Sunday, August 18, 2019

1000% SOKONG ZAHID DAN UMNO

# Rakyat perlu perhatikan pemimpin Melayu mana yang bacul tidak sokong motion ini.


Umno to seek removal of Selangor Speaker: Motion to be tabled against Ng Suee Lim over the adjournment of the state assembly before a bill on unilateral conversion could be tabled.

19 comments:

  1. Angin ke barat kluangman pon condong kebarat....begitulah kalau ke timor...

    Nak sokong motion ni madey dulu jgn bacul dgn DAP...

    Mahathir pada peringkat awalnya sebagai Perdana Menteri Ke-7 mengakui, kedudukannya sangat bergantung kepada DAP. Dengan kata lain, tanpa restu dan kebenaran daripada DAP, Mahathir tidak mungkin dapat menjawat jawatan sebagai Perdana Menteri buat kali kedua.

    Dan kerana itulah, perkara pertama yang dilakukan oleh Mahathir untuk membalas budi adalah dengan bersetuju melantik Tommy Thomas sebagai Peguam Negara. Tommy Thomas adalah peguam Lim Guan Eng. Tommy Thomas sebagai Peguam Negara kemudiannya menggugurkan kes rasuah dan salahguna kuasa Lim Guan Eng yang sedang dibicarakan di mahkamah.

    Begitu juga dengan beberapa kes pendakwaan dan perbicaraan melibatkan ramai pemimpin DAP lain. Pada masa yang sama, Mahathir terpaksa mengikut telunjuk DAP untuk melianglahadkan UMNO, PAS dan para pemimpinnya.

    Salah satu kes yang paling menarik dan mencetuskan kemarahan rakyat Indonesia ialah apabila ADUN DAP Tronoh, Paul Yong Choo Kiong didakwa merogol dan mencabul pembantu rumahnya yang merupakan warganegara Indonesia. Dan kes tersebut bukanlah kes pertama dikaitkan dengan Paul Yong.

    Paul Yong bagaimana dibela bermati-matian oleh kepimpinan DAP. Malahan Paul Yong sendiri menafikan semua tuduhan tersebut dan mendakwa ia adalah satu fitnah ke atas dirinya.

    Pihak berkuasa Indonesia khabarnya telah menghantar dua orang pakar forensik mereka ke Kuala Lumpur untuk membantu siasatan. Mangsa pula didakwa ditempatkan di rumah perlindungan Kedutaan Indonesia. (RUJUK SINI)

    Beberapa orang pemimpin DAP dalam usaha membantu Paul Yong menggesa, pembantu rumah berkenaan ditangkap, didakwa dan diusir dari Malaysia.

    Pada 14 Julai 2019, Pesuruhjaya Komisi Nasional Anti Kekerasan Terhadap Perempuan (KOMNAS Perempuan) Indonesia, Thaufiek Zulbahary mendesak agar penjenayah rogol tersebut diseret ke muka pengadilan dan dihukum. (RUJUK SINI)

    Apabila kertas siasatan forensik kes berkenaan dilaporkan hilang yang kemudian dinafikan oleh Polis Perak (RUJUK SINI), sudah ternampak tanda-tanda bahawa kes ini tidak akan ke mana-mana. Petunjuk tersebut semakin jelas apabila pada 9 Ogos 2019, kertas siasatan kes rogol amah warganegara Indonesia itu dipulangkan kali kedua oleh Jabatan Peguam Negara kepada polis (RUJUK SINI).

    Dengan kata lain, Paul Yong semakin berpeluang cerah untuk tidak dibicarakan atas dakwaan rogol pembantu rumahnya itu.

    Itulah yang berlaku kepada 28 April 2018, apabila Mahkamah Tinggi Pulau Pinang membebaskan bekas majikan seorang amah Indonesia daripada tuduhan membunuh Adelina Sao, Peguam Negara telah menfailkan rayuan namun sebaik-baik sahaja Tommy Thomas dilantik sebagai Peguam Negara, Ambika Shan telah dibebaskan terus daripada kesalahan membunuh Adelina. (RUJUK SINI)

    Ambika terlepas hukuman gantung selepas Adelina meninggal dunia di Hospital Bukit Mertajam pada Februari 2018. Adelina semasa ditemui mengalami kecederaan teruk di seluruh badan dengan lengan dan kakinya dipenuhi luka bernanah akibat terbakar, manakala mukanya bengkak. Dilaporkan, layanan yang diberikan kepadanya, jauh lebih hina berbanding layanan yang diberikan kepada anjing penderanya.

    Itu cuma dua kes daripada sekian banyak kes membabitkan ketidakadilan dan jenayah ke atas pembantu rumah Indonesia (TRT) di Malaysia. Ramai yang mengharapkan kedatangan Presiden Jokowi dan pertemuannya dengan Dr. Mahathir Mohamad akan turut membawa sama isu-isu tersebut untuk dibincangkan.

    Malangnya, Jokowi langsung tidak memperkatakan dan membincangkan isu tersebut. Paul Yong pula masih lagi bebas dan masih terus menjalankan tugasnya sebagai Exco Negeri Perak.




    ReplyDelete
  2. Aku penyokong tun....kalau tun sokong motion ni aku pon turut sokong... Aku yakin pemimpin2 PH pon tunggu isyarat dari tun untuk perpaduan PH kerana kalau DAP merajuk tumbanglah kerajaan PH...tun belum bersedia untuk kawtim dengan umno Pas dan GPS...

    ReplyDelete
  3. Sunday Lite - A Joke By My Friend Azman Ujang

    MALAYSIANS are urged to continue buying and reading newspapers, which do not cost much, to support the role of the press in the country’s development and progress.
    Bernama chairman Azman Ujang, who made the call, said the information technology boom had drastically reshaped the media industry and brought new challenges.
    My comments : Hello Dato Azman. Another friend sent me this news report about your statement. He said 'Sunday joke'. Indeed it is a joke.

    People do not read the newspapers anymore because they prefer to read OutSyed The Box (ha ha ha). I get over 30,000 visits per day. Sometimes over 50,000. That is more than the number of people who may read the New Straits Times, Berita Harian or Utusan. Utusan now has no more money to pay salaries.

    Ok lah I wont crow too much. The point I am making is this is the 21st century. Everything is online. For Malaysian news I usually read articles from Star Online, Free Malaysia Today, The Malaysian Insight and Malay Mail Online - and all through Google News (Malaysia). I also read online Middle Eastern media (Israel, Lebanese, Iran, Gulf), NYT, Washington Post, The Guardian (UK), Pakistani, Indian news and last but not least my favorite RT News (Russia Today).

    Thats me. Other people, especially the young people, keep in touch through Facebook, Twitter, Instagram, blogs, email etc.

    Maksudnya the Internet is now the mainstream media.
    The entire Internet is the 'media'.

    The printed newspapers are no more the mainstream media in Malaysia. In our family we stopped buying printed newspapers since more than 10 years ago. Everything can be read online - for free.

    Dato Azman, you forgot to share with the people that New Straits Times has sold their building in Jalan Riong Bangsar to PNB for RM260 million. It was a bailout.

    According to Dr Muhd Khalid (the PM's Economic Adviser) in his book 'The Inequality of Colour' or something, the average ASB investor has just a few hundred Ringgit in their ASB accounts.

    The makcik nasi lemak, the pak cik bawa teksi, the cikgu sekolah etc have invested their meagre earnings in the ASB. And what does PNB do with the money? They bail out NST. Banyak cantik. Ambil duit orang miskin bagi kepada kroni korporat yang tak tahu niaga.

    I say Hamad Kama Piah have you informed the ASB and ASN unit holders that you have spent RM260 million of their money to buy the NST building? What was the valuation for the building?

    And then the building has been leased back to NST. I say, if NST cannot sell their newspapers, then how are they going to pay the rent? Err . . .what is the rent? Market rate or special 'underwater' rate?

    And that NST building is very difficult to rent to anyone else. Because it is a custom designed building - specially built for a newspaper with a printing plant attached. Now PNB is stuck with NST as their "anchor" tenant. If NST closes shop, who else can rent that building? Just like Amanah Raya bought that Chartered Bank building in Jalan Ampang. Is it still empty? Just standing there.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 50 atau 100 ribu hits perday kalau buat blogger perasan dan riak bagus, apa untungnya.

      Kalau tabur FITNAH, aibkan orang, buruksangka Dan ajaran sesat? Apakah jutaan hits menguntungkan?

      Boleh ke suratkhabar maki, FITNAH, bodohkan dan yang tiada etika dibenarkan siar..

      Banyak lagi..MALAS nak komen panjang dengan blogger super ego.

      Delete
    2. Tapi fakta bail out NST dgn duit pelabor ASNB tu bagaimana?...patutlah dividen ciput kununye sudah cukup baik dari bunge bank....dividen saham Bank Rakyat lebih 10% setahun yg niaga pinjaman peribadi saje...bilalah melayu boleh hidup senang sikit kalo bawah najib dan tun mahathir serupa ajee..

      Ape komen kau kluangman?...

      Delete
    3. Cina Kaya Raya adakah disebabkan BAWAH siapa?

      Beriman atau tidaknya engkau apakah atas sebab BAWAH siapa?

      Untuk Kaya..Bisnes
      Saham/melabur..duit lebihan

      Yg kuat mengeluh melayu sebab makan gaji.

      SEBAGAI netizen, Kita lawan kerajaan yg rasuah.

      Soal uruskan negara..bukan semua benda kau nak bangkang setakat ada perbezaan pendekatan pengurusan..
      Overall besok kau undi lah Mana kau suka

      Kita lawan najib bukan pasal nama dia najib.

      Delete
    4. Pemimpin mana yg ade ramai kroni cina?...

      Delete
    5. brooo tak payah mintak komen KD

      lalang tu... tak ade pendirian


      kikikikiki..

      Delete
  4. abah sokong kau KD....

















    kikiki..




    lalang pun lalang laahh

    ReplyDelete
  5. Pemimpin umno ambik berat jugak hal melayu dan islam...bagaimana pendirian pemimpin Bersatu yg lebih sibok dgn isu zakir naik?...langsung tak berani buka mulut isu DAP sekat bentang usul islam di DUN selangor...

    Ape komen brader John Doe bila pemimpin panji hitam legam diam dgn tindak tanduk DAP?....kluangman dah geram dgn DAP dan pemimpin melayu PH tapi tak geram dgn sikap tun mahathir...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu PH di kerajaan, mereka bercakap dengan pendekatan berbeza, menerusii kabinet, meneusi parti..

      Pemimpin Melayu pembangkang kena lah terpekik terlolong supaya nampak madih bernyawa..

      Aku kena sokong Tun
      Pertama sebab dia benar..no skandal
      Kedua..sebab dia selalu menang..

      Abah pun dah insaf, kau bila?

      Delete
    2. Jadi topik ko tak relevan untuk perhatikan pemimpin yg bacul?...pening...pemimpin melayu PH kena bincang dulu dgn tun seblm sokong motion?...

      Delete
    3. 22 tahun tun tak ada skendel?...hihihihi...buta dan pekak?..

      Delete
    4. Tiba² SR seolah serang tun melalui anaknya mukhriz dalam skandal balak di sarawak. Ribu 1000 hektar beb! Knp mukhriz dpt kontrak tu, kan ramai lg yg bida. Ooo..sebab ketika itu ayahnya pm. Itulah sebabnya taib mahmud sampai sekarang tidak didakwa sbb ada kaitan dgn anak pm dlm ban balak sarawak. Aku tak tahu knp ia dihighlight oleh SR skrg, mungkin atas arahan dap. Cuma yg aku nk info kpd kd, ada isu salah guna kuasa dan skandal berkait dgn pm, cuma di dunia belum ada pendakwaan. Namun belum tentu sbb dunia politik tanahair skrg tidak menentu. Mana tahu suatu masa nanti tun mahathir meninggal ketika proses naik turun tangga mahkamah. Kalau Allah berkehendak, aku, kd da yg lain tidak mampu utk menolak.

      Delete
  6. Melayu dlm dilemma....pilih umno dan pas dipimpin oleh perompak dan penyokong prompak...

    Pilih PH dipimpin oleh si bacul yg takut dgn DAP dan yg kroni cina...

    ReplyDelete
  7. Abah kau tu perli kau aje...tapi ko pekak tuli dan buta manalah paham kerana taksub dgn sibacul..

    ReplyDelete





  8. Abah sokong jon doe dan KD dan insaf








    tapi Camno abah nak insaf... atok kau tak insaf lansung















    kikikikikiki..

    ReplyDelete
  9. semua orang ada abah... abah dimana2..

    ReplyDelete