Monday, August 12, 2019

ELOK SANGAT KALAU TUN BERUNDUR DAN SERAHKAN KUASA KEPADA TENTERA BAGI MELAYAN GOLONGAN PELAMPAU..



Hari² salahkam PM pun dah boring. Kes mahkamah najib pun banyak WOW!!??..
Anwar pun tak bring it on lagi..

Jadi elok sahaja Tentera ambil alih..

15 comments:

  1. Keturunan yg tak sedar diri....

    ReplyDelete
  2. Ada JUGA yang Tak setuju tentera ambil alih sebab nak penyamun jadi PM.
    Ertinya mereka bukan marahkan sangat DAP cuma marah Tak Ada kuasa.

    Kikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak makan daging korban...ko merapuu lagi...kikikikiok

      Delete
    2. Astarghfirullah..

      Daging korban pun kau persendakan?

      Delete
  3. Elok YD Agung kita ambil alih dlm sepenggal memerintah negara dan suspend parlimen supaya YB2 nie hilang kuasa. Lepas tu kuatkuasakan perlembagaan dlm ertikata tiada ruang utk sapa2 memanipulasi kontrak sosial termasuklah mengharamkan sekolah2 cina dan tamil, merapatkan jurang antara kaum dgn memyalurkan kek ekonomi kepada bumiputera sama rata dan membatalkan segala kelebihan drp golongan elit UMNO dlm mendapatkan kontrak kerajaan. Utk cina...kenakan special tax utk setiap keuntungan berniaga di msia utk digunakan oleh bumiputera yg layak sebagai modal. Kalau ada yg rasa mcm tak adil maka jgn berniaga di sini. Melayu sudah banyak kerugian kerana lompong2 yg wujud dlm perkongsian peluang kerana golongan elit dan non bumi bekerjasama merebut setiap kontrak kerajaan. Rasuah...samun...penipuan...malah salahguna kuasa dikalangan pemimpin2 melayu lah yg sebenarnya memundurkan kita. Utk kaum cina...sila saksikan betapa kalau lompong2 dlm kontrak sosial ini dpt dibaiki melayu akan bangkit di bawah naungan DYMM Dipertuan Agung menyaingi kalian dgn lebih adil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey takut hilang kuasa....lagi pon kalo hapuskan sekolah cina dan tamil malaysia akan hadapi tekanan antarabangsa dlm keadaan ekonomi yg belum dapat dipulihkan oleh madey....

      Delete
    2. Pelampau DAP sudah berani angkat muka kerana madey makin lemah....madey takut bertindak tegas seperti 22 tahun yg dulu kerana madey takut hilang kuasa....ini realiti yg sedang berlaku...

      Kluangman tentu tak setuju....kikikik...

      Delete
    3. Madey takut hilang kuasa? Kah kah kah... JUST BRING IT ON!!!!

      Yang pasti bang Non yang takut melanggar Tun kerana takut tak sempat merasai kuasa.

      Tetapi disebabkan kemaruknya bang Non kepada kerusi PM maka digunakanlah macai-macai seperti Tuan Budin dan Kejora Bapuk Bodo untuk memeberikan tekanan kepada Tun supaya segera berundur dan serahkan segera kerusi PM kepadanya ketika tempoh Tun masih belum berakhir.

      Podachit, guna macai bongok macam Kejora Bapuk Bodo pun boleh berharap nak jadi PM. Sedangkan surat sokongan Yusuf Qaradawi pun tidak mampu pengaruhi majoriti untuk jatuhkan Tun, ini pula hanya sekadar gunakan Mamat aww bergelar Kejora Bapuk Bodo. Kah kah kah..

      Bang Non, bang Non. Kemarukmu itu akan menjadi punca kebinasaan dirimu sendiri.

      Asal kelak jangan cakap tiada sesiapa yang telah memberikan peringatan.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  4. kita lawan fitnah bukan kuasa...

    #lawanpluralismasyahid

    ReplyDelete
  5. Apabila YDPA mengisytiharkan darurat maka ketika itulah tentera akan mengambil alih kuasa eksekutif.

    Apabila YDPA mengisytiharkan darurat, maka pertembungan di antara pasukan-pasukan UmNo, PAS, PKR, PAN, DAP dan PPBM tidak lagi akan berlangsung di parlimen sebaliknya di satu medan yang lain di mana tentera-tentera akan menjadi penjaga medan ini.

    Apabila YDPA mengisytiharkan darurat maka hak untuk memilih ketua eksekutif sama ada namanya ialah Perdana Menteri ataupun Pengerusi Mageran tidak lagi terletak pada ahli-ahli Parlimen sebaliknya hak itu akan menjadi hak mutlak YDPA.

    Semuanya adalah sah kerana mengikut perlembagaan negara ini, apabila YDPA mengisytiharkan darurat, maka dirinya akan menjadi kuasa pusat eksekutif, perundangan dan kehakiman. Ia berbunyi autokratik tetapi ia tetap sah mengikut perlembagaan negara.

    Semasa menjadi PM-4, Tun telah meminda perlembagaan untuk mempastikan sekalipun YDPA mempunyai hak mutlak untuk mengisytiharkan darurat, tetapi ia tidak boleh dibuat sesuka hati dan mestilah ada panduannya.

    Pindaan ini dibuat untuk menghalang berlakunya perisytiharan darurat sesuka hati oleh seorang YDPA semata-mata untuk berkuasa mutlak sepertimana raja-raja pada zaman medieval. Pindaan ini dibuat sebagai tindak balas Tun kepada jawapan seorang bakal YDPA apabila ditanya oleh wartawan apa yang ingin dilakukannya apabila menjadi YDPA dan jawapannya ialah isytihar darurat dan perintah seperti raja-raja dahulukala (nampak tak kebenaran perkongsian John Doe bahawa Tun sentiasa melakukan perkara yang betul di dalam setiap keadaan).

    Pindaan ini bakal memihak kepada Tun pada hari YDPA mengisytiharkan darurat akibat kekacauan politik yang berpunca daripada desakan golongan pelampau bukan Melayu dan permainan isu perkauman dan agama melampau dari kalangan bangsa Melayu semata-mata untuk menutup isu-isu jenayah kleptokrasi mereka.

    Apabila YDPA mengisytiharkan darurat, baginda tetap akan memilih Tun sebagai Perdana Menteri, dan kali ini Tun akan menjadi Perdana Menteri yang mendapat sokongan dan dokongan tentera, selain ia sendiri akan memiliki kuasa mutlak yang tidak boleh dipersoalkan oleh mana-mana ahli parlimen, Melayu ataupun bukan Melayu.

    Kesimpulannya ialah apabila YDPA mengisytiharkan darurat,
    maka ia menjadi petunjuk bahawa kemenangan mutlak Tun dan pasukannya, Pasukan Panji Hitam sudah semakin hampir.

    Apabila melihat karamah Pasukan Panji Hitam, YDPA pasti akan memberikan laluan, in shaa Allah.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada alasan kukuh untuk istihar darurat...

      Delete
    2. Sdr anon.

      Alasan itu masih belum ada pada hari ini. Golongan pendusta dan pelampau akan membuatkan alasan itu wujud tidak lama lagi.

      Hanya ada satu alasan untuk karamah terbongkar iaitulah apabila karamah itu perlu dibukitkan di hadapan seorang raja yang memerintah tentera, dan hanya ada satu keadaan sahaja di mana wujud keperluan untuk karamah dibongkarkan iaitulah darurat.

      Tidak perlu percaya apa-apa. Memadai sahaja untuk bersaksi bahawa saya telah mengatakannya.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  6. Kenape madey kena serah kpd tentera?...kalo tak mampu tendang pelampau bubarkan parlimen...ada brani?....Bersatu tanding sendirian.....madey penakut....takut hilang kuasa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah..

      Kejora Bapuk Bodo ketakutan kalau Brader tak dapat jadi PM.

      Adakah Tun M mempunyai ketakutan yang sama? Sudah tentu tidak memandangkan Tun M sudah merasa menjadi PM selama 2 dekad dan sebanyak 2 kali. Bagi seseorang yang memiliki rekod tersebut, dituduh takut kehilangan kerusi PM adalah tuduhan kartun yang tidak akan memberikan sebarang kesan. Yang membuat tuduhan sedemikian itulah yang mempunyai hati yang menanah dan merengkam kerana kewujudan Tun M menghalang mereka daripada memperolehi apa yang mereka berahikan selama ini.

      Hakikatnya ialah Brader memang tak akan jadi PM. 'The Final Twist' adalah jalan mati buat Brader, dan tafsiran Brader bahawa 'que sera sera' bermaksud 'apa nak jadi pun jadilah' akan membuktikan bahawa Brader bukan saja tidak akan menjadi PM, bahkan akan tewas mutlak di dalam percubaannya untuk menjadi PM buat kali ke-4 sebagai PM-8, selepas percubaannya sebagai bakal PM-5, bakal PM-6 dan bakal PM-7, ketiga-tiganya kecundang.

      Kejora Bapuk Bodo bakal menangis teresak-esak apabila dipanggil bertanggungjawab di hadapan thaifah akan segala tohmahan yang ia lemparkan ke atas Tun pada hari ini, sedang Tun akan kekal sebagai PM selepas zaman berubah.

      Que sera sera; Tun Mahathir adalah PM 2 dekad dan PM 2 kali, kelak apabila dia menghadapi pertempurannya yang terakhir dia akan kekal menang dan terbuktilah hakikat bahawa dia adalah PM 2 zaman.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  7. Saya dah banyak kali berkata selagi melayu dah berealiti berfakta berkebenaran tentang apa yang agama islam anjurkan dan sangat hendak menjadikan melayu jadi arab...selagi itu chaos dalam hubungan antata rakyat betbilang kaum dan agama akan berterusan.

    Lihatlah pertelagahan antara agamwan masing2 hendak kayakan meteka lebih muslim dari yang lain...sebab itu kita tak pernah maju kehadapan.

    Lihatlah individu melayu yang beranggapan rakyat berhutang kerusi PM pada beliau.

    Lihatlah bagaimana melayu muslim menuduh melayu muslim lain sokong LGBT sedangkan muslim yang meteka hendak naikkan jadi PM ada pengamal sodomi, terbukti dimahkamah dan dijel only after pardoned by Agong. Agong itu sendiri dah turun takhta, reasons best known to Agong himself.

    Penyamun dilihat baik
    Peliwat dilihat hebat

    Melayu Cina India Dayak dan semua bangsa lain adalah rakyat malaysia. Jika melayu tak berealiti berfakta dan berkebenaran....jangan harap aman damai dalam negara Malaysia ini....
    Wallahuklam

    ReplyDelete