk smpn atau back up sgt azmin tuh tapi percaturan politik belakang tabir yg memaksa keadaan sedemikian buat waktu ini.

      Buat KD yg masih berfikir depan sejengkal, emosi mengatasi misi hadam ini btl2.

      Politik adlh permainan nombor.
      Sokongan terbanyak menjadi perdana menteri. Yg membuatkan bang non masih xjdk perdana menteri adlh perpecahan didalam pkr, kem anwar dan kem azmin.

      PAN sehingga kini menyatakan sokongan kpd tun, manakala DAP boleh dijangka berpihak kpd anwar dan boleh dilihat kenyataan dap senada dgn anwar. Sudah tentu kerana anwar adlh seorang pemimpin yg lemah yg mudah dicatur berbanding tun yg suka buat keputusan sendiri. Kita dgr ucapan Tuan ibrahim menyatakan sokongan kpd tun sbg pm. Dan kita juga sedar kembalinya zahid sbg presiden umno dan najib sbg penasihat bn.
      Apa yg KD boleh terjemah dari tindakan ahli politik terkini?
      Rahsianya skrg dipegang oleh mat hassan.

      Andaikata PH terburai ditengah jln, siapakah yg dpt majoriti sbg pm?

      Cerita video liwat azmin akan terkubur bersama azmin apabila melayu dpt disatukan. Samada umno masuk bersatu atau bersatu masuk umno. Tapi dlm situasi skrg kem azmin diperlukan utk menghindarkan undi tidak percaya diparlimen. Utk mendapatkan sokongan kem azmin, maka azmin iti sendiri diperlukan.

      Sekarang sudah faham?

      Dari sebelum pru dulu bukan main puji lg tun, tapi xpernah nk belajar dan paham mcm mana gerak kerja strategi politik org tua tu lakukan.

      Kalau suka ikut emosi, anwar adlh pemimpin yg patut KD idolakan

      Delete
    2. Kesian kau.

      Kau cakaplah macamana cantik pun, belakang atau bawah tabir.. Yang tidak dapat dikawal adalah persepsi rakyat.. Susah nak melekat tetapi apabila melekat susah nak lekang.

      Rakyat sokong Tun singkir najib, selepas disingkir kenapa tidak guna percaturan politik untuk bisukan dia.. Dan kini dia kembali popular? Sementara? Persepsi sudah melekat.. Kau turun bawah jumpa satu²..mudah cerita satu lawan satu samada di pekan atau langkawi, untuk tun menang, sukar sekali.. Banyak peluru yg boleh ditembak kepada Tun..
      Betul bohong sudah tiada alasan, persepsi sudah melekat..

      Azmin dan penyokongnya penting.. Itu umum sudah tahu, budak tadika pun tahu, jadi apa yang kau tahu tu umum sangat.. Yak pandai politik pun boleh baca..

      Tun tidak perlu terburu² membuat keputusan seolah mendahului undang²..itulah persepsi rakyat, itulah kesilapan Tun..
      Biar polis selesai siasat, dedah dalang.. Azmin boleh bersih di situ.. Kalau sudah bersih, apalagi perlu pecat..

      Ertinya azmin selamat ikut undang² bukan ikut keputusan dan perlindungan Tun..

      Delete
    3. Kesian kat aku?
      Kesian kat diri kau lah.

      Apa beza persepsi rakyat merudum PH ditolak dgn PH bergolak undi tidak percaya berlaku lalu ditolak rakyat?

      Rakyat faham bersatu jadi minoriti.
      Rakyat fahama DAP sentiasa menanti peluang.
      Rakyat faham anwar seorang opurtunist.
      Rakyat faham tun terspit dlm kes video azmin.
      Rakyat faham org tua yg terpaksa bkerja keras membetulkan menteri2 merapu PH.

      Jadinya apa tujuan KD dgn penulisan begini?
      Ketika api sedang membakar KD nk hulur air atau petrol?
      Nk jdk mcm budin xde mslh. Hanya terus terang.
      Xpayah jdk gunting dlm lipatan.

      Mcm bdk2 merengek menangis mntk org tua turutkan kemahuan. Diri sendiri tiada fungsi atau sumbangan selain bergantung harap pada org tua.
      Memalukan

      Delete
    4. Loh salah orang kau NI..

      Aku nak jadi budin, lebih² DARI budin pun APA masalahnya?
      Teruskan terang? Who are you..
      Ikuti je lah tulisan aku kalau nak tahu..
      Tapi Tak lah sampai ikut terpijak taik kalau pemimpin Dan macainya makan taik..

      Kritik MAHATHIR bukan satu dosa pun, Tak setuju part of it bukan bererti tolak semua..
      Kritik MAHATHIR bukan tolak MAHATHIR, jauh sekali promote Azmin, Anwar Dan Najib and the geng..
      Selepas MAHATHIR, rujuk kepada pemimpin yang BOLEH satu Kan Melayu.

      Elok kau behave well UNTUK Komen DISIARKAN, perbezaan pendapat bukan satu MASALAH.

      Delete
  3. Kalo tak ada pakar yg sahkan Jemin tulin dlm vedeo aku tak berani nak cakap dia semburit...tapi dah ada pakar yg sahkan...ini bukan fitnah
    lagi...azmin mesti cabar pengesahan pakar tersebut kalo dia memang bersih...

    Dari awal lagi aku dah cakap azmin hanye bergantong kpd polls dan PM untuk bersihkan dia tapi polis tidak bersihkan imejnye 100$...dia dah buat majlis syukur dirumah MB selangor sekutu rapatnye...shamsul orang kuatnye sendiri sudah ingatkan azmin jangan berlindong belakang pm buat azmin marah...

    Yg paling paling pentingn PM mesti bersikap telus tidak camportangan urusan polis dan melihatkan tidak melindongi azmin...ruputasi PM merudum..





    ReplyDelete
  4. Jemin turun...pastu naik la sapa2 pon drp PKR...korang ingat semburit 2 takan muncul lagi ke? Perangai haprak lagu nie yg buat Mahathir malas nak layan. Lepas dia nanti brader anuar naik jadi PM..keluar semburit 3. Katakan lah si nurul naik jadi PM...keluar lagi skandal seks lain pulak. Nampak tak betapa bangang org melayu kita tak sudah2 nak cantas org dgn cara bodoh ni. Kalau aku jadi Mahathir pon aku dah malas nak layan...ko nak mengunyit ke...nak memburit ke...kalau kau kacau keje aku mmg kena sepak telor ler. Aku tau rakyat dh pandai pikir masa PRU akan dtg mmg pasti kau akan dihukum dgn rakyat. Paling kuat aku takan calon kan sapa2 yg tak bermoral nie jadi YB. Kalau brader anuar mengunyit jugak...tendang aje la masa PRU nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dgn pandangan Anon 7.48. Kalau tolak Tun M dan ganti dgn Anwar, tak sampai 3 bulan akan keluar video semburit lagi dan lagi dan lagi. Anjing kalau dah biasa makan tahi, cium pun jadilah. Persepsi rakyat marhaen takat ini ialah PKR party kunyit/semburit dan Anwar bapa semburit. Mana lebih terok persepsi Pkr parti semburit berbanding Tun malas layan fiasco video semburit....????
      Buat apa nak layan kalau ianya menguntungkan pihak yg ingin menjatuhkan Tun dgn mendesaknya supaya ikut telunjuk mereka....???
      Berkaitan DAP, buat masa ini memang Lim Kit Siang bermati-matian nakkan Anwar jadi Pm. Tapi misal kata bila Anwar jadi Pm, dia batalkan semua tuduhan ke atas Najib dan wak jahit, adakah DAP masih nak sokong dia? Lebih-lebih lagi kalau Anwar ikut telunjuk Sultan, biarkan mereka beraja di mata dan bersultan di hati dgn merampas hak rakyat.....??
      Buat masa ni, walupun Tun ada, semua tanah di Johor kepunyaan Sultan dan TMJ. Tak percaya, KD kau mohonlah mana-mana tanah kosong. Apa jadi kalau Tun M dah takda nanti....????

      Delete
    2. Setuju dgn pandangan Anon 7.48. Kalau tolak Tun M dan ganti dgn Anwar, tak sampai 3 bulan akan keluar video semburit lagi dan lagi dan lagi. Anjing kalau dah biasa makan tahi, cium pun jadilah. Persepsi rakyat marhaen takat ini ialah PKR party kunyit/semburit dan Anwar bapa semburit. Mana lebih terok persepsi Pkr parti semburit berbanding Tun malas layan fiasco video semburit....????
      Buat apa nak layan kalau ianya menguntungkan pihak yg ingin menjatuhkan Tun dgn mendesaknya supaya ikut telunjuk mereka....???
      Berkaitan DAP, buat masa ini memang Lim Kit Siang bermati-matian nakkan Anwar jadi Pm. Tapi misal kata bila Anwar jadi Pm, dia batalkan semua tuduhan ke atas Najib dan wak jahit, adakah DAP masih nak sokong dia? Lebih-lebih lagi kalau Anwar ikut telunjuk Sultan, biarkan mereka beraja di mata dan bersultan di hati dgn merampas hak rakyat.....??
      Buat masa ni, walupun Tun ada, di Johor semua tanah kepunyaan Sultan dan TMJ. Tak percaya, KD kau mohonlah mana-mana tanah kosong. Apa jadi kalau Tun M dah takda nanti....????

      Delete