Wednesday, August 14, 2019

APAKAH YG DR ZAKIR NAIK CAKAP SATU KESALAHAN?


http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2019/08/zakir-says-chinese-can-balik-tongsan-dr.html

Apakah menyalahi sejarah.

Apakah kebebasan melontarkan suara di era Malaysia baru Dan demokrasi hanya milik  dong zong?

11 comments:

  1. 2 pemimpin Bersatu Rais Yatim dan Syed Saddiq suruh madey hantar Zakir balik India....2 orang ni tak hormat dan tak sokong pendirian madey mcm Dap?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sayang benar dia orang pada DAP.

      Besok masuk kubur, panggil Lim kit SIANG talkin.

      Delete
  2. Kebebasan bersuara ala kluangman ker?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bebas bersuara bebas siar

      Bangang komen tidak termasuk dalam bebas suara..itu dalam kategori lembu.

      Delete
  3. Zakir sudah dapat kerakyatan arab saudi...elok kalo zakir nak komen pasal hindu di arab saudi....

    Tapi mcm mana zakir tahu hindu lebih hormat pm india yg dikatakan hanye menjaga hindustan yg berkasta tinggi dari tamil..

    ReplyDelete
  4. Zakir memang berani...berani serang hindu dan cina...tak tunduk kpd cina dan india dan tak konar baring....patut madey bagi warga negara malaysia kpd zakir naik untuk hidupkan islam...

    ReplyDelete
  5. https://m.malaysiakini.com/news/487987

    Cadangan buat tetamu yang dihormati
    Wan Ji Wan Hussin
    9:41 malam (Dikemaskini 9:42 malam)

    A A
    ULASAN | Baru-baru ini, saya ditanya tentang sikap saya terhadap Dr Zakir Naik yang tinggal di Malaysia. Semasa soalan ini dilontarkan, banyak perkara yang saya fikirkan. Antara yang paling besar adalah tiga perkara:

    Status Dr Zakir Naik bukan warganegara Malaysia
    Soal dakwah yang telah dilakukan oleh Dr Zakir Naik sejak sekian lama.
    Soal hubungan sesama warganegara Malaysia yang pelbagai bangsa dan agama.
    Maka saya mengharmonikan tiga perkara ini dengan menyatakan pendapat seperti berikut:

    Pertama

    ReplyDelete
  6. Apabila sentuh bab Islam..
    Musuh orang Islam statusnya sama, tampa Kira BANGSA, sempadan atau negara..

    Mana penyatuan sesama Islam?
    Zakir baru batuk..takkan dah Ada terkencing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ada pesan Syed Akbar Ali masuk bertanding PRU15 menang nnt boleh jadi PM boleh terus beri arahan. Di mata dia semua orang salah, tak ada yang betul. Dia saja yang betul. Pembaca dia dah lebih 23 joter bertanding peluang cerah menang hahahahahahah

      Delete
    2. Popular bukan semestinya betul dan benar.
      Dah Mula syok sendiri lagi payah.

      Menguruskan sebuah negara bukan macam tulis blog, ambik ISU, ulas ikut kepala Lutut.

      Aku tulis ikut kepala Lutut, kau orang Komen guna siku..

      Yang Komen ikut kepala lembu saja Tak disiarkan.

      Pokok pangkalnya bila Tak dapat habuan mulalah mengaruk..

      Delete
  7. Kalau dihantar pulang pun Zakir Naik tiada jaminan perpaduan antara kaum di negara ini akan bertambah baik.

    Cadangan Rais anak Yatim atau Sayed Sadiq hanya cakap cakap org politik bukan kehendak majoriti org Islam.

    ReplyDelete